|
ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ | Τιμές με Leasing |
LIVE: κίνηση στους δρόμους |
Tο νέο Peugeot 3008 | |||
|
|||
ΟΔΗΓΟΥΜΕ | |||
![]() | |||
|
Ενδιαφέρον σε σχεδίαση το Peugeot 3008 επιχειρεί να γεφυρώσει τις αρετές 3 κατηγοριών, των SUV, των MPV και των απλών επιβατικών. Ως ένα βαθμό καταφέρνει να… χωρέσει τρία καρπούζια κάτω από την ίδια μασχάλη. | ||
![]() | |||
Μπορεί το Peugeot 3008 να φέρει τον αριθμό 3 στην αρχή της κωδικής ονομασίας του, όμως η εμφάνισή του δεν παραπέμπει αποκλειστικά στο 308. Παρότι βασίζεται σε μια εξελιγμένη πλατφόρμα του. Αποτελεί περισσότερο μια φυσική συνέχεια, αφού τα σχεδιαστικά γονίδια της γαλλικής φίρμας έχουν εξελιχθεί ώστε να προσαρμοστούν στο μέγεθος του αυτοκινήτου. Εδώ να αναφέρουμε ότι οι εξωτερικές διαστάσεις του μοντέλου είναι 4.385x2.113x1.639 χλστ., ανήκει δηλαδή στην κατηγορία των μικρομεσαίων οχημάτων. Παρατηρώντας το μοντέλο από όλες τις πλευρές, ανακαλύπτεις ότι πρόκειται για ένα όχημα ενός όγκου στο οποίο ξεχωρίζει το παρμπρίζ με τη μεγάλη κλίση. Διαθέτει μεγάλα φωτιστικά σώματα εμπρός, διαφορετική είναι όμως η μάσκα συγκριτικά με το 308, αφού απουσιάζει το έντονο ρύγχος εμπρός. Αντί αυτού, τα βλέμματα τώρα κερδίζει η μεγάλη ορθογώνια γρίλια, ένα στοιχείο που παραπέμπει σε οχήματα της κατηγορίας των SUV. Η off-road εμφάνιση τέλος, ενισχύεται και από τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα. Σε γενικές γραμμές όμως, το 3008 δεν σου δίνει την αίσθηση ενός εκτός δρόμου οχήματος, αλλά περισσότερο ενός πολυμορφικού. Αυτό οφείλεται στο αυξημένο ύψος του, αλλά και την τετράγωνη σχεδίασή του, όταν το παρατηρείς κυρίως από το πλάι. Εκεί ξεχωρίζει η γραμμή των παραθύρων, η οποία ανεβαίνει όσο πηγαίνεις προς τα πίσω, τονώνοντας έτσι το δυναμισμό του μοντέλου. Το πλάι δεν είναι η γοητευτικότερη πλευρά του οχήματος. Πίσω, τέλος, κυριαρχούν τα φωτιστικά σώματα τύπου led, τα οποία είναι ελαφώς τραβηγμένα προς τα εμπρός και θυμίζουν σχήμα μπούμερανγκ (στο πλάι), όπως και η διαιρούμενη πίσω πόρτα («hobby»), η οποία ενισχύει το πολυχρηστικό χαρακτήρα του μοντέλου. Αυτή μπορεί να «αντέξει» μέχρι 200 κιλά καθιστώντας ακόμη ευκολότερη τη φορτο-εκφόρτωση μεγάλων αντικειμένων. Αξιοσημείωτη, τέλος, είναι η αεροδυναμική του οχήματος, αφού παρά της «μονοκόμματης» σχεδίασης και της μεγάλης μετωπικής επιφάνειας (2,56 m2) ο συντελεστής Cx είναι 0.296. ![]() |
||
Ανοίγοντας την πόρτα του οδηγού βρίσκεσαι μπροστά σε ένα όμορφο σε σχεδίαση και σχετικά καλό σε ποιότητα εσωτερικό (μαλακά υλικά καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό) με όμορφο φινίρισμα, όχι όμως άριστη συναρμογή. Highlight ωστόσο αποτελεί η κεντρική κονσόλα με την έντονη κλίση, η οποία παρουσιάζεται ως επέκταση του πίνακα οργάνων και δίνει την αίσθηση στο οδηγό, ότι όλα είναι στραμμένα προς αυτόν. Αυτή δεν θυμίζει (και ούτε θα θυμίζει σύμφωνα με τα λεγόμενα των ανθρώπων της εταιρείας) κάποιο άλλο μοντέλο της Peugeot, αν εξαιρέσεις τα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού, τα οποία προέρχονται από το 308. Νέα δηλαδή είναι τα μπουτόν του συστήματος πολυμέσων, ενώ λίγο πιο πάνω οι «αεροπορικού» τύπου διακόπτες για τα αλάρμ, Head Up Display και Distance Alert τονώνουν το δυναμικό προφίλ της καμπίνας, χωρίς να υπάρχει εργονομικό θέμα, αφού είναι εύκολα «προσβάσιμα» από τον οδηγό. Ευδιάκριτος τέλος είναι και ο πίνακας οργάνων, στον οποίο τα περιγράμματα χρωμίου γύρω από το στροφόμετρο και το ταχύμετρο ενισχύουν τον ποιοτικό χαρακτήρα του μοντέλου, ενώ η μεγάλη γυάλινη οροφή δίνει μια «ζεστασιά» στην καμπίνα. ![]() |
||
Ο πολυχρηστικός χαρακτήρας του 3008 γίνεται φανερός από τους εσωτερικούς χώρους του μοντέλου, τόσο για τους επιβάτες, όσο και τις αποσκευές αυτών. Μέσα στο διαμέρισμα των επιβατών οι αποθηκευτικοί χώροι ανέρχονται στα 50 λίτρα, ενώ πίσω ο χώρος των αποσκευών αγγίζει τα 512 λίτρα (432 dm3 κατά την μέθοδο VDA). ![]() |
||
Η γκάμα των κινητήριων συνόλων του νέου μοντέλου της Peugeot περιλαμβάνει δύο βενζινοκίνητα μοτέρ και δύο diesel. Όσον αφορά στους βενζινοκινητήρες, οι οποίοι έχουν περισσότερο ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά, αυτοί είναι οι γνώριμοι 1.600άρηδες που αποδίδουν 150 και 120 ίππους, ο πρώτος υπερτροφοδοτούμενος και ο δεύτερος ατμοσφαιρικός. Ο δυνατός συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ενώ ο ατμοσφαιρικός με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων.Τα πρώτα 100 χ.α.ω. από στάση έρχονται σε 8,9 δευτερόλεπτα στην περίπτωση του 1.6 THP, ενώ ο ατμοσφαιρικός χρειάζεται 11,8 δλ. για την ίδια δοκιμασία. Αναφορικά με τους diesel, προσφέρεται ένας δίλιτρος κινητήρας που αποδίδει 150 ίππους και ένας μικρότερος στα 1,6 λίτρα που αποδίδει 110 ίππους. Προσόν και των δύο τα υψηλά αποθέματα ροπής. ![]() |
||
Τεχνολογικά highlight του μοντέλου είναι το σύστημα Dynamic Roll Control και το σύστημα Grip Control. Λειτουργία του πρώτου είναι να μειώνει τις κλίσεις του αμαξώματος, ενώ του δεύτερου να ρυθμίζει τη λειτουργία του ESP ανάλογα με τις συνθήκες του οδοστρώματος. Συγκεκριμένα, το Dynamic Roll Control είναι ένα υδραυλικό σύστημα που αποτελείται από μία κεντρική μονάδα που συνδέει τα δύο πίσω αμορτισέρ και είναι ενσωματωμένο στην τραβέρσα της πίσω ανάρτησης. Αυτή η μονάδα, λειτουργεί σαν ένα τρίτο αμορτισέρ, και αποτελείται από ένα δοχείο υδραυλικής αντιστάθμισης με ένα έμβολο διαχωρισμού (floating piston-διαχωρίζει το λάδι από το άζωτο). Στις στροφές ή σε κάποια ακαριαία μανούβρα, το σύστημα συνδέει υδραυλικά το πίσω αριστερό και δεξί αμορτισέρ (το εσωτερικό πιστόνι της μονάδας δεν κινείται). Αυτό κάνει πιθανή την αύξηση της απόσβεσης έτσι ώστε το όχημα να στρίβει όσο πιο επίπεδα γίνεται αφού μειώνονται οι κλήσεις του αμαξώματος και επομένως αυξάνεται η ενεργητική ασφάλεια. Σε ευθεία πορεία από την άλλη, τα δύο πίσω αμορτισέρ λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο και το πιστόνι της μονάδας κινείται από την πίεση αυτών των δύο συμπιέσεων. Αυτό επιτρέπει την βέλτιστη απόσβεση για να επιτευχθεί η άνεση των επιβατών. Το Grip Control από την άλλη είναι ενσωματωμένο στον εγκέφαλο του ESP και παρέχει πέντε διαφορετικούς τρόπους λειτουργίας. Ένα με το ESP στο standard mode, ένα για όταν το μοντέλο κινείται στο χιόνι, ένα για λάσπη σκόνη, υγρό γρασίδι κτλ (all terrain mode), ένα για όταν το μοντέλο έχει κολλήσει στην άμμο (sand mode) και τέλος ένα με το ESP πλήρως απενεργοποιημένο (μέχρι την ταχύτητα των 50 χ.α.ω.). ¶ξιο αναφοράς, τέλος, είναι και το γεγονός πως το νέο Peugeot 3008 εφοδιάζεται (προαιρετικά) με Head Up Display, κάτι που αυξάνει τα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας του μοντέλου, όπως και με σύστημα Distance Alert το οποίο σε προειδοποιεί για την απόσταση του οχήματος από το προπορευόμενο όχημα. ![]() |
||
| ||
»Σχολιάστε την είδηση
![]() | ||
![]() | ||
|