|
ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ | Τιμές με Leasing |
LIVE: κίνηση στους δρόμους |
Ανεπηρέαστα από τη κρίση | |||||
| |||||
TOP | |||||
![]() | |||||
| Η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει σημαντικά την αγορά αυτοκινήτου στη χώρα μας (32% πτώση το πρώτο πεντάμηνο του 2009). Υπάρχουν όμως 3 μοντέλα της κατηγορίας των SUV τα Qashqai, Tiguan και Grand Vitara που όχι μόνο έχουν βγει αλώβητα από αυτή αλλά έχουν καταφέρει να αυξήσουν τα μερίδια τους. | ||||
![]() | |||||
Στην δεύτερη θέση της κατηγορίας των SUV βρίσκεται το Volkswagen Tiguan, το οποίο διατέθηκε σε 1.832 άτομα το πρώτο πεντάμηνο του έτους, ενώ στο διάστημα πέρυσι είχαν πουληθεί 1.208 μονάδες. Το γερμανικό μοντέλο έχει μια αύξηση 133%, όσον αφορά το μερίδιο του στην ελληνική αγορά. Στο τρίτο σκαλί του «βάθρου» ανεβαίνει το Suzuki Grand Vitara, το οποίο από τον Ιανουάριο μέχρι τον Μάιο διατέθηκε σε 1.010 άτομα και διατηρεί το ίδιο μερίδιο στην -πεσμένη- αγορά σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2008. Βεβαίως, σε απόλυτους αριθμούς υστερεί, αφού το πρώτο πεντάμηνο του 2008 είχαν διατεθεί 1.416 οχήματα. |
Το Qashqai καταφέρνει να ελκύει με το παρουσιαστικό του, αφού εξωτερικά, ο συνδυασμός του 5θυρου αμαξώματος με τα σχεδόν κάθετα κομμένα τα δύο άκρα του, κρίνεται επιτυχημένος και ισορροπεί σωστά ανάμεσα στις δύο κατηγορίες. Το προφίλ με τις σχετικά μικρές γυάλινες επιφάνειες ενισχύει το δυναμισμό του συνόλου. Το σύγχρονο εσωτερικό του μοντέλου της Nissan διακρίνεται για την πολύ καλή ποιότητα των μαλακών υλικών του σε ένα μεγάλο μέρος του ταμπλό. Οι πίσω επιβάτες έχουν γενικά ικανοποιητικό χώρο με αυτόν για τα πόδια να βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα. Ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 352 λίτρα. Το τιμόνι έχει πολύ καλή αίσθηση, παρά την κάποια ασάφεια στη θέση της ευθείας. Ως δικίνητο είναι ουδέτερο, με μικρές τάσεις υποστροφής που εξαλείφονται, εάν επιλεχθεί η αυτόματη τετρακίνηση. Κορυφαία είναι τα φρένα. Από πλευράς άνεσης, το Qashqai ικανοποιεί με εξαίρεση τον πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων, που αντιδρά κάπως απότομα στις εγκάρσιες ανωμαλίες. Σε χωμάτινες διαδρομές δε νιώθει καθόλου άβολα. Προσφέρει ευχάριστες πλαγιολισθήσεις, ενώ μπορεί να αναρριχηθεί κιόλας, με τους περιορισμούς να τίθενται κυρίως από τη μικρή διαδρομή της ανάρτησης. Το ιαπωνικό μοντέλο στην πενταθέσια διάταξη καθισμάτων (υπάρχει και το επταθέσιο) είναι εφοδιασμένο με δύο κινητήρια σύνολα. Το μοτέρ του 1,6 λίτρου αποδίδει 115 ίππους και είναι μόνο μπροστοκίνητο, ενώ το δίλιτρο τετρακίνητο παράγει 141 ίππους. Η κοστολόγηση Nissan Qashqai ξεκινάει από τα 17.620 ευρώ για το 1,6 μοτέρ και του δίλιτρου από τα 21.880 ευρώ. ![]() | ||
Το Tiguan από πλευράς εμφάνισης φέρνει πολλά κοινά στοιχεία με τον μεγαλύτερο «αδερφό» του Touareg κυρίως στο πίσω μέρος, αφού διατηρεί τις ίδιες σχεδόν γραμμές και όγκους με το μεγαλύτερο μοντέλο, απλά σε σμίκρυνση. Πιο επιθετικό το εμπρόσθιό του μέρος, θυμίζει από μακριά ένα επιβατικό όχημα. Καταφέρνει να κρύβει καλά τον όγκο του, αλλά οι γερμανοί έχουν αποφύγει τις σχεδιαστικές εκπλήξεις. Πολύ καλή είναι η ποιότητα κατασκευής στο εσωτερικό του Tiguan. Ειδικά το αφρώδες υλικό που έχει χρησιμοποιηθεί σε ένα μεγάλο τμήμα του ταμπλό και των επενδύσεων των εμπρός θυρών, κερδίζει τις εντυπώσεις. Ακόμη και τα μέρη όπου υπάρχουν σκληρά πλαστικά, διακρίνονται για το φινίρισμα και την προσεκτική τους συναρμογή. Όσον αφορά στους διαθέσιμους χώρους, αυτοί είναι άνετοι για 4 επιβάτες, για τη μεταφορά όμως 5 ενηλίκων θα απαιτηθούν αρκετές παραχωρήσεις. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 360 λίτρων. Ένα από τα πλεονεκτήματα του VW Tiguan είναι η σταθερότητα που επιδεικνύει ακόμη και στις πιο απαιτητικές ασφάλτινες διαδρομές, αλλά και η αίσθηση ασφάλειας και σιγουριάς που δίνει στον οδηγό του. Πρόκειται για αυτοκίνητο σταθερό και ακλόνητο στην ευθεία, ακόμη και σε πολύ υψηλές ταχύτητες, ενώ σε δρόμο με στροφές, η άμεση εμπλοκή της τετρακίνησης και του συστήματος ελέγχου της ευστάθειας χαρίζουν ουδετερότητα. Το τιμόνι διαθέτει καλή πληροφόρηση και αίσθηση, ενώ τα φρένα είναι αρκετά αποτελεσματικά. Το VW Tiguan διατίθεται με τρία μηχανικά σύνολα. Το μικρό είναι αυτό του υπετροδοτούμενο 1,4 λίτρου με 150 ίππους και κοστολόγηση που ξεκινάει από τα 26.750 ευρώ. Το μοντέλο με τον δίλιτρο κινητήρας με παραγωγή 170 ίππων αρχίζει την τιμολόγησή του από τα 30.485 ευρώ, ενώ οι εκδόσεις του δίλιτρου μοτέρ των 200 ίππων ξεκινούν από τα 32.850 ευρώ. ![]() | ||
Η εξωτερική σχεδίαση του Grand Vitara δείχνει από μακριά, πως πρόκειται για ένα εκτός δρόμου όχημα με «αγριεμένη» εμφάνιση και ξεκάθαρους όγκους. Η γραμμή της οροφής έχει επίπεδη κλίση ενώ το πίσω μέρος είναι αρκετά κοφτό. Η εικόνα στο εσωτερικό του Grand Vitara, το οποίο διατίθεται ανανεωμένο από πέρυσι, βελτιώθηκε και απέκτησε πιο σύγχρονη αισθητική, με την εφαρμογή ψηφιακών ενδείξεων στον πίνακα οργάνων και στην κεντρική κονσόλα. Η ποιότητα παρέμεινε καλή, παρά τη χρήση σκληρών υλικών, ενώ καλή είναι και η συναρμολόγηση των επιμέρους τμημάτων. Οι χώροι δε διαφέρουν, με το πεντάθυρο αμάξωμα να ικανοποιεί τις ανάγκες των επιβατών. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 398 λίτρων και κυμαίνεται στο μέσο όρο της κατηγορίας. Το Grand Vitara είναι ένα από τα ικανότερα αυτοκίνητα της κατηγορίας του τόσο σε εντός, όσο και σε εκτός δρόμου διαδρομές. Με την προσθήκη του κινητήρα των 2,4 λίτρων, η εικόνα αυτή ενισχύεται ακόμα περισσότερο, αφού διαθέτει μεγαλύτερη ισχύ και ροπή, ικανές να ανταποκριθούν καλύτερα σε κάποιες δυσκολίες -και δη σε εκτός δρόμου καταστάσεις. Στην άσφαλτο, το Grand Vitara αποδεικνύεται σταθερό και άνετο, προσφέροντας καλή αίσθηση στον οδηγό του μέσω του συστήματος διεύθυνσης. Τα φρένα χρίζουν βελτίωσης, αφού δυσκολεύονται να ακινητοποιήσουν το αμάξωμα σε μικρή απόσταση. Το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης μεταφέρει μέσω μηχανικού κεντρικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης τη ροπή σε αρχικό στάδιο 47:53 στον εμπρός και πίσω άξονα αντίστοιχα. Σε περιπτώσεις απώλειας πρόσφυσης, το ποσοστό αυτό μεταβάλλεται, δίδοντας περισσότερη ροπή στον άξονα με την καλύτερη πρόσφυση. Το Grand Vitara διατίθεται με 4 κινητήρες βενζίνης. Το μοτέρ 1,6 λίτρου παράγει 106 ίππους και ξεκινάει την κοστολόγησή του από τα 18.700 ευρώ. Ο δίλιτρος κινητήρας αποδίδει 140 ίππους και ξεκινάει την τιμολόγησή του από τα 22.295 ευρώ. Το μοτέρ των 2,4 λίτρων παράγει 169 ίππους και οι τιμές του μοντέλου ξεκινούν από τα 26.990 ευρώ, ενώ ο κινητήρας των 3,2 λίτρων με τους 233 ίππους φθάνουν τα 35.990 ευρώ. ![]() | ||
| ||
»Σχολιάστε την είδηση
![]() | ||
![]() | ||
|