|
ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ | Τιμές με Leasing |
LIVE: κίνηση στους δρόμους |
Αναταραχή στα μικρομεσαία | ||
| ||
ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ | ||
![]() | ||
| Με την άφιξη του νέου Mazda 3 ο ανταγωνισμός στην κατηγορία των μικρομεσαίων χάτσμπακ γίνεται εντονότερος. Αντιπαραθέτουμε την έκδοση των 1.6 λίτρων απέναντι στα καθιερωμένα Ford Focus 1.6 και Honda Civic 1.4, με τα οποία έχει παραπλήσια ιπποδύναμη και επιδόσεις. | |
![]() | ||
Η σχεδίαση του Mazda3 παραμένει ξεχωριστή, αλλά με περισσότερη δόση δυναμισμού. Αυτός ο δυναμισμός προέρχεται κυρίως από τα τονισμένα εμπρός φτερά που άλλωστε αποτελούν τον εκφραστή της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της εταιρείας. Οι αλλαγές στο πιο συμπαγές εμπρός μέρος το καθιστούν αυτομάτως πιο σπορτίφ, με τις εισαγωγές αέρα να είναι μεγαλύτερες, τα φωτιστικά σώματα πιο κομψά και τις καμπύλες επιφάνειες να προσδίδουν περισσότερο δυναμικό χαρακτήρα. Όλα αυτά έγιναν βέβαια για χάρη της αεροδυναμικής, που στο νέο μοντέλο είναι βελτιωμένη με Cd 0.28 για το σεντάν και Cd 0.30 για το 5θυρο, ενώ αμφότερες συγκαταλέγονται στις καλύτερες στην κατηγορία. Τόσο στο πεντάθυρο όσο και στο σεντάν Mazda3, το πίσω μέρος απέκτησε και εκείνο πιο σπορ εικόνα με τη χρήση των νέων διάφανων φωτιστικών σωμάτων, που και εκείνα αποτελούν στοιχεία της ευρύτερης νέας εταιρικής ταυτότητας της εταιρείας. Στο Honda Civic από την άλλη, αιχμή του δόρατος της εξωτερικής εμφάνισης αποτελεί ο διαστημικός του χαρακτήρας. Στο εμπρός μέρος κυριαρχούν τα «σχιστά» φωτιστικά σώματα, οι τριγωνικοί προβολείς ομίχλης και η λεπτή διάφανη πλαστική λωρίδα που ενώνει τα δύο φωτιστικά σώματα. Ανάλογη επιθετικότητα βγάζει και η τραπεζοειδής κυψελωτή μάσκα. Πλάι, τα έντονα νεύρα προσδίδουν δυναμικότητα, ενώ πιο πίσω το κοφτό πίσω μέρος και τα οριζόντια φωτιστικά σώματα ενισχύουν την «διαστημική» σχεδίαση του μοντέλου. Μόνη μας ένσταση αποτελεί το πίσω τζάμι στο οποίο είναι ενσωματωμένη μια τύπου αεροτομή, το οποίο ενισχύει μεν την σπορ εμφάνιση, όμως δυσχεραίνει την ορατότητα προς τα πίσω. Το Focus έχει πλέον μια πιο τολμηρή και μυώδη εμφάνιση στο εμπρός τμήμα, με τα δύο τραπεζοειδή επίπεδα στη μάσκα, τους νέους προβολείς και το λίγο πιο ανασηκωμένο καπό να αποτελούν στοιχεία της νέας ταυτότητας της μάρκας. Μεγάλη έμφαση δόθηκε και στην αισθητική γραμμή των φωτιστικών σωμάτων, με τους προβολείς να έχουν ένα πιο ιδιαίτερο σχήμα. Επίσης, πιο ογκώδεις είναι και οι θόλοι των τροχών, ενώ και η γραμμή που διαπερνά τις πόρτες είναι πιο έντονη. Στο πίσω τμήμα, οι αλλαγές περιλαμβάνουν απλά μια νέα αεροτομή. ![]() | |||
Μεγάλη είναι η αναβάθμιση που έχει γίνει στο θάλαμο των επιβατών του νέου Mazda3 τόσο σε ποιότητα, όσο και σε σχεδίαση. Αισθητικά διακρίνεται για τον πιο σπορτίφ χαρακτήρα, που ενισχύεται από στοιχεία όπως το τριάκτινο τιμόνι, ο πίνακας οργάνων με τα δύο ξεχωριστά κυκλικά τμήματα και οι ασημί επενδύσεις. Σημαντικά βελτιωμένη είναι και η ποιότητα κατασκευής, αφού πλέον ένα μεγάλο μέρος του ταμπλό καλύπτεται από αφρώδες υλικό, ενώ τα σκληρά πλαστικά και η συναρμογή συγκεντρώνουν θετικά σχόλια. Κανένα πρόβλημα δε θα υπάρξει με την εργονομία, καθώς επίσης και με την πολύ καλή θέση οδήγησης και με τους επαρκείς αποθηκευτικούς χώρους. Στο εσωτερικό του Honda η ατμόσφαιρα είναι εξίσου ξεχωριστή. Πράγμα που σημαίνει ότι το ταμπλό χωρισμένο σε δύο επίπεδα, με σκληρά πλαστικά, που βελτιώθηκαν μετά την ανανέωση, πολλούς διάσπαρτους διακόπτες, εντυπωσιακό πίνακα οργάνων και αρκετούς χώρους για μικροαντικείμενα. Δυστυχώς, ενώ η συναρμογή δείχνει ανθεκτική, το φινίρισμα και η απτή ποιότητα των υλικών δεν είναι η καλύτερη δυνατή. Αρχικά η εργονομία δείχνει απρόσιτη, αλλά τη συνηθίζεις σταδιακά, ενώ το καλύτερο δώρο για τον οδηγό είναι η κορυφαία θέση οδήγησης. <βρ> Στο Focus παρόλο που η βασική σχεδίαση παρέμεινε η ίδια, οι σχεδιαστές αποτύπωσαν το σπορτίφ προφίλ του μοντέλου, ενώ παράλληλα αναβάθμισαν την ποιότητα των υλικών. Το υλικό που καλύπτει το πάνω μέρος του ταμπλό, έχει γίνει πιο αφρώδες και πιο στιλπνό, ενώ αντανακλάει λιγότερο το φως του ήλιου. Ανάλογη περιποίηση έχει δεχτεί και το πάνω μέρος της επένδυση των θυρών. Μεγαλύτερη εντύπωση προκαλεί η νέα σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας που πλέον χρησιμοποιεί κοινά μοτίβα με τα υπόλοιπα νέα μοντέλα της Ford. Στη βάση της βρίσκονται ποτηροθήκες νέας σχεδίασης, ενώ ο αποθηκευτικός χώρος ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα έχει μεγαλώσει στα 4 λίτρα. Καινούρια είναι και τα χειριστήρια του κλιματισμού. ![]() | |||
Αντίθετα με τη σημαντική βελτίωση που υπήρξε στην ποιότητα και στη σχεδίαση του εσωτερικού του Mazda 3, δεν έγινε και ανάλογη πρόοδος στους χώρους, οι οποίοι, σύμφωνα και με τις δικές μας μετρήσεις, είναι υποδεέστεροι έναντι του προγενέστερου μοντέλου. Έτσι, 4 ενήλικα άτομα θα μετακινηθούν δίχως παραχωρήσεις, αλλά χωρίς περίσσιες ανέσεις. Στο Civic οι διαστάσεις παραμένουν compact, στα πλαίσια του ανταγωνισμού της κατηγορίας, αναδεικνύοντας ένα από τα μεγαλύτερα, κρυμμένα, ατού του αυτοκινήτου. Το οποίο δεν είναι άλλο από τους χώρους. Μπορεί το περιθώριο για τα κεφάλια όσων κάθονται πίσω να μην είναι κορυφαίο, ωστόσο τόσο το περιθώριο για τα πόδια, όσο και ο χώρος αποσκευών θυμίζουν μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Μετρήστε ότι για τις εξωτερικές διαστάσεις ενός Golf παίρνετε 135 λίτρα (485) περισσότερο χώρο αποσκευών. Στα πίσω καθίσματα του Focus μπορούν να φιλοξενηθούν ακόμη και 3 άτομα με μικρές παραχωρήσεις, με το χώρο των αποσκευών (385 λίτρων) να ικανοποιεί αρκετά τις όποιες ανάγκες τους. ![]() | |||
Το μοτέρ του 1,6 λίτρου που κινεί το Mazda3 προέρχεται από το προηγούμενο μοντέλο, όπως και το κιβώτιο ταχυτήτων με τον πολύ καλό σε αίσθηση επιλογέα. Αλλαγή έχει γίνει στην κλιμάκωσή του, η οποία είναι πιο μακριά προς όφελος της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2 (χαμηλότερα κατά 0,6 λτ./100 χλμ. και κατά 13 γρ./χλμ. αντίστοιχα). Ωστόσο, χωρίς οι σχέσεις μετάδοσης να είναι πολύ μακριές, ο κινητήρας δεν εμφανίζει την ίδια «σπιρτάδα» με πριν και έχει χάσει και σε επιδόσεις. Με 100, πλέον, άλογα (από 83) και λίγο περισσότερη ροπή (+ 4 Nm) το αναβαθμισμένο σύνολο δεν έλυσε το πρόβλημα της βασικής έκδοσης του Civic που ήταν οι μέτριες επιδόσεις, αλλά σίγουρα βελτίωσε τα πράγματα. Για αρχή, οι επιδόσεις από στάση είναι παντού καλύτερες από τον προηγούμενο κινητήρα, με εξέχουσα τιμή το 0-100 που έχει κατέβει κατά 1,6 του δευτερολέπτου. Επίσης, βελτιωμένες είναι και οι ρεπρίζ, μέχρι και πάνω από ένα δευτερόλεπτο, ενώ καλύτερες έχουν μετρηθεί και οι ταχύτητες εξόδου από τα 400 μέτρα και το χιλιόμετρο. Παράλληλα ο νέος κινητήρας καίει και ρυπάνει οριακά λιγότερο από αυτόν που αντικαθιστά, γεγονός που τον κατατάσσει στους πιο οικονομικούς της κατηγορίας. Και ενώ η οικονομία είναι ένα από τα δυνατά σημεία του νέου μοτέρ, η προσφορά του στο Civic φαίνεται οριακά επαρκής για τα κιλά του. Ευτυχώς, το χειροκίνητο 6τάχυτο κιβώτιο είναι αρκετά γρήγορο και ακριβές, ευνοώντας τις πολλές αλλαγές που είναι, έτσι κι αλλιώς, απαραίτητες. Ο κινητήρας 1,6 λίτρων της οικογένειας Duratec της Ford έχει 115 ονομαστικούς ίππους, ωστόσο στο δυναμόμετρο εμφανίζει 11 ίππους περισσότερους, φθάνοντας στους 126. Χάρη στο σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων, παρουσιάζει πολύ καλά χαρακτηριστικά, όντας ελαστικός και με γραμμική απόδοση. Το 5άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων έχει αραιή κλιμάκωση, ωστόσο η αίσθηση που δίνει στον οδηγό είναι θετική, όπως και το κούμπωμα. Σε δρόμο με ανηφορικά κομμάτια, ο οδηγός πρέπει να πιέσει λίγο παραπάνω το γκάζι, για να κρατήσει σε υψηλά επίπεδα τις στροφές του κινητήρα και να κινηθεί πιο σβέλτα. ![]() | |||
H σπορτίφ οδική συμπεριφορά και η πολύ καλή οδηγική αίσθηση παραμένουν βασικά στοιχεία και του νεότερου Mazda3, αφού από το προγενέστερο προέρχονται το δάπεδο, οι αναρτήσεις, το σύστημα διεύθυνσης κ.ά., με τις απαραίτητες όμως νέες ρυθμίσεις, συν το στάνταρ ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας. Το νέο μικρομεσαίο Mazda εμφανίζει πιο ήπιες αντιδράσεις σε απότομες αλλαγές φορτίου, καθώς οι μετατοπίσεις του πίσω τμήματός του είναι πιο περιορισμένες και ελεγχόμενες, ενώ μεγαλύτερα είναι και τα περιθώρια πρόσφυσης. Επιπλέον, το αμάξωμά του παρουσιάζει πολύ καλή σταθερότητα σε κάθε διαδρομή ακόμα και σε πιεσμένους ρυθμούς, με το τιμόνι να ακολουθεί με ακρίβεια τις εντολές του οδηγού, παρέχοντας την απαραίτητη πληροφόρηση. Πρόσθετα έχουν μειωθεί τα επίπεδα θορύβου που φτάνουν στην καμπίνα και έχει βελτιωθεί η ποιότητα κύλισης, όπως και η προσφερόμενη από την ανάρτηση άνεση. Το νέο Civic δείχνει την πραγματική του αξία στο δρόμο. Βασισμένο σε ένα πολύ στιβαρό πλαίσιο, το μικρομεσαίο Honda αποδεικνύεται από τα πιο ενδιαφέροντα παραδείγματα της κατηγορίας του. Παρόλο που η ανάρτηση εφαρμόζει απλές και δοκιμασμένες λύσεις (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, ημιάκαμπτος πίσω άξονας) η συνταγή φαίνεται να πετυχαίνει το στόχο της. Το μπροστινό τμήμα είναι πολύ ακριβές, με κορυφαίο turn in, ενώ το πίσω ακολουθεί την πορεία που του χαράζεις, χωρίς φλυαρίες, αλλά και χωρίς να μπορεί να πλασαριστεί εύκολα στη στροφή. Η κύλιση του αυτοκινήτου γενικά είναι σφιχτή, πράγμα που σημαίνει ότι οι κλίσεις και οι πλεύσεις απουσιάζουν, χωρίς μεγάλους συμβιβασμούς στην ποιότητα κύλισης, αλλά με αρκετούς περιορισμούς στην άνεση του πίσω άξονα, ο οποίος είναι και αρκετά νευρικός στα εγκάρσια σαμαράκια. Από εκεί και πέρα το τιμόνι δίνει μαθήματα ακρίβειας, αμεσότητας και πληροφόρησης, αφού όχι μόνο έχει το σωστό βάρος αλλά και κλειδώνει στις 2,5 στροφές. Στα θετικά του μοντέλου συγκαταλέγονται και τα φρένα, με πολύ καλή αίσθηση στο μεσαίο πεντάλ και μία από τις καλύτερες τιμές στην κατηγορία για το 100-0 (39,5 μέτρα.) Το μικρομεσαίο της Ford έγινε αγαπητό για τον τρόπο που συμπεριφέρεται στο δρόμο, από την πρώτη του γενιά, και αυτό δεν αλλάζει ούτε στο μοντέλο του 2008. Μπορεί πλέον οι κινητήρες, ιδιαίτερα τα βασικά μοτέρ βενζίνης, να μην υπερέχουν του (υπερτροφοδοτούμενου) ανταγωνισμού, αλλά το σύνολο βγαίνει πάντα θετικό. Το πλαίσιο είναι πολύ στιβαρό, το τιμόνι παραδίδει μαθήματα ακρίβειας, η ρυθμισιμότητα της οδικής συμπεριφοράς παίρνει επιπλέον πόντους από την διακριτική και έγκαιρη επέμβαση του στάνταρ ESP. ![]() | |||
| |||
»Σχολιάστε την είδηση
![]() | |||
![]() | |||
|
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tags: FORD FOCUS, HONDA CIVIC, MAZDA 3, |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
περισσότερα νέα & άρθρα » |