|
|
Πιστεύετε πως «χάνουν» οι μάρκες που έχουν μοντέλα κοντά το ένα στο άλλο, ή εσείς που παρασύρεστε και αγοράζετε το ακριβότερο; | |||
|
|||
NONPAPER | |||
|
Το σίγουρο είναι ένα: αν μπαίνοντας σε μία έκθεση αυτοκινήτου για να ψωνίσετε, αντί για το μοντέλο που θέλατε πάρετε ένα μεγαλύτερο, από εσάς πιο χαρούμενος θα είναι ο έμπορος. Άρα λοιπόν το να μας παρασύρουν τα μεγαλύτερα μοντέλα δίπλα σε αυτά για τα οποία μπήκαμε να ρωτήσουμε, είναι αυτοσκοπός. Πέφτουμε όμως στην «παγίδα»; | ||
Αυτό θα ήταν πρόβλημα, αν ο πελάτης που έμπαινε να αγοράσει το Jetta, έφευγε και αγόραζε τελικά κάτι άλλο. Αν όμως μπει για το Jetta και φύγει με Passat τόσο το καλύτερο. Γιατί πουλήθηκε ένα ακόμη (ακριβότερο) αυτοκίνητο σε έναν πελάτη που χωρίς το Jetta δε θα έμπαινε στην έκθεση. Το ίδιο «πρόβλημα» αντιμετώπισε και η Toyota με το Corolla και το Avensis. Από τη στιγμή που το χάτσμπακ μικρομεσαίο της μάρκας ξεχώρισε και έγινε Auris, το Corolla έφυγε από τη λίστα των «αιώνιων» αγαπημένων των Ελλήνων, αφού αρκετοί ανέβαιναν κατηγορία στο Avensis. H Toyota βέβαια έχει και το αντίστροφο πρόβλημα. Μπαίνοντας κάποιος για να δει το IQ, εύκολα ξεφεύγει και πηγαίνει στο Aygo που είναι τόσο μεγαλύτερο ώστε να μην ξεφεύγει από τη λογική διαστάσεων του ΙQ αλλά να έχει περισσότερους χώρους, αλλά και σημαντικά φθηνότερο. Δεν είναι τυχαίο που παρότι ανταγωνίζεται το Smart σε τιμή, είναι καλύτερο συνολικά και έχει και την εγγύηση, πουλάει τα μισά από ότι το γερμανογαλλικό μίνι. H Skoda από την άλλη είδε χάρη στην Octavia τις πωλήσεις του Superb να απογειώνονται. Αν και το τσεχικό best seller δε δείχνει να έχει χάσει πωλήσεις, λόγω του νέου πελατολογίου που ήρθε για το facelift και τους νέους κινητήρες. Πάντως αν το Superb δεν ήταν δίπλα του στις εκθέσεις της Skoda, η Octavia θα μετρούσε και όλους τους αγοραστές του. Άρα αυτό που αρχικά φαντάζει στρατηγικό «λάθος» σε μια γκάμα, ουσιαστικά αποτελεί τακτική. Μπαίνεις να αγοράσεις ένα αυτοκίνητο και τελικά παίρνεις ένα άλλο που αφήνει μεγαλύτερο κέρδος. Εξάλλου ο σκοπός μιας έκθεσης είναι να βάλει τον πελάτη μέσα, ακόμη και αν αυτός μπει να ρωτήσει κάτι άσχετο, από κει και πέρα ο πωλητής αναλαμβάνει να του πουλήσει ένα αυτοκίνητο. Οποιοδήποτε. Ποιος κερδίζει; Εσείς αγοράσατε αυτό που θέλατε, ή το διπλανό που σας γυάλισε; Παρασύρεστε από τα μεγαλύτερα μοντέλα της μάρκας που σας ενδιαφέρει, ή μένετε πιστοί σε αυτό που αρχικά θέλετε; Και τελικά πόσο εύκολα μπορεί να σας τουμπάρει ο πωλητής; |
| |||||||||||||||||||||
»Σχολιάστε την είδηση | |||||||||||||||||||||
|