Τρεις επιλογές για όσους πραγματοποιήσουν άρση ακινησίας τους οχήματος τους, θα δίνεται στους ιδιοκτήτες Ι.Χ., σύμφωνα με το σχέδιο που εξετάζει το οικονομικό επιτελείο.
Αυξημένα «μειωμένα» τέλη
3.818 Επισκέψεις στο άρθρο (8/4/2016)
Ακριβότερα θα είναι φέτος τα... μειωμένα τέλη κυκλοφορίας που θα καταβάλουν οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. οι οποίοι θα πραγματοποιήσουν άρση ακινησίας, σύμφωνα με το νέο σχέδιο που εξετάζει το οικονομικό επιτελείο, ενώ θα έχουν τρεις επιλογές αντί μίας που είχαν το 2015.
Σύμφωνα με πληροφορίες, που είδαν το φως της δημοσιότητας, με το νέο σχέδιο οι ιδιοκτήτες που θα πραγματοποιήσουν άρση ακινησίας θα έχουν τρεις επιλογές αντί μίας που είχαν το προηγούμενο έτος:
- Η πρώτη αφορά στην άρση ακινησίας, με κυκλοφορία του οχήματος για ένα μήνα, καταβάλλοντας τα 2/12 των ετήσιων τελών κυκλοφορίας και όχι το 1/12, που φαίνεται να είναι πιο λογικό. Δηλαδή ο κάτοχος του ΙΧ θα επιβαρυνθεί με την καταβολή ενός επιπλέον μήνα που δεν θα μπορεί να κυκλοφορεί το όχημά του.
- Η δεύτερη επιλογή αφορά άρση ακινησίας με τρίμηνη κυκλοφορία του οχήματος καταβάλλοντας τα 4/12 των ετήσιων τελών κυκλοφορίας κι όχι τα 3/12 του συνολικού τιμήματος, ακριβώς όπως και στην πρώτη περίπτωση.
- Η τρίτη και τελευταία επιλογή, αφορά στην άρση ακινησίας με κυκλοφορία του οχήματος πέραν των 3 μηνών κατά την οποία ο κάτοχος επιβαρύνεται επιπλέον 2/12 των ετήσιων τελών κυκλοφορίας, από το σύνολο των μηνών κυκλοφορίας του οχήματος. (Π.χ. Έξι μήνες κυκλοφορίες αντιστοιχούν σε 8/12 των τελών κυκλοφορίας.)
Στόχος του υπουργείου Οικονομικών λέγεται ότι είναι να αρθούν από την «ακινησία» όσο το δυνατόν περισσότερα, από τα περίπου 750.000 αυτοκίνητα και να αντλήσει έσοδα από αυτή της την ενέργεια. Οφείλουμε να υπενθυμίσουμε, πως όσοι πραγματοποιούν άρση ακινησίας έστω και για ένα μήνα θα επιβαρυνθούν επίσης αναλογικά από τα τεκμήρια αλλά και το φόρο πολυτελούς διαβίωσης.
Ειδικότερα αν κάποιος ιδιοκτήτης Ι.Χ. με κινητήρα 2,0 λίτρων που δεν έχει κλείσει δεκαετία κυκλοφορίας στην Ελλάδα, πραγματοποιήσει άρση ακινησίας και το κυκλοφορήσει για ένα μήνα, τότε θα επιβαρυνθεί με τεκμήριο που αφορά στο 1/12 του ετήσιου συνόλου, όπως επίσης και με το 1/12 του ετήσιου φόρου πολυτελούς διαβίωσης. Αναλογικά με τους μήνες κυκλοφορίας αυξάνεται και η επιβάρυνση που θα δεχτεί.
Πάντως σύμφωνα με την αντίστοιχη ρύθμιση που ίσχυε το 2015, αν κάποιος πραγματοποιούσε άρση ακινησίας στο όχημά του, έπρεπε να καταβάλει το ποσό που αναλογούσε στους υπόλοιπους μήνες που απέμεναν μέχρι τα τέλη του έτους. Δηλαδή αν κάποιος πραγματοποιούσε άρση ακινησίας στο όχημά του τον Σεπτέμβριο θα κατέβαλε τα 4/12 των ετήσιων τελών κυκλοφορίας ενώ το ύψος του τεκμηρίου αλλά και του φόρου πολυτελούς διαβίωσης (για Ι.Χ. με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω) υπολογίζονταν σύμφωνα με τους μήνες που θα κυκλοφορούσε το όχημα.
Απο ποτε θα ισχυσει αυτο? Αν και αυξημενα τα "μειωμενα" τελη, εχει ενδιαφερον. Και αν και ειναι οντως παραλογο, ειναι ταυτοχρονα και λογικο. Τουλαχιστον καποιος σκεφτηκε οτι αν κινηθουν τα οχηματα, θα κινηθει απο πισω ολοκληρη βιομηχανια (ασφαλιστικες, πρατηρια καυσιμων, συνεργεια, κτεο, λαστιχαδες και αλλα που δεν μου ερχονται) και θα εχουν εσοδα απο κει. Μπορει να ειναι τεστ ως προς το ποσοι ιδιοκτητες θα κανουν αρση. Μηπως κατεβασουν και τα τελη το 2017? Μακαρι.
Μπορεί κάποιος να μου λύσει την απορία πότε εννοούν ότι το όχημα κλείνει δεκαετία και επομένως καταργείται ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης; Γιατί εγώ είχα καταλάβει ότι αν το όχημα έχει πρώτη κυκλοφορία 10/03/2006, η δεκαετία ολοκληρώνεται στις 10/03/2016 αλλά η εφορία μετά από πολύ ψάξιμο κατέληξε και μου απάντησε, ότι η δεκαετία ολοκληρώνεται στις 31/12/2016. Αν μπορεί κάποιος ας με βοηθήσει γιατί δεν βγάζω άκρη, σας ευχαριστώ!