Τελικά πόσα άλογα ανά λίτρο είναι αρκετά για να... κορέσουν τη δίψα μας για ιπποδύναμη;
Είναι λίγα τα 200 άλογα;
6.647 Επισκέψεις στο άρθρο (8/6/2017)
Μπορεί να έχεις το ίδιο αυτοκίνητο εδώ και δέκα χρόνια, όμως τα νέα μοντέλα που βλέπεις γύρω σου ξέρεις πως έχουν όλο και περισσότερη ισχύ. Μήπως είσαι από αυτούς που θεωρούν πως 200 άλογα είναι πλέον λίγα;
2λιτρο με 200 άλογα. Πως ακούγεται αυτό; Μέχρι πριν δέκα χρόνια 200 άλογα από δύο λίτρα ήταν η κορυφαία επίδοση των γρήγορων εκδόσεων. Ήταν μάλιστα το Honda S2000 που έκανε το ασύλληπτο ρεκόρ των 120 ίππων/λίτρο πίσω στο 2000. 100 άλογα στο λίτρο θεωρούνταν υψηλή απόδοση, αλλά και η ελάχιστη που περίμενε κανείς από τους νέους, τότε, τούρμπο κινητήρες. Σήμερα όμως πως ακούγονται;
Μήπως τα 200 άλογα τα περιμένεις σήμερα από 1.600 κυβικά; Δες τα γρήγορα μικρά, για παράδειγμα, που πλέον άνετα φτάνουν ή και ξεπερνούν αυτά τα νούμερα από «μικρούς» κινητήρες. Τα 180 άλογα σήμερα ανήκουν στα «μικρά» μοτέρ των 1.400 και 1.500 κυβικών. Το εικονιζόμενο Ford Fiesta ST200 των 1,6 λτ. και των 215 ίππων είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα. Όσο για τα 2λιτρα, αν δεν «παίζουν» κοντά στα 300 άλογα, δεν τα λες και γρήγορα, ενώ οι νορμάλ εκδόσεις πρέπει να έχουν από δύο λίτρα τουλάχιστον 250 ίππους.
Εντάξει, μπορεί το αυτοκίνητο που οδηγείς σήμερα να είναι το ίδιο με αυτό δέκα χρόνια πριν, και στο κάτω κάτω να μην μπορείς να πεις πως εσύ προσωπικά έχεις κακομάθει. Το θέμα όμως δεν είναι τι οδηγείς εσύ, αλλά τι έχεις μάθει να περιμένεις από τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν γύρω σου. Και σε αυτόν τον τομέα, ναι, είμαστε κακομαθημένοι.
Αν, πάλι, ο κυβισμός είναι πάνω από 2,0 λίτρα, τότε οι προσδοκίες εκτινάσσονται. Αν είναι και οι κύλινδροι περισσότεροι από τέσσερις, τότε περιμένουμε τουλάχιστον 400-500 άλογα. Και ας είναι και σε μικρομεσαίο.
Ήδη εξάλλου, τα μικρομεσαία παίζουν κοντά στα 350 άλογα στις κορυφαίες τους εκδόσεις. Τα σούπερκαρ πρέπει να έχουν τουλάχιστον 500 και αν θες να είσαι κάποιος τα 1.000 άλογα δεν είναι και τόσο απίθανα πια.
Εσείς λοιπόν τι λέτε; Είστε κακομαθημένοι; Θεωρείτε τα 200 άλογα κοινότυπα και λίγα για τα σημερινά μοτέρ; Και τελικά πόσα άλογα πρέπει να βγάζει ένας κινητήρας για κάθε 1.000 κυβικά του για να είστε ευχαριστημένοι;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Μήπως τα 200 άλογα τα περιμένεις σήμερα από 1.600 κυβικά; Δες τα γρήγορα μικρά, για παράδειγμα, που πλέον άνετα φτάνουν ή και ξεπερνούν αυτά τα νούμερα από «μικρούς» κινητήρες. Τα 180 άλογα σήμερα ανήκουν στα «μικρά» μοτέρ των 1.400 και 1.500 κυβικών. Το εικονιζόμενο Ford Fiesta ST200 των 1,6 λτ. και των 215 ίππων είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα. Όσο για τα 2λιτρα, αν δεν «παίζουν» κοντά στα 300 άλογα, δεν τα λες και γρήγορα, ενώ οι νορμάλ εκδόσεις πρέπει να έχουν από δύο λίτρα τουλάχιστον 250 ίππους.
Εντάξει, μπορεί το αυτοκίνητο που οδηγείς σήμερα να είναι το ίδιο με αυτό δέκα χρόνια πριν, και στο κάτω κάτω να μην μπορείς να πεις πως εσύ προσωπικά έχεις κακομάθει. Το θέμα όμως δεν είναι τι οδηγείς εσύ, αλλά τι έχεις μάθει να περιμένεις από τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν γύρω σου. Και σε αυτόν τον τομέα, ναι, είμαστε κακομαθημένοι.
Αν, πάλι, ο κυβισμός είναι πάνω από 2,0 λίτρα, τότε οι προσδοκίες εκτινάσσονται. Αν είναι και οι κύλινδροι περισσότεροι από τέσσερις, τότε περιμένουμε τουλάχιστον 400-500 άλογα. Και ας είναι και σε μικρομεσαίο.
Ήδη εξάλλου, τα μικρομεσαία παίζουν κοντά στα 350 άλογα στις κορυφαίες τους εκδόσεις. Τα σούπερκαρ πρέπει να έχουν τουλάχιστον 500 και αν θες να είσαι κάποιος τα 1.000 άλογα δεν είναι και τόσο απίθανα πια.
Εσείς λοιπόν τι λέτε; Είστε κακομαθημένοι; Θεωρείτε τα 200 άλογα κοινότυπα και λίγα για τα σημερινά μοτέρ; Και τελικά πόσα άλογα πρέπει να βγάζει ένας κινητήρας για κάθε 1.000 κυβικά του για να είστε ευχαριστημένοι;
Τοσα αλογα οσα χρειαζονται ωστε οταν δουλευει ο κλιματισμος να μην "κοβει" το αυτοκινητο. Μινιμουμ 100+ αλογα δηλαδη.
90 εχω και δεν μπορω να τα συντηρισω.Τι να τα ταισω τα περισσοτερα.
προσωπικα βαση οδικου δικτυου της χωρας συνολικα,θεωρω πως με 150 hp ειτε ατμοσφαιρικα ειτε τουρμπατα ειναι κατι παραπανω απο οκ !!για τους ποιο ανησυχους οδηγους,το συγκεκριμενο της φωτο ειναι τοπ τωρα και αποτελει μια βαση !! τωρα για παραπανω hp θα ηταν πολυ υπερβολη.για χιλιαρακια μοτερ τα 125 ειναι κουλ κ με το παραπανω και σε μικρομεσαια !!αν τα οδηγησεις θα το διαπιστωσεις(πας καλυτερα απο 1.6 8ετιας ατμοσφαιρα)..
Το θέμα που τέθηκε είναι μάλλον άστοχο. Τι σημαίνει 1600cm3 και 90hp. Το θεμα είναι τι θέλεις; Εργαλείο, μια χαλαρή εκδρομούλα;; Εκκίνηση σε φανάρια;;Φόρμουλα 1, Ειδικών Διαδρομών ;;κλπ. Τι στιγμή μάλιστα που πλέον έχουν αναπτυχθεί στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι η υπεριπποδύναμη είναι και περιτή καθότι ταξιδεύεις άνετα με σταθερή υψηλή ταχύτητα. Για φορολογικους και μόνο λόγους, τους 110hp του 1600αριού μου, θα ΄θελα να τους παίρνω από έναν 900αρη. Ελπίζοντας ότι όλο αυτό το “downsizing” να μη στέλνει τις μηχανές στα σκουπίδια σε συντομώτερο χρονικό διάστημα. Αυτό που με ενδιαφέρει πλέον είναι τα κόστη χρήσης του ι.χ. που είναι πλέον δυσβάχτατα. Βλέποντας πλέον γύρω μου τον στόλο των αυτοκινήτων να γεράζει και να κυκλοφορεί επικίνδυνα ασυντήρητος αδιάφορο με αφήνει πλέον η ιπποδύναμη του κινητήρα μου.