5 φωτογραφίες »

Αν και θα ζυγίζει έως και 250 κιλά περισσότερο από το αντίστοιχο C63 S 4Matic, το PHEV C63e θα επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε περίπου 3,5 δευτερόλεπτα, ενώ η ταχύτητα θα ρυθμίζεται ηλεκτρικά στα 289 χλμ./ώρα.

Δύο νέες «73άρες» Plug-in Mercedes-AMG

2.419 Επισκέψεις στο άρθρο (22/3/2021)

Η Mercedes-AMG αναβιώνει σε plug-in έκδοση την θρυλική GT73, ενσωματώνοντας για πρώτη φορά την υβριδική τεχνολογία P3. Διαβάστε όσα πρέπει να γνωρίζεται για το νέο GT73e και το επίσης PHEV C63e.

Ο εξηλεκτρισμός της Mercedes προχωρά με ταχείς ρυθμούς και το τμήμα επιδόσεων της γερμανικής μάρκας, AMG, δεν θα μπορούσε μείνει εκτός κάδρου. Έτσι, λοιπόν, το προσεχές χρονικό διάστημα η AMG θα παρουσιάσει δύο νέα Plug-in Hybrid μοντέλα, τα C63e και GT73e.
 
Ναυαρχίδα της νέας αυτής προσπάθειας είναι το GT73e, η Plug-in Hybrid έκδοση της θρυλικής GT73. Με το νέο μοντέλο η AMG θέλει να ανέβει στην κορυφή των τετράθυρων σπορ αυτοκινήτων, ενσωματώνοντας για πρώτη φορά την την υβριδική τεχνολογία P3 plug-in hybrid. Ουσιαστικά, το 4θυρο κουπέ της AMG καλείται να ανταγωνιστεί την Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid, αποτελώντας ένα premium PHEV του GT63 αλλά και μία... πνευματική έκδοση του 300CE Hammer super-saloon.
 
Ο τοποθετημένος στον πίσω άξονα ηλεκτροκινητήρας θα δίνει σημαντική ενίσχυση στον turbo βενζινοκινητήρα GT8 4,0 λίτρων V8, με το όχημα να αποκτά κίνηση και στους τέσσερις τροχούς. Η τεχνολογία P3 PHEV θα χρησιμοποιηθεί επίσης στις εκδόσεις 73 της τελευταίας S-Class, καθώ και στο προσεχές SL grand tourer. Θυμίζουμε ότι το Panamera Turbo S E-Hybrid χρησιμοποιεί διαφορετική διάταξη υβριδικής τεχνολογίας (P2), με το ηλεκτρικό μοτέρ να βρίσκεται στο χώρο του κιβωτίου ταχυτήτων. Με την νέα τεχνολογία, εξασφαλίζεται κίνηση στους πίσω τροχούς, καθώς και βελτιωμένα διανύσματα ροπής σε υβριδική λειτουργία καθώς η ροπή δεν περιορίζεται από το κιβώτιο ταχυτήτων.
 
Επιπλέον, υπάρχει βελτιωμένη κατανομή βάρους από μπροστά προς το πίσω, με αποτέλεσμα να γίνεται αποδοτικότερη ανάκτηση ενέργειας καθώς δεν υπάρχουν μηχανικές απώλειες από το κιβώτιο. Όταν αφήνουμε το γκάζι αλλά και τα το φρενάρισμα συλλέγεται ενέργεια η οποία τροφοδοτεί απευθείας την μπαταρία.
 
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ηλεκτροκινητήρας θα έχει έως και 203 άλογα και 363 Nm ροπής, έχοντας κοινά βασικά ανταλλακτικά με τον «M0» της ZF ο οποίος εξοπλίζει τα αμιγώς ηλεκτρικά της Mercedes EQC και EQV. Όσον αφορά τον βενζινοκινητήρα, γνωρίζουμε ότι στο GT63 S 4-Door κουπέ αποδίδει 647 άλογα και 900 Nm ροπής! Στο σύνολό του, το νέο υβριδικό GT73e θα έχει 816 άλογα και πάνω από 1.000 Nm ροπής. Παρά την σημαντική αύξηση βάρους, το GT73e επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα, ξεπερώντας τα 3,2 δευτερόλεπτα του GT63. Μην νομίζετε, πάντως, πως πρόκειται για το πιο ισχυρό μοντέλο της AMG. To One hypercan με τον ηλεκτροκινητήρα V6 προερχόμενο από την Formula 1 έχει τα πρωτεία με πάνω από 1.000 άλογα και 1355 Nm ροπής!
 
Κλείνοντας, ας αναφερθούμε πιο λεπτομερώς στο... ηλεκτρικό κομμάτι του νέου GT73e. Η ηλεκτρική ενέργεια παρέχεται από μία τοποθετημένη στο πάτωμα του αυτοκινήτου μπαταρία ιόντων λιθίου με ψύξη υγρού. Παραμένουν άγνωστες οι λεπτομέρειες για την χωρητικότητα και την χημική της σύσταση, αλλά κατά πάσα πιθανότητα θα χρησιμοποιήσει ίδια κελιά με την plug-in έκδοση της 5ης γενιάς C-Class.  Αν κρίνουμε από την ηλεκτρική εμβέλεια των μοντέλων της Mercedes με τα σχεδόν 100 χιλιόμετρα αυτονομία, οι μπαταρίες θα έχουν χωρητικότητα μεταξύ 25,4kWh και 31,2kWh, καθώς και συμβατότητα φόρτισης DC.
 
To κορυφαίο PHEV της C-Class γκάμας
Το C63e είναι το έτερο PHEV μοντέλο που θα συνδυάζει το νέο υβριδικό σύστημα P3 της Mercedes-AMG με τον πιο πρόσφατο τετρακύλινδρο κινητήρα. Εξάλλου, το συγκεκριμένο υβριδικό σύνολο να συνδυαστεί με όλους τους υπάρχοντες κινητήρες καύσης, επομένως το τετρακίνητο (4Matic+) plug-in θα μπει στην οικογένεια EQ Power με την νέα υβριδική τεχνολογία.
 
Ο 2λιτρος turbo κινητήρας του A45 S 4Matic+ θα αποτελέσει βάση του νέου μοντέλου, μόνο που στην προκειμένη περίπτωση θα συνδυαστεί με υβριδικό σύστημα 48V και το 9-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο MCT της AMG. Το ηλεκτρικό μοτέρ θα οδηγεί τον πίσω άξονα, ενώ η τοποθετημένη στο πάτωμα του οχήματος μπαρατία εξασφαλίζει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση.
 
Το συγκεκριμένο υβριδικό σύνολο θα παρέχει στο C63e ισχύ και ροπή που συναντάμε στο αντίστοιχο μη ηλεκτρισμένο AMG C63 S με το twin-turbo 4λιτρο V8 κινητήρα. Η είδηση έχει να κάνει τον ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή που θα ενισχύει τον κινητήρα καύσης, μιας και είναι παρόμοιο με εκείνο που συναντάμε στο turbo 1,6 βενζινοκινητήρα του μονοθεσίου της Formula 1 της Mercedes-AMG. Ουσιαστικά θα λειτουργεί με παρόμοιο τρόπο, είτε ως γεννήτρια παρέχοντας ενέργεια που έχει ανακτηθεί είτε ως έξτρα ενίσχυση κατά την επιτάχυνση.
 
Περισσότερες λεπτομέρειες θα μάθουμε τους προσεχείς μήνες, αλλά πληροφορίες αναφέρουν ότι θα έχει 547 άλογα και 800 Nm ροπής. Αν και θα ζυγίζει έως και 250 κιλά περισσότερο από το αντίστοιχο C63 S 4Matic, θα επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε περίπου 3,5 δευτερόλεπτα, ενώ η ταχύτητα θα ρυθμίζεται ηλεκτρικά στα 289 χλμ./ώρα. Όσον αφορά την φόρτιση του, η μπαταρία των 400V μπορεί να τροφοδοτηθεί σε ταχυφορτιστή έως 100 kW.
 
Η παρουσίαση του νέου Plug-in C63e θα γίνει προς τα τέλη του της χρονιάς, ενώ το 2022 αναμένεται να κυκλοφορήσει στις αγορές, θέλοντας να ανταγωνιστεί τα τετρακίνητα Audi RS4 και BMW M3.

TI LINGLONG AGORAZO
NISSAN