Ποια τρία μέτρα θα συμβουλεύατε τη νέα κυβέρνηση να πάρει αμέσως για το αυτοκίνητο;

Ποια τρία μέτρα θα συμβουλεύατε τη νέα κυβέρνηση να πάρει αμέσως για το αυτοκίνητο;

Εσείς ποια τρία μέτρα πιστεύετε πως πρέπει να λάβει άμεσα η νέα κυβέρνηση για το αυτοκίνητο;

2.679 Επισκέψεις στο άρθρο (11/2/2015)

Επειδή το αυτοκίνητο έχει υπάρξει ο αποδιοπομπαίος τράγος της φορομπηχτικής πολιτικής του κράτους, ποια τρία μέτρα θα συμβουλεύατε τη νέα κυβέρνηση να πάρει αμέσως για το αυτοκίνητο;

Το αυτοκίνητο στην Ελλάδα σήκωσε ένα δυσανάλογο μέρος της ύφεσης, σε πλήρη αναντιστοιχία με το τι του αναλογεί. Φυσικά το ότι δεν έχουμε λεφτά να αγοράζουμε καινούργιο αυτοκίνητο, όσο συχνά χρειαζόμαστε, είναι το ένα μόνο κομμάτι. Το άλλο είναι ότι βρεθήκαμε να πληρώνουμε μία περιουσία και γι αυτό που έχουμε. Οπότε που να μείνει χρήμα ή όρεξη για καινούργιο; 
Κάτι πρέπει να αλλάξει. Αν και η νέα κυβέρνηση δεν έχει κάνει εξαγγελίες για το αυτοκίνητο, κάποια πράγματα πρέπει να πάρουν προτεραιότητα. Εσείς ποια λέτε πως είναι αυτά; 
Η φορολόγηση σίγουρα πρέπει να ανήκει στις πρώτες προτεραιότητες. Μιλάμε για ένα τρίπτυχο φορολόγησης αυτή τη στιγμή, που περιλαμβάνει το δυσβάσταχτο τέλος ταξινόμησης (ΕΤΤ), το οποίο εκτοξεύει την τιμή των νέων αυτοκινήτων. Δεύτερος έρχεται ο ΦΠΑ, πάνω στον ΕΤΤ, ενώ τέλος υπάρχουν τα τέλη με το «καπέλο» των δίλιτρων και τα τεκμήρια.
Για κάποιους, ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας θα αποτελούσε την πρώτη αλλαγή που πρέπει να γίνει, αν και δεν είναι πολύ πιθανή. Τα τέλη κυκλοφορίας στην Ελλάδα είναι περίπου τα ίδια με το εξωτερικό. Αν κάτι διαφέρει είναι το χαράτσι από τα δίλιτρα και πάνω, που αποτελεί ελληνική πρωτοτυπία και αποκλείει ένα σωρό μοντέλα από την αγορά. Χώρια ότι τιμωρεί όσους προτίμησαν ένα από αυτά όταν τα μέτρα ευνοούσαν, ή όσους αγόρασαν ένα δίλιτρο ως μεταχειρισμένο.
Το ΕΤΤ από την άλλη, αν και απασχολεί κυρίως όσους θέλουν καινούργιο αυτοκίνητο, είναι το πιο λογικό να φύγει, αφού έχουμε τιμωρηθεί επανειλημμένα από την Ε.Ε. για την διατήρηση της εφαρμογής του. Με την πεσμένη αγορά το δημόσιο χάνει λεφτά στα πρόστιμα παρά κερδίζει από το ΕΤΤ.
Πέρα από την φορολογία όμως υπάρχουν και άλλοι τομείς που ίσως να πρέπει να πάρουν προτεραιότητα. Η δημιουργία και ο έλεγχος χώρων στάθμευσης στα αστικά κέντρα, η προώθηση της ηλεκτροκίνησης και τα κίνητρα αγοράς εναλλακτικών «καθαρών» οχημάτων, η αναθεώρηση της λειτουργίας και του ρόλου των ΚΤΕΟ για ασφαλή και σίγουρα αυτοκίνητα αλλά και η οδική αγωγή στα σχολεία έχουν αποτελέσει θέματα συζήτησης στο παρελθόν.
Εσείς όμως ποια τρία μέτρα θα προτείνατε να είναι τα πρώτα; Ποια μέτρα νομίζετε πως πρέπει να πάρει η νέα κυβέρνηση για το αυτοκίνητο; Τι λέτε; 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Mercedes
skoda