Τελικά μήπως οι μοτοσυκλετιστές είναι καλύτεροι οδηγοί από τους αυτοκινητιστές;
Καλύτεροι οι αναβάτες;
4.201 Επισκέψεις στο άρθρο (24/9/2016)
Τι μπορεί να σε κάνει καλύτερο οδηγό; Η εμπειρία; Περισσότερα μαθήματα; Οδήγηση σε πίστα; Μήπως απλά η οδήγηση μιας μοτοσυκλέτας; Μπορεί λοιπόν οδηγώντας μοτοσυκλέτα να γίνεσαι καλύτερος οδηγός αυτοκινήτου; Τι λέτε;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Εκ πρώτης ματιάς πιθανώς να μην υπάρχει σχέση. Όμως σε έρευνα που έγινε σε 1200 οδηγούς στη Γαλλία, τα αποτελέσματα λένε κάτι διαφορετικό. Οι μισοί οδηγοί στην έρευνα οδηγούν καθημερινά και μοτοσυκλέτα. Στο σύνολό τους οι οδηγοί δοκιμάστηκαν σε μία σειρά συνθηκών που περιλάμβαναν μανούβρες, οδήγηση στην πόλη, παρκάρισμα, οδήγηση στην εθνική, και ελεύθερη οδήγηση σε μποτιλιάρισμα.
Με σημαντική διαφορά 18 μονάδων (43% έναντι 61%) οι οδηγοί μοτοσυκλέτας βρέθηκε να είναι πιο ασφαλείς για τους εαυτούς τους, και με διαφορά 21 μονάδων (55% έναντι 76%) πιο ασφαλείς για τους γύρω τους. Ειδικά στην ασφάλεια των πεζών και των δικυκλιστών (ποδηλάτες και μοτοσυκλετιστές) οι οδηγοί αυτοκινήτου που επίσης οδηγούς μοτοσυκλέτα κάθε μέρα βρέθηκαν να είναι 100% πιο ασφαλείς (44% έναντι 88%). Στα μάτια των ερευνητών, αλλά και στα δικά μας, τα αποτελέσματα είναι ξεκάθαρα.
Αν οδηγείς και μοτοσυκλέτα, είσαι σημαντικά καλύτερος πίσω από το στρογγυλό τιμόνι. Γιατί όμως; Η εξήγηση που έδωσαν οι ίδιοι οι οδηγοί σε συνεντεύξεις τους έχει να κάνει με την αίσθηση του δρόμου που αποκτούν ως μοτοσυκλετιστές. Έχουν μάθει να προσέχουν περισσότερο, αν ασχολούνται περισσότερο με το τι συμβαίνει γύρω τους, τις προθέσεις των άλλων και μπορούν να προβλέπουν καλύτερα πως θα κινηθεί οτιδήποτε κινείται γύρω τους. Η έκθεση στον κίνδυνο κατά την οδήγηση της μοτοσυκλέτας, τους κάνει πιο συνετούς, αφού είναι οι πιο αδύναμοι σε περίπτωση σύγκρουσης, και αυτή την εμπειρία την φέρνουν μαζί τους όταν οδηγούν αυτοκίνητο.
Με λίγα λόγια δηλαδή, αν θέλουμε να γίνουμε καλύτεροι οδηγοί, καλό θα είναι να μάθουμε και να οδηγούμε καθημερινά και μοτοσυκλέτα.
Εσείς όμως τι λέτε; Συμφωνείτε; Είναι οι μοτοσυκλετιστές καλύτεροι πίσω από το στρογγυλό τιμόνι; Ή μήπως απλά ο τύπος οδηγού που οδηγεί και μοτοσυκλέτα είναι ούτως ή άλλως πιο ικανός και υπάρχουν παράγοντες που παραβλέπονται στην έρευνα; Τι λέτε; Είναι οι μοτοσυκλετιστές καλύτεροι;
Εννοείται ότι όσοι δικυκλιστές έχουν γράψει αρκετά χλμ με μοτοσυκλέτα (όχι παπάκι ή σκούτερ) ειναι καλύτεροι οδηγοί υπό τη έννοια του ότι διαβάζουν καλύτερα τις συνθήκες του δρόμου (λόγω και του υψηλότερου ρίςκου που ενέχει για τη σωματική τους αςφάλεια αλλά και της πολύ πιο σύνθετης κίνηςης μιας μοτιςυκλέτας σε 3 άξονες αντί των 2 του αυτοκινήτου) και έχουν καλύτερα εξασκημένα ανακλαστικά. Η αίσθηση του όγκου που αναφέρει ο αναγνώστης παρακάτω δεν έχει να κάνει με τις οδηγικές ικανότητες, εκτός και αν οδηγεί κάποιος...φορτηγό και εν παςει περιπτώςει ειναι κάτι με το οποίο εξοικειώνεται κάποιος μέτριος οδηγός εύκολα. Επίςης πάνω από τα 120 χλμ/ώρα ταχύτητα (max ταχύτητα crash test) είναι... θέλημα Θεού να επιβιώσει κάποιος έιτε οδηγεί αυτοκίνητο, είτε μοτό. Τέλος ο ΚΟΚ είναι ίδιος για όλους και όλοι οφείλουν να τον σέβονται και να τον τηρούν. Η οδική παιδεία είναι ένδειξη σεβασμού και πολιτισμού.
Mε τιποτα απολυτως.Δεν εχει καμια απολυτως σχεση η οδηγηση του αυτοκινητου με τη μοτοσικλετα. Πρωτα απ'ολα, υπαρχουν διαφορετικοι κανονες. Στη μοτοσικλετα, χρειαζεται πανω απ'ολα ισορροπια, ενω στο αυτοκινητο να μαθεις τα ορια του και πανω απ'ολα τον ογκο του. Επισης, στο αμαξι θα πρεπει να τηρεις και να γνωριζεις τον ΚΟΚ πολυ καλυτερα και πιο αυστηρα απ'οτι στη μοτοσικλετα, διοτι με το αυτοκινητο, αν κανεις καποια παρατυπια, το πιθανοτερο ειναι να τρακαρεις και να σκοτωθεις. Οχι βεβαια πως αυτο δε γινεται και με το διτροχο, απλα εκει επιταχυνεις και φευγεις πολυ πιο αμεσα, εχοντας φυσικα αριστη περιμετρικη ορατοτητα. Στο αυτοκινητο υπαρχουν οι νεκρες γωνιες του. Για να καυτηριασω τωρα και τους οδηγους των μοτοσικλετων, αν οχι ολοι, οι περισσοτεροι δεν σεβονται τον ΚΟΚ, κανουν συνεχεια επικινδυνες και αγενεστατες σφηνες αναμεσα στα αυτοκινητα, ενω αναλογα και με την εμπνευση της στιγμης, περνανε και με κοκκινο, αδιαφορωντας για τους αλλους. Αν τους πεις κιολας κατι, σε βριζουνε και απο πανω. Εαν δε νοιαζονται για τη ζωη τους, μαγκια τους. Να σκεφτουν ομως και τον αλλον, που θα τον κυνηγανε τζαμπα αν τον σκοτωσουν και θα του κλεισουν το σπιτι.
Διαφωνω εντελως με την αποψη του αναγνωστη. Ειδικα στο σημειο που υπογραμμιζει οτι ο ογκος του αυτοκινητου παιζει ρολο μονο εαν οδηγεις φορτηγο ειναι εντελως λαθος, αφου ακομη και το πιο μικρο αυτοκινητο (smart) εχει τις νεκρες του γωνιες οπως υπογραμμιζω και εγω, και φυσικα και τους περιορισμους του. Τωρα, σχετικα με την τηρηση του KOK, τωνιζω ιδιαιτερως πως και οι αναβατες δικυκλου πρεπει να τον τηρουν, απλα οπως εχουμε δει τοσες φορες, ενα αυτοκινητο την εχει πληρωσει πολυ πιο ασχημα με υλικες και σωματικες βλαβες, ενω το δικυκλο, εχει επιταχυνει αμεσα και οταν εχει προκαλεσει το ατυχημα εγινε Λουης!
"Καλός" οδηγός για εμένα προσωπικά είναι όποιος ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ...και να μην το έχεις να εξελίσεσαι και όχι να λες ΞΕΡΩ, αυτό ισχύει και σε όλα τα πράγματα...δεν έχει και τόση μεγάλη σημασία το πόσο χρονών είσαι, το θέμα είναι να δέχεσαι πράγματα και από νεότερους και από μεγαλύτερους σου... Στην χώρα μας παρατηρείται το φαινόμενο του 'ΕΓΩ ΞΕΡΩ, ΜΕΓΑΛΩΣΑ, ΕΧΩ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΕΣ ΕΜΕΠΙΡΙΕΣ'...κάτι τέτοιο δεν ισχύει ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΜΙΑ...μετά έχουμε εγωιστικά φαινόμενα, φαινόμενα φιλαυτίας, κ.τ.λ. Προσωπικά δεν ζω από το επάγγελμα του οδηγού όμως έχω στην πλάτη μου πάνω από 2 εκατομμύρια χιλιόμετρα, με όλα τα οχήματα επάνω στη γη αμάξι, μηχανή, τρακτέρ, γεωργικά μηχανήματα, φορτηγά, λεοφορεία, συρόμενα, επικαθήμενα, εκσκαφείς, μηχανήματα έργου, κ.τ.λ. ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟΛΜΩ ΝΑ ΠΩ ΞΕΡΩ ΝΑ ΟΔΗΓΑΩ, πάντα βλέπεω τους υπολοίπους το πως οδηγάνε άσχετα την ηλικία τους και μαθαίνω από αυτούς... Όταν οδηγείς όλων των τύπων τα οχήματα επάνω στη γη αυτό σε κάνει μετά από προσπάθεια να αντιλαμβάνεσαι καλύτερα τους υπολοίπους χρήστες και το όχημα το οποίο οδηγούν...η μηχανή για να την οδηγήσεις είτε εργοστασιακή, είτε μετατροπής χρειάζεται μεγαλύτερη τρέλλα και στην χώρα την οποία ζούμε όταν οδηγείς μοτοσυκλέτα, κ.τ.λ. στο 99% είσαι όπως μία έγκυος γυναίκα, ΑΠΛΑ ΜΕ ΤΟ ΕΝΑ ΠΟΔΙ ΣΤΟΝ ΤΑΦΟ...δεν ξέρεις αν δεν σε χτυπήσει κανείς, αν δεν σε φτύσει=το λιγότερο επειδή δεν σε είδε, κ.τ.λ. απλά οι αισθήσεις σου, κ.τ.λ. είναι πιο πολύ σε εγρήγορση ώστε να προστατευτείς, το ίδιο ισχύει και για τους ποδηλάτες, τους σκεϊτμπορντάδες, αυτούς που κάνουν πατίνια... Στο όχημα είναι λίγο καλύτερα τα πράγματα, καθότι είσαι περισσότερο προστατευμένος... Στο φορτηγό είσαι άρχοντας, τους βλέπεις όλους από ψηλά, έχεις άλλη αίσθηση, κάνεις πιο εύκολα όπισθεν από το αμάξι και όταν είσαι και οδηγός μοτοσυκλέτας προσέχεις ακόμα καλύτερα τα πάντα... Στο λεωφορείο επειδή μεταφέρεις κόσμο, όταν είσαι και οδηγός μοτοσυκλέτας έχεις ένα αίσθημα ευθύνης προς το κοινωνικό σύνολο, ίσως γίνεσαι και καλύτερος άνθρωπος... Στα συρόμενα, επικαθήμενα απλά είσαι ο THE KING OF THE ROAD, τους έχεις γραμμένους όλους λόγω όγκου, όταν είσαι και οδηγός μοτοσυκλέτας απλά οδηγάς καλύτερα τα μεγάλα αυτά οχήματα όπως το αμάξι, το ίδιο ισχύει και για τις άλλες κατηγορίες οχημάτων... Γενικά η οδήγηση της μηχανής σε κάνει να οδηγάς καλύτερα τα υπόλοιπα οχήματα και να έχεις καλύτερα αντανακλαστικά...αυτό βέβαια δεν ισχύει σε όλους, στον άνθρωπο είναι πρωτίστως... Στα μηχανήματα έργου και γεωργικά και εκεί βοηθιέσαι πάρα πολύ... Υπάρχουν τα κακώς κείμενα σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων που για αυτό την αποκλειστική ευθύνη την φέρει ο άνθρωπος και η νοοτροπία την οποία κουβαλάει μαζί του... Χρειάζεται λοιπόν προσπάθεια από όλους μας προς το καλύτερο... Η οδήγηση είναι μία σοβαρή τέχνη και επιστήμη ταυτόχρονα, που εξελίσεται ανά τα χρόνια, αρκεί να είμαστε μέτοχοι, δεκτικοί, κ.τ.λ. όλοι εμείς... Δεν υπάρχει μεγαλύτερη αίσθηση ελευθερίας από το να οδηγείς μεγάλου κυβισμού μηχανή, κατά προτίμη προσωπική supersport και να ταξιδεύεις, μπορεί να υπάρχουν οι νόμοι της φυσικής "ΟΜΩΣ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΓΥΜΝΗ"...με ένα μόνο μέσο έχεις την ίδια αίσθηση ελευθερίας, την οδήγηση ενός μικρού αεροσκάφους που το έχεις όχι για να πουλήσεις μούρη, όμως "ΝΑ ΣΚΙΣΕΙΣ ΤΑ ΣΥΝΝΕΦΑ"... Επίσης ωραία αίσθηση είναι και το να έχεις 1000 άλογα σε φουσκωτό και να πηγαίνεις μέχρι απέναντι στην Τουρκία για πλάκα και να πειράζεις και το λιμενικό τους...όμως την αίσθηση της μηχανής και του αεροσκάφους δεν την έχει κανένα άλλο όχημα...