Στην κρύα εκκίνηση, 
το μίγμα είναι αρκετά πιο «πλούσιο», δηλαδή η περιεκτικότητα βενζίνης είναι αυξημένη. Αυτό συμβαίνει γιατι η χαμηλή θερμοκρασία δεν επιτρέπει τη σωστή καύση του.

Στην κρύα εκκίνηση, το μίγμα είναι αρκετά πιο «πλούσιο», δηλαδή η περιεκτικότητα βενζίνης είναι αυξημένη. Αυτό συμβαίνει γιατι η χαμηλή θερμοκρασία δεν επιτρέπει τη σωστή καύση του.

Κρύα εκκίνηση: Πως λειτουργεί

405.855 Επισκέψεις στο άρθρο

Με την εκκίνηση ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης, ενεργοποιείται η χαρτογράφηση κρύας εκκίνησης (cold start map). Η πρώτη διαφορά που θα παρατηρήσουμε είναι οι αυξημένες στροφές ανά λεπτό του κινητήρα στο ρελαντί. Κάτι τέτοιο συμβαίνει προκειμένου να αυξηθεί η ροπή στρέψης και να «υπερνικηθούν» οι αυξημένες δυνάμεις τριβής που δημιουργούνται μεταξύ των συνεσταλμένων μετάλλων. Επιπρόσθετα, οι αυξημένες στροφές του ρελαντί επιτρέπουν την ταχύτερη έξοδο του μίγματος από το θάλαμο, γεγονός που εμποδίζει την καθίζηση άκαυστων μορίων του μίγματος στα τοιχώματα του θαλάμου καύσης. 
 
Πέρα όμως από τις αυξημένες στροφές του ρελαντί, στην κρύα εκκίνηση το μίγμα είναι αρκετά πιο «πλούσιο», δηλαδή η περιεκτικότητα βενζίνης είναι αυξημένη. Αυτό συμβαίνει γιατί η χαμηλή θερμοκρασία δεν επιτρέπει τη σωστή καύση του. Οι παραπάνω ενέργειες επιτρέπουν την ταχύτερη αύξηση της θερμοκρασίας και μόλις ο εγκέφαλος του οχήματος πάρει τις κατάλληλες ενδείξεις, επιστρέφει στην κανονική χαρτογράφηση. Κάπως έτσι τελειώνει η λειτουργία της κρύας εκκίνησης, αλλά κάτι τέτοιο δε σημαίνει ότι η θερμοκρασία έχει αγγίξει τα επίπεδα φυσιολογικής λειτουργίας.

Σελίδα 1Και όμως το πρωί με το κρύο δεν χρειάζεται να περιμένεις να ζεσταθεί!
Σελίδα 2Η κρύα εκκίνηση προστατεύει τον κινητήρα
Σελίδα 3Κρύα εκκίνηση: Πως λειτουργεί
Σελίδα 4Τα πρώτα λεπτά: Ο «εφιάλτης» του κινητήρα
Σελίδα 5Ξέρετε ότι
BRIDGESTONE VS GOODYEAR
test center