Χαμηλό κέντρο βάρους, κατανομή 50-50 και συνολικό βάρος 1 τόνος είναι τα high-lights της κατασκευής. Εκτεταμένη χρήση αλουμινίου έχει γίνει σε όλο το αμάξωμα.

Βάρος: Πούπουλα!

47.292 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 22/12/2015

Αν κάτι σε κάνει να αναφωνήσεις με θαυμασμό διαβάζοντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά των δύο μοντέλων, αυτό είναι το βάρος τους. Μόλις 975 κιλά ζυγίζει το MX-5, 1.050 κιλά δείχνει η ζυγαριά για το 124 Spider. Πρόκειται δηλαδή για δύο… εξαιρετικά ελαφριές κατασκευές κάτι που επηρεάζει ευεργετικά τόσο την κατανάλωση, όσο και την οδική τους συμπεριφορά. Βέβαια, για να καταφέρουν οι μηχανικοί των δύο εταιρειών να ρίξουν τόσο πολύ το βάρος (ενδεικτικά το MX-5 έχει χάσει 100 κιλά σε σχέση με την προηγούμενη γενιά), έχει γίνει εκτεταμένη χρήση αλουμινίου και αυστηρή δίαιτα στους τομείς κινητήρας, κιβώτιο και υλικά στο εσωτερικό.
Μετά το βάρος, είναι η ίδια η κατασκευή και η προσπάθεια που έχει γίνει ώστε η κατανομή να είναι στο 50-50 και το κέντρο όσο το δυνατόν πιο χαμηλά. Συγκεκριμένα, τα άκρα είναι όσο το δυνατόν πιο ελαφριά (οι ζώνες απορρόφησης ενέργειας σύγκρουσης, τα φτερά και το καπό είναι αλουμίνιο), ο κινητήρας είναι τραβηγμένος προς το κέντρο και πίσω από τον μπροστινό άξονα, το κιβώτιο στο κέντρο, κάτω από τα πόδια του οδηγού, ενώ ο οδηγός κάθεται πολύ χαμηλά (πιο χαμηλά από ποτέ στην περίπτωση του ιαπωνικού roadster). Το αποτέλεσμα;
Είτε με το σήμα της Fiat, είτε με αυτό της Mazda πρόκειται για light-weight sports car…

 
  • kostasV

    Το 124 γιατί με τους τούρμπο κινητήρες θα απογειώνεται μπροστά στο MX-5!

      5
  • Code

    Απο το νηπιο λατρευα το Viper και το 124 ειναι οτι πλησιεστερο θα βρω ποτε(οικονομικα/εμφανισιακα) στο αμαξι που αγαπησα σαν παιδι. Δεν εχω να πω κατι αλλο.

      2
  • ΚΩΣΤΑΣ

    Mx-5 ασυζητητί λόγω ατμοσφαιρικών ολοκαίνουργιων κινητήρων που δεν χαλάνε ούτε στην άλλη ζωή,εμφάνισης αλλά και πολύ καλύτερου ονόματος που σημαίνει καλύτερη μεταπώληση.

      2
  • Θανάσης Ζαντές

    Το ίδιο άρθρο έχει ξαναμπεί πριν από λίγο καιρό και το βλέπω ξανά σαν δημοσίευση στις 4/2/16 χωρίς τα παλιά σχόλιά μας ..... Δεν αντιλαμβάνομαι τον σκοπό .Είχα πει τότε σαν ιδιοκτήτης του ΜΧ-5 1,8 του 2009 ότι και τα δυο είναι χάρμα οφθαλμών και μιας και απευθύνονται σε νέους η σε μεγαλύτερους σαν κι εμένα με νεανική καρδιά θα πρέπει οι εταιρείες να το βγάλουν σε χαμηλό κόστος έτσι ώστε η απόκτησή του να είναι πιο εύκολη από τους νέους . Περίμενα ότι μετά από πολύ καιρό η FIAT θα μας παρουσίαζε κάτι καλό όπως το τότε χάρμα οφθαλμών Χ1/9 , έστω και σαν εξωτερική διαφοροποίηση που κατ' αναλογία τότε είχε πουλήσει καλά. Θα πρότεινα το ΜΧ-5 μάλον με τον κινητήρα που επιτέλους , αν έχω καταλάβει καλά , έφτιαξε η MAZDA που συνδυάζει οικονομία και χωρίς ουσιαστική διαφορά στις επιδόσεις στον δρόμο από τον ανταγωνιστή του και δεν είναι συνεργαζόμενης εταιρείας (πχ FORD) παρά της FIAT που εφαρμόζει (την παλιά για τους μεγαλύτερους )και λεγόμενη σήμερα (για λόγους marketing) μόδα του downsizing που μετά από λίγο χρόνο και χιλιόμετρα θα μετρήσουν όλοι τα κόστη . Θα περίμενα επίσης σαν σύγχρονες κατασκευές να είναι ασφαλείς πρώτα απ' όλα αξιόπιστες τεχνικά και μετά οικονομικές .Όποιος θέλει και επιδόσεις θα πρέπει η να κοιτάξει άλλα και πολύ ακριβότερα η να απευθυνθεί σε οίκους βελτιώσεων μετά από πολύ προσοχή και κόστος που δεν προτείνω . Επίσης θα με ενδιέφερε η χώρα κατασκευής λοιπά τεχνικά στοιχεία και τα αποτελέσματα των crash tests .Περιμένω να τα δω να κυκλοφορούν.

      1
  • Giorgio

    Και τα δύο μοντέλα σχεδιαστικά και εμφανισιακά δείχνουν όμορφα.Το μεν MX-5 διατηρεί την κλασσική γραμμή των Ιαπωνέζικων roadster με μια μοντέρνα πινελιά.Από την άλλη το 124 Spider έχει κάτι από barchetta και κάτι από την παλιά 124 με καμπύλες μπροστά, και πίσω κάτι από το παλιό 124 και κάτι περισσότερο αμερικάνικο παρά Ιταλικό. Αυτό φυσικά κάνει το 124 να δείχνει πιο ιδιαίτερο αφού έχει ένα design μίξ, Ιταλοαμερικάνικου στύλ. 'Οσο αφορά τους κινητήρες το ΜΧ-5 με 131 άλογα τελική 205 και 0-100 σε 8,3 δ.λ και κατανάλωση γύρω στα 6 λ.τ και εκπομπές καυσαερίου 137 CO2. To 124 πληροφορίες από ALVOLANTE ιταλικό περιοδικό 140 άλογα τελική 215 και 0-100 σε 7,5 δ.λ και κατανάλωση γύρω στα 7 λ.τ και εκπομπές καυσαερίου 148 CO2. Τιμή στην Ιταλία ΜΧ-5 από 23.000 ευρώ,25.500 με πιο πλούσιο,27.000 με full και 124 spider από 28.000 ευρώ περίπου με σχετικά πλούσιο εξοπλισμό. Σίγουρα από αυτά τά στοιχεία είναι ξεκάθαρο ότι το MX-5 είναι πιο αργό αλλά η τιμή του 124 τζιμπάει αρκετά και μειονεκτεί στο ότι εκπέμπει υψηλούς ρύπους 148 CO2 πού είναι απαράδεκτο για αυτοκίνητο παραγωγής 2016 την στιγμή που όλα τα μοντέλα Mercedes Slc 1.6 129 CO2 AUDI A3 CABRIO 1.4 125 CO2 είναι πολύ πιο οικολογικά παρόλο που είναι πιο βαριά. Το ΜΧ-5 βέβαια και αυτό η τιμή του είναι καλύτερη αλλά και αυτό μηχανικά στις εκπομπές είναι κάτω από τον μέσο όρο των 130CO2 που θα έπρεπε να είναι. Συμπέρασμα,το ΜΧ-5 στην απλή του έκδοση για 23.000 καλό.Αν ψάχνεις όμως ένα ΜΧ-5 με πλουσιότερο εξοπλισμό τότε καλύτερα στο 124 γιατί θα σου έρθει το ίδιο και θα έχεις ένα roadster πιο ιδιαίτερο.

      1
  • Γιώργος

    η mazda μόνο το mx-5 και αν εχει μεταπωλητική αξία. όλα τα άλλα μοντέλα της είναι λίγο κάτω από το μέσο όρο. δεδομένου του πολύ μεγαλύτερου ονόματος της fiat και σίγουρα τη διαχρονικότητα η επιλογή του είναι μονόδρομος. από το mx-5 μόνο η έκδοση RF παρουσιάζει ενδιαφέρον