Η εξέλιξη ενός αυτοκινήτου είναι μία πολύπλοκη διαδικασία και ότι η σχεδίαση δεν αφορά μόνο την εξωτερική εμφάνιση.
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Η εξέλιξη ενός αυτοκινήτου είναι μία πολύπλοκη διαδικασία και ότι η σχεδίαση δεν αφορά μόνο την εξωτερική εμφάνιση.

Ο ρόλος της σχεδίασης στα αυτοκίνητα

14.393 Επισκέψεις στο άρθρο

Όσο πιο όμορφο είναι ένα μοντέλο, τόσο περισσότερο κεντρίζει το ενδιαφέρον σου. Όσο όμως πιο έξυπνα σχεδιασμένο είναι, τόσο πιο πολύ αποδεικνύει την εις βάθος τεχνολογική του υπεροχή. Γιατί σχεδίαση δεν είναι μόνο το «φαίνεσθαι», αλλά και το «είναι».

Στη δημοσιογραφική παρουσίαση της αεροδυναμικής σήραγγας της BMW (Aerolab), είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τον υπεύθυνο αεροδυναμικής εξέλιξης της τρέχουσας γενιάς της BMW Σειρά 3 (ο οποίος μάλιστα είναι Έλληνας και ονομάζεται Γιάννης Δημητρίου), με έναν από τους υπευθύνους σχεδίασης του μοντέλου και τέλος με έναν από την ομάδα των μηχανολόγων-μηχανικών. Η συζήτηση ήταν άκρως ενδιαφέρουσα, όμως αυτό που έχουμε να θυμόμαστε μέχρι και σήμερα είναι ότι οι τρεις αυτοί άνθρωποι δούλευαν πάνω στο ίδιο project, όμως «μάλωναν» συνεχώς μεταξύ τους, αφού ο καθένας έβλεπε τα πράγματα από τη δική του οπτική σκοπιά. Για παράδειγμα, ο Αεροδυναμιστής έλεγε ότι πρέπει να τοποθετηθεί αυτό το «φιλετάκι» στον πίσω προφυλακτήρα για καλύτερη ροή του αέρα, ο Σχεδιαστής το απέκλειε γιατί εκείνο το φιλετάκι «χάλαγε» την εξωτερική εικόνα και κάπου ανάμεσά τους ερχόταν ο Μηχανικός που τους υπαγόρευε που ακριβώς μπορούσαν να επέμβουν στο πάτωμα και που όχι. Και όλοι τους τα «έβαζαν» με τις νόρμες που υπαγορεύονται ξεχωριστά για τον τομέα τους, όπως για παράδειγμα, ότι οι εξωτερικοί καθρέφτες πρέπει να έχουν συγκεκριμένο μέγεθος, και να υπάρχουν, παρότι «χαλάνε» την αεροδυναμική του οχήματος. 
Από τα παραπάνω, λοιπόν, γίνεται αμέσως κατανοητό ότι η εξέλιξη ενός αυτοκινήτου είναι μία πολύπλοκη διαδικασία και ότι η σχεδίαση δεν αφορά μόνο την εξωτερική εμφάνιση. Αντιθέτως, πρέπει να λαμβάνονται και άλλοι τομείς υπόψη όπως η αεροδυναμική, η ασφάλεια (παθητική και ενεργητική), η οδική συμπεριφορά, μέχρι και η πρακτικότητα ή η ευρυχωρία. Aλλωστε, η εμφάνιση δεν αφορά μόνο το εξωτερικό, αλλά και την καμπίνα, η οποία πρέπει να αντανακλά την εξωτερική σχεδίαση. Και για αυτήν υπάρχει ξεχωριστή ομάδα Υπευθύνων, οι οποίοι… φαντάζομαι θα «μαλώνουν» με τις άλλες ομάδες για τα υλικά που θα χρησιμοποιήσουν ή τον χώρο που έχουν στη διάθεσή τους... 
Παρακάτω παρουσιάζουμε μερικά από τα πιο αντιπροσωπευτικά μοντέλα της αγοράς τα οποία διαθέτουν «σχεδίαση με υψηλό iQ», δηλαδή έχουν σχεδιαστεί ώστε αφενός να κλέβουν τις εντυπώσεις με την πρώτη ματιά, αφετέρου εξυπηρετούν τους επιμέρους τομείς που αναφέραμε.

Η Mercedes GLA-Class έχει τον χαμηλότερο αεροδυναμικό συντελεστή (Cd 0.29) στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV. Εκτός όμως από αεροδυναμική, είναι και εξαιρετικά όμορφη στη σχεδίαση…

Η Mercedes GLA-Class έχει τον χαμηλότερο αεροδυναμικό συντελεστή (Cd 0.29) στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV. Εκτός όμως από αεροδυναμική, είναι και εξαιρετικά όμορφη στη σχεδίαση…

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

SPRING SEAT
OPEL