Έχετε ακούσει την έκφραση «τίμιο» αυτοκίνητο; Ξέρετε τι σημαίνει; Και τελικά υπάρχουν και «άτιμα» αυτοκίνητα;
Ποιες μάρκες κοστολογούν περισσότερο με βάση το σηματάκι;
5.842 Επισκέψεις στο άρθρο (6/6/2015)
Έχετε ακούσει την έκφραση «τίμιο» αυτοκίνητο; Ξέρετε τι σημαίνει; Και τελικά υπάρχουν και «άτιμα» αυτοκίνητα, ή μήπως απλά κάποιοι τσιμπάνε τις τιμές προς τα πάνω επειδή νομίζουν ότι ο κόσμος αγοράζει περισσότερο «σηματάκι»;
Δεν μιλάμε μόνο για τα εργατικά, τους μισθούς δηλαδή του προσωπικού, αλλά και για τα έξοδα σε ρεύμα για να λειτουργήσουν όλες αυτές οι μηχανές που συμμετέχουν στην παραγωγή ενός αυτοκινήτου. Από το λιώσιμο των μετάλλων και το πρεσάρισμα των επιφανειών μέχρι την κύλιση της αλυσίδας όπου γίνεται το τελικό μοντάρισμα. Πολλή ενέργεια.
Το μεγαλύτερο κόστος όμως είναι στην έρευνα και εξέλιξη. Γιατί κάποιος πληρώθηκε για να βρει το κράμα των υλικών, κάποιος για να δημιουργήσει τον κινητήρα, ή τα νέα πλαστικά της καμπίνας, ή την νέα ανάρτηση, ακόμη και τον τρόπο που κλείνουν οι πόρτες.
Όλα έχουν μελετηθεί με τεράστιο κόστος που η απόσβεσή τους γίνεται σε μεγάλο βάθος χρόνου και έτσι αποτελεί σημαντικό μέρος της τιμής. Εδώ μπαίνει και το κόστος σχεδιασμού και κατασκευής της γραμμής παραγωγής. Όλα αυτά τα ρομπότ κάποιος τα πληρώνει. Το κόστος πάει στην τιμή του αυτοκινήτου.
Και μετά έρχεται η προώθηση. Διαφημίσεις στα περιοδικά και τα άλλα μέσα, παρουσιάσεις και άλλες καμπάνιες που βάζουν τα μοντέλα μπροστά στα μάτια του αγοραστή. Το κόστος είναι κι εδώ μεγάλο. Πάνω σε όλα αυτά όμως έρχεται και πέφτει ένα κέρδος, αφού οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν παράγουν αυτοκίνητα για την ψυχή της μάνας τους, αλλά για να κερδίσουν.
Το ερώτημα λοιπόν είναι πως καθορίζεται αυτό το κέρδος.Πόσο «καπέλο» μπορεί να βάλει η κάθε μάρκα σε κάθε μοντέλο; Ακόμη και με ένα σταθερό ποσοστό να πας, γύρω στο 5% είναι λογικό πως ένα ακριβό στην παραγωγή αυτοκίνητο θα φέρνει περισσότερα χρήματα από ένα φθηνότερο. Αν όμως βρεις έναν τρόπο να τσιμπήσεις το καπέλο αυτό στο 8% ή στο 12%; Πως; Με το σηματάκι.
Κάνοντας τον κόσμο να πιστεύει πως το αυτοκίνητο που αγοράζει είναι ακριβό γιατί είναι καλό. Και είναι καλό γιατί είναι της συγκεκριμένης μάρκας. Βάζοντας δηλαδή το σηματάκι να αυξήσει την αξία.
Τελικά υπάρχουν και «άτιμα» αυτοκίνητα;
Ο κόσμος έχει αρχίσει και ξυπνάει (ένεκα και της ανέχειας βέβαια...) Έχει αντιληφθεί ότι το "σηματάκι" δε σημαίνει, απαραίτητα, κάτι. Το "καπέλο" που χρεώνει η κάθε βιομηχανία εξαρτάται από το κέρδος που θέλει να αποκομίσει. Στο χέρι του ενημερωμένου καταναλωτή είναι να αξιολογήσει αν αυτό το "καπέλο" αξίζει ή αν θα προσπεράσει...
Στην Ελλάδα επικρατή το καθεστώς του αντιπρόσωπου. Εισάγουν αυτοκίνητα με τον υποχρεωτικό και τον άκρως απαραίτητο εξοπλισμό λόγω ανταγωνισμού. Μετά χρεώνουν έξτρα εξοπλισμό που είναι στάνταρ σε άλλες πολιτισμένες χώρες.
ΣΗΜΑ = ΙΣΤΟΡΙΑ - ΕΡΕΥΝΑ - ΕΞΕΛΙΞΗ - DESIGN ΚΑΙ ΕΝΙΟΤΕ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ Μ Ε Τ Α Π Ω Λ Η Σ Η ! ΤΟ ΑΥΤΟ ΙΣΧΥΕΙ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ. ΚΑΙ ΤΟ ROLEX ΔΙΧΝΕΙ ΤΗΝ ΩΡΑ ΚΑΙ ΤΟ ΡΟΛΟΙ ΔΩΡΟ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΔΑΣ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ! ΑΣ ΜΗΝ ΤΑ ΒΑΖΟΥΜΕ ΟΛΑ ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΚΟΥΒΑ ! ....
Ο άνθρωπος πιο πάνω (cranky) τα είπε όλα με δυο κουβέντες.
Το ερώτημα του άρθρου είναι προφανώς ρητορικό γιατί παντού υπάρχουν υπερτιμημένες μάρκες και τίμιες μάρκες. Το θέμα είναι πόσο ενημερωμένος είναι ο καταναλωτής και όχι ημιμαθής καθώς και η προσωπική του εμπειρία. Επίσης παίζει ρόλο και τί θέλει ο άλλος. Να κάνει μούρη? Εκεί το σηματάκι αποκτάει άλλη βαρύτητα και το βλέπει σαν το καρότο που βάζουν στο γαϊδούρι και οτιδήποτε άλλο όχι απλά είναι υποδεέστερο και το βλέπει αφ' υψηλού αλλά ούτε καν υφίσταται! Υπάρχουν και οι άλλοι που το βλέπουν πιο εμπορικά το θέμα και σου λέει αν θέλω μετά να το πουλήσω το σηματάκι θα βοηθήσει να το δώσω σε καλύτερη τιμή. Πιστεύω όμως τελικά ότι πιο υγιές είναι η επιλογή να βρίσκεται όσο το δυνατόν πιο κοντά στην ουσία και στο value for money. Σε οτιδήποτε όχι μόνο στα αυτοκίνητα. Αυτό προϋποθέτει χρόνο και ψάξιμο από μηδενική βάση χωρίς παρωπίδες, προκαταλήψεις και χωρίς να επηρρεάζεσαι από τρίτους (φίλους, συγγενείς, διαφημίσεις, κλπ). Προσωπικά όποτε κινήθηκα σε αυτή τη λογική βγήκα κερδισμένος και ευχαριστημένος.
κακα τα ψεματα αλλα δεν μπορει να ανταγωνιστει στην ποιοτητα κατασκευεις ενα φιατ ρενω σιτροεν οπελ τα bmw aydi mercedes οτι πληρωνεις παιρνεις ετσι... ολοι το λενε ολα τα περιοδικα και οχι μονο... σε οδικη συμπεριφορα στα κρας τεστ εργονομια ποιοτητα υλικων.....εννοειτε πως αν θες καλο αμαξι θα πληρωσεις αν δεν εχεις περνεις εναν κουβα και λες πως πηρα τιμιο ιχ....ελεος
to kostos san kostos kataskeuis prepi na einai xamilotero apo to 40% tis aksias tou apo to ergostasio gia na mporis na exeis ena ikanopioitiko kerdos oste na mporesis na kanis ependisi stin ereuna... milo san epixirimatias to "kapelo" epivarinete apo to marketing pou kostizi episis eksisou akriva... min ksexname pos kai o adiprosopos pou to poula den einai ipalilos prepi na exeis kai autos ena kerdos.... to an aksizi i oxi ta lefta ena amaksi einai magali sizitisi kai exei na kani me tin xrisimotita tou to autokinitou kai telika gia pio skopo xrisimopoiitai alla kai tin metaxirisi pou tinxani apo ton idio tou ton idioktiti. den pisteuo pos iparxoun timia i atima autokitita alla anthopoi pou plironoun gia na ikanopoiisoun tis anages tous opos apli metafora , sport odigisi , mateodoksia i ola ta proigoumena mazi
mazda τα καλητερα και τιμια αυτοκινητα.....