Έχετε ακούσει την έκφραση «τίμιο» αυτοκίνητο; Ξέρετε τι σημαίνει; Και τελικά υπάρχουν και «άτιμα» αυτοκίνητα;

Έχετε ακούσει την έκφραση «τίμιο» αυτοκίνητο; Ξέρετε τι σημαίνει; Και τελικά υπάρχουν και «άτιμα» αυτοκίνητα;

Ποιες μάρκες κοστολογούν περισσότερο με βάση το σηματάκι;

5.842 Επισκέψεις στο άρθρο (6/6/2015)

Έχετε ακούσει την έκφραση «τίμιο» αυτοκίνητο; Ξέρετε τι σημαίνει; Και τελικά υπάρχουν και «άτιμα» αυτοκίνητα, ή μήπως απλά κάποιοι τσιμπάνε τις τιμές προς τα πάνω επειδή νομίζουν ότι ο κόσμος αγοράζει περισσότερο «σηματάκι»;

Πως κοστολογείται ένα αυτοκίνητο; Το κόστος των υλικών σίγουρα έχει ένα μεγάλο μέρος της τιμής, αφού μιλάμε για διάφορα μέταλλα, πλαστικά και πολύ γυαλί, που από μόνα τους έχουν σημαντικό κόστος. Η παραγωγή είναι επίσης μεγάλο μέρος της τιμής. 
Δεν μιλάμε μόνο για τα εργατικά, τους μισθούς δηλαδή του προσωπικού, αλλά και για τα έξοδα σε ρεύμα για να λειτουργήσουν όλες αυτές οι μηχανές που συμμετέχουν στην παραγωγή ενός αυτοκινήτου. Από το λιώσιμο των μετάλλων και το πρεσάρισμα των επιφανειών μέχρι την κύλιση της αλυσίδας όπου γίνεται το τελικό μοντάρισμα. Πολλή ενέργεια.
Το μεγαλύτερο κόστος όμως είναι στην έρευνα και εξέλιξη. Γιατί κάποιος πληρώθηκε για να βρει το κράμα των υλικών, κάποιος για να δημιουργήσει τον κινητήρα, ή τα νέα πλαστικά της καμπίνας, ή την νέα ανάρτηση, ακόμη και τον τρόπο που κλείνουν οι πόρτες. 
Όλα έχουν μελετηθεί με τεράστιο κόστος που η απόσβεσή τους γίνεται σε μεγάλο βάθος χρόνου και έτσι αποτελεί σημαντικό μέρος της τιμής. Εδώ μπαίνει και το κόστος σχεδιασμού και κατασκευής της γραμμής παραγωγής. Όλα αυτά τα ρομπότ κάποιος τα πληρώνει. Το κόστος πάει στην τιμή του αυτοκινήτου.
Και μετά έρχεται η προώθηση. Διαφημίσεις στα περιοδικά και τα άλλα μέσα, παρουσιάσεις και άλλες καμπάνιες που βάζουν τα μοντέλα μπροστά στα μάτια του αγοραστή. Το κόστος είναι κι εδώ μεγάλο. Πάνω σε όλα αυτά όμως έρχεται και πέφτει ένα κέρδος, αφού οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν παράγουν αυτοκίνητα για την ψυχή της μάνας τους, αλλά για να κερδίσουν. 
Το ερώτημα λοιπόν είναι πως καθορίζεται αυτό το κέρδος.Πόσο «καπέλο» μπορεί να βάλει η κάθε μάρκα σε κάθε μοντέλο; Ακόμη και με ένα σταθερό ποσοστό να πας, γύρω στο 5% είναι λογικό πως ένα ακριβό στην παραγωγή αυτοκίνητο θα φέρνει περισσότερα χρήματα από ένα φθηνότερο. Αν όμως βρεις έναν τρόπο να τσιμπήσεις το καπέλο αυτό στο 8% ή στο 12%; Πως; Με το σηματάκι. 
Κάνοντας τον κόσμο να πιστεύει πως το αυτοκίνητο που αγοράζει είναι ακριβό γιατί είναι καλό. Και είναι καλό γιατί είναι της συγκεκριμένης μάρκας. Βάζοντας δηλαδή το σηματάκι να αυξήσει την αξία. 
Τελικά υπάρχουν και «άτιμα» αυτοκίνητα;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Mercedes
moto