Toyota: Το έμβλημα με τους 3 «αγνώστους» κύκλους και το μυστικό τους

10.546 Επισκέψεις στο άρθρο (6/5/2024)
Toyota: Το έμβλημα με τους 3 «αγνώστους» κύκλους και το μυστικό τους
4 Φωτογραφίες »

- Η εταιρεία που έφτιαχνε αργαλειούς και βρέθηκε στην κορυφή του κόσμου
- Ο ρόλος των τριών κύκλων και γιατί εφάπτονται
- Το γράμμα Τ και το κρυφό νόημα
- Ποιο ήταν το πρώτο έμβλημα της Toyota

Από τους αργαλειούς στην κορυφή της αυτοκινητοβιομηχανίας

Στην Ελλάδα η Toyota είναι μια φίρμα πασίγνωστη που σημειώνει υψηλότατες πωλήσεις κάθε χρόνο χάρη σε μια ευρεία γκάμα μοντέλων που έχουν γράψει τη δική τους ιστορία πανευρωπαϊκά όπως το Yaris, η Corolla, το C-HR και το RAV4. H μάρκα είναι ιδιαίτερα δημοφιλής και εκτός Ευρώπης, αφού τα αυτοκίνητά της τα εμπιστεύονται σε όλα τα μέρη του πλανήτη, από τους «έντιμους» οικογενειάρχες των ΗΠΑ και του Καναδά έως οι αφρικανικές φυλές και οι κάτοικοι των ρωσικών στεπών. Όχι και άσχημα για μια εταιρεία που αρχικά κατασκεύαζε αργαλειούς. Ουσιαστικά, το έμβλημα της Toyota είναι μέρος της καθημερινότητας των περισσότερων ανθρώπων στην Γη, όμως λίγοι είναι αυτοί που γνωρίζουν τι ακριβώς σημαίνει, αφού δεν είναι απλά κάποιοι κύκλοι μπλεγμένοι μεταξύ τους ακανόνιστα, όπως θεωρούν πολλοί.

Tι σημαίνουν οι τρεις κύκλοι στο έμβλημα

Το λογότυπο της ιαπωνικής μάρκας, όπως το γνωρίζουμε σήμερα, έκανε το ντεμπούτο του τον Οκτώβριο του 1989 και σε συνάρτηση με την πεντηκοστή επέτειο από την εκκίνηση του επίσημου αυτοκινητιστικού ομίλου της Toyota. Η σχεδίαση του χρειάστηκε περίπου 5 έτη καθώς οι επικεφαλείς της ιαπωνικής μάρκας ήθελαν ένα σήμα που σε πρώτο χρόνο θα «φώναζε» Toyota σε ύφος και διάθεση, ενώ σε δεύτερο θα άφηνε ένα σαφές οπτικό αποτύπωμα που θα το έκανε να ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες μάρκες αυτοκίνητων.

Πιο αναλυτικά λοιπόν, το λογότυπο της Toyota αποτελείται από 3 βασικούς εφαπτόμενους κύκλους που συνολικά συνδυάζονται για να αποδώσουν μια σειρά από συμβολικά νοήματα. Οι 3 κύκλοι συνθέτουν μια οριζόντια συμμετρική διαμόρφωση, με τους δύο οριζόντιους κύκλους να είναι σχεδιασμένοι έτσι ώστε να αντιπροσωπεύουν την καρδιά του πελάτη, άλλα και την καρδιά της εταιρείας. Ο ένας κύκλος συνδέεται με τον άλλον, συμβολίζοντας την αμφίδρομη σχέση κέρδους και εμπιστοσύνης ανάμεσα στις δύο πλευρές.
 
Οι δύο μικρότεροι κύκλοι εφάπτονται με αποτέλεσμα να συμβολίζουν ένα «Τ» που αντικατοπτρίζει το όνομα της μάρκας και ταυτόχρονα συμβολίζει ένα τιμόνι αυτοκίνητου. Κάθε κύκλος είναι σχεδιασμένος με πινέλο διαφορετικής πυκνότητας, σύμφωνα με τα πρότυπα της ιαπωνικής κουλτούρας. Ο εξωτερικός κύκλος αντιπροσωπεύει τη νέα, παγκόσμια διάσταση της τεχνολογίας της Toyota καθώς και τις μεγάλες της βλέψεις για περαιτέρω ανάπτυξη στις διεθνείς αγορές.

Το πρώτο έμβλημα της Toyota ήταν διαφορετικό

Το πρώτο λογότυπο που συναντάμε σε όχημα της ιαπωνικής μάρκας είναι στην μορφή ενός διαμαντιού και στο κέντρο του αναγράφεται το όνομα της εταιρείας, δηλαδή η λέξη «TOYODA». Κατοχυρώθηκε στις 27 Ιουλίου 1935 και τοποθετήθηκε τόσο στο φορτηγό G1, όσο και στο πρώτο της επιβατικό το ΑΑ. Ωστόσο, υπάρχει μια μικρή διαφορά που έχει να κάνει με το έμβλημα των δύο μοντέλων πάνω στο καπό. Συγκεκριμένα, στο στρογγυλό και σε κινεζικούς χαρακτήρες σήμα, στην περίπτωση του G1 «κάθεται» ένα χρυσό σατσιχόκο (shachihoko) ένα πλάσμα από την αρχαία ιαπωνική μυθολογία που είχε το κεφάλι μιας τίγρης και το σώμα ενός κυπρίνου, ενώ στην δεύτερη περίπτωση του επιβατικού ΑΑ, αντί του μυθικού πλάσματος υπάρχει ένα φτερό που προσθέτει χάρη και δυναμισμό.

home pro
ETRANSIT VS ESPRINTER