Καλύτερη διαχείριση ενέργειας σε μπαταρία & ηλεκτροκινητήρα

4.753 Επισκέψεις στο άρθρο
Από τη δοκιμή του πισωκίνητου Audi Q4 Sportback 45 e-tron καταγράψαμε πραγματική αυτονομία γύρω 450 χλμ., νούμερο που στο ταξίδι και με πιο υψηλές ταχύτητες γυροφέρνει τα 380 χλμ..
2 Φωτογραφίες »

Από τη δοκιμή του πισωκίνητου Audi Q4 Sportback 45 e-tron καταγράψαμε πραγματική αυτονομία γύρω 450 χλμ., νούμερο που στο ταξίδι και με πιο υψηλές ταχύτητες γυροφέρνει τα 380 χλμ..

Φορτίζουν σε μεγαλύτερη ταχύτητα & 8 λεπτά πιο γρήγορα


Η νέα μπαταρία του Audi Q4 e-tron επιτρέπει ταχυφόρτιση σε μεγαλύτερες ταχύτητες (175 kW), στοιχείο που μειώνει το χρόνο φόρτισης κατά 8 λεπτά σε σχέση με το προ-facelift μοντέλο (10-80% σε 28 λεπτά).
2 Φωτογραφίες »

Η νέα μπαταρία του Audi Q4 e-tron επιτρέπει ταχυφόρτιση σε μεγαλύτερες ταχύτητες (175 kW), στοιχείο που μειώνει το χρόνο φόρτισης κατά 8 λεπτά σε σχέση με το προ-facelift μοντέλο (10-80% σε 28 λεπτά).

Όπως είπαμε στην αρχή, η μπαταρία του ανανεωμένου Audi Q4 e-tron έχει διαφορετική διάταξη και σύνθεση κυψελών, η οποία που βελτιώνει την ισχύ φόρτισης DC. Το προ-facelift μοντέλο υποστήριζε ταχύτητες φόρτισης μέχρι 125 kW ή 150 kW. Τώρα, το νούμερο αυτό ανεβαίνει στα 135 kW ισχύος φόρτισης συνεχούς ρεύματος στα πισωκίνητα μοντέλα (28λ. για 10-80%, δηλαδή 8λ. πιο γρήγορα) και 175 kW στα 4κίνητα μοντέλα (quattro).

Για πρώτη φορά σε μοντέλο Audi Q4 e-tron υπάρχει σύστημα μετα-κλιματισμού της μπαταρίας

Οι αναβαθμίσεις της μπαταρίας των Audi Q4 e-tron δεν σταματούν εδώ. Αρχικά, υπάρχει πρόγραμμα προστασίας της μπαταρίας, που περιορίζει αυτόματα το επίπεδο φόρτισης στο 80% για να παρατείνει τη διάρκεια ζωής της.
 
Ακόμη, το λογισμικό του Q4 e-tron, σε ένα μακρινό ταξίδι, θα δίνει προτεραιότητα στους DC φορτιστές από 100 kW και πάνω, θέλοντας να διασφαλίσει μικρούς χρόνους φόρτισης. Εάν ο οδηγός ακολουθήσει την προτεινόμενη διαδρομή, το σύστημα προετοιμάζει - προθερμαίνει την μπαταρία του Audi Q4 e-tron μέχρι τον επιλεγμένο σταθμό φόρτισης, για να φορτιστεί όσο το δυνατόν πιο γρήγορα.
 
Μάλιστα, για πρώτη φορά στην οικογένεια μοντέλων Audi Q4 e-tron υπάρχει σύστημα μετα-κλιματισμού (post-conditioning). Εδώ, το σύστημα διαχείρισης θερμότητας του οχήματος ψύχει την μπαταρία, για παράδειγμα, εάν υπερβεί ένα καθορισμένο όριο θερμοκρασίας μετά την οδήγηση ή κατά τη διάρκεια της φόρτισης.

Ηλεκτροκινητήρας που δεν υπερθερμαίνεται

Όπως έχετε καταλάβει, οι περισσότερες τεχνικές βελτιώσεις του ανανεωμένου Audi Q4 e-tron περιστρέφονται γύρω από ένα αναβαθμισμένο σύστημα διαχείρισης θερμότητας και ένα σύστημα ψύξης, που δρουν και σε μπαταρία και σε ηλεκτροκινητήρα. Ειδικά για τον νέο ηλεκτροκινητήρα του Q4 e-tron η Audi αναφέρει τα εξής: «Ο νέος πίσω ηλεκτροκινητήρας χρησιμοποιεί βελτιστοποιημένη θερμική διαχείριση για μεγαλύτερη απόδοση. Λόγω της γεωμετρίας και της διάταξης των γραναζιών στο κιβώτιο ταχυτήτων, καθώς και των ειδικά διαμορφωμένων εξαρτημάτων για τη μεταφορά και τη διανομή του λαδιού, οι θερμοκρασίες στο σύστημα μετάδοσης παραμένουν σταθερές. Το κύκλωμα ψύξης, με τη σειρά του, διασφαλίζει ότι η θερμοκρασία του λαδιού είναι ελεγχόμενη».
 

Σελίδα 1Τεχνικό: Πώς το Audi Q4 e-tron έχει περισσότερα άλογα αλλά μεγαλύτερη αυτονομία;
Σελίδα 2Καλύτερη διαχείριση ενέργειας σε μπαταρία & ηλεκτροκινητήρα
ford
test center