Ισχυροί κινητήρες και χαμηλή κατανάλωση: Πώς τα καταφέρνουν;

67.318 Επισκέψεις στο άρθρο (2/3/2024)
Η Corolla Cross προσφέρεται αποκλειστικά ως full υβριδική λανσάροντας μάλιστα το 5ης γενιάς υβριδικό σύστημα της Toyota. Αποδίδει 197 άλογα και η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε ήταν μόλις 5,0 λτ./100 χ
2 Φωτογραφίες »

Η Corolla Cross προσφέρεται αποκλειστικά ως full υβριδική λανσάροντας μάλιστα το 5ης γενιάς υβριδικό σύστημα της Toyota. Αποδίδει 197 άλογα και η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε ήταν μόλις 5,0 λτ./100 χλμ..

To Toyota Corolla Cross και το Nissan Qashqai δεν είναι τα μοναδικά αυτοφορτιζόμενα υβριδικά οικογενειακά SUV της αγοράς, αφού η λίστα με τα αυτοκίνητα που ανήκουν σε αυτή την κατηγορία τα τελευταία χρόνια έχει μεγαλώσει και περιλαμβάνει μοντέλα όπως το Honda HR-V, το Kia Niro, το Renault Arkana. Σε σχέση με τα προαναφερθέντα όμως τα δύο μοντέλα του θέματός μας, είναι πανίσχυρα με ιπποδυνάμεις κοντά στα 200 άλογα και παράλληλα, σε αντίθεση, με τα Hyundai Tucson και Renault Austral, είναι πολύ πιο οικονομικά σε κατανάλωση.


Το Nissan Qashqai e-Power διαθέτει έναν 3κύλινδρο θερμικό κινητήρα μεταβλητής συμπίεσης 1,5 λτ. (156 ίππων) ο οποίος λειτουργεί ως γεννήτρια, παρέχοντας ενέργεια, η οποία αποθηκεύεται σε μια μπαταρία υψηλής τάσης (400 V) με χωρητικότητα 2,1 kWh ή διοχετεύοντάς την απευθείας στον ηλεκτροκινητήρα.
2 Φωτογραφίες »

Το Nissan Qashqai e-Power διαθέτει έναν 3κύλινδρο θερμικό κινητήρα μεταβλητής συμπίεσης 1,5 λτ. (156 ίππων) ο οποίος λειτουργεί ως γεννήτρια, παρέχοντας ενέργεια, η οποία αποθηκεύεται σε μια μπαταρία υψηλής τάσης (400 V) με χωρητικότητα 2,1 kWh ή διοχετεύοντάς την απευθείας στον ηλεκτροκινητήρα.


Κάτω από το καπό της Corolla Cross συναντάμε έναν 2λιτρο βενζινοκινητήρα 152 ίππων που λειτουργεί σε κύκλο Ατκινσον και ο οποίος συνεργάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 112 ίππων για συνδυαστική απόδοση 197 ίππων. Η ισχύς του υβριδικού κινητήριου συνόλου είναι τέτοια που δίνει την δυνατότητα στην Corolla να προσφέρει ζωηρές επιδόσεις (0-100 σε 8,0, 60-100 σε 4,3 δλ και 80-120 σε 5,4 δλ.) αλλά highlight το συστήματος δεν είναι άλλο από τη μέση κατανάλωση των 5,0 λτ./100 χλμ. που μετρήσαμε στην δοκιμή μας. Μέσα στην όλη, η κατανάλωση είναι ακόμη μικρότερη, αφού η κατανάλωση ανεβαίνει λίγο πάνω από τα 4 λτ./100 χλμ. με επιλεγμένη την Eco λειτουργία. Επιστρέφοντας στη μέση κατανάλωση των 5,0 λτ./100 χλμ. και λαμβάνοντας υπόψη πως η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης είναι αυτή την στιγμή στο 1,87, υπολογίζουμε πως η Corolla Cross απαιτεί μόλις 1.600 ευρώ/χρόνο για καύσιμα, την στιγμή που ένα πετρελαιοκίνητο SUV της ίδιας κατηγορίας με τα ίδια άλογα (Τiguan 2λτ. TDI 200 PS) απαιτεί τον χρόνο 3.380 ευρώ/έτος.

Το Nissan Qashqai e-Power, από την πλευρά του είναι ένα υβριδικό που διαθέτει έναν 3κύλινδρο θερμικό κινητήρα μεταβλητής συμπίεσης(το πρώτο μοντέλο μαζικής παραγωγής) 1,5 λτ. (156 ίππων) ο οποίος λειτουργεί ως γεννήτρια, παρέχοντας ενέργεια, η οποία αποθηκεύεται σε μια μπαταρία υψηλής τάσης (400 V) με χωρητικότητα 2,1 kWh ή διοχετεύοντάς την απευθείας στον ηλεκτροκινητήρα. Στην πράξη, το Qashqai «πάει» ηλεκτρικά, τα κυβικά του αλλάζουν από 1.476 έως 1.497 κ.εκ.. με τον βασικό ηλεκτροκινητήρα των 190 να κινεί το αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας ενέργεια που παράγει το θερμικό μοτέρ. Τα 190 άλογα είναι αρκετά να δώσουν στο Qashqai εξαιρετικές επιδόσεις, αφού το 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 8,3 δλ. και σε συνθήκες προσπεράσματος 80-120, το οικογενειακό SUV χρειάζεται μόνο 5 δευτερόλεπτα. Ακόμη πιο εξαιρετικές είναι οι μετρήσεις κατανάλωσης σε πραγματικές συνθήκες που κάναμε στο υβριδικό Qashqai, αφού η μέση τιμή δεν ξεπερνά τα 6,1 λτ., κάτι που σημαίνει πως απαιτεί περίπου 2.015 ευρώ το χρόνο για καύσιμο, σχεδόν τα μισά σε σχέση με ένα βενζινοκίνητο στα ίδια άλογα, όπως το Mazda CX-5 (χρειάζεται 4.300 ευρώ σε βενζίνες). Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε πως το υβριδικό Qashqai είναι επίσης πιο οικονομικό σε κατανάλωση όταν κινείται μέσα στην πόλη, αφού σε αυτή την περίπτωση, η κατανάλωση δεν ανεβαίνει εύκολα πάνω από τα 5,3 λτ./100 χλμ.

Σελίδα 1Toyota Corolla Cross & Nissan Qashqai: Έχουν 200 άλογα και δεν καίνε
Σελίδα 2Ισχυροί κινητήρες και χαμηλή κατανάλωση: Πώς τα καταφέρνουν;
Σελίδα 3Πρακτικά και άνετα στο εσωτερικό
Σελίδα 4Ανετα και ασφαλή στον δρόμο
ford
OPEL