Συμβουλές

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  25/9/2007
ΑΣΦΑΛΕΙΑ
FASTips: Διορθώνοντας την υποστροφή
Διαβάστηκε από 3833 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:25/9/2007
Όταν το αυτοκίνητο σου κάνει… ΜΟΥΤΡΑ
Η πρώτη αντίδραση του αυτοκινήτου όταν πιεστεί, είναι να εμφανίζει υποστροφή. Η γνωστή και ως "μούτρα" έκφραση υποδηλώνει το άνοιγμα της τροχιάς του εμπρόσθιου μέρους προς το εξωτερικό της στροφής.
Τι είναι;
Η υποστροφή είναι ένα λογικό και συνηθισμένο φαινόμενο, που παρατηρείται κυρίως σε προσθιοκίνητα αυτοκίνητα. Με την υποστροφή οι εμπρός τροχοί χάνουν την πρόσφυσή τους και το αυτοκίνητο διαγράφει ευθεία πορεία κατά τη διάρκεια μιας στροφής. Η υποστροφή μπορεί να προκληθεί από τη μεγάλη ή απότομη ισχύ του αυτοκινήτου (υποστροφή ισχύος) ή και από άλλους παράγοντες, όπως την ποιότητα των ελαστικών και του δρόμου, την αυξημένη ταχύτητα εισόδου κ.λ.π. (υποστροφή τοποθέτησης ή αδράνειας).
Πώς διορθώνεται;
Αν το αυτοκίνητό μας διαθέτει σύστημα ελέγχου της ευστάθειας (ESP ή VDC κ.λ.π.), όταν εκείνο διαγνώσει απώλεια πρόσφυσης, επεμβαίνει φρενάροντας τον εσωτερικό τροχό και έτσι κλείνει η τροχιά του εμπρός μέρους του αυτοκινήτου. Αν τέτοιο σύστημα δεν υπάρχει, ο οδηγός πρέπει να μειώσει την πίεση στο πεντάλ σταδιακά, ώστε οι τροχοί να ανακτήσουν πρόσφυση. Απότομο άφημα του πεντάλ του γκαζιού επιφέρει απότομη επιβράδυνση μέσω του κινητήρα, που μεταφράζεται σε ελάφρωμα του πίσω μέρους. Για το λόγο αυτό οι κινήσεις μας πρέπει να είναι ήρεμες και δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να πατήσουμε φρένο.
Top 6 Tips για την υποστροφή
• Όσο πιο μεγάλο βάρος έχει το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου (κατανομή ανά άξονα), τόσο πιο εύκολα παρουσιάζει υποστροφή.
• Η υποστροφή μπορεί να προκληθεί και λόγω λάθος γραμμής εισόδου.
• Αν ένα πισωκίνητο αυτοκίνητο παρουσιάζει υποστροφικά φαινόμενα, σημαίνει ότι η γεωμετρία της πίσω ανάρτησης είναι πολύ προσεγμένη, για να μην είναι δύσκολο οδηγικά σε γρήγορους ρυθμούς.
• Η υποστροφή μπορεί να είναι και η πρώτη αντίδραση ενός τετρακίνητου αυτοκινήτου.
• Η υποστροφή θεωρητικά απαιτεί λιγότερες οδηγικές γνώσεις για να εξαλειφθεί και ένας από τους λόγους της μετάδοσης της κίνησης στον εμπρός άξονα (εκτός από το χαμηλότερο κόστος) είναι και αυτός.
• Στο κατά πόσο υποστροφικό είναι το αυτοκίνητο, μεγάλο ρόλο παίζουν και οι πιέσεις των ελαστικών