Συμβουλές

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  6/11/2007
ΑΣΦΑΛΕΙΑ
FASΤips : Φρενάροντας με το αριστερό
Αν το χιλιοστό… μετράει
Διαβάστηκε από 3647 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:6/11/2007
Μια μέθοδος για το σωστό ζύγισμα του αυτοκινήτου κατά τη διάρκεια μιας στροφής είναι η παράλληλη πίεση του πεντάλ του φρένου με εκείνο του γκαζιού, χρησιμοποιώντας το αριστερό πόδι.
Τι είναι και γιατί χρειάζεται;
Η τακτική "αριστερό στο φρένο" είναι μία τακτική για αγωνιστική οδήγηση και λειτουργεί με τη λογική, ότι χωρίς να αφήνουμε το πόδι μας από το γκάζι, μετριάζουμε την ταχύτητα τόσο, ώστε να μη χάσουμε χρόνο στη διάρκεια μιας στροφής. Ουσιαστικά, ο οδηγός με αυτήν τη μέθοδο είτε διορθώνει στιγμιαία την υποστροφή, είτε ζυγίζει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου μέσα στη στροφή.
Το όφελος σε χρόνο;
Εκτός από το ζύγισμα και τη διόρθωση, το φρενάρισμα με το αριστερό "ρίχνει" αισθητά το χρόνο στη διάρκεια ενός γύρου σε πίστα, αφού μέσω εκείνου η έξοδος από τη στροφή είναι πιο γρήγορη, ενώ ο κινητήρας σε εκείνο το σημείο βρίσκεται σε υψηλές στροφές λειτουργίας, χωρίς να παρουσιάζει σπινάρισμα.
Τι πρέπει να ξέρετε;
• Μη δοκιμάσετε σε καμία περίπτωση να φρενάρετε με το αριστερό στο δρόμο.
• Η αίσθηση στην πίεση του φρένου με εκείνο το πόδι είναι μηδενική σε σχέση με του δεξιού και αυτό έχει ως αποτέλεσμα το βίαιο και επικίνδυνο φρενάρισμα.
• Για να μάθεις να φρενάρεις με το αριστερό, πρέπει να εξοικειωθείς πρώτα, οδηγώντας σε ελεγχόμενο περιβάλλον (αλάνα ή πίστα).
• Στα περισσότερα αυτοκίνητα με ηλεκτρονικό γκάζι (drive by wire) η παράλληλη πίεση των δύο πεντάλ δεν είναι επιτεύξιμη, αφού το σύστημα, με το που διαγιγνώσκει φρενάρισμα, διακόπτει την παροχή καυσίμου, με αποτέλεσμα να "μένεις" από γκάζι.
• Αν η ουρά του αυτοκινήτου έχει ήδη γυρίσει, είναι αργά για… εφαρμογή της τακτικής.
Πώς γίνεται;
Ο οδηγός κατά την είσοδό του στη στροφή μετριάζει την πίεση στο πεντάλ του γκαζιού και, εφ' όσον παρατηρηθεί κάποια υποστροφική τάση του αυτοκινήτου, "κλωτσάει" στιγμιαία το πεντάλ του φρένου με το αριστερό πόδι. Ανάλογα με την ένταση εμφάνισης του φαινομένου, ο οδηγός μπορεί να κρατήσει το αριστερό πόδι στο φρένο και να αυξομειώνει την πίεση που ασκεί σε αυτό, ζυγίζοντας έτσι την τάση που εκείνο έχει σε όλη τη διάρκεια της στροφής.