Η αλήθεια του δυναμόμετρου
Διαβάστηκε από 28920 αναγνώστες
TOP
Η πραγματική απόδοση ενός κινητήρα είναι κάτι που δε θα περάσει απαρατήρητο από τον υποψήφιο αγοραστή ενός αυτοκινήτου μαζί με μια πλειάδα επιμέρους τομέων. Κάτι που μπορεί να φανεί μόνο με τη δυναμομέτρηση, την οποία πραγματοποιούμε σχεδόν σε κάθε μοντέλο
Αυτό που παρατηρείται συνολικά είναι ότι στην πλειοψηφία τους τα αυτοκίνητα εμφανίζουν από μικρή έως αισθητά μεγαλύτερη ισχύ σε σχέση με αυτό που ανακοινώνει ο κατασκευαστής.

Ποια κράτη φορολογούν βάσει της ισχύος;
Σε μόνο τρεις χώρες της Ευρώπης η φορολογία των αυτοκινήτων γίνεται με βάση την απόδοση των κινητήρων όπως είναι η Ισπανία, η Ιταλία και η Βουλγαρία. Ωστόσο, στα περισσότερα κράτη φορολογούνται με βάση τη χωρητικότητα των μηχανικών συνόλων, όπως ισχύει για την Ελλάδα, το Βέλγιο, την Κύπρο (μαζί με εκπομπές CO2), τη Γερμανία (συμπεριλαμβανομένων των εκπομπών ρύπων), τη Μάλτα, την Πορτογαλία και τη Ρουμανία.


Μεγαλύτερη θετική διαφορά ισχύος καθώς και ροπής έχει εμφανίσει στο δυναμόμετρο ο κινητήρας των 1,4 λτ. του Mazda3
Μικρομεσαία 3/5θυρα 1.300 έως 1.400 κ.εκ.
Οι "διακυμάνσεις" που παρατηρούνται στην απόδοση των κινητήρων των μικρομεσαίων αυτοκινήτων από 1.300 έως 1.400 κ.εκ. είναι μικρότερες σε σχέση με τις υπόλοιπες κατηγορίες. Μεταξύ των 6 μοντέλων, στο Mazda3 1,4 το μηχανικό σύνολο αποδίδει 4 παραπάνω ίππους στο δυναμόμετρο (88 έναντι 84 εργοστασιακών), ενώ παράλληλα διακρίνεται και για την περισσότερη ροπή (+8 Nm). Κατόπιν ακολουθούν τo Astra 1,4 και το Auris 1,4 με 2 επιπλέον ίππους. Την ίδια ισχύ έχουν δείξει στο δυναμόμετρο το Lacetti 1,4 και το 308 1,4, το οποίο εμφανίζει και τις καλύτερες επιδόσεις έναντι των άλλων 5 αυτοκινήτων.
Μοντέλο			Εργοστασιακή*	Δυναμομετρημένη*	ΔιαφοράMazda3 1,4 5d 		84/6.000 		88/5.910 		+4 Opel Astra 1,4 Twinport 	90/5.600 		92/5.570 		+2 Toyota Auris 1,4 5d 	97/6.000 		99/6.000 		+2 Citroen C4 1,4 5d 		90/5.250 		91/5.260 		+1 Chevrolet Lacetti 1,4 5d 	93/6.200 		93/6.110 		0 Peugeot 308 1,4		 95/6.000 	95/6.030 		0 *ισχύς (ίπποι/σ.α.λ)



11 παραπάνω ίππους αποδίδει το μηχανικό σύνολο Ti-VCT των 1,6 λτ. του Ford Focus, το οποίο -σύμφωνα με το δυναμόμετρο- φτάνει στους 126 (έναντι 115 ονομαστικών)
Μικρομεσαία 3/5θυρα 1.400 έως 1.600 κ.εκ.
Στα "1600άρια" μικρομεσαία ο Ti-VCT κινητήρας του Ford, με απόδοση 11 επιπλέον ίππων στο δυναμόμετρο, εμφανίζει τη μεγαλύτερη διαφορά σε σχέση με την εργοστασιακή τιμή. Κατόπιν ακολουθεί με +9 ίππους το Mazda3 1,6 και με +6 ίππους το Auris 1,6, το οποίο είναι και το πιο δυνατό με 130 ίππους. Επίσης, το μικρομεσαίο Toyota διαθέτει την υψηλότερη ροπή και τη μεγαλύτερη θετική διαφορά (+ 11 Nm). Από πλευράς επιδόσεων διακρίνονται το Leon 1,6 με τους χαμηλότερους χρόνους στις ρεπρίζ, χάρη στο "κοντό" κιβώτιο ταχυτήτων και το Auris 1,6, με το πιο γρήγορο 0-100 χλμ./ώρα.
Μοντέλο			Εργοστασιακή*	Δυναμομετρημένη*	ΔιαφοράFord Focus II 1,6 5d	 115/6.000 	126/6.010 	+11 Mazda3 1,6 5d 		105/6.000 	114/5.990 	+9 Nissan Tiida 1,6 5d 	110/6.000 	117/5.980 	+7 Toyota Auris 1,6 5d 	124/6.000 	130/5.910 	+6 Seat Leon 1,6 		102/5.600 	104/5.530 	+2 BMW 116i 3d 		122/6.000 	123/6.010 	+1 Peugeot 308 1,6 		120/6.000 	121/5.990 	+1 Chevrolet Lacetti 1,6 5d 	109/5.800 	108/5.800 	-1 Hyundai I30 1,6 		122/6.200 	121/6.210 	-1 Kia Ceed 1,6 		122/6.200 	120/6.310 	-2 Renault Megane 5d 1,6 110PS 110/6.000 	107/5.970 	-3 *ισχύς (ίπποι/σ.α.λ)


»Σχολιάστε την είδηση

Tags: BMW 116I 3D, CHEVROLET LACETTI, CITROEN C4, HYUNDAI I30, KIA CEED, NISSAN TIIDA, OPEL ASTRA, PEUGEOT 308, RENAULT MEGANE, SEAT LEON, TOYOTA AURIS,

περισσότερα νέα & άρθρα »
TOP - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Opel Corsa: Ήπια υβριδικό με 100 ή 136 άλογα;

Νέο bZ4x: 5 μυστικά για το 1ο ηλεκτρικό της Toyota

10 value for money μικρά ή μικρά SUV με κάτω από 20.000 ευρώ

Τα 5 αμάξια πόλης με το καλύτερο προσπέρασμα για να κάνεις και ταξίδια

Χαίρεσαι να τα οδηγείς: Τα 3 πιο fun to drive μικρά SUV

Kia: Εκπτώσεις έως 16.000 ευρώ σε Niro, EV6 και το θηριώδες EV9

Plug-in υβριδικό σε Leasing: Τι να διαλέξω ανάμεσα σε 10 μοντέλα;

Τα 5 σημεία που διακρίνεται το Skoda Fabia

Top 5: Τα καλύτερα μικρά αυτοκίνητα σε φρενάρισμα από τα 100 χλμ./ώρα

Μέχρι 35.000 ευρώ: Τα 5 οικογενειακά SUV με τα περισσότερα άλογα