Το Hyundai i30 απέναντι στον ανταγωνισμό
Διαβάστηκε από 19302 αναγνώστες Ημερομηνία δημοσίευσης: 28/9/2012
Το νέο Hyundai i30 ήρθε πολλά υποσχόμενο, όχι μόνο για να αλλάξει τα δεδομένα στην κατηγορία του, αλλά, πρωτίστως στην ίδια τη Hyundai. Τι μπορεί να σημαίνει αυτό για τον ανταγωνισμό του που το μαρκάρει στενά;
Hyundai i30 1,4 MPI 
+ Ποιότητα κύλισης
+ Ποιότητα κατασκευής
+ Χώροι επιβατών 
+ Value for money
- Αίσθηση τιμονιού
- Επιδόσεις

Honda Civic 1,4 i-VTEC
+ Oδική συμπεριφορά
+ Τιμόνι - φρένα 
+ Χώροι
+ Μέση κατανάλωση
- Περιφεριακή ορατότητα
- Χώροι για μικροαντικείμενα 
- Επιδόσεις εν κινήσει 

VW Golf 1,2 TSI 85PS
+ Λειτουργία κινητήρα 
+ Άνεση 
+ Ποιότητα
- Τιμή
- Συντηρητική σχεδίαση
- Μοντέλο που αλλάζει άμεσα 

Peugeot 308 1,4 Vti 
+ Οδική συμπεριφορά
+ Άνεση ανάρτησης 
- Μέση κατανάλωση 
- Τραχύτητα κινητήρα ψηλά  


Αυτό που πρέπει να έχει κανείς στο μυαλό του πριν από όλα, όσον αφορά στη Hyundai, είναι ότι, ο όμιλός της, μαζί με την Kia, βρίσκεται αυτή τη στιγμή στην 4η θέση της παγκόσμιας κατάταξης των αυτοκινητοβιομηχανιών, όσον αφορά στις πωλήσεις. Αυτό δίνει από μόνο του το στίγμα για το μέγεθος της επιτυχίας μιας εταιρείας που ξεκίνησε, ουσιαστικά, από το μηδέν, όταν οι άλλοι έμπαιναν στην 3η και 4η γενιά των δημοφιλών μοντέλων τους. Ένα από τα πιο τρανταχτά παραδείγματα αυτής της επιτυχίας είναι το μικρομεσαίο i30 που μπήκε, πλέον, στη 2η γενιά του, έχοντας αντικαταστήσει (από την 1η γενιά του) το δημοφιλές Accent. 

Σήμερα, η νέα πραγματικότητα της Hyundai τοποθετείται απέναντι στον σκληρό μικρομεσαίο ανταγωνισμό, με περισσότερες αξιώσεις από ποτέ. Έτσι, το Auto Τρίτη, λύνει τις όποιες απορίες, συγκρίνοντας το 1.400άρι i30 βενζίνης με το ολοκαίνουριο Honda Civic και το καθιερωμένο Peugeot 308 με τα ίδια χαρακτηριστικά, αλλά και με το VW Golf που κλείνει την καριέρα του, ως 1,2 TSI με 85 ίππους. 

Εμφάνιση: Δύο στα τέσσερα
Η κατηγορία δεν ενδείκνυται για φοβερές συγκινήσεις σχεδιαστικά. Ωστόσο, εδώ το νέο Hyundai i30 έχει φέρει τα πάνω, κάτω. Από το συμπαθητικό, αλλά αδιάφορο, αμάξωμα της προηγούμενης γενιάς έχει περάσει σε ένα άκρως ενδιαφέρον, δυναμικό χάτσμπακ, με τραβηγμένα άκρα και φαρδιά «καπούλια». Το Hyundai κάνει χρήση των νέα σχεδιαστικών τρικ της φίρμας, όπως η έντονη εμπρόσθια μάσκα (που θυμίζει Veloster), ή τα ανάγλυφα φωτιστικά. Από κοντά, όσον αφορά στο εντυπωσιακό του σχεδιασμού, ακολουθεί και το Honda Civic, με πολύ χαρακτηριστικά μοτίβα που έχουν γίνει σήματα κατατεθέντα από την προηγούμενη γενιά του μοντέλου και που φαίνονται ακόμα πιο ωραία στο κατακόκκινο χρώμα της δοκιμής. Στον αντίποδα, έχουμε τα συντηρητικά αμαξώματα των Peugeot και VW. Το μεν ακολουθεί ακόμα την παλιά σχεδιαστική γραμμή της εταιρείας, το δε περιμένει ήδη τον αντικαταστάτη του.
 
Εσωτερικό: Από πουθενά δε λείπει η ποιότητα
Το καλό με τα εσωτερικά των μοντέλων της δοκιμής είναι ότι, όλα είναι πολύ προσεγμένα ποιοτικά. Με το 308 να χάνει μόνο στην απτή ποιότητα των πλαστικών, αλλά όχι και στην συναρμογή ή την ανθεκτικότητα, το Golf παραμένει ένα σημείο αναφοράς. Φυσικά, η σχεδίαση δεν ήταν ποτέ το δυνατό του σημείο, σε αντίθεση με τη χρηστικότητα που είναι και αυτή υποδειγματική. Εξαιρετικό ποιοτικά είναι και το εσωτερικό του Civic, με μαλακά πλαστικά παντού και πολύ ανθεκτική συναρμογή που δεν αφήνει κανένα τριγμό να ακουστεί. 

Η σχεδίαση του είναι ενδιαφέρουσα και αρκούντως σπορτίφ, με δύο επίπεδα και διάφορες οθόνες ελέγχου, ενώ η χρηστικότητα, που προκύπτει από τη διάχυση των πληροφοριών σε διάφορα πάνελ, είναι μέτρια. Για το Hyundai i30 δεν πρόκειται να ακουστεί κανένα παράπονο για το εσωτερικό του. Με ελαφρώς ανατολίτικη αισθητική στην κεντρική κονσόλα, η ποιότητα, το φινίρισμα και η συναρμογή των υλικών εντυπωσιάζουν, ενώ ο σχεδιασμός είναι «καθαρός» και προσιτός. Με εξαίρεση τη λειτουργία του βασικού ηχοσυστήματος (που παραπέμπει σε προηγούμενες γενιές), όλα λειτουργούν με μία χαρακτηριστική ποιότητα, ενώ το εσωτερικό στο σύνολό του είναι ευάερο και ευήλιο. 

Χώροι- Χρηστικότητα: Ο νέος είναι ο (πιο) ωραίος 
Σε αυτόν τον πολύ βασικό τομέα, το νέο i30 νικάει κατά κράτος. Και ο λόγος δεν είναι άλλος από τις μετρήσεις που δίνουν ξεκάθαρη πρόκριση στον εκπρόσωπο της Hyundai σε όλες τις εσωτερικές διαστάσεις, με έμφαση αυτής για τα πόδια των πίσω επιβατών και το κεφάλι μπροστά. 

Εξαιρετικό είναι και το μέγεθος του χώρου αποσκευών, που «χάνει» μόνο από το Civic που έχει και τα χρηστικά (προαιρετικά) πίσω magic seats. To Hyundai έχει παράλληλα, πολύ σωστή θέση οδήγησης (που έχει «κατέβει» σε σχέση με πριν), αλλά και πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα. Σχεδόν άριστα το Hyundai παίρνει και στις θέσεις για μικροαντικείμενα, που είναι πλούσιες και στην κεντρική κονσόλα και στις πόρτες, θυμίζοντας την ευρυχωρία του Golf. 
Το VW συνεχίζει να έχει βολικό εσωτερικό σχεδιασμό, αλλά, πλέον χάνει στους χώρους σε απόλυτα νούμερα. Αυτό δε σημαίνει και ότι έχει πάψει να είναι άνετο. 

Το Civic έχει σωστή, αλλά ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης, ενώ υπολείπεται σε χώρους για μικροαντικείμενα περιφερειακά. Επίσης και η περιφερειακή του ορατότητα δεν είναι η καλύτερη του συγκριτικού. 
Τέλος, το Peugeot δεν έχει κανένα εμφανές πρόβλημα στο εσωτερικό του, όσον αφορά τη χρηστικότητα, αλλά, χάνει σε κάποιες εσωτερικές μετρήσεις και έχει και το μικρότερο χώρο αποσκευών, έστω και για λίγο. 


» ΕΙΣΑΓΩΓΗ
» Στο δρόμο: Άνετο το Hyundai, σπορτίφ το Honda
» Κινητήρες: Ούτε καπνός, ούτε φωτιά
» Value for money: Παραμένει υπόθεση της Hyundai
» Συμπέρασμα
»Σχολιάστε την είδηση

Tags: HONDA CIVIC, HYUNDAI I30 (NEO), PEUGEOT 308, VOLKSWAGEN GOLF,

περισσότερα νέα & άρθρα »
HYUNDAI - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Top 5: Τα καλύτερα μικρά αυτοκίνητα σε φρενάρισμα από τα 100 χλμ./ώρα

Tι νέο φέρνει το ανανεωμένο Hyundai Tucson;

Με νέα γκάμα κινητήρων και νέες τιμές το Hyundai Kona στην Ελλάδα

Η τιμή του «καυτού» Hyundai Ioniq 5 N στην Ελλάδα

Δοκιμή: Hyundai i20 | 1.000άρι βενζίνης με 100 ίππους

Ανανεωμένο Hyundai Bayon: Τι καινούργιο έχει σε εμφάνιση & εξοπλισμό;

ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Tι νέο φέρνει το ανανεωμένο Audi A3;

Συγκριτικό μεταχειρισμένων: Skoda Fabia VS Toyota Yaris

Γιατί δεν πουλάει το Mitsubishi Space Star;

Ευρύχωρα μικρά SUV στα 110 άλογα: MG ZS ή Skoda Kamiq