Εσείς τι πιστεύετε είναι καλύτερο στα μικρά κυβικά, βενζίνη η diesel;
Πόσο δελεαστικό είναι το ντίζελ όταν ένα μίνι με βενζίνη ήδη δεν καίει τίποτα;
(28/9/2012)
Μπορεί η απελευθέρωση του ντίζελ να ήταν ότι καλύτερο έχει συμβεί στο χώρο του αυτοκινήτου τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, πόση αξία όμως έχει όταν μιλάμε για μίνι αυτοκίνητα;
Μίνι και ντίζελ; Εκ πρώτης γιατί όχι. Όση περισσότερη οικονομία τόσο το καλύτερο. Και φυσικά στα μίνι μοντέλα η οικονομία παίζει μεγάλο ρόλο. Όμως όταν απέναντι στη λύση του πετρελαίου δεν έχεις κάποιο βενζινοβόρο μοτέρ, αλλά μερικά από τα πιο οικονομικά σύνολα βενζίνης, έχει ακόμη νόημα το ντίζελ;
Το Renault Twingo για παράδειγμα, με τον ντίζελ κινητήρα «χτυπάει» κατανάλωση 3,4 λτ./100 χλμ. Πραγματικά χαμηλή, τόσο που σε σχέση ακόμη και με τον ιδιαίτερα οικονομικό βενζινοκινητήρα του Twingo η υψηλότερη τιμή του ντίζελ κάνει απόσβεση σε λιγότερο από έναν χρόνο. Και χωρίς να υπολογίσει τη διαφορά της τιμής ανάμεσα στα δύο καύσιμα.
To Twingo βέβαια έχει από τις χαμηλότερες καταναλώσεις στην αγορά, όπως και το Fiat Panda. Και εδώ από τον 1.200άρη βενζινοκινητήρα στον 1.300άρη ντίζελ, η διαφορά στην κατανάλωση κάνει απόσβεση στη διαφορά της τιμής αγοράς πολύ σύντομα. Από τον 900άρη όμως Twinair, η διαφορά είναι πολύ μικρή, κάτω από μισό λίτρο τα εκατό, και με τα μηδενικά του τέλη το 900άρι δυσκολεύει πολύ τον ντίζελ στο να κάνει απόσβεση.
Στο ένα περίπου λίτρο στα εκατό παίζουν και οι διαφορές μεταξύ ντίζελ και βενζίνης και στα άλλα μίνι που προσφέρονται με πετρελαιοκινήτρες, όπως το Ford Ka και το Smart. Με 15.000 χλμ ετησίως μιλάμε για 150 λίτρα το χρόνο διαφορά. Δεν είναι λίγα, όμως ακόμη και με απόσβεση σε ένα χρόνο, η τιμή αγοράς στα μίνι μοντέλα είναι ιδιαίτερα ευαίσθητη.
Και οι βενζινοκινητήρες, παρότι «χάνουν» από τους ντίζελ, δεν είναι δα και τίποτα καταβόθρες. Πετυχαίνουν αντίθετα μία καλή ισορροπία ανάμεσα σε άριστη κατανάλωση και πολύ καλή τιμή αγοράς.
Φυσικά παίζει ρόλο η χρήση, όμως τα μίνι αυτοκίνητα δεν κάνουν χιλιόμετρα σε αυτοκινητόδρομο και έτσι τα 15.000 χλμ. μπορεί να μην τα πιάνουν ετησίως, οπότε η απόσβεση πάει περίπατο. Ρόλο παίζει και η αίσθηση που θέλει ο καθένας από το μοτέρ. Το ντίζελ πιο ροπάτο δίνει συχνά καλύτερες επιδόσεις, ειδικά εν κινήσει, δεν ταιριάζει όμως ο τρόπος λειτουργίας του σε όλους.
Τι λέτε λοιπόν; Είναι το ντίζελ στα μίνι έξυπνη κίνηση; Αξίζει να δώσει κανείς περισσότερα χρήματα με τέτοιες διαφορές; Εσείς βλέπετε στη δική σας χρήση να γίνεται απόσβεση σχετικά νωρίς; Ή μήπως τελικά τα μίνι δεν χρειάζονται το έξτρα έξοδο του ντίζελ;
ΝΑΙ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΝΑ MINI DIESEL ΚΑΙΕΙ ΑΚΟΜΗ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΚΑΙ ΦΘΗΝΟΤΕΡΟ ΚΑΥΣΙΜΟ ΚΑΤΑ 20-25 ΛΕΠΤΑ! ΑΡΑ...
Προσωπικα πιστευω οτι το Ντιζελ ειναι μονοδρομος ακομα και για αυτοκινητα της μικρης η και της μινι κατηγοριας. Η διαφορες στην τιμη αποκτησης τους σε μερικες εταιριες ειναι πολυ μικρες σε σχεση με της βενζινοκινητες εκδοσης κατι που αρχιζει να εχει μιμητες λογω ανταγωνισμου και απο αλλους. Αρα στο βαθος χρονου το οφελος στην οικονομια ειναι δεδομενη αλλα και την αποζημιωση που παιρνεις οδηγοντας ενα ντιζελ μεσα στην πολη εχοντας την ροπη απο χαμηλα..
Σε πραγματικές συνθήκες είναι πολύ δύσκολο σε κινητήρα βενζίνης, να πετύχεις πραγματικές καταναλώσεις κοντά στις εργοστασιακές. Έτσι ο βενζινοκινητήρας που γράφει 4,5lt/100km σε πραγματικές συνθήκες πολύ δύσκολα θα πέσει κάτω από τα 6+. Ειδικά οι πολύ μικροί turbo κινητήρες (τύπου ford ecoboost) δεν έχουν καμία σχέση σε πραγματική κατανάλωση με αυτή που ανακοινώνει ο κατασκευαστής (εδώ θα κάνω και ένα σχόλιο προς τους συντάκτες, οι οποίοι εδώ και ΠΟΛΥ καιρό, σπάνια αναφέρουν στα test μετρήσεις κατανάλωσης της δοκιμής, και αρκούνται να κάνουν υπολογισμούς με βάση τα εργοστασιακά νούμερα που ξέρουμε πως δεν ισχύουν ...). Από την άλλη ένας μικρός diesel μπορεί να κινηθεί αρκετά κοντά στα εργοστασιακά νοούμερα, οπότε η πραγματική διαφορά κόστους (λαμβάνοντας υπόψη και την τιμή αγοράς του καυσίμου) δεν είναι ποτέ λιγότερη από 30%, ακόμα και αν τα νούμερα "μοιάζουν" ...
Ολα εξαρτονται απο το ποσα χιλιομετρα κανει το αυτοκινητο και ποσα απο αυτα στην πολη. Αν το αμαξι προοριζεται κυριως για την πολη να συγκρινετε τους αστικους κυκλους , εκει το πετρελαιο καιει λιγοτερο με διαφορα. Στα ιδια κυβικα απο 25% εως και 35% ...
Eγώ πάλι πιστεύω ότι ένα μικρό diesel σε σχέση με ένα μικρό βενζινοκίνητο δεν είναι καθόλου δελεαστικό αφου η τιμή του θα είναι κατά 3 με 3.500 ευρώ μεγαλύτερη ενώ κακά τα ψέματα στο ταξίδι ένα μικρό Diesel είναι ψιλοψόφιο και κρεμάει σε δύναμη. Νομίζω ότι συμφέρει γι αυτούς που εξακολουθούν να ζητούν περισσότερη ροπή στις πολύ χαμηλές στροφές στη πόλη. Αλλά τη ροπή αυτή δε τη δίνει π.χ κι ο ecoboost 1.0L της FORD αλλά κι ο twin-air της FIAT;;;
Τώρα που θα πάει το diesel στο 1,45 και η βενζίνη θα φτάσει τα 2 ευρώ το λίτρο, εκεί να δείτε πόσο δελεαστικό θα είναι το diesel!! Προσωπικά αν αγόραζα αμάξι αυτή την περίοδο θα χτυπούσα ένα C3 1.6 e-Hdi 90ps Eco Chic με πραγματική μέση κατανάλωση 5lt στα 100km και δεν θα με ενδιέφερε καν να κοιτάξω ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο, εφόσον η τιμή του με τις προσφορές είναι ίδια με του βενζινοκίνητου 1.4 VTI. Συν την καλύτερη ροπή στην πόλη που δεν σε αφήνει ξεκρέμαστο, αλλά και τη δυνατότητα πολύ πιο γρήγορων προσπεράσεων. Χώρια την κορυφαία ποιότητα λειτουργίας του συγκεκριμένου μοτέρ, που δεν σου θυμίζει την ύπαρξη πετρελαιοκινητήρα. ¶λλες επιλογές μου θα ήταν και Chevrolet Aveo 1.3, Ford Fiesta Econetic 1.6, Toyota Yaris 1.4 (αν και ψιλοακριβό)
Κοιτάξτε ένα diessel είναι σίγουρα πιο οικονομικό λόγω και της (λέμε τώρα) μικρής κατανάλωσης, αλλά και λόγω της τιμής του diessel. Από εκεί όμως και έπειτα είναι και κάποια θέματα που πρέπει να προσέχει κανείς με τα diessel. Όπως για παράδειγμα το γεγονός πως πρέπει να <<ανοίγεις>> κάθε τόσο το αυτοκίνητο στην εθνική για να μην στουμπώσουν οι καταλύτες από την στάχτη. Ένα επίσης θέμα είναι πως τα αναλώσιμα diessel είναι ακριβά και λαμβάνοντας και τα καύσιμα στην Ελλάδα σου στοιχίζει τελικά ο κούκος αηδόνι. Συγκεκριμένα μια τρόμπα υψηλής για Nissan Primera dci στοίχισε σε έναν φίλο οικογενειάρχη 3 χιλιάρικα....ενώ ένας ξάδερφος ταξιτζής με το ίδιο αμάξι με βενζίνη άλλαξε μοτέρ με 1 χιλιάρικο Όποιος κατάλαβε κατάλαβε. Δεν τίθεται θέμα οικονομίας.Την βενζίνη που σου καίει το βενζινοκίνητο στην φιλάει σε ζημιές.Το diessel λίγο να βήξει αρχίζεις με χιλιάρικο.
Οι επίσημες ανακοινωσεις των εταιρειών οσον αφορά την καταναλωση δεν παιζουν κανενα ρολο. Ο ντιζελ οταν επισημα η εταιρεια λεει οτι καιει π.χ. 4 λιτρα/100 Χμ, τότε προσθέστε ενα 10% παραπάνω για να βρειτε την πραγματικη καταναλωση. ΟΜΩΣ στην ΒΕΝΖΙΝΗ προσθεστε 30% παραπανω. ΑΡΑ το ντιζελ συμφερει ακομα και στα μικρα αυτοκινητα, αν κανεις πανω απο 10000 χμ το χρονο. Ντιζελ και παλι ντιζελ. Και στα μικρα.
Νομίζω οτι τεράστιο ρόλο παίζει και η σχετική απειρία στη συντήρηση Ι.Χ. πετρελαιοκινητήρων στη χώρα μας καθώς είναι καθοριστική παράμετρος για τη μακροζωία τους. Σε συνδυασμό δε με την ποιότητα του καυσίμου και το εξωφρενικό κόστος (ειδικά των γερμανικών) εξαρτημάτων, καθιστά, κατά τη γνώμη μου, την άνω επιλογή λογική κυρίως σε fleet cars...
Και εδώ το θέμα θέλει προσοχή και μελέτη.Η προσωπική μου άποψη είναι ότι ένα μικρό ατμοσφαιρικό στην μακροπρόθεσμη συντήρηση του,είναι πιο οικονομικό από ένα μικρό πετρελαιοκίνητο turbo για τον λόγο ότι σε κάποια στιγμή θα χρειαστεί επισκευές η τουρμπίνα και άλλα και έτσι θα αυξήθει το κόστος μακροπρόθεσμης συντήρησης. Από εκεί και πέρα πάμε στο θέμα του οδηγικού στυλ του καθενός μας.Εμένα μου αρέσει το μικρό turbo είτε πετρελαιοκίνητο,είτε βενζινοκίνητο,αλλά δεν ξεχνώ τα μακροπρόθεσμα έξοδα του,την μικρότερη τιμή μεταπώλησης του,και άλλα. Εφόσον καταλήξουμε το τι είναι καλύτερο για εμάς προχωρούμε στην όποια αγορά.
Βασικά πιστεύω (που τη θυμήθηκα αυτη τη φράση) πως όταν κυριολεκτικώς μας έχουν αλλάξει τα πετρέλαια αποτελεί σχήμα οξύμωρον να ομιλούμε περί ντήζελ. Εν πάσει παριπτώσει μια σοβαρή παράμετρος του να προτιμήσει τις εις είτε το εν είτε το έτερον αποτελεί και ο χρόνος που επιθυμεί να κρατήσει το όχημά του Θεωρητικώς οι ντηζελοκινητήρες είναι πολύ πιο αξιόπιστοι από τους βενζινοκινητήρες αντέχουν περισσότερο στο χρόνο και παρουσιάζουν πολύ λιγότερα προβλήματα Αρα αν το μινι σας λόγω και της υφισταμένης καταστάσεως καταστεί εκών άκων ο επόμενος ή ο παράλληλος σύντροφός της ζωής σας προτιμήστε τον σε οχι ση μπιζακι ή ση κοκκινακι αλλά ση ντηζελάκι
Στο ένα περίπου λίτρο στα εκατό παίζουν και οι διαφορές μεταξύ ντίζελ και βενζίνης και στα άλλα μίνι που προσφέρονται με πετρελαιοκινήτρες. Με 15.000 χλμ ετησίως μιλάμε για 1500 λίτρα το χρόνο διαφορά. ΛΑΘΟΣ!!! 1lt/100Km = 150lt k OXI 1500lt....
εξαρταται απο τα χιλιομετρα που θα κανει το καθε αυτοκινητο γιατι παντα πριν την αγορα ο καθενας μας ξερει το ποσα χιλιομετρα θα κανει ετησιως περιπου..παραγοντας σκεψης για την πετρελαιοκινηση ειναι και η μετρια ποιοτητα καυσιμου στη χωρα μας ( πχ ξερετε ποσο στοιχιζει ενα φιλτρο μικροσωματιδιων σε ενα diesel αν παθει βλαβη απο κακης ποιοτητας η νοθευμενο πετρελαιο?).
Η πραγματικη καταναλωση στη βενζινη ειναι πολυ μεγαλυτερη στην πραξη απο οτι στα χαρτια.Στο diesel ειναι περιπου ιδια.π.χ yaris1.33: 5,2 στα χαρτια 7,5 στην πραγματικοτητα.FiatPanda1.3Mtj : 4,2 στα χαρτια 4,1 στην πραξη.(Ενος φιλου,και το δικο μου)