Πριν 30 χρόνια ένα Golf με μικρό κινητήρα είχε 50 άλογα. Σήμερα έχει τα διπλάσια και ροπή δίλιτρου. Πιέζεται και τώρα;

Πριν 30 χρόνια ένα Golf με μικρό κινητήρα είχε 50 άλογα. Σήμερα έχει τα διπλάσια και ροπή δίλιτρου. Πιέζεται και τώρα;

Αλήθεια, ζορίζονται οι σύγχρονοι μικροί κινητήρες;

26.102 Επισκέψεις στο άρθρο (5/2/2013)

Ισχύει άραγε το ρητό «μικρός κινητήρας, μεγάλο ζόρι»;. Είναι δηλαδή δυνατόν ένας μικρός και οικονομικός κινητήρας να καίει στην πράξη παραπάνω γιατί θέλει περισσότερο γκάζι για να κινήσει το αυτοκίνητο; Τι λέτε;

Το ρητό υπάρχει από τη δεκαετία του 80 που τα αυτοκίνητα, κυρίως τα γερμανικά, έρχονται λόγω φορολογίας με πολύ μικρούς ή αδύναμους κινητήρες για τα κιλά τους. Ένα Golf με 50 άλογα και ένα Audi 80 με 70 άλογα. Και φυσικά, για να μπορέσουν να κουνηθούν, έκαιγαν πολύ.
Αυτή η λογική φαίνεται να διατηρείται. Φαίνεται πως αρκετοί πιστεύουν πως τα σημερινά μοντέλα που εφοδιάζονται με κινητήρες μικρού κυβισμού θα έχουν το ίδιο πρόβλημα. Πως δηλαδή, καλές οι τυποποιημένες μετρήσεις, όμως στην πράξη ο οδηγός θα αναγκάζεται να πιέζει συνέχεια το μοτέρ το οποίο για να αποδώσει, θα καίει.
Όμως έχουν σχέση οι κινητήρες του 80 με τους σημερινούς. Ή ακόμη περισσότερο, έχουν οι αποδόσεις τους; Μικρός είναι ένας κινητήρας 1,2 λίτρων όταν αποδίδει ισχύ 1,6 και ροπή δίλιτρου; Τι ανάγκη έχει για να πιεστεί; 
Στο παρελθόν οι αποδόσεις ήταν αναιμικές. Τα μοτέρ αυτά μετά βίας κινούσαν τα αμαξώματα. Με τη ροπή των σύγχρονων κινητήρων, ένα χάιδεμα στο γκάζι αρκεί. Τα κιβώτια είναι κλιμακωμένα σήμερα ώστε να έχουν τον κινητήρα συνέχεια στο ωφέλιμο φάσμα λειτουργίας τους. Αν δεν ξεχαστείς, το να «κρεμάσει» το μοτέρ στην ανηφόρα είναι τεχνικά αδύνατο. Συγκρίνονται;
Στο ταξίδι πάλι, για κάποιους η αχίλλειος πτέρνα των μικρών μοτέρ, τα σημερινά αυτοκίνητα ευνοούνται από εκπληκτική αεροδυναμική. Μια ματιά στις τελικές που μπορούν να πετύχουν τα σημερινά μοντέλα είναι αρκετή για να αποδείξει πόσο λιγότερη αντίσταση του αέρα έχουν να υπερνικήσουν. Η πλειοψηφία των μικρομεσαίων φτάνει σχεδόν τα 200 χλμ./ώρα τελικής. Με αυτά τα μοτέρ που κάποιοι θεωρούν ότι «λαχανιάζουν».
Επειδή όμως όλα είναι σχετικά, η σύγκριση μάλλον δε γίνεται με τα αυτοκίνητα του 80 για τα οποία δημιουργήθηκε το ρητό, αλλά με τα αυτοκίνητα του 2005-2010 που μας έδωσαν σε ένα μικρομεσαίο οικογενειακό επιδόσεις σούπερσπορτ. Επτά δευτερόλεπτα στο 0-100 και τελικές στα 250 χλμ./ώρα. Ναι, αν θέλει κανείς να κινηθεί σε τέτοιους ρυθμούς θα πρέπει να το πατήσει το γκάζι και να κάψει πολύ. Αν όμως θέλει να χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητό του όπως θα το χρησιμοποιούσε κανονικά, τότε το να πιεστεί το μοτέρ είναι μάλλον απίθανο. Πόσο μάλλον να πιεστεί τόσο ώστε να κάψει παραπάνω από ότι ένα ισχυρότερο που θα είναι «απίεστο».
Εσείς όμως τι λέτε; Βλέπετε να έχει ισχύ το ρητό σήμερα; Μπορεί η κατανάλωση ενός μοντέλου με μικρό κινητήρα να είναι πολύ μεγάλη επειδή το μοτέρ πιέζεται όλη την ώρα;  Τι λέτε; 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Hyundai
4green