Μοντέλα όπως το Renault Clio πετυχαίνουν χαμηλή κατανάλωση, όμως για πραγματικά χαμηλά νούμερα η ταχύτητα πρέπει να είναι μικρή.
Εσείς θα ταξιδέψετε με 90-100 χλμ./ώρα για να πετύχετε χαμηλή κατανάλωση;
43.158 Επισκέψεις στο άρθρο (4/4/2013)
Μπορεί το δικό σας αυτοκίνητο να πετύχει χαμηλές καταναλώσεις; Είστε εσείς διατεθειμένοι να κόψετε ταχύτητα για να μειώσετε το κόστος καυσίμου; Τι λέτε;
Πόσα χιλιόμετρα σας βγάζει ένα ντεπόζιτο; Μπορεί στην πόλη η κατανάλωση να εκτοξεύεται λόγω του σταμάτα-ξεκίνα και της επιθετικής χρήσης του γκαζιού, στον ανοιχτό όμως δρόμο η κατανάλωση είναι στα χέρια σας.
Και εδώ ίσως μετράει και περισσότερο. Το κόστος ενός ταξιδιού σήμερα είναι πιο δυσβάσταχτο από ποτέ και τα καύσιμα πλέον αποτελούν σημαντικό μέρος του. Το ξέρετε όμως πως μειώνοντας την ταχύτητα από τα συνήθη 120 χλμ./ώρα στα 90-100 χλμ./ώρα, μπορείτε να πετύχετε πολύ μεγάλη μείωση καυσίμου;
Το πρόσφατο οδοιπορικό του AutoΤρίτη όπου με ένα ντεπόζιτο μια σειρά αυτοκινήτων κατάφερε να κάνει το γύρο της Ελλάδας, είναι ένα μόνο παράδειγμα του τι μπορεί να πετύχει κανείς με μετρημένη και σταθερή οδήγηση. Σε όλο το ταξίδι, τα αυτοκίνητα που συμμετείχαν είχαν μέσες ωριαίες ταχύτητες κοντά στα 90-100 χλμ./ώρα.
Η θεωρία λέει πως η αντίσταση του αέρα αυξάνεται δυσανάλογα με την ταχύτητα. Ακόμη δηλαδή και μία μικρή αύξηση στην ταχύτητα του αυτοκινήτου εκτινάσσει την αντίσταση του αέρα και με αυτή, την ανάγκη του αυτοκινήτου για περισσότερη ισχύ. Που σημαίνει πως από τα 90-100 στα 120 χλμ./ώρα, ένα αυτοκίνητο αυξάνει πάρα πολύ την κατανάλωσή του. Τα 30 αυτά χλμ./ώρα αυξάνουν την κατανάλωση από μέχρι και 50%, ανάλογα και με την αεροδυναμική του αυτοκινήτου, με τα SUV να πλησιάζουν στο πάνω όριο της διαφοράς.
Αν λοιπόν με τα 120 χλμ./ώρα η κατανάλωση δεν ξεκολλάει από τα οκτώ ή 9 λτ./100χλμ, με τα 90-100 χλμ./ώρα μπορεί να πέσει και κάτω από έξι. Μαλακό πόδι, μεγάλες αποστάσεις από τον εμπρός για να μη χρειάζονται απότομες αυξομειώσεις ταχύτητας, και σταθερή ταχύτητα παντού.
Το τίμημα; Μεγαλύτερος χρόνος ταξιδίου. Αν η απόσταση είναι 200 χλμ., η διαφορά στο χρόνο είναι μισή ώρα, από 100 λεπτά στα 130. Αξίζει; Η απάντηση είναι καθαρά προσωπική, όμως όταν πρόκειται για διακοπές, και το ταξίδι είναι 400 χλμ. (με επιστροφή), η διαφορά στο σύνολο είναι μία ώρα παραπάνω στο δρόμο. Στην τσέπη μπορεί να είναι και 20 ευρώ. Αξίζει μία ώρα 20 ευρώ; Τι λέτε λοιπόν, είστε διατεθειμένοι να μειώσετε ταχύτητα, να αυξήσετε χρόνο ταξιδίου για να γλιτώσετε χρήματα;
Είμαι κάτοχος ενός Audi A4, 1800cc, 160 HP, έτους 2008, με άριστη κατάσταση κινητήρα, με το οποίο στον ανοιχτό δρόμο ταξιδεύω συνήθως με ταχύτητα 120 έως 130 χλμ/ώρα. Προ δύο εβδομάδων περίπου έκανα ένα μικρό τεστ κατανάλωσης στη διαδρομή Καβάλα-Κομοτηνή (Εγνατία Οδός) ταξιδεύοντας με 95-100 χλμ/ώρα. Τα αποτελέσματα ήταν-νομίζω-εντυπωσιακά: Αντί 8 λίτρων/100 χιλιόμετρα ο υπολογιστής του αυτοκινήτου μου έδειξε Μ.Ο. κατανάλωσης στη μετάβαση 6,3 και στην επιστροφή 6,00 λίτρα ανά 100 χλμ., δηλαδή μείωση καυσίμου (και δαπάνης) περίπου 25%. Δεν νομίζω ότι χρειάζεται να προσθέσω κάτι παραπάνω. Το ζητούμενο είναι να μην βιάζεται κανείς και να μην πιέζεται από τον χρόνο. . .
Φυσικα και ταξιδευω με 90-100 km ανα ωρα οχι τωρα αλλα παντα. Και ο λογος προφανης. Ασφαλεια και καταναλωση. Δεν υπαρχει λογος σε περιπτωση πανικου να εχουμε μεγαλες αποστασεις ακινητοποιησης, θελουμε να ταξιδευουμε παντα ασφαλεις με τις γυναικες και τα παιδια μας και οχι να τα σερνουμε αναπηρα για μια ζωη..και δεν μας αρεσει να πληρωνουμε κοντρα αερα κατευθειαν στην τσεπη του βενζινά...απλα πραγματα..επισης δεν εχουμε κομπλεξ να αποδειξουμε την μαγκια μας στον δρομο με χιλιες δυο βλακειες!
Είναι ανάλογα το πόσο πληρώνεσαι για την ώρα ως εργαζόμενος. Αν πληρώνεσαι 5 € ανα ώρα, τότε σε συμφέρει ν αργήσεις, αν πληρώνεσαι 200 ανά ώρα, το πατάς και δε σε νοιάζει. Είναι όλα σχετικά...
90-10 χλμ/ωρα???
Για το Θεό, τι λέμε?
Ολοι μας έχουμε ταξιδεψει με 140 -160 σε στεγνή & "αδεια" εθνική οδό, και σιγουρα θα θέλαμε να πάμε με 180!
Οκ, δεν ειπα να ειμαστε συμπλεγματικοί, και επειδη το μικρομεσαίο ή μεσαίο μας έχει 160 αλογα να παμε 220 "σπασμένοι" και όποιον πάρει ο χάρος στο φρανάρισμα!
Με 90 και 100 ταξιδι δεν κανεις. Οχι δεν κανεις. Τώρα αν το 2λιτρο ή 3λιτρο SUV σου καιει, τι να σου πω, περαστικά! Εχεις και τα υπέρ σου, ανεβαίνεις τα πεζοδρόμια χωρίς να "βρίσκεις".
Παιδιά ζώ,μεγάλωσα και θα πεθάνω στην κρήτη και όσο οδηγώ έτσι πηγαίνω.Αυτές οι ερωτήσεις δεν έπρεπε να τις κάνετε διότι ο κόσμος έπρεπε ήδη να οδηγάει έτσι.Η γυναίκα μου είναι από αθήνα και κάθε φορά που ανεβαίνω παθαίνω πλάκα με τον τρόπο οδήγησή σας.Σφήνες παντού υπερβολική ταχύτητα λόγω(τις περισσότερες φορές αδικαιολόγητης)βιασύνης κ.τ.λ.Δεν λέω οτι στην κρήτη είμαστε καλύτεροι αλλά τουλάχιστον πηγαίνουμε πιο σιγά.Έχω ένα mitsubishi carisma 1.6 2004 μοντέλο με 145.000 χιλιόμετρα και έχω αλλάξει μια φορά τα τακάκια μπρός-πίσω(όχι στα ίδια χιλιόμετρα)και το ρεζερβουάρ του γεμίζει με 68 λίτρα και μου βγάζει αυτονομία πάνω απο 1000 χιλιόμετρα με ρεκόρ(κάτω από απίστευτη υπομόνη)1158 χιλιόμετρα...κοιτάξτε να οδηγείτε πιο στρωτά και αφήστε τις βιασύνες.Άλλωστε δεν είναι τι οδηγείς αλλά πως το οδηγείς.Ο κουμπάρος μου έχει ενα Toyota Aygo και με ένα 10άρικο βγάζει πάνω από 120 χιλιόμετρα κάθε φορά...Δυστυχώς δεν μπορούμε να μειώσουμε την τιμή της βενζίνης ας μειώσουμε λίγο την κατανάλωση.Και στο κάτω κάτω της γραφής όπως λέμε και στην κρήτη:δεν πειράζει και ας καθυστερήσεις και λίγο μα δεν χάνεις το πιλάφι...
Σε τετοιες ταχυτητες ταξιδευω συνηθως με μεση καταναλωση 5,7 εως 6,6 αλλα υπαρχουν περιπτωσεις που ακομα και με 110 εως 120 να εχω ιδια καταναλωση με οταν πηγαινω με 95 εως 100 αλλα παιζει ρολο η αντισταση του αερα η βενζινη ποσο καλη ειναι και πολλη αλλη λογοι. Αξιζει στης μερες μας να πηγαινεις με τετοιες ταχυτητες διοτι την βενζινη την πληρωνουμε για χρυσο δεν ειναι εποχες για περιτες μετακινησεις με το αυτοκινητο και αν δεν μπορουμε να το αποφυγουμε πηγαινουμε συντηρητικα ετσι γινονται λιγοτερη φθορα στο αυτοκινητο λιγοτερα ατυχηματα λιγοτερα νευρα λιγοτερες σωματικες και υλικες βλαβες και σωστοτερη οδηγηση.
είπαμε να κάνουμε οικονομία αλλά όχι και έτσι!!!! αλλιώς καλύτερα να πάρουμε το ΚΤΕΛ
Εγώ προσωπικά το έχω κάνει πολλές φορές, και κυρίως όταν είμαι μόνος. Βάζω τη μουσικούλα που μου αρέσει και απολαμβάνω τη διαδρομή, το ίδιο και η τσέπη μου. Έχω ένα Υeti 1.2 και τις περισσότερες φορές η κατανάλωση πέφτει κάτω απ την εργοστασιακή μέτρηση εκτός πόλης (5.7λ/100χλμ). Τις χαμηλότερες τιμές πάντος, τις βλέπω όταν κινούμαι με 60χλμ διότι τότε ελαχιστοποιείται η αρκετά μεγάλη αντίσταση λόγω της κακής αεροδυναμικής και η κατανάλωση είναι οριακά κάτω από τα 5 λίτρα. Σίγουρα το κάνω όταν πάω διακοπές (εντάξει όχι με 90, αλλά με 120 μιας και η απόσταση είναι 350χλμ). Τότε το αμάξι έχει πλήρες φορτίο, οπότε το να υπερβώ τα 120 σημαίνει πως η κατανάλωση, που είναι ήδη τσιμπημένη λόγω βάρους (9,5 λίτρα), θα αυξηθεί πολύ περισσότερο. Έτσι κι αλλιως, διακοπές πάω, γιατί να βιάζομαι;; Η μόνη περίπτωση που κυνηγιέμαι είναι όταν κάνω ταξίδι αυθημερόν και όταν πρέπει να βρίσκομαι κάπου σηγκεκριμένη ώρα, με το ανάλογο τίμημα φυσικά (10+ λίτρα- αλλά και με πλήρες φορτίο).
Για μένα αξίζει να ταξιδέψω με 90-100. Ο κινητήρας έχει λιγότερες στροφές, άρα λιγότερη κατανάλωση, λιγότερο θόρυβο, λιγότερη φθορά. Οι πιθανότητες να εμπλακώ σε ατύχημα είναι σημαντικά μικρότερες, τα όποια τυχόν λάθη διορθώνονται πολύ ευκολότερα και η καθυστέρηση δεν είναι τραγική. Και στο συγκεκριμένο αμάξι, λόγω αεροδυναμικής μια μικρή αύξηση της ταχύτητας επιφέρει δυσανάλογη αύξηση της κατανάλωσης (αυτό κυρίως φαίνεται μετά τα 140χλμ με το αμάξι χωρίς φορτίο). Βέβαια, ένα σύγχρονο αμάξι με ποιότητα κύλισης στο μέσο όρο της κατηγορίας του, δεν κρατιέται με 100χλμ, σε κάνει να θες να το τρέξεις...
Είπαμε να κάνουμε οικονομία στις καθημερινές μετακινήσεις και στα ταξίδια οδηγώντας οικονομικά αλλά όχι κι έτσι...Κοντά στα 120 χλμ μιλάμε για μια ανεκτή ταχύτητα που το αυτοκίνητο δεν καίει υπερβολικά.Τώρα στα 90-100 ένα πολύωρο ταξίδι στην Εγνατία πχ θα μοιάζει μια αιωνιότητα ,με τον οδηγό αναπόφευκτα να καταφεύγει σε... αντικαταθλιπτική αγωγή.
Ένα ταξίδι θα κάνουμε όλο κι όλο το καλοκαίρι, ας μη μας βγει από τη μύτη για μια διαφορά 20 ευρώ... Και στο πλοίο το εισιτήριο είναι πιο ακριβό στα γρήγορα αλλά τα επιλέγουμε. Δεν ξέρω, πάντως, αν το έγραψε κανένας άλλος, αλλά αν πρόκειται να κάνουμε σοβαρή οικονομία παραβλέποντας το χρόνο του ταξιδιού τότε σίγουρα επιλέγουμε την διαδρομή χωρίς διόδια... Αθήνα Θεσσαλονίκη γύρω στο πενηντάρικο...Αθήνα Καλαμάτα γύρω στα 20 ευρώ. Και στον επαρχιακό δρόμο αναγκαστικά πας με 70 χλμ. το πολύ, που σημαίνει και οικονομία στο καύσιμο αν εφαρμόσεις τους κανόνες του άρθρου για αποστάσεις, σταθερή ταχύτητα κλπ, οπότε ιδού το πραγματικό κέρδος.
Σωστό αυτό που λέτε ότι αν μειώσεις την ταχύτητα θα μειωθεί και η κατανάλωση, αλλά θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας και το θέμα της οδηγικής απόλαυσης. Για όσους από εμάς η οδήγηση δεν είναι απλά μια μεταφορά, από ένα σημείο στο άλλο, αλλά και μια απόλαυση, η όποια μείωση της ταχύτητας χαλάει αυτήν την απόλαυση και η οδήγηση μετατρέπεται σε κάποιο βαθμό, σε αγγαρεία. Επίσης αν έχουμε την οικονομική άνεση, να σπαταλήσουμε αυτά τα παραπάνω 20 ευρώ, γιατι να κάνουμε αυτή την οικονομία; Προσωπικά ακολουθώ την άποψη ότι η ζωή είναι λίγη και θέλω να την απολαύσω όσο περισσότερο γίνεται, πριν φύγω από αυτήν και η γρήγορη οδήγηση είναι ένας από τους τρόπους που έχω επιλέξει. Αντι να τρώγω τα λεφτά μου στα τσιγάρα, στο ποτό και τα ξενύχτια, τα τρώγω στη βενζίνη και οδηγώ όπως μου αρέσει καλύτερα.
Εγώ με ένα Renault Fluence 1.6 ταξίδευα με 150+ (με το πόδι μου να παθαίνει νευρικές κρίσεις και να σκαρφαλώνει συχνά πυκνά το αμάξι στην τελική του) και η κατανάλωση μου ήταν στα 8.5-8.8 l ανά 100 χλμ περίπου με κλιματισμό.Πλέον ταξιδεύω με 120 με CC και γράφω με κλιματισμό ένα όμορφο 6.9-7.2 l ανά 100 χλμ ανάλογα με το φορτίο.
Όχι δεν θα το έκανα εξαιρώντας την περίπτωση της εκδρομής στην Αράχωβα και την γυρω περιοχή από την Παλαιά ΕΟ.Με 120 και κινητός κίνδυνος-εμπόδιο δεν είσαι (δεν ειναι και πολλοί που κινούνται με παραπάνω τη σήμερον) και δεν καις πολύ και την αυτονομία των 870 χλμ που βγάζει με ένα τεπόζιτο το αμάξι μου την θεωρώ απόλυτα ικανοποιητική
Εδώ το θέσατε σωστά το ερώτημα. Η προσωπική μου άποψη είναι σαφώς και ΟΧΙ. Τα 90/100 χλμ στο σημερινό οδικό δίκτυο είναι πολύ μικρή ταχύτητα.
Το περασμένο Σ/Κ πήγα μέχρι το Βόλο. Δεν έτρεχα υπερβολικά και έκανα 2 1/2 ώρες μέχρι την Αγριά (απο Χαλάνδρι) Εκαψα 11,1 λ/100 δηλ στα 360 χλμ που έκανα έκαψα 40 λίτρα. Δεν έπεσα απο τα 140 σε κανένα σημείο και έπιασα και απαγορευτικά νούμερα. Δεν σταμάτησα κάπου και δεν χάλασα για καφε ή κάτι άλλο.
Αν πήγαινα με 100, πόση θα ήταν η διαφορά; Θα έκανα και στάση στο δρόμο για ξεπιάσιμο, θα έπαιρνα και καφέ, οπότε θα ερχόταν περίπου στα ίδια. Αφήστε που θα έμενα και περισσότερη ώρα εκτεθειμένος στον δρόμο!!!!!
Παιδιά ποιο αυτοκίνητο καίει λιγότερο με 90 απ οτι 110? Εγω έχω ένα audi a3 fsi 1.6 και καρφώνω την 6η με 120 και δεν αλλαζω ταχύτητα αν δεν υπάρχει λόγος. στα 120 καίω 6-7 λίτραμ στα 90 καίω 8 λίτρα. ίσως να φταινε οι 6 ταχυτ.
Είμαι τυχερός καθώς οδηγώ ένα Volvo S60 με κινητήρα Diesel 115Hp. Και είμαι τυχερός γιατί σε ταξίδι με 120 km/h η κατανάλωση αγγίζει τα 5lt/100km, οπότε έτσι δεν μπαίνω στο πειρασμό να πάω με 100 για να τη ρίξω ακόμα χαμηλότερα. Βέβαια για λόγους και οικονομίας σπανίζουν και οι περιπτώσεις πλέον που πηγαίνω με απαγορευτικές ταχύτητες. Για να απαντήσω στο αρχικό ερώτημα θα έλεγα ότι όχι δεν είμαι διατεθειμένος να κάνω ταξίδι με 90-100 μόνο και μόνο για τη κατανάλωση. Και εν πάσει περιπτώση όλα είναι σχετικά και με το που πας και τι αμάξι οδηγείς αλλά και τι τύπος οδηγού είσαι.
ama einai na kaneis oikonomia stin venzini kai na ta fas se fagito den exei noima
Τα Χριστούγεννα επέλεξα να πάω με την κοπέλα μου στην Ξανθη (μένουμε Αθήνα). Έβαλα στοίχημα με τον εαυτό μου ότι μπορούμε να φτάσουμε εκεί, χωρίς να χρειαστεί στάση σε βενζινάδικο και πράγματι τα κατάφερα. Με ένα ντεπόζιτο (50lt) διάνυσα ολόκληρη την απόσταση (720km). Πλην κάποιων κατηφορικών κομματιών κομματιών στην Εγνατία, δεν ξεπέρασα πουθενά τα 100km/h.
Λόγω κρίσης κόψαμε τις πάσης φύσεως αποδράσεις εκτός των πυλών. Επομένως κάνουμε εκ των πραγμάτων οικονομία στη βενζίνη. Τώρα αν μας τύχει να πάμε κάπου και να χρησιμοποιήσουμε τον αυτοκινητόδρομο δε σκεφτόμαστε την κατανάλωση. Απολαμβάνουμε την διαδρομή χωρίς να μπαίνουμε σε τέτοιες σκέψεις. Ετσι και άλλιώς δεν θα την απολαμβάνουμε για πολύ.
Εάν είναι να κάνω ένα ταξίδι και μέχρι να φτάσω να θέλω ...ξύρισμα, ας πάρω το τραίνο ή το κτέλ για να πάω γρηγορότερα.
OXI
Ταξιδεύοντας αρκετά συχνά στην Εγνατία οδό και μετρώντας συνεχώς την κατανάλωση και με το ίδιο φορτίο, δεν έχω διαπιστώσει τόσο μεγάλες διαφορές στο αυτοκίνητό μου. Επειδή τηρώ τα όρια του δρόμου οδηγώντας σταθερά και μέχρι 130 χμ, η μέση κατανάλωση είναι 6,5 λίτρα για ταξίδι 300 χμ. Όποτε έκανα το ταξίδι "χαλαρά" μέχρι 100 χμ. η αντίστοιχη κατανάλωση έπεσε στα 6,3 λίτρα ανά 100χμ. Όχι και τόσο μεγάλη διαφορά. Καλό είναι να μην πατάμε απότομα το γκάζι, όχι απότομες επιταχύνσεις γιατί αυτό όντως αυξάνει την κατανάλωση. Σε άλλο επαρχιακό δρόμο που κινούμαι μέχρι 90-100 χμ. επειδή αναγκάζομαι να κάνω κάποιες προσπεράσεις, καίω πάνω από 7 λίτρα.
Όχι βέβαια, δε θα ταξιδέψω με 90 - 100 χιλιόμετρα την ώρα, για να πετύχω χαμηλότερη κατανάλωση. Το δικό μου αυτοκίνητο μπορεί να επιτύχει χαμηλότερες καταναλώσεις και χωρίς να κόψω απαραίτητα ταχύτητα, για να μειώσω το κόστος καυσίμου. Η οδήγηση μου αρέσει πολύ ως διαδικασία, ειδικά σε ταξίδι και εκδρομή, και θέλω να την ευχαριστιέμαι και να την απολαμβάνω. Δεν είμαι διατεθειμμένος να μειώσω ταχύτητα και να αυξήσω το χρόνο του ταξιδιού, ούτε να βιώνω την αγαπημένη μου ενέργεια ως βαρετή και να αισθάνομαι ότι θέλω να κοιμηθώ. Δεν αξίζει αυτό για είκοσι ευρώ, όπως λέτε. Ή θα οδηγήσω έτοιμος να πληρώσω το τίμημα, ή θα αφήσω το αμάξι και θα πάρω δημόσιο μέσο. Άλλωστε, όταν ταξιδεύω με σταθερή ταχύτητα στα 130 με 135, χωρίς απότομες επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις, η μέση κατανάλωση των 7,5 με 8 λ/100 χμ. για αυτοκίνητο 1700 κυβικών μού φαίνεται μια χαρά, χωρίς να έχει την τεράστια διαφορά από ό,τι αν πήγαινα με 90.
Μπορείς να πας και με 60 χλμ και να κάψεις ακόμη λιγότερη βενζίνη, μπορείς στη δουλειά σου να πηγαίνεις με ποδήλατο, μπορείς να κόψεις το φαγητό έξω και να τρως πάντα σπιτικό, μπορείς, μπορείς...
ime katoxos enos Nissan Micra 1,2 cvt (etos 2012) ena fthino, mikro, aplo, aneto, axiopisto, liturgiko k euelikto autokinito me elaxistes apetisis to opoio kinite axioprepos sti ethiniki. Dianio peripou 500km tin evdomada (400 km se ethniki me max taxitita ta 100km/h xrisimopoiontas to cruise control k 100km entos poleos) me mesi katanalosi pou kimenete ta 5lit eos 5,4lit simfona me to trip computer (to opoio ine alithis afu epiveveonete sto anefodiasmo). I sintagi ine sto poso apotoma piezume t pental tis venzinis kati pou voitha to poli kalo cvt se normal piesis k na eltonume taxitita apo prin oste na xrisimopioume ta frena sto elaxisto se vathmo vevea pu na min tithete se kindino i asfalias olon mas.
Ο στόχος των εταιρειών για χαμηλή κατανάλωση θα πρέπει να συνοδεύεται και από τον αντίστοιχο ρεαλισμό στον τρόπο χρήσης του οχήματος. Πάντα ένα όχημα που πήγαινε αργά (ή πιο αργά αν θέλετε) ήταν οικονομικό.Ποιο το νόημα λοιπόν της επένδυσης των εταιρειών με στόχο την αύξηση της ιπποδύναμης και των επιδόσεων αν αυτά δεν είναι εκμεταλεύσιμα; Αν λοιπόν με τελική άνω των 170-180 χλμ, ταξιδεύω με 90-100 για οικονομία, τότε αντίστοιχα να μην βάζω 4-5 ανθρώπους και βαλίτσες αλλά να αφήνω τα παιδιά και τη γυναίκα μου στο σπίτι για να γλυτώνω βάρος...
Λοιπον καποτε στη 10 ετια του 1980 θελαμε να τρεξουμε αλλα ειχαμε αδυναμα αυτοκινητα που ζηγιζαν 1300 κιλα και ειχαν 65 με70 ιππους και δεν πηγαιναν ουτε στα 140 .τη 10ετια του 1990 ανεβηκαμε σε ιππους μειωσαμε κιλα,και μαθαμε πως να οδηγουμε σχετικα γρηγορα τα πρωτα καταλυτικα .Τη δεκαετια του 2000 οι περισσοτεροι εσπασαν τα χρονομετρα με τα γρηγορα 1600 αρια και βαλε πηγαινοντας στα χωρια η καπου αλλου για διακοπες σε χρονους ανειπωτους,και πολλοι καιγοντας και τα μαντεμια απο τα τurbo οσοι ειχαν απο αυτα που ηταν και ειναι αρκετοι.
Αμ ήδη το κανουμε....και στις μικρές κατηφόρες νεκρά και σε αυτες με μεγαλύτερη κλιση με 5η....όταν κινούμε το ρημαδι το αυτοκινητο....απο την αλλη οταν πας με 90 ή 100χλμ την ώρα καλυτερα να το αφησεις και αν βολευει παιρνεις το υπεραστικο...την ιδια ώρα κανει......
Εγώ προσωπικά το εφαρμόζω εδώ και ενάμιση χρόνο περίπου.Η διαφορά στην κατανάλωσή μου είναι γύρω στο 1,2 λιτ./100 χλμ..Πιστεύω ότι αξίζει εάν συνυπολογίσει κανείς τις φθορές που γλιτώνει από την επιβάρυνση των παραπάνω ταχυτήτων,την επικινδυνότητα για ατύχημα ή το γράψιμο της τροχαίας καθώς και το ότι δεν κερδίζεις ουσιαστικά σχεδόν τίποτε.
Για ένα και μόνο ταξίδι διακοπών δεν αξίζει ούτε να το σκεφτεί κανείς... Αν κάποιος, όμως, κατοικεί στην Αθήνα και εργάζεται στα Οινόφυτα ή στη Θήβα(υπάρχουν κι αυτές οι περιπτώσεις) τότε, ναι, αξίζει η προσπάθεια.
Ο λόγος είναι ο πολύ μεγάλος αριθμός χλμ που διανύονται στη διάρκεια μήνα/έτους με την αντίστοιχη εξοικονόμηση καυσίμου, σε συνδυασμό με το ότι σε μια απόσταση έως 100χλμ η χρονική επιβάρυνση θα είναι 15-20 λεπτά...
Επειδή όπως το θέσατε,αυτά τα πράγματα είναι προσωπικά,θα πω την προσωπική μου άποψη,και δεν λέω ούτε σωστή είναι,ούτε να την ασπαστείτε.Καταρχάς αυτό είναι το τίμημα των αλχημειών,τα πράσινα άλογα δηλαδή που λέγαμε και οι μυστικιστικές τεχνολογίες που διαβάζω από κάποιους συνομιλητές μας,που τις γνωρίσανε αυτοί πριν 6 χρόνια και εμείς δεν έχουμε το χρηματικό υπόβαθρο να τις γνωρίσουμε και κάποιοι μπαίνουνε για να γνωρίζουνε τις τεχνολογίες που κάποιοι άλλοι δήθεν το πάνε στην πολιτική και κάποιοι άλλοι δεν θέλουνε να ακούνε για πολιτική,έχω να πω ένα,ΚΑΛΑ ΕΙΣΤΕ ΣΟΒΑΡΟΙ ΤΩΡΑ.Μπορεί κάποιοι να ζείτε από την χ,ψ,ω,και τα λοιπά μάρκες οχημάτων και άλλα μηχανοκίνητα,ΑΛΛΑ ΜΗΝ ΠΑΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΒΓΑΛΕΤΕ ΤΡΕΛΛΟΥΣ ΚΑΙ ΠΑΛΑΒΟΥΣ,ΤΡΕΛΛΕΣ ΚΑΙ ΠΑΛΑΒΕΣ.ΕΛΕΟΣ.
Δεν είναι τεχνολογικό το να βγαίνει το πετρέλαιο και να λέει,ΓΕΙΑ ΣΑΣ ΕΙΜΑΙ ΤΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ,ΣΗΜΕΡΑ ΕΧΩ 1 ΔΟΛΛΑΡΙΟ ΤΟ ΒΑΡΕΛΙ ΚΑΙ ΑΥΡΙΟ 2.Είναι καθαρά θέμα γενικής πολιτικής τιμών και κατ επέκταση της όποιας τεχνολογίας,η οποία παρεπιπτόντως δεν είναι κάτι το μυστικιστικό και κάτι το απόκρυφο.Απλά επεναλαμβάνεται σε εκτέλεση σύγχρονη στο 2013.
Με την λογική κάποιων,δεν θα πρέπει να πωλείται κανένα άλλο όχημα εκτός από την mercedes cla η οποιά έχει αεροδυναμικό συντελεστή 23 και κάτι,για να έχουμε ακόμα περισσότερη οικονομία αν ταξιδεύουμε και με 60 χιλιόμετρα την ώρα.Εκεί να δείτε οικονομία.Και αν πάρουμε και στην πλάτη μας το όποιο όχημα,εκεί να δείτε ακόμα πιο πολύ οικονομία,θα πέσουν και οι κοιλιές,τα ζάχαρα,οι χοληστερίνες,τα τριγλυκερίδια,οι ουρίες,και άλλα.Αν δεν έχουμε και καθόλου όχημα,ακόμα πιο πολύ οικονομία θα πετύχουμε.Αλλά τελικά αυτό είναι το θέμα μας,όχι να πέσουν οι τιμές όλων των καυσίμων.
Σίγουρα τα πετρελαιοκίνητα οχήματα,όχι τα suv,και άλλα,με σταθερή ταχύτητα 100-110 χιλιομέτρων την ώρα,κάνουν περισσότερα χιλιόμετρα από ένα βενζινοκίνητο.Σίγουρα τα υγραεριοκίνητα κάνουν περισσότερα χιλιόμετρα από τα βενζινοκίνητα και τα πετρελαιοκίνητα.Αλλά τελικά είναι μόνον το κάυσιμο που πληρώνουμε και φαίνεται καθημερινά και όχι τα υπόλοιπα.Δηλαδή συντήρηση τα πετρελαιοκίνητα και υγραεριοκίνητα δεν έχουνε,επειδή δεν φαίνεται.
Σας προκαλώ όλους να ανατρέξετε στον έντυπο τύπο,στον διαδυκτιακό,και πριν 2 χρόνια για το τι γράφανε,με ποιό καύσιμο κάνεις περισσότερα χιλιόμετρα με λίγα χιλιόμετρα στο ταχύμετρό σου.Τελικά στην πράξη ναί μεν έχουν δίκιο για τα χιλιόμετρα δεν αντιλέω,αλλά στα κόστη του πέραν του καυσίμου έχει ξεφύγει το πράγμα.
Ρωτήσατε κανέναν,καμία να σας πει πόσο κοστίζουν οι επισκευές της κυλινδροκεφαλής και πόσα χρήματα έδωσε μαζί με το ρεκτιφιέ στα υγαεριοκίνητα.Ρωτήσατε πόσοι ακόμα ψάχουν να ρυθμίσουν το εξτρά κιτ υγραερίου που βάλανε,και τρέχουν από μηχανικό σε μηχανικό και από ηλεκτρολόγο σε ηλεκτρολόγο.Για ψαχτείτε λιγάκι,έτσι για πλάκα,να ξεφύγουμε και από την καθημερινή ρουτίνα μας.Να δείτε γέλια.
Τα ίδια και στα πετρελαιοκίνητα.Ρωτήσατε πόσο έχουν 4 μπεκ,με τον καθαρισμό,την αντλία,το ρεκτιφιέ.Εκεί θα πέσει ακόμα πιο πολύ γέλιο.
Όσο για τα τύπου τζιπ,suv,δικάμπινα και άλλα επιχειρήστε να ταξιδέψετε με 140 χιλιόμετρα σταθερά,με το βάρος να είναι δύο τόνους σχεδόν να δείτε οικονομία και ας είναι και πετρελαιοκίνητα.
Μήπως θέλετε να πούμε για το κράτος που ζούμε,ότι μπορεί από στιγμή σε στιγμή να αλλάξει η φορολογία όλων των μηχανοκίνητων,από παπάκι μέχρι αεροπλάνο μικρό.Κάτι άκουσα μπιζ μπιζέ,ότι η φορολογία των οχημάτων θα γίνεται βάση του πόσο το αγοράσαμε στην αρχική τιμή του.Εκεί να δείτε κλάμα και οδυρμούς.Και όχι δεν είμαι κινδυνολόγος ως άνθρωπος,ούτε μίζερη,ούτε μίρλα,αυτά που βλέπω να γίνονται όπως τα βλέπετε και όλοι σας επισημάνω.
Προσωπικά,ειδικά όταν ταξιδεύω για δουλειά δεν γίνεται με τίποτα να πάω με 90-100 χιλιόμετρα την ώρα.Θα μου πείτε,ανάγκα και θεοί πείθονται,αλλά ανάγκα και ο διάολος να δείτε τι καλά που πείθεται.
Στην κάθεμια,στον καθένα είναι αναλόγως της δυνατότητας,της συνήθειας,των αναγκών,το τι ιεραρχούμε πρώτο,την οικονομία ή την βιασύνη,μέσα στα όρια πάντοτε.Δεν υπάρχουν αξιώματα,ούτε μπορεί να πει καμιά και κανείς,ξέρεις εγώ έχω δίκιο και όχι εσύ.
Επίσης όταν ταξιδεύω,βλέπω στο δρόμο οχήματα του group vw,να τρέχουνε για κάνα λεπτό με 200+ χιλιόμετρα και μετά να πηγαίνουν με 110 χιλιόμετρα και αναρωτιέμαι,αφού λένε και επιμένουν κάποιοι ότι δεν καίει πολύ και έχουν και αξιόπιστα μοτέρ γιατί άραγε.Μήπως φοβούνται την τροχαία και το πρόστιμο,μήπως την οδική ασφάλεια όλων,μήπως τελικά δεν είναι και έτσι όπως λένε τα πράγματα,γιατί και εγώ και άλλοι είδαμε την όποια αξιοπιστία τους.Και ας μην μου πούνε ότι με 200000 χιλιόμετρα στο όδόμετρο θα κάνουν και βελτίωση μοτέρ γιατί εκεί να δείτε γέλια που θα πέσουν,και ο αέρας θα γελάει,γιατί είδαμε το τι συμβαίνει και μετά από 200000 χιλιόμετρα.
Τα ευκόλως εννοούμενα παραλείπονται και τα δυσκόλως άγνωστα αγνοούνται.
Οταν πληρώνουμε στα παιδιά μας φροντιστήριο 20 ευρώ την ώρα αρχίζουμε να το θεωρούμε πλεόν πολύ, ακόμα και για κάποιον που έχει σπουδάσει χρόνια για να μπορέσει να διδάξει.. Αρα γιατί να μη τα βγάλουμε και μείς αυτά τα 20 ευρώ ??
ΜΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΗΔΗ ΣΤΑ ΟΧΙ ΠΟΛΥ ΜΑΚΡΙΝΑ ΤΑΞΙΔΙΑ ΠΑΝΤΩΣ. ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΚΟΥΡΑΖΕΣΑΙ ΛΟΓΩ ΑΡΚΕΤΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΣΥΝΥΠΟΛΟΓΙΖΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΑΝΙΔΩΝΕΙΣ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ. ΑΛΛΑ ΣΕ ΑΠΟΣΤΑΣΕΙ 100-150Κm ΝΑΙ. ΕΓΩ ΤΑΞΙΔΕΥΩ ΜΕ 5η Η 6η ΑΝ ΕΧΩ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΜΟΥ ΑΜΑΞΙ ΚΑΙ ΒΛΕΠΩ ΜΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑSTRA 1.6T ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΜΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ TURBO ΓΥΡΩ ΣΤΑ 7,5 ΜΕ 8 LITRE ΣΤΑ 100Κm ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΜΕ ΤΟΣΟ ΜΙΚΡΕΣ ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ ΚΑΙ 5,7 LITRE ΣΤΑ 100 ΜΕ ΤΟ SKODA FABIA 1.2 TSI ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΖΑΜΠΑ....
Εγώ παιδιά συμφωνώ με τα 90-100 χλμ έχει μεγάλη διαφορά είχα ένα toyota celica 1990 1.6l εκαψα αμαλιαδα-χαλκιδικη 120 € με 130-140 χλμ αλλά στο γυρισμό επειδή πηγαινα 100 χλμ γιατί με πόνεσε η τσέπη μου την πρώτη έκαψα 80 €. Κ δεν είναι μόνο η κατανάλωση, δεν παθενει τίποτα ο κινητηρας οταν πηγαινεις σιγα ηδικα το καλοκαιρι που οι θερμοκρασίες είναι ψιλά.
εννοειται.......αν εχεις και μικρο μπατζετ για να βγαλεις το μηνα ή για το ταξιδι...κοιτας να γλιτωσεις οτι γινεται
Ήδη τα αυτοκίνητα που οδηγάτε είναι εκτός πραγματικότητας. Η κατανάλωσή τους είναι τρομακτική. Το κόστος απόκτησης,χρήσης και συντήρησης είναι καταστροφικό. Η τιμή της βενζίνης είναι σχεδόν τζάμπα. Η τιμή της βενζίνης στην ελλάδα δεν θα έπρεπε να είναι κάτω από τρία ευρώ το λίτρο. 3.5 ή 4 ευρώ είναι μιά καλή τιμή για την ελλάδα. Το να οδηγεί ένας άνθρωπος ένα όχημα πάνω από 10 άλογα είναι σκανδαλώδες. Τέτοια οχήματα πρέπει να φτιάξουμε και να οδηγάμε στην ελλάδα για τις ιδιωτικές μετακινήσεις. Και πολύ είναι. Θα καλυφθούν όλες οι ανάγκες με βιώσιμο κόστος. Το βάρος πρέπει να ριχθεί στις σιδηροδρομικές μεταφορές. Οταν έχεις εάν τραίνο που πηγαίνει με τριακόσια χιλιόμετρα την ώρα τί να το κάνεις το εισαγόμενο αυτοκινητάκι της πλάκας που η μόνη χρήση του είναι όπως είναι καινούργιο να πάει στην ανακύκλωση. Για τα παλιοσίδερα είναι τα αυτοκίνητα που οδηγάτε. Απλώς δεν το έχετε καταλάβει αλλά θα το καταλάβετε και θα προσαρμοστείτε. Μπορείτε και αλλιώς;