Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Πώς πήγαμε από τις «κούρσες» στην μανία των SUV; Τι σχήμα ακολουθεί;
Πώς θα είναι η ζωή με όριο τα 30 χλμ./ώρα;
Ποιο αμάξι θα αγόραζες αν ήξερες πως θα το κρατούσες 20 χρόνια;
Το αγοράζεις για κελεπούρι το μεταχειρισμένο GTi ή «απαπα»;
Πάνω ή κάτω από 120.000 χλμ. στο κοντέρ είναι «OK» για μεταχειρισμένο;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Μπορεί η αδυναμία συντήρησης να φτάσει σε σημείο που να μην αλλάζουμε καν λάδι;
Διαβάστηκε από 7727 αναγνώστες

Μπορεί η συντήρηση του αυτοκινήτου να έχει περάσει σε δεύτερη μοίρα λόγω της οικονομικής πίεσης, όμως υποτυπωδώς το λάδι δεν πρέπει να το αλλάζουμε τουλάχιστον τακτικά; Μπορεί η συντήρηση του αυτοκινήτου να έχει περάσει σε δεύτερη μοίρα λόγω της οικονομικής πίεσης, όμως υποτυπωδώς το λάδι δεν πρέπει να το αλλάζουμε τουλάχιστον τακτικά; Μπορεί με ένα παλιό φίλτρο αέρα ή πολυκαιρισμένα μπουζί το αυτοκίνητο να χάνει σε απόδοση, έχεις όμως σκεφτεί τι μπορεί να κάνει το λίγο ή το παλιό λάδι στον κινητήρα;

Μπορεί ο τεχνικός έλεγχος που κάνουν τα συνεργεία, η πρόληψη και η αντικατάσταση των αναλωσίμων να στοιχίζει. Μπορεί επίσης το κόστος να γίνεται δυσβάσταχτο ακόμη και με τις προσπάθειες που κάνουμε στο Autotriti για να δημιουργήσουμε προσφορές. Υπάρχει όμως δικαιολογία να κινείται το μοτέρ του αυτοκινήτου με λίγο ή με παλιό λάδι;

Τα λάδια αλήθεια είναι πως έχουν αλλάξει πάρα πολύ τα τελευταία χρόνια. Η εξέλιξη είναι ραγδαία, σε σημείο που κάποια αυτοκίνητα μπορούν και εκμεταλλεύονται τα εκπληκτικά χαρακτηριστικά των νέων λαδιών για πολύ περισσότερα χιλιόμετρα από ότι στο παρελθόν.

Αυτό όμως δε σημαίνει πως μετά από αυτά τα χιλιόμετρα το λάδι μπορεί να αντέξει και άλλο. Ειδικά σήμερα που η συντήρηση του αυτοκινήτου έχει περάσει σε δεύτερη μοίρα, ειδικά το λάδι πρέπει να αλλάζεται με θρησκευτική ευλάβεια. Ειδικότερα τώρα που αρχίζουν οι ζέστες.

Βλέπεις το λάδι στον κινητήρα έχει δύο κύριες λειτουργίες. Από τη μία είναι η λίπανση, η μείωση δηλαδή της τριβής ανάμεσα στα κινούμενα μέρη. Το λάδι δημιουργεί ένα φιλμ που εισέρχεται ανάμεσα στις δύο επιφάνειες και τους επιτρέπει έτσι να κινούνται χωρίς ουσιαστικά να έρχονται σε επαφή μεταξύ τους.

Από την άλλη το λάδι, ως ρευστό που ρέει πάνω από ζεστές επιφάνειες, επιμερίζεται με την απαγωγή της θερμότητας του κινητήρα. Το λάδι λειτουργεί σαν τον αέρα που φυσάμε πάνω σε ένα καυτό φαγητό πριν το βάλουμε στο στόμα μας. Και ο ρόλος του αυτός ίσως να είναι ακόμη πιο σημαντικός από αυτόν του αντιτριβικού.

Το λάδι λοιπόν πρέπει να βρίσκεται σε κατάσταση τέτοια που η σύνθεσή του να μπορεί να αντέξει τις θερμοκρασίες λειτουργίας. Ο κύκλος ζέστη-κρύο σιγά σιγά διασπά τα συστατικά του λαδιού που το κάνουν να διατηρεί τα χαρακτηριστικά του. Ακόμη χειρότερα οι προσμίξεις από το θάλαμο καύσης, τον οποίο το λάδι καθαρίζει σε κάθε ανέβασμα του πιστονιού. Έτσι καθώς τα χιλιόμετρα μαζεύονται, το λάδι μαυρίζει και σταδιακά χάνει τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του και χρειάζεται αντικατάσταση.

Ακόμη περισσότερο, το λάδι πλέον είναι πολύ σημαντικό σε κινητήρες με τούρμπο. Γιατί το λάδι αυτό είναι που λιπαίνει τη φτερωτή του συμπιεστή. Δεν υπάρχει ρουλεμάν παρά μόνο το λάδι για να μειώσει την τριβή. Αν το λάδι είναι λάθος σύνθεσης, παλιό, ή περιέχει προσμίξεις, η τουρμπίνα λιπαίνεται ανεπαρκώς με καταστροφικά αποτελέσματα. Κάτι που δε γίνεται σιγά σιγά με τα χρόνια, αλλά απότομα.

Μπορεί λοιπόν τα λιπαντικά αυτοκινήτου να έχουν εξελιχθεί απίστευτα τα τελευταία 30 χρόνια, το ίδιο όμως έχουν κάνει και οι κινητήρες. Από τη μία τα τούρμπο με τις τεράστιες θερμοκρασίες και τις ειδικές τους απαιτήσεις σε χαρακτηριστικά λαδιού, από την άλλη οι υψηλότερες πιέσεις αλλά και τα πολλά περιστρεφόμενα μέρη (ειδικά στις πολύπλοκες κεφαλές), κάνουν τη σημασία του λιπαντικού σήμερα τεράστια.

Δε μπορεί δηλαδή κανείς να επαναπαυθεί στην «τεχνολογία» των λιπαντικών, γιατί ο κινητήρας εξαρτάται σήμερα περισσότερο από ποτέ από την ποιότητα, και άρα την κατάστασή τους.

Τι λέτε λοιπόν; Είναι το λάδι του κινητήρα κάτι με το οποίο μπορεί να παίζει κανείς; Κάτι που μπορεί να αμελήσει; Δεν είναι το λάδι σήμερα το πιο σημαντικό αναλώσιμο με άμεση επίπτωση στην «υγεία» του κινητήρα;

Εσείς ασχολείστε τουλάχιστον με την αλλαγή λιπαντικού στα διαστήματα του κατασκευαστή; Μήπως η αδυναμία συντήρησης θα πρέπει τουλάχιστον να ξεπεραστεί στο θέμα του λιπαντικού; Δεν είναι μεγάλο το ρίσκο για ζημιά στον κινητήρα αν το αμελήσετε;
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
mrbls... (13/5/2012, 14:20) Λαδια θα αλλαξουμε αλλα παντα με τα αντιστοιχα χλμ του κοντερ και οχι με τις <μοδες>/εκβιασμους τον αντιπροσοπων περι ενος χρονου και σφραγιδων του βιβλιου.αμα εγω κανω 5000χλμ το χρονο δεν νομιζω να μην προσεχω το αυτοκινητο μου οταν ο κατασκευαστης μου λεει 15000 και 20000 χλμ. για αλλαγη λαδιων και φιλτρων και περασουν 2 η 3 χρονια ακομα. και το τονιζω Ο ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ ΟΧΙ Ο ΑΝΤΙΠΡΩΣΟΠΩΣ.αλλιως να αποσυρονται απο την αγορα ολεσ οι συσκευασιες των λιπαντικων μολισ χρονισουνε. και ακομα καλυτερη λυση ειναι οι ωρες λειτουργειας των μοτερ για συντηρηση αλλα πρακτικα αδυνατο.
c.bin... (11/5/2012, 00:20) Όποιος δεν μπορεί να συντηρήσει στοιχειωδώς ένα αμάξι, καλό είναι να μην το έχει καθόλου. Ας πάρει ένα παπί ή την συγκοινωνία. Αλλιώς καθίσταται επικίνδυνος τόσο για τον αυτό του, όσο και για τους γύρω του.
seads... (10/5/2012, 00:15) Η Corolla τα κάνει μόνη της όλα. Στα 5.000χλμ (270.000χλμ συνολικά) άναψε λαμπάκι λαδιού. Προσέθεσα 2 λίτρα ωραίο kastrol κατάλληλο για την ηλικία της και δεν χρειάστηκε να ξαναπάω συνεργείο. Έπλυνα το μόνιμο φίλτρο αέρα της. Tο Golf έχει διανύσει 70.000χλμ. Υποθέτω θα χρειαστεί σύντομα ελαστικά, λάδια και πρώτο ΚΤΕΟ. Η επισκευή των ηχητικών σημάτων ζωνών ασφαλείας, φλας και alarm που βουβάθηκαν θα γίνει εντός της ισχύουσας κατ επέκταση εγγύησης.
kkost... (9/5/2012, 18:11) Τώρα που αποτραβιέται το κύμα θα φανεί ποιοί κολυμπούσαν γυμνοί. Προβλέπω πολλά σύγχρονα και ακριβά αυτοκίνητα να "μένουν" λόγω έλλειψης (σωστών) λαδιών. Ήδη φαντάζομαι τί έχει να ακούσει πάλι το γνωστό γκρούπ... (έλεος με τα vag, μου κάηκε το τούρμπο, μάπα αυτά τα tsi... σπάνε κλπ...)
ferra... (9/5/2012, 15:44) Ανάγκα και θεοί πείθονται,ας μην το ξεχνάμε.Σαφώς και το έλαιο και τα ελαστικά,και τα φρένα με τα υποσυστήματά τους,και οι αναρτήσεις,ελατήρια,αντιστρεπτικές-σινεμπλόκ,και άλλα,είναι σημαντικά για λόγους ασφαλείας επί του συνόλου,αλλά λόγω οικονομικής δυσχέρειας,δεν γίνεται επιμελώς η συντήρηση που απαιτείται.Και αυτό είναι πασιφανές από όλους μας,είτε έχουμε εμπειρία μεγάλη,είτε όχι στα όποια οχήματα συναντούμαι στο δρόμο.Το θέμα είναι τι πρέπει να γίνει,να συνεχειστεί το παίζω με την ασφάλεια του συνόλου η κάτι άλλο. Πρόσφατα συνάντησα όχημα που ήταν δίπλα μου να ακούγονται οι βαλβίδες λόγω έλλειψης ελαίου,και όταν το επισήμανα στον ιδιοκτήτη του,πήρα την απάντηση,ότι το γνωρίζω αλλά δεν μπορώ να αγοράσω αύτην την στιγμή ένα λίτρο έλαιο.Αυτή και χειρότερη είναι η κατάσταση στους ελληνικούς δρόμους και πιστεύω ότι όλοι το έχετε δει. Να προσπαθήσουμε για να αλλάξει αυτή η κατάσταση και ας προσεχόμαστε να μην θρηνήσουμε και άλλα θύματα ελέο της κατάστασης που επικρατεί.
ebeta... (9/5/2012, 09:24) αν δεν μπορω να αλλαξω λαδια...τοτε μαλλον μου αλλαξαν τα φωτα....η κυβερνηση εννοειται....
stath... (8/5/2012, 21:51) Για ένα καινούριο ή σχετικά καινούριο αυτοκίνητο, η συντήρηση του κοστίζει πολύ λιγότερο από τη βενζίνη. Όταν λοιπόν ξοδεύουμε για βενζίνη, άρα κινούμε το αυτοκίνητο, δεν είναι πολλά αυτά τα επιπλέον που χρειάζονται για τα λάδια και όλα τα άλλα που είναι απαραίτητα για να συντηρηθεί σωστά το αυτοκίνητο. Αν κάποιος δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να κάνει μια σωστή συντήρηση, θα το πληρώσει πολύ ακριβά αργότερα. Επομένως είναι καλύτερα να μην κινεί το αυτοκίνητο του και να πηγαίνει με μέσα μαζικής μεταφοράς, ή με τα πόδια. Τώρα αν έχει πολύ παλιό αυτοκίνητο, το οποίο δεν έχει ουσιαστικά καμμιά αξία, αν θελήσει να το πουλήσει, π.χ. είναι 20 ετών και η τιμή του είναι κάτω από 500 ευρώ, τότε μπορεί να αγοράζει φθηνά απλά λάδια, π.χ. απλό 30 άρι και έτσι να κερδίζει κάποια χρήματα.
sotos... (8/5/2012, 15:35) φαντασου τι μαυριλα έχει πεσει στα συνεργεια που σχολιαζουμε τετοιο non paper...απο την αλλη όσοι έχουμε αυτοκινητο αφενος δεν κανουμε πολλά χλμ ...περιπου το 1/10 σε σχεση με παλια....απο την αλλη..δεν παραγγελνεις 2 μπουκαλακια απο το ιντερνετ να τα αλλάξεις μόνο σου στο 1/3 των χρηματων????
jkats... (8/5/2012, 12:06) Άν ποτέ φτάσω στο σημείο να μην μπορώ να διαθέσω 50-70 ευρώ για την αλλαγή λαδιών και την αντικατάσταση φίλτρου λαδιού, ή 20 ευρώ για αντιψυκτικό υγρό και υγρά φρένων, τότε μάλλον δεν θα υπάρχει η δυνατότητα να έχω καθόλου αυτοκίνητο. Για όποιον θέλει να έχει αυτοκίνητο ασφαλές για τον ίδιο και να μην αποτελεί δημόσιο κίνδυνο, λάστιχα, φρένα, λάδια, και λοιπά υγρά, είναι πανάκεια. Αλλά στην Ελλάδα οι 17άρες ζάντες, τα λάστιχα διαστάσεων f1, η εξάτμιση μπουρί και η αεροτομή, είναι μάλλον πιο απαραίτητα. Ευχαριστώ.