Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Πώς πήγαμε από τις «κούρσες» στην μανία των SUV; Τι σχήμα ακολουθεί;
Πώς θα είναι η ζωή με όριο τα 30 χλμ./ώρα;
Ποιο αμάξι θα αγόραζες αν ήξερες πως θα το κρατούσες 20 χρόνια;
Το αγοράζεις για κελεπούρι το μεταχειρισμένο GTi ή «απαπα»;
Πάνω ή κάτω από 120.000 χλμ. στο κοντέρ είναι «OK» για μεταχειρισμένο;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Τέλη κυκλοφορίας με το μήνα; Θα αλλάξει κάτι;
Διαβάστηκε από 12712 αναγνώστες

Περιμένετε πραγματικά να αλλάξει κάτι ώστε να κάνει τα τέλη κυκλοφορίας φτηνότερα; Αν ο μόνος λόγος που μπορεί να αλλάξει κάτι είναι ώστε το δημόσιο να μειώσει τη χασούρα από την κατάθεση πινακίδων, τότε τι νομίζετε ότι θα δείτε να αλλάζει στα τέλη κυκλοφορίας; Εσείς τι περιμένετε να γίνει όμως με τα τέλη; Να μειωθούν; Να αλλάξουν; Και τι θέλετε να συμβεί για να μην καταθέτετε πινακίδες; Περιμένετε πραγματικά να αλλάξει κάτι ώστε να κάνει τα τέλη κυκλοφορίας φτηνότερα; Αν ο μόνος λόγος που μπορεί να αλλάξει κάτι είναι ώστε το δημόσιο να μειώσει τη χασούρα από την κατάθεση πινακίδων, τότε τι νομίζετε ότι θα δείτε να αλλάζει στα τέλη κυκλοφορίας; Το σύστημα των τελών κυκλοφορίας στην Ελλάδα έχει την παγκόσμια πρωτοτυπία να γίνεται σαν τις εισαγωγικές εξετάσεις για τα πανεπιστήμια: πανελλήνια! Σε καμία άλλη χώρα δεν πληρώνουν όλα τα αυτοκίνητα τέλη κυκλοφορίας την ίδια στιγμή. Για τον απλούστατο λόγο ότι άλλη χρήση έχει κάνει ένα αυτοκίνητο που ταξινομήθηκε τον Ιανουάριο, και άλλη ένα που ταξινομήθηκε το Δεκέμβριο.

Δεδομένου ότι ο Ιανουάριος είναι μόλις ένας από τους δώδεκα μήνες, το δημόσιο εισπράττει δυσανάλογα τέλη από τα ένδεκα δωδέκατα των καινούργιων αυτοκινήτων. Πρόκειται για μία πολύ καλά οργανωμένη απάτη. Αν τώρα προσθέσεις και τα τέλη που έχεις πληρώσει για το χρόνο που θα πουλήσεις το αυτοκίνητό σου, τότε η ζημιά σου είναι μερικές εκατοντάδες ευρώ. Υπέρ τους δημοσίου.

Φυσικά το δημόσιο δεν πτοείται από τέτοια «μικροζητήματα». Πτοείται όμως από τις μαζικές καταθέσεις πινακίδων. Και ίσως κάτι κάνει για να τις μειώσει. Ακούγονται φήμες για μόνο μερική πληρωμή τελών. Δηλαδή αν πάρεις πίσω τις πινακίδες σου τον Ιούνιο, να μη χρειαστεί να πληρώσεις όλα τα τέλη, αλλά μόνο αυτά που απομένουν μέχρι το τέλος του χρόνου.
Μιλάμε για τα αυτονόητα δηλαδή που τόσο καιρό δεν εφαρμόζονταν. Να πληρώνεις δηλαδή μόνο τη χρήση που κάνεις. Αυτό, θα γινόταν και αν πληρώναμε τέλη με τον μήνα. Όποτε κινείσαι πληρώνεις και αν αποφασίσεις να μην κινηθείς, τότε το αφήνεις απλήρωτο. 

Όμως αυτό το σύστημα γενικώς δεν λειτουργεί σε καμία χώρα. Τα τέλη πληρώνονται σε μεγαλύτερα διαστήματα, εξαμήνου ή έτους. Η διαφορά με την Ελλάδα είναι το πότε. Σε όλες τις χώρες του κόσμου, τα τέλη «τρέχουν» από την ημερομηνία τέλη ταξινόμησης. Αν αγοράσεις αυτοκίνητο τον Απρίλιο, πληρώνεις τέλη για 6 ή 12 μήνες που λήγουν μετά την ημερομηνία αγοράς, δηλαδή ή τέλη Σεπτεμβρίου, για το εξάμηνο, ή τέλη Μαρτίου του επόμενου έτους για το 12μηνό. Πάλι χάνεις μέρες, αν ταξινομήσεις στο τέλος του μήνα, αλλά η αδικία της παρούσας κατάστασης δεν έχει καμία σχέση.

Και έτσι μοιράζεις το κόστος στα δύο, και το μεταφέρεις μακριά από τις γιορτές που τυπικά έχεις έξοδα και πλέον όχι δώρο. Εσείς τι περιμένετε να γίνει όμως με τα τέλη; Να μειωθούν; Να αλλάξουν; Και τι θέλετε να συμβεί για να μην καταθέτετε πινακίδες; 
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
giorg... (15/4/2014, 18:57) Kαλά το...ΑΛΛΟ δε το ξερετε όμως. ΘΑ ΚΑΤΕΒΕΙ ΤΟ ΟΡΙΟ ΡΥΠΩΝ ΣΤΑ 80-85gr CO ωστε να πληρώνουν ΤΕΛΗ ΤΑ ΦΤΗΝΑ ΜΙΚΡΑ DIESEL ΩΡΑΙΟ Εεεεεε
valan... (15/4/2014, 17:49) Τελη κυκλοφοριας με τον μηνα. αλοιμονο σ εμας που το δουλευουμε το αμαξι all the year. τα διπλα θα δινουμε......θα κλαψουν μανουλες....

stath... (14/4/2014, 19:52) Να προσθέσω ότι δεν πρόκειται να πληρώνουμε τέλη κυκλοφορίας με το μήνα, όπως λέγεται, αλλά θα μπορούν όσοι έχουν καταθέσει πινακίδες, να τις πάρουν όποιο μήνα θέλουν και να πληρώσουν μόνο τους υπόλοιπους μέχρι τέλος του έτους. Αν ήταν να πληρώνουμε τέλη κυκλοφορίας με το μήνα, αυτό θα σήμαινε π.χ. ότι τον Ιανουάριο έχω καταθέσει τις πινακίδες και δεν πληρώνω. Το Φεβρουάριο τις παίρνω και τις καταθέτω το Μάρτιο, άρα πληρώνω μόνο τα τέλη του Φεβρουαρίου. Τον Απρίλιο τις ξαναπαίρνω και τις ξανακαταθέτω τον Ιούνιο, άρα πληρώνω τους δύο μήνες Απρίλιο και Μάιο κ.λ.π. Γιαυτό όταν λέμε κάτι, θα πρέπει να είμαστε σαφείς και ξεκάθαροι τι λέμε και τι εννοούμε.
stath... (14/4/2014, 19:45) Αγαπητέ φίλε atsin...αυτός ο τρόπος φορολογίας, που προτείνεις, είναι ο καλύτερος και ο πιο δίκαιος. και εγώ το έχω πει σε ανάλογη περίπτωση παλιότερα. Το μόνο αρνητικό στοιχείο, που έχει, είναι ότι θα πληρώνουν τα καύσιμα, το ίδιο οι ιδιώτες με τους επαγγελματίες, πράγμα που θα τους πλήξει αρκετά. Σήμερα οι επαγγελματίες πληρώνουν πολύ λιγότερα τέλη, από τους ιδιώτες και αν εφαρμοστεί το σύστημα αυτό, θα πρέπει να υπάρχει κάποια επιδότηση τους, στα καύσιμα.
atsin... (14/4/2014, 11:17) ΤΟ ΑΝΑΧΡΟΝΙΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΤΕΛΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ,ΑΦΟΥ Η ΧΩΡΑ-ΟΠΩΣ ΜΑΣ ΛΕΝΕ-ΑΛΛΑΖΕΙ.ΝΑ ΥΙΟΘΕΤΗΣΟΥΝ ΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΑΠΟ ΜΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΧΩΡΑ ¨ΠΡΟΤΥΠΟ ΤΟΥΣ¨, Π.Χ. ΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ.ΕΚΕΙ ΔΕΝ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝ ΤΟΝ ΚΥΒΙΣΜΟ (ΕΝΑ 2ΛΙΤΡΟ GOLF GTI ΤΟΥ 2010 ΠΧ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΠΕΡΙΠΟΥ 130-140Ε ΤΕΛΗ).ΟΠΟΥ ΤΟΥΣ ΣΥΜΦΕΡΕΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΟΠΟΥ ΟΧΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΛΛΑΔΑ.ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΟ ΟΛΛΑΝΔΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ  ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ, ΔΗΛΑΔΗ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙΣ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΟΧΗ ,ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΑ ΔΙΑΝΥΟΜΕΝΑ ΕΤΗΣΙΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ.ΑΥΤΟ ΒΕΒΑΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΙΟ ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΚΑΙ Ο ΜΟΝΟΣ ΕΥΚΟΛΟΣ,ΔΙΚΑΙΟΣ ΚΑΙ ΜΗ ΑΜΦΙΣΒΗΤΙΣΙΜΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΠΙΒΛΗΘΕΙ ΣΤΗΝ ΤΙΜΗ ΤΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΕΝΑΣ ΦΟΡΟΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΤΩΝ 0,01-0,03Λ ΑΝΑ ΛΙΤΡΟ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΕΝΤΕΛΩΣ ΤΑ ΕΤΗΣΙΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ.ΕΤΣΙ ΟΠΟΙΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΤΟ ΟΧΗΜΑ ΤΟΥ,ΠΡΑΓΜ ΠΟΥ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ  ΡΥΠΑΙΝΕΙ,ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΤΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ(ΔΡΟΜΟΥΣ),ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΣΤΟΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ ΦΟΡΤΟ. ΟΠΟΙΟΣ ΚΙΝΕΙ ΤΟ ΟΧΗΜΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ,ΟΠΟΙΟΣ ΚΑΝΕΙ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΧΛΜ. ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΛΙΓΟΤΕΡΑ.ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟΤΕΡΟ ΚΑΙ ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΙΜΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ,ΓΙΑΤΙ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΠΧ 1000cc ΘΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΕΙ 5L/100KM 5X0.03=0.15Λ ΦΟΡΟΣ.ΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ 2000cc ΘΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΕΙ 10L/100KM 10X0.03=0.30Λ ΦΟΡΟΣ.ΕΥΛΟΓΑ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΟΤΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΥ ΚΥΒΙΣΜΟΥ ΙΧ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΦΟΡΟ.ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ ΜΟΝΟ ΜΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΚΑΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΘΑ ΑΥΞΗΣΕΙ ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΘΑ ΝΙΩΣΟΥΝ ΟΤΙ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΚΟΡΟΙΔΕΥΟΥΝ.
ferra... (13/4/2014, 15:19) Τα ίδια και τα ίδια.Λείπουν χρήματα από τους Έλληνες, όχι αλχημείες και τρικ, κ.τ.λ.Λύσεις υπάρχουν και τις γνωρίζουν όλοι, ας μην γινόμαστε κουραστικοί συνεχώς.
Τι περιμένετε από ανθρώπους μέσα σε εισαγωγικά, που το μόνον που τους ενδιαφέρει είναι πως να παίρνουν 10000 ευρώ το μήνα, την πάρτη τους, τα παιδιά τους, πως να αυξήσουν την περιουσία και πως να διατηρήσουν τη θέση τους;
ΔΙΑΒΑΣΤΕ κύριοι μέσα σε εισαγωγικά και λίγο Αριστοτέλη, ηθικά νικομαχεία και πολιτικά, δεν είναι κακό.

«οὐκ ἔστι δὲ εὐνομία τὸ εὖ κεῖσθαι τοὺς νόμους, μὴ πείθεσθαι δέ».
Δεν είναι ευνομία το να υπάρχουν σωστοί νόμοι αλλά να μην τους υπακούει κανείς.
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ, πολιτικά δ.
holda... (13/4/2014, 13:42)

Η κατάθεση πινακίδων, αφορά κυρίως παλιά αυτοκίνητα, που ταξινομήθηκαν βάση κυβικών. Πράγματι πρέπει να γίνει εξ-ορθολογισμός των τελών κυκλοφορίας, αφού πχ με το να έχει κανείς αυτοκίνητο >1400κ.εκ (οι περισσότερες εταιρίες εκεί βρίσκονται) είναι σαν να έχει δύο αυτοκίνητα <=1300κ.εκ! Επίσης επιτέλους πρέπει να βγάλουν από τις μαύρες λίστες τα αυτοκίνητα 2000κ.εκ, αφού αυτά αποτελούν τα τεχνολογικά ανώτερα αυτοκίνητα σχεδόν κάθε εταιρίας. Αλλά και τα τεκμήρια πρέπει να μειωθούν όπως λέει και ο κ.Στάθης, αφού είναι εξω-πραγματικά. Επιτρέψτε μου να σας περιγράψω την δικιά μου περίπτωση: Έχω ένα Civic 4πορτο 1600κ.εκ του 94 (20 χρονών) και το τεκμήριο του είναι 50%(λόγω ηλικίας)*6400ε=3200ε. Αλλά το πραγματικό κόστος χρήσης είναι 143*2(ασφάλεια)+265(σήμα)+70(ελαστικά κάθε 4 χρόνια)+30(λάδια)+34(ΚΤΕΟ & κάρτα)=685ε πάγια. Πέρυσι λόγω δουλειάς στην επαρχεία (εκπαιδευτικός τότε) αναγκαζόμουν και έκανα περίπου 560χλμ το μήνα (Αθήνα-Μαντούδι Β.Εύβοιας Χ2/μήνα) και έτσι έκανα συνολικά 7725χλμ και κατανάλωσα 865ευρώ βενζίνη (6,8lt/100χλμ με 1,65Μ.Ο ε/lt). Μαζί με κάποια άλλα έξοδα όπως φρέον για το κλιματιστικό και συντήρηση, το τελικό σύνολο έφτασε 1980ευρώ, πολύ κάτω από τα 3200ε και ενώ με ένα καινούριο αυτοκίνητο θα είχα ακόμα λιγότερα έξοδα, παρ’ όλα αυτά θα μου καταλογίζονταν 6400ε! Και είναι και το άλλο…Είμαι στην πλεονεκτική θέση να έχω δουλεία στο δημόσιο, αυτή την άσχημη περίοδο, με αποδοχές 843ε/μήνα χωρίς δώρα (περίπου 10300ε το χρόνο πρό φόρων). Και έχοντας ένα διαμέρισμα 91τμ του 67’ (47χρονών), έχω τεκμήριο 4080+3000(διαβίωσης)+3200(αυτοκινήτου)=10080ε. Άρα σύμφωνα με το κράτος μπορώ να αποθηκεύω 220ευρώ (μόνο) το χρόνο για οποιαδήποτε επένδυση,  ενώ μου απαγορεύεται να έχω καινούριο αυτοκίνητο, αφού τα τεκμήρια θα εκτινάσσονταν κατά 33%. Υποθέτω πως πρέπει να είμαι πολύ ευχαριστημένος με αυτά που έχω. Ζητώ συγνώμη για το μέγεθος του κειμένου.

holda... (13/4/2014, 13:39) Διόρθωση: 34ευρώ/χρόνο (ΚΤΕΟ + κάρτα) σύνολο 685 πάγια.
steve... (12/4/2014, 03:03) τέλη με το μήνα....οκ....τέλος Δεκεμβρίου πάλι στην εφορία για κατάθεση πινακίδων και του χρόνου βλέπουμε πάλι.Γιατί η πληρωμή τελών με το μήνα ισχύει μόνο για φέτος.Να δούμε πόσο θα κρατήσει το παιχνίδι μπλόφας με την εφορία.Πριν 3 χρόνια αυξήθηκαν τα καύσιμα κατά 60%.Άμεση μείωση των τελών κυκλοφορίας και κατάργηση του φόρου πολυτελείας προκειμένου να μπορέσει ο κόσμος να κυκλοφορήσει τα αυτοκίνητα που αγόρασε προ 5ετίας.Τα έσοδα του δημοσίου θα εξισορροπηθούν από την αύξηση στην κατανάλωση καύσιμων.Είναι καλύτερα δηλαδή να βλέπουμε τα αυτοκίνητά μας να αραχνιάζουν και ταυτόχρονα το δημόσιο να μην εισπράττει;;;
stath... (11/4/2014, 23:39) Ο λόγος που κατέθεσα τις πινακίδες, είναι τα υψηλά τέλη κυκλοφορίας, αλλά κυρίως τα τεκμήρια. Το να πληρώνω τα τέλη με το μήνα, είναι κάτι, αλλά δεν μου λύνει το πρόβλημα. Θα πάρω πίσω τις πινακίδες, όταν μειωθούν τα τέλη και όταν θα καταργηθούν τα τεκμήρια. Τα τέλη σε ένα δίλιτρο είναι 660 ευρώ και το τεκμήριο 8800 ευρώ. Το τεκμήριο αυτό δεν μπορώ να το δικαιολογήσω, διότι προστίθεται στα υπόλοιπα τεκμήρια (γάμου, κατοικίας, εξοχικής κατοικίας) και το αποτέλεσμα φθάνει κάποιες δεκάδες χιλιάδες ευρώ, που τα πραγματικά μου εισοδήματα, δεν τα καλύπτουν (να αναφέρω εδώ ότι δηλώνω όλα μου τα εισοδήματα μέχρι δεκάρας). Έτσι κατέθεσα τις πινακίδες και περιμένω τη μέρα που θα καταργηθούν τα τεκμήρια, για να τις πάρω πίσω. Έχω και άλλο αυτοκίνητο και μπορώ να περιμένω για χρόνια. Δεν βιάζομαι. Αν το κράτος θέλει να πάρει χρήματα, να μειώσει τα τέλη και να καταργήσει τα τεκμήρια.
socra... (11/4/2014, 23:20) τελη κυκλοφοριας στην βενζινη.αυτος που εχει αυτοκινητο με μεγαλη καταναλωση θα πληρωνει και τα αναλογα τελη αφου θα βαζει παραπανω βενζινη απο ενα 1000αρι πχ. αστειοτητα οι εκπομπες co2
gregc... (11/4/2014, 22:48) Επιτελους καποτε πρεπει να τελειωσει αυτο το θεμα! Ειδαν κι επαθαν στο δημοσιο απο τις καταθεσεις πινακιδων και μειωσεις εσοδων και αποφασισαν να σκεφτουν λογικα. Βασικα πρεπει να μειωθουν τα τελη και να "σπασουν" σε 2-3 δοσεις ωστε να εξυπηρετηθει ο κοσμος που ταλαιπωρειται απο ενα σωρο φορους και χαρατσια. Ετσι θα ανοιξει η αγορα, θα κινηθει κι ο κοσμος. Περισσοτερες δοσεις η με το μηνα το θεωρω υπερβολη.
tsiki... (11/4/2014, 21:43) Δεν αλλάζει τίποτα εάν δεν ξεπεραστεί η οικονομική κρίση.