Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Πώς πήγαμε από τις «κούρσες» στην μανία των SUV; Τι σχήμα ακολουθεί;
Ποιο αμάξι θα αγόραζες αν ήξερες πως θα το κρατούσες 20 χρόνια;
Το αγοράζεις για κελεπούρι το μεταχειρισμένο GTi ή «απαπα»;
Πώς θα είναι η ζωή με όριο τα 30 χλμ./ώρα;
Πάνω ή κάτω από 120.000 χλμ. στο κοντέρ είναι «OK» για μεταχειρισμένο;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Πόσο μετράει αν το όνομα ενός μοντέλου είναι εύηχο για να το προτιμήσετε;
Διαβάστηκε από 4887 αναγνώστες

Υπάρχουν ονόματα, κωδικοί, αριθμοί και γράμματα με τα οποία οι κατασκευαστές βαφτίζουν τα μοντέλα τους. Πόσο όμως σας έλκει ένα όνομα, ή πόσο σας απωθεί αν δεν σας αρέσει; Το θέμα είναι τι λέει σε εσάς το όνομα ενός αυτοκίνητου. Πόσο μετράει; Υπάρχουν ονόματα, κωδικοί, αριθμοί και γράμματα με τα οποία οι κατασκευαστές βαφτίζουν τα μοντέλα τους. Πόσο όμως σας έλκει ένα όνομα, ή πόσο σας απωθεί αν δεν σας αρέσει; Δίνετε σημασία στο όνομα του αυτοκινήτου που σας αρέσει; Οι κατασκευαστές, πάντως, εκτός από σημασία δίνουν και έναν σκασμό λεφτά για να πετύχουν κάτι που θεωρούν ότι θα «πιάσει».
 
Εντάξει, κάποια μοντέλα έχουν ξεμείνει με ένα όνομα που αποφασίστηκε σε περασμένες δεκαετίες με άλλα ήθη, γούστα και μόδες, συνεχίζουν όμως, γιατί έχουν συνδεθεί με μερικά από τα σημαντικότερα μοντέλα της ιστορίας του αυτοκινήτου. Ποιος θα ονόμαζε σήμερα ένα μικρομεσαίο με το όνομα Golf; Από την άλλη όμως, πόσο λάθος θα ήταν αν άλλαζε τώρα η ονομασία του μοντέλου της VW; 

Αυτά τα ονόματα όμως είναι κλασσικά. Δεν απασχολούν, ή μάλλον έχουν τέτοιο κοινό που αρέσουν όπως κι αν ακούγονται. Το 3 ή το 5 δεν έχουν, για παράδειγμα, ιδιαίτερο βάρος, μέχρι να βάλεις τα αρχικά ΒΜW μπροστά τους να γίνουν ανάρπαστα. Και πάλι, η παράδοση μετράει.

Ερχόμαστε όμως στα νέα μοντέλα. Αυτά που γεννιούνται τώρα και κρίνονται καθαρά και μόνο για το πώς ακούγονται. Στα μικρά SUV ας πούμε, η Opel έφερε το Mokka, η Renault το Captur και νωρίτερα η Nissan το Juke. Και επειδή το αυτοκίνητο είναι ένα παγκόσμιο προϊόν, αλλιώς ακούγονται στην Μ. Βρετανία ή τη Γαλλία και αλλιώς στην Ελλάδα. 

Και εκεί αρχίζουν τα περίεργα. Το μοντέλο της Renault για παράδειγμα θα μπορούσε να γράφεται Καψούρ, όχι ιδιαίτερα άκυρο, αν αναλογιστεί κανείς πόσο έχει κλέψει τις καρδιές της αγοράς. Είναι όμως λόγος αυτός να μην πάρεις ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα της κατηγορίας;

Aλλοι πάλι θεωρούν ότι κωδικοί, γράμματα και αριθμοί, είναι «λίγα» ως ονόματα μοντέλων. Βέβαια από αυτή την λογική αφαιρούν τις premium μάρκες, ενώ συνήθως κατηγορούν τους κατασκευαστές που άλλαξαν κανονικά ονόματα για τέτοιους κωδικούς. Όπως η Mazda. Αν και πολλοί έφυγαν από τους κωδικούς και πήγαν σε ονόματα, όπως η Renault ή η Citroen, που όμως το ξαναγυρίζει. 
 
Το θέμα είναι τι λέει σε εσάς το όνομα ενός αυτοκίνητου. Πόσο μετράει; Πόσο διαμορφώνει την καλή ή κακή εικόνα που έχετε για αυτό; Και τελικά είναι τόσο σημαντικό ώστε να αξίζει το χρήμα που δαπανούν οι κατασκευαστές; Τι λέτε; 
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
stath... (23/9/2014, 21:56) Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, καθώς και όλοι οι ασχολούμενοι με τις ονοματοδοσίες προιόντων και άλλων αντικειμένων, όταν πρόκειται να δώσουν ένα όνομα, στο προιόν τους, θα πρέπει να ψάχνουν όλες τις γλώσσες τουλάχιστον των χωρών, όπου το προιόν θα πωλείται, ώστε να μην σημαίνει κάτι άσχημο σε οποιαδήποτε από αυτές τις χώρες.
geome... (22/9/2014, 19:56) Νομίζω το όνομα δουλεύει μάλλον ανάποδα. Δηλ αν ένα όνομα δεν είναι εύηχο σε κάποια γλώσσα μπορεί να είναι αρνητικός παράγοντας, παρότι οι κατασκευαστές το ψάχνουν. Από την άλλη, υπάρχουν ονόματα δυσκολοδιάβαστα όπως QASHQAI, ενώ υπάρχουν και ελληνικά ονόματα που περνούν μάλλον απαρατήρητα όπως DELTA, TERIOS (οι Ιάπωνες δεν προφέρουν το Λ), ενώ το KALOS είναι μάλλον ατυχής επιλογή για τα σημερινά δεδομένα.
ebeta... (22/9/2014, 11:36) 508.....τελος!