Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Πάνω ή κάτω από 120.000 χλμ. στο κοντέρ είναι «OK» για μεταχειρισμένο;
Η ΕΕ θα αναγκάσει τους κατασκευαστές να φτιάξουν φθηνότερα ηλεκτρικά. Πως;
Με 6 Β-SUV & τώρα τη Junior, τι άλλο θες για να πάρεις SUV Stellantis;
«Κουλομαρίες» με 1.000 άλογα που δεν ξέρουν ούτε να αλλάζουν ταχύτητες
Εν έτει 2024, γίνεται μικρό με 65 άλογα και 18 χιλιάρικα;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Υπάρχει έλεγχος για το ποιος οδηγεί στους ελληνικούς δρόμους;
Διαβάστηκε από 8205 αναγνώστες

Με αφορμή το τραγικό δυστύχημα στην Εγνατία οδό, γεμίσαμε με ερωτήματα για τις ευθύνες. Τελικά στην Ελλάδα υπάρχει κανένας έλεγχος για το ποιος οδηγεί και τι όχημα οδηγεί; Μήπως είναι ώρα να δούμε σοβαρά το ποιος οδηγεί και τι οδηγεί στους ελληνικούς δρόμους; Με αφορμή το τραγικό δυστύχημα στην Εγνατία οδό, γεμίσαμε με ερωτήματα για τις ευθύνες. Τελικά στην Ελλάδα υπάρχει κανένας έλεγχος για το ποιος οδηγεί και τι όχημα οδηγεί; Ο Ρουμάνος οδηγός της μοιραίας νταλίκας δεν ήξερε ούτε ελληνικά, ούτε αγγλικά. Έτσι στη μοναδική πινακίδα προειδοποίησης για το εμπόδιο εμπρός δεν κατάλαβε τίποτα. Πως γίνεται όμως να οδηγεί κανείς σε ξένη χώρα όταν δεν ξέρει καν αγγλικά να διαβάσει πινακίδες ή σημάνσεις που απευθύνονται σε ξένους οδηγούς. Υπάρχει έλεγχος; 

Το πρόβλημα βέβαια δεν είναι μόνο στη γλώσσα, αλλά και στην ικανότητα. Όλα τα διπλώματα οδήγησης του εξωτερικού αναγνωρίζονται ως ισότιμα στην Ελλάδα. Και αυτό σημαίνει ότι η κρίση για την ικανότητα του οδηγού επαφίεται στις αρχές που χορηγούν τα διπλώματα αυτά. Αντίστοιχα η Ελληνική κοινωνία βασίζεται στην υπευθυνότητα των τρίτων χωρών να επιτρέπει σε ανθρώπους που μπορούν και ξέρουν, τον χειρισμό ενός αυτοκινήτου, ή ακόμη σημαντικότερα ενός φορτηγού. 

Η περίπτωση του Ρουμάνου οδηγού φυσικά δημιουργεί ερωτήματα ως προς την καταλληλότητα ενός οδηγού και πως αυτή κρίνεται στη Ρουμανία. Όμως πριν κοιτάξουμε τα προβλήματα εισαγωγής, μήπως θα πρέπει να δούμε τα δικά μας; 

Στην Ελλάδα κυκλοφορεί ένας απαρχαιωμένος στόλος φορτηγών εξ αιτίας των φορολογικών τερτιπιών που κάνει πολυτέλεια την αγορά καινούργιου επαγγελματικού οχήματος. Αυτοκίνητα που έχουν δεχθεί σειρά μετατροπών στη διάρκεια της ζωής τους, από εγκατάσταση ABS, αλλαγή κινητήρα, μετατροπή αμαξώματος κλπ. Ο έλεγχος για τέτοιες επεμβάσεις γίνεται φυσικά στο υπουργείο, το οποίο εμπιστευόμαστε ότι δεν θα αφήσει να κυκλοφορούν αυτοκίνητα ή φορτηγά-χάροι στους δρόμους.

Το εμπιστευόμαστε όμως; Ένα υπουργείο που δεν μπορεί να λειτουργήσει τα κέντρα τεχνικού ελέγχου (ΚΤΕΟ) ; Είναι γνωστός ο τρόπος λειτουργίας των ΚΤΕΟ του δημοσίου. Αραγε το φορτηγό που στοίχισε τη ζωή και τον πόνο σε τόσους ανθρώπους, αν ήταν ελληνικό, υπήρχε κάποια εγγύηση ότι θα δούλευε; 

Και η χορήγηση διπλωμάτων; Ποιος δεν θυμάται τη διαδικασία; Όσοι οδηγοί έχουν δίπλωμα σήμερα μπορούν να αφηγηθούν τη διαδικασία «λαδώματος» στην οποία επιδίδονται οι λειτουργοί που εμπιστευόμαστε ότι θα αφήσουν μόνο τους ικανούς να οδηγούν στους δρόμους.

Πέρα λοιπόν από τη «μπίζνα» που έχει δημιουργηθεί ώστε να «κονομάνε» μερικοί, μήπως το ελληνικό κράτος οφείλει να πατάξει μία κι έξω φαινόμενα που οδηγούν σε θάνατο; Μήπως είναι η ώρα να καταλάβουμε πως το «λάδωμα» θα στοιχίσει ζωές δικών μας ανθρώπων και πως αυτοί οι οποίοι λαδώνουν και λαδώνονται είναι συνεργοί και υπεύθυνοι για τις ζωές των ανθρώπων που χάνονται στους δρόμους; Μήπως είναι ώρα να δούμε σοβαρά το ποιος οδηγεί και τι οδηγεί στους ελληνικούς δρόμους; 
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
gregc... (19/10/2014, 00:13) Συμφωνω με τον Πανο. Οσο περνα ο καιρος τοσο και πιο σοβαρη θα γινεται η κατασταση στους ελληνικους δρομους. Ειμαι επαγγελματιας οδηγος και ειδικα τον τελευταιο χρονο τα ατυχηματα που βλεπω καθημερινα κατα κορον δεν εχουν τελειωμο. Δεν υπαρχει που δεν υπαρχει σοβαρος ελεγχος σκοτωνομαστε κι απο βλακεια μας, απροσεξιες μας και κυριως απο ασχετοσυνη πολλες φορες. Οσο για τους αλλοδαπους οδηγους κυριως καταγωγης ανατολικου μπλοκ, εδω δεν εχουν να φανε στη χωρα τους τα οχηματα τους θα κοιταξουν;
ngkou... (17/10/2014, 20:48) Μόνο κλήσεις για υπέρβαση γελοίων ορίων ταχύτητας και για παρκάρισμα ξέρουν να κόβουν με απώτερο σκοπό ΜΟΝΟ να μαζέψουν λεφτά. Απαράδεκτο κράτος και ντροπή σε όσους το υπηρετούν.
tsiki... (16/10/2014, 09:17) Εδώ δεν υπάρχει έλεγχος για τους Ελληνες θα υπάρχει για τους ξένους;;;;;;;;;;;;
geome... (15/10/2014, 20:15) Ο οδηγός της νταλίκας δεν δικαιολογείται να μην καταλαβαίνει τα διεθνή σήματα του ΚΟΚ, ή τις λέξεις STOP και DANGER. Αυτές οι λέξεις όμως πρέπει να χρησιμοποιούνται πάντα σε αντίστοιχες περιπτώσεις, όχι μόνο τα ελληνικά. Οσο για τον έλεγχο στους δρόμους είναι σπάνιος (δεν θα έλεγα ανύπαρκτος), και αυτό είναι μια γενικότερη κατάσταση στην Ελλάδα, που υπάρχουν νόμοι, διατάξεις, κλπ για τα πάντα, αλλά η τήρησή τους επαφίεται στην καλή μας διάθεση.
jgela... (15/10/2014, 19:54) Πρεπει ολα τα οχηματα που διερχονται μεσω συνορων-τελωνεια στην χωρα μας να ελεγχονται (πχ ΚΤΕΟ η τα γνωστα μικτα κλιμακια) και εφοσον κριθουν καταλληλα να εχουν την δυνατοτητα εισοδου στην χωρα μας.
Διαφορετικα θα ακινητοποιουνται μεχρι αναλογης τεχνικης συμμορφωσης.
pvou... (15/10/2014, 12:00) Επισης στα τοσα χιλιομετρα τηε Ε.Ο. δεν θα επρεπε να ειχε ελεχτικα σημεια οπως εχει στην Γαλλια, Γερμανια, Ολλανδια Αυστρια που να μετρανε οτι και το ΚΤΕΟ ειδικα βαρος, κατασταση φρενων, φωτισμος και τα παρελκομενα.Αυτη ειναι μια καλη ιδεα σε καθε σταθμο δοδιων ειχε τετοιο!!!. Ακομα με το θεμα της μετακινησης Σαββατοκυριακο τι θα γινει επιτελους? . Σε καμμια χωρα πολιτισμενη δεν γινεται αυτο που γινεται εδω . Η μαλλον μας εχουν για σφαγη και δεν το ξερουμε?
pvou... (15/10/2014, 11:48) Αντε και να πω για το λαδωμα εγινε και το διπλωμα το πηρε! Καθε μερα στο δρομο τα τσαμπουκαλικια περιμενω στο φαναρι να στριψω αριστερα περναει ο ξυπνιος απο δεξια σαν εξυπνος. Ποσα φαναρια κοκκινα μετραει ο συγχρονος ελληνας οδηγος. Ποσοι σταματανε για να περασει ο πεζος, που μπορει να ειναι το παιδι του η η μανα του? Ποσοι συντηρην το αυτοκινητο τους ετσι οπως πρεπει? Ακομα στο 2014 ποσοι οδηγουν χωρις ζωνη ακομα και για 100 μετρα? Μετρηστε ετσι για αστειο θα γελασετε. Ειναι πανω απο 70% Αληθεια ποσοι μιλανε στο κινητο? Αλλο στατιστικο αστειο! παιδια στο πισω καθισμα ? οριο ταχυτητας, ΚΤΕΟ, Καρτα καυσαεριων, φρενα και λαστιχα. Εχω γειτονες με λαστιχα του 2001 και ΟΛΑ ΚΑΛΑ! καλα με τις μοτοσυκλετες χωρις κρανος αναμεσα στα αυτοκινητα με οδηγικες ικανοτητες απευθειας για νοσοκομειο κ νεκροταφειο. Ασε που και οι υποδομες ειναι και αυτες που ενοχλουν. Στο 2014 ακομα δεν υπαρχουν εξυπνα φαναρια ? πρεπει να σταματας σε φαναρι για να περασει ο κανενας. Στην Γερμανια τα λυσανε στην δεκαετια του 60. Τι να μιλησω ακομα. Εγω προτεινω ειδικα σε προβληματικες περιοχες Κρητη, Θεσσαλονικη ειδικα Χαλκιδικη ( εκει ειναι το μεγαλειο) Πελ/σο και στην Αθηνα φυσικα. Και με το Παρκινγκ οπου θελει ο καθενας ακομα και μπροστα απο δηλωμενο παρκινκγ. Εχουμε και τα αδηλωτα που ετσι θελησε με μια πινακιδα τυπου Λιαπη να απαγορευει για τους αλλους και με το ελληνικο καφασι