Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Πώς πήγαμε από τις «κούρσες» στην μανία των SUV; Τι σχήμα ακολουθεί;
Πώς θα είναι η ζωή με όριο τα 30 χλμ./ώρα;
Ποιο αμάξι θα αγόραζες αν ήξερες πως θα το κρατούσες 20 χρόνια;
Το αγοράζεις για κελεπούρι το μεταχειρισμένο GTi ή «απαπα»;
Πάνω ή κάτω από 120.000 χλμ. στο κοντέρ είναι «OK» για μεταχειρισμένο;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Είναι η φτηνή βενζίνη η αρχή του τέλους του ντίζελ;
Διαβάστηκε από 4137 αναγνώστες

Αν η αγορά ενός ντίζελ γίνεται με σκοπό τη μείωση του κόστους χρήσης σε καύσιμο, μήπως η μείωση της τιμής της βενζίνης αποβεί μοιραία για την πορεία της πετρελαιοκίνησης στην Ευρώπη; Είναι η φτηνή βενζίνη η αρχή του τέλους του ντίζελ; Αν η αγορά ενός ντίζελ γίνεται με σκοπό τη μείωση του κόστους χρήσης σε καύσιμο, μήπως η μείωση της τιμής της βενζίνης αποβεί μοιραία για την πορεία της πετρελαιοκίνησης στην Ευρώπη; Τι έπαθαν όλοι ξαφνικά και παραπονιούνται για το ντίζελ; Στη Γαλλία είπαν πως θα γίνουν κινήσεις αποθάρρυνσης του κοινού ώστε να επιστρέψει στη βενζίνη, στη Μ. Βρετανία έχει ξεκινήσει καμπάνια από φορείς για ενημέρωση του κοινού ώστε να πάει ξανά στη βενζίνη, και γενικά το κλίμα είναι λίγο περίεργο.

Βλέπεις το ντίζελ έχει εναντίον του όλους τους άλλους ρύπους πλην του διοξειδίου του άνθρακα. Όλα αυτά τα χημικά για τα οποία τόσα χρόνια ήταν απαγορευμένο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη είναι μεν μειωμένα σε πολύ μεγάλο ποσοστό, δεν έχουν όμως εξαλειφθεί πλήρως. 
 
Όσο τα καύσιμα ανέβαιναν σε τιμή, φυσικό ήταν να μην υπάρχει κανείς που να μπορεί να πει «αγοράστε βενζίνη» γιατί ο κόσμος ήθελε φθηνή μετακίνηση. Τώρα όμως που η τιμή των καυσίμων πέφτει, τα μειονεκτήματα γίνονται πιο αιχμηρά.

Το πετρέλαιο φαίνεται πως αρχίζει να γίνεται λιγότερο περιζήτητο από τους επαγγελματίες για παράδειγμα. Οδηγοί ταξί σε μεγάλες πόλεις το γυρίζουν σε «πράσινα» αυτοκίνητα, κυρίως υβριδικά, που δεν έχουν αποτύπωμα ρύπων επικίνδυνων για την υγεία. Στο σταμάτα-ξεκίνα της πόλης, εξάλλου, συστήματα σταρτ-στοπ που σβήνουν το μοτέρ στο ρελαντί, και συστήματα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση έχουν καλύτερα αποτελέσματα σε κατανάλωση από την «στεγνά» καλύτερη αποδοτικότητα του πετρελαιοκινητήρα. Τα ντίζελ ταιριάζουν σε μεγάλες αποστάσεις.

Το ερώτημα βέβαια είναι, πως μπορείς να αποφασίσεις τι κινητήρα θα διαλέξεις με βάση την τιμή των καυσίμων σήμερα; Όμως οι αναλυτές λένε πως η χαμηλή τιμή στο βαρέλι του πετρελαίου θα μείνει χαμηλή για μεγάλο διάστημα, κάνοντας λόγο για ορίζοντα πενταετίας μέχρι την επόμενη «ανάκαμψη» στα 100 δολάρια, δηλαδή σε τιμές κοντά στα 1,70 το λίτρο.
Σα να μην έφταναν αυτά, το ντίζελ έχει και τον «εφιάλτη» της απίστευτης εξέλιξης του βενζινοκινητήρα με όλα τα περιφερειακά του συστήματα που προσφέρει εκπληκτικά χαμηλές καταναλώσεις χωρίς ρύπους, σε χαμηλότερη μάλιστα τιμή αγοράς.

Κινδυνεύει το ντίζελ; Ίσως να υπάρξει μία στροφή, ή μία επιστροφή στη βενζίνη για πολλούς Ευρωπαίους και Έλληνες οδηγούς. Ίσως η στροφή αυτή να αποτελέσει την αρχή του τέλους για αρκετές περιπτώσεις χρήσης (εντός πόλης κλπ). Εσείς όμως πως το βλέπετε; Κινδυνεύει πραγματικά το ντίζελ από τη χαμηλή τιμή του πετρελαίου; Τι λέτε;  
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
dikre... (1/2/2015, 22:33) Κανείς δεν γνωρίζει το μέλλον των τιμών των καυσίμων και τις μεταξύ τους, λόγο φόρων διαφορές. Χρειάζεται προσεκτική μελέτη αλλά και τύχη και μαντική ικανότητα ώστε όταν αγοράσει κάποιος νέο αυτοκίνητο για επιπλέον οικονομία-οικολογία, να μην το μετανιώσει σύντομα για την επιλογή του. Πάντως όποιος μπορεί να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του με ένα μικρό βενζινοκίνητο τύπου Up, Aygo, i10 και λοιπών συγγενικών οχημάτων, σίγουρα δεν θα βγει χαμένος. Αποκτά οικονομία, ακόμη και με υψηλή τιμή βενζίνης, οικολογία με χαμηλούς ρύπους και χαμηλά-μηδενικά τέλη, χαμηλούς φόρους, ασφάλιστρα, ανταλλακτικά και service.
elmar... (1/2/2015, 11:20) Ζούμε άλλο ένα Matrix.
gregv... (27/1/2015, 15:51)    Το diesel κυνδινευει Μονο απο το φυσικο αεριο, οταν το δυκτιο 
διανομης γινει επαρκες.
stath... (27/1/2015, 12:52) Κανείς δεν μπορεί να ξέρει πως θα διαμορφωθούν οι τιμές των καυσίμων στο μέλλον. Επομένως όλα αυτά έχουν μόνο θεωρητική αξία. Γιαυτό λοιπόν ο καθένας ας αποφασίσει τι θα αγοράσει με δική του ευθύνη.