Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Πάνω ή κάτω από 120.000 χλμ. στο κοντέρ είναι «OK» για μεταχειρισμένο;
Η ΕΕ θα αναγκάσει τους κατασκευαστές να φτιάξουν φθηνότερα ηλεκτρικά. Πως;
Με 6 Β-SUV & τώρα τη Junior, τι άλλο θες για να πάρεις SUV Stellantis;
«Κουλομαρίες» με 1.000 άλογα που δεν ξέρουν ούτε να αλλάζουν ταχύτητες
Εν έτει 2024, γίνεται μικρό με 65 άλογα και 18 χιλιάρικα;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy GTI ή GTD;
Διαβάστηκε από 6255 αναγνώστες

Τι είναι πιο σημαντικό σε ένα σπορ αυτοκίνητο; Να καίει λιγότερο με καλές επιδόσεις, ή να καίει κάτι παραπάνω αλλά να έχει απόλυτα νούμερα;  Τι είναι πιο σημαντικό σε ένα σπορ αυτοκίνητο; Να καίει λιγότερο με καλές επιδόσεις, ή να καίει κάτι παραπάνω αλλά να έχει απόλυτα νούμερα; Τι είναι πιο σημαντικό σε ένα σπορ αυτοκίνητο; Να καίει λιγότερο με καλές επιδόσεις, ή να καίει κάτι παραπάνω αλλά να έχει απόλυτα νούμερα; Το diesel είναι συνυφασμένο με την οικονομία, ενώ η βενζίνη με τις επιδόσεις. Δεν είναι τυχαίο που τα υπεραυτοκίνητα είναι κατά κόρον βενζίνες.

Από την άλλη οι προτεραιότητες τώρα έχουν αλλάξει. Ο κόσμος προτιμάει να έχει την καθημερινή του ησυχία με τη χαμηλή κατανάλωση που προσφέρει ένα diesel, παρά να κυνηγάει τα χρονόμετρα έχοντας μια πιο γρήγορη βενζίνη.

Τι γίνεται όμως όταν είναι να αγοράσεις σπορ αυτοκίνητο; Τι βαραίνει περισσότερο;

Ας πάρουμε για παράδειγμα το VW Golf GTD των 184 ίππων απέναντι στο Golf GTI των 230 ίππων. Έχουν σχεδόν την ίδια τιμή (κοντά στα 30.000 ευρώ) και ανάλογα καλή οδική συμπεριφορά.

Αλλα τα νούμερα μας λένε τη διαφορά τους:

To GTD έχει 0-100 σε 7,5 δλ., τελική στα 228 χλμ./ώρα και καίει 4,5 λτ./100 χλμ.
Το GTI έχει 0-100 σε 6,0 δλ., τελική στα 250 χλμ./ώρα και καίει 6,0 λτ./100 χλμ.

Κάποιος μπορεί να ισχυριστεί ότι η διαφορά στις επιδόσεις δεν είναι τόσο καθοριστική στην καθημερινή οδήγηση, όσο η μέση κατανάλωση. Στο κάτω – κάτω δεν «τελικιάζεις» κάθε μέρα, και είναι πιο σημαντικό να μην τρέχεις κάθε τρεις και λίγο στο βενζινάδικο, χωρίς να στερείσαι, επί της ουσίας, την αίσθηση του «γρήγορου». Ασε που το GTD έχει και 3 κιλά ροπής παραπάνω από το GTI (380 Nm).

Από την άλλη, όταν αγοράζεις σπορ, θέλεις επιδόσεις. Το GTI είναι 1,5 δλ. πιο γρήγορο στο 0-100 από το GTD και αυτό κάνει όλη τη διαφορά του κόσμου. Τα 20+ χλμ./ώρα τελικής είναι ο λόγος που διαχωρίζει τους «αμνούς από τα ερίφια» σε μια γρήγορη ευθεία, όταν το GTΙ θα βλέπει το GTD στον καθρέπτη του. Το εύρος λειτουργίας του κινητήρα είναι μεγαλύτερο, τα κόκκινα πιο «βαθειά» και ο ήχος καλύτερος. Μαζί πάει και η εκρηκτικότητα στο πάτημα του γκαζιού. Και όλα αυτά για μόλις 1,5 λτ./100 χλμ. περισσότερο.

Οπότε εσείς τι λέτε; Γουστάρετε το γκάζι του GTI για να τον «πατάτε» στην ευθεία, ή θέλετε να γελάτε την ώρα που τον βλέπετε να γεμίζει πάλι, στο βενζινάδικο; 

Χρήστος Σκιρδής
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
Assf... (6/4/2015, 15:59) Όταν πας ν' αγοράσεις ένα σπορ αμάξι και σε νοιάζει αν καίει 2-3 λίτρα παραπάνω, άστο καλύτερα πάρε ένα 1000αρι να μην καίει κιόλας, λογική για κλάματα..
geome... (29/3/2015, 11:09) Δεν νομίζω ότι η σπορ αίσθηση είναι μόνο 0-100 και τελική, τα οποία δεν είναι και καθημερινής χρήσης. Πολύ περισσότερο μετράει η αίσθηση του αυτοκινήτου και του κινητήρα, η οδική συμπεριφορά και οι ρεπρίζ, ενώ αν πρόκειται για το καθημερινό αυτοκίνητο, και η κατανάλωση. Όταν πάντως συγκρίνουμε καταναλώσεις, ας μην ξεχνάμε ότι τα νούμερα των εταιρειών βγαίνουν με άκρως οικονομική οδήγηση, καθώς και τη διαφορά τιμής των δύο καυσίμων. Πάντως όχι τυχαία ούτε άδικα, η σπορ αίσθηση συνδέεται με τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα (εκτός ίσως των ρεπρίζ) αλλά όπως πάντα, η επιλογή είναι θέμα προσωπικών προτεραιοτήτων.
ferra... (27/3/2015, 16:51) Σώσε με, δως μου να πιω το δηλητήριο, θα ναι η ζωή μου ενά μαρτύριο, κ.τ.λ. κ.τ.λ. κ.τ.λ.
stath... (27/3/2015, 16:38) Κατ΄αρχάς αναφερόμαστε σε οδηγούς που έχουν το απαιτούμενο εισόδημα για να αγοράσουν ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Προσωπικά θα προτιμούσα το GTI. Όμως η κατανάλωση, που αναφέρετε, αφορά την οικονομική οδήγηση. Συνήθως όμως όταν αγοράζεις σπόρ αυτοκίνητο, το αγοράζεις για το γκάζι του και για να τρέχεις. Πόση όμως είναι η μέγιστη κατανάλωση, με το γκάζι στο πάτωμα; Κανείς δεν μας το λέει αυτό. Αυτό θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να το γνωρίζαμε. Θα σας παρακαλούσα λοιπόν όταν κάνετε τεστ στα αυτοκίνητα, να βρείτε κάποιο τρόπο ώστε να μετράτε και τη μέγιστη κατανάλωση, για την καλύτερη ενημέρωση του καταναλωτή.
tasia... (27/3/2015, 15:37) Μάλλον θα προτιμούσα το GTD, γιατί συνδυάζει τις καλές επιδόσεις με την καλή κατανάλωση.
leoni... (27/3/2015, 14:06) Γιατί ρε παιδιά, υπάρχει περίπτωση κάποιος που παίρνει μισθό 586 ή 751 ευρώ να πάει να αγοράσει δίλιτρο; Κατ' εμέ σ΄ αυτά τα λεφτά leon cupra 280
info... (27/3/2015, 12:57) Μπροστινή κίνηση και σπορ μόνο η Ford και το works κάτι πήγαν να κάνουν κόντρα σε Renault sport... Δεν υπάρχει μόνο η ευθεία παιδιά, υπάρχουν φρένα και στρίψιμο στην εξίσωση. Ιαπωνία πάλι μπροστινή κίνηση άντε λίγο η honda μόνο με integra και type r 2008...όλα τα άλλα "θα μαι ευθεία στη στροφή σου" που λέει κι ο Πλούταρχος...
amour... (27/3/2015, 12:52) ....καλά τα 180κατι άλογα από το GTD, αλλά δείτε κ τα 240hp που φοράει το νέο passat με 0-100 σε 6 δευτερα (τετρακίνηση) και 50κιλα ροπή ...... Ξέρω-ξέρω, θα χαλάει, θα καεί λάδια, θα ειναι μια ζωή στα συνέργια, οπότε 2λιτρο μοτέρ D-4D με ...125αλογα!
mpi-b... (27/3/2015, 12:42) kala an dei kaneis 6 H 7 litra me to gti , as me parei tilefono eno me to gtd vlepis 5 h diafora tous einai Esto kai me ta etairika dedomena 2-3 euro sta 100 xiliometra sta 10000 einai 300 euro MONO gia venzini an pame pio realistika , h diafora tous 8a einai konta sta 2.5-4 litra , opote to parapano poso aneveni kata 2-3 fores otan exoume vasiko mis8o 586 , 751 na to kanoume milame gia 2 miniatika diafora
lalmi... (27/3/2015, 12:35) To 2λιτρο golf Gti με κατανάλωση 6 λίτρα ?? Σε κατηφόρα, με 100χλμ/ώρα, με ευνοϊκο άνεμο, με ελαστικά 185αρια, μπορεί!! Πάτατο εσύ να βγάλει τα 220-230 άλογα κ άμα δε γίνει ...18 λίτρα τουλάχιστον! Και αφού θα σου πάρει ο διάολος την τσέπη, βάλε κατι.... παραπάνω να πάρεις το R με τα 300 κ τετρακίνηση, να είσαι ο πιο μουρατος της πλατείας! Αυτό πάνω από όλα. Οχι τίποτα άλλο, μη "σκάσει" από πουθενά το ακατανομαστο, το νέο, το βελτιωμένο, το πολυ καλό παναθεματο! ST και πάρει όλα τα βλέμματα. Α, και που'στε, ούτε αυτό έχει 6 λίτρα κατανάλωση. Με τίποτα όμως!
fania... (27/3/2015, 12:32) Προσωπικά θα ήθελα το GTI, όταν μιλάμε για επιδόσεις, όσο καλά κ να γίνουν τα πετρελαιοκίνητα, δεν θα προσφέρουν την αίσθηση κ τον ήχο της βενζίνης. Ωστόσο, στην Ελλάδα του σήμερα, θα επέλεγα το GTD! Αντε να δούμε σε πόση ώρα θα αρχίσουν οι haters κ οι αντιγερμανοι να αρχίσουν τα δικά τους άσχετα για Ιαπωνικά κουβαδακια...