Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Πώς πήγαμε από τις «κούρσες» στην μανία των SUV; Τι σχήμα ακολουθεί;
Πώς θα είναι η ζωή με όριο τα 30 χλμ./ώρα;
Ποιο αμάξι θα αγόραζες αν ήξερες πως θα το κρατούσες 20 χρόνια;
Το αγοράζεις για κελεπούρι το μεταχειρισμένο GTi ή «απαπα»;
Πάνω ή κάτω από 120.000 χλμ. στο κοντέρ είναι «OK» για μεταχειρισμένο;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Τα μπηχτοκέφαλα
Διαβάστηκε από 10712 αναγνώστες

Μπηχτοκέφαλος (με το κεφάλι κάτω). Σε ποια αυτοκίνητα κάθεσαι σκυμμένος; Σας ενοχλεί; Υπάρχουν αυτοκίνητα τα οποία δεν βολεύουν και πολύ τους πίσω. Ποια είναι αυτά; Μπηχτοκέφαλος (με το κεφάλι κάτω). Σε ποια αυτοκίνητα κάθεσαι σκυμμένος; Σας ενοχλεί; Υπάρχουν αυτοκίνητα που δεν τα παίρνεις για τους χώρους. Σε ένα σπορ αυτοκίνητο μπορείς να κάνεις και ένα συμβιβασμό. Να στριμωχτείς λίγο, αλλά να ξεχαστείς από το γκάζι και τον ήχο. Όμως πόσα είναι αυτά; Πόσοι τα παίρνουν; Οι περισσότεροι επιλέγουμε αυτοκίνητα που μας χωράνε. Τι γίνεται, όμως, όταν άλλο υπόσχονται και άλλο κάνουν. Αν παίρνεις ένα σεντάν και κοπανάει το κεφάλι των πίσω στο ταβάνι. Όταν παίρνεις ένα 5θυρο, αντί για το 3θυρο, για να έχουν χώρο και οι πίσω και καταλήγεις πιο στενάχωρα; Όταν παίρνεις στείσον και κοπανάς στην οροφή όταν μπαίνεις πίσω, ή ένα crossover και όλοι θέλουν να κάτσουν στη θέση του συνοδηγού;

Γιατί γίνεται αυτό; Γιατί οι κατηγορίες είναι πλέον μπάσταρδες. Γιατί όλοι θέλουν σεντάν – κουπέ, κουπέ – crossover, στέισον με κουπέ τελείωμα, χάτσμπακ που να θυμίζει κουπέ. Είμαστε στην εποχή που όλοι προσπαθούν εναγωνίως να σχεδιάζουν το δύο σε ένα. Και το πετυχαίνουν. Τα σύγχρονα παραδείγματα είναι άκρως εντυπωσιακά. Δείτε τη στέισον έκδοση της
Mercedes CLA. Οι περισσότεροι γουστάρουν. Θα έχω και χώρο αποσκευών, θα πουλάω και μούρη, θα είμαι και εναλλακτικός. Ναι, άμα είσαι ο οδηγός, όχι αν στριμωχτείς στο πίσω κάθισμα. Εκεί τα κλειστοφοβικά παράθυρα και η χαμηλή οροφή θα σε κάνουν να χαίρεσαι μόνο όταν οι άλλοι σε βλέπουν απ΄έξω. Όχι άμα κάθεσαι μέσα.

Κάτι ανάλογο και με το Audi A3 sedan. Ωραία ιδέα! Μ΄ αρέσει το Α3, θέλω και μεγαλύτερο πορτ – μπαγκάζ. Οπότε το παίρνω και έχω και 45 λίτρα παραπάνω στο χώρο αποσκευών. Και μετά πάω να κάτσω πίσω και το ταβάνι μου έρχεται στο κεφάλι, αφού έχω 6 εκατοστά λιγότερο χώρο στη διάθεσή μου, από το 5πορτο. Γιατί πώς αλλιώς να «δέσει» ο τρίτος όγκος, αν η οροφή δε χαμηλώσει. Αλλιώς το πράγμα θα δείχνει τετράγωνο… Όπως δηλαδή και το Skoda Rappid Spaceback σε σχέση με το σεντάν. Στο πρώτο οι πόντοι πάνω από το κεφάλι σου χτυπάνε ταβάνι, στο άλλο, με το χαώδη χώρο αποσκευών, το κεφάλι σου χτυπάει το ταβάνι.

Αλλά μη γινόμαστε κακοί. Δεν είναι μόνο το πορτ-μπαγκάζ που κάνει τη… ζημιά. Δείτε τη Alfa Giulietta. Cuore Sportivo σε όλο της το μεγαλείο. Γραμμές, καμπύλες, η καρδιά μπροστά, φρένα, γκάζια, τιμόνια, όλα στη θέση τους. Και μετά ψάχνεις να ανοίξεις τις πίσω πόρτες και πέφτεις πάνω στην κρυμμένη χειρολαβή. Αλλη μια ωραία ιδέα για να μοιάζει το 5θυρο με κουπέ. Αλλά δε μένεις εκεί. Κάθεσαι πίσω και βρίσκεις ταβάνι. Είναι απλά μαθηματικά, αφού έχεις περί τα 8 εκατοστά λιγότερα για το κεφάλι σου, από ό,τι σε ένα πιο τετραγωνισμένο, mainstream χάτσμπακ. Οπότε την παίρνεις για όλα τα άλλα, αλλά σίγουρα όχι για να κάθεσαι άνετα πίσω. Στην ίδια λογική και το Honda Civic. Καλό και διαφορετικό, αεροδυναμικό και με τεράστιο χώρο αποσκευών (407 λίτρα). Αλλά για να γύρει έτσι ωραία το πίσω τζάμι και να «κουμπώσει» με την κουπέ πίσω πόρτα, την πληρώνει η οροφή στο πίσω κάθισμα.

Ίσως αγοράζοντας crossover θεωρείς ότι παίρνεις κάτι στην πιο mainstream από θέμα χώρων. Σε μπερδεύει η μεγάλη απόσταση από το έδαφος και το ότι κάθεσαι ψηλά. Έτσι λες είμαι άρχοντας. Μέχρι να μπεις σε κάτι σαν το Juke. Είναι ένα ιδιαίτερο μοντέλο που είτε σΆ αρέσει είτε όχι. Εμάς μας αρέσει, εδικά αν το οδηγούμε ως Nismo και ειδικά μετά την ανανέωσή του που του μεγάλωσαν και το χώρο αποσκευών. Αλλά δεν του μεγάλωσαν και το χώρο πάνω από τα κεφάλια των πίσω. Οπότε αν είναι να βάζουμε τα παιδιά μας ναι, αλλά, προς Θεού, όχι να πάμε, δύο μεγάλοι, μακρινό ταξίδι, γιατί θα στραβολαιμιάσουμε.

Όπως μας αρέσουν και οι ηλιοροφές. Είναι ωραίο να έχεις τον αέρα και τον ήλιο να σου προκαλεί ευεξία, ένα δροσερό ανοιξιάτικο απόγευμα, μέσα στο αυτοκίνητο. Ακόμα καλύτερα με αυτές που πιάνουν όλο το μήκος της οροφής και συνήθως είναι από συνθετικά υλικά, και ανοίγουν. Αμα κάθεσαι μπροστά είναι άρχοντας. Αλλα δοκιμάστε να μπείτε στην τριπλέτα Aygo, C1, 108 (σε 5θέσια έκδοση) στο πίσω κάθισμα, και εκεί καταλαβαίνεις πως ό,τι προσπάθεια έχουν κάνει οι σχεδιαστές να εκμεταλλευτούν τις εσωτερικές διαστάσεις, σε σχέση με το λιλιπούτειο εξωτερικό, εξανεμίζεται στο χαμηλό ταβάνι που σχεδόν σε υποχρεώνει να κάτσεις με το κεφάλι έξω από την… τρύπα. Στην ίδια λογική και το 5θυρο Mini έναντι του 3θυρου. Όταν το πρώτο έχει ηλιοροφή, χάσατε. Πάς για χώρους και βγαίνεις κουρεμένος. Για να μην πούμε για το Volvo V40 που ο χώρος που αφήνει για τους πίσω είναι για γέλια. 

Εσείς τι λέτε; Σας ενδιαφέρει η άνεση όσων θα καθίσουν πίσω ή να είναι ωραίο και «δε βαριέσαι» για τους πίσω; 
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
konto... (22/4/2015, 08:19) Το πιο στενο πισω ειναι το skoda super b δεν χωρανε πανω απο τεσσερις!
Takis... (22/4/2015, 04:02) Skoda Rappid Spaceback? Skoda Rapid είναι το κακόμοιρο!
argik... (22/4/2015, 02:35) Εγω θα καταθέσω την προσωπική μου εμπειρία απο το αυτοκινητο που εχω. Ειναι η BMW coupe Serie 3 mod. 2009.ενα εκπληκτικό αυτοκινητο με 4 πραγματικές θέσεις για να καθόσουν 4 ενήλικες άνετοτατα, και ενα χώρο αποσκευών 460 lt, που θα ζήλευαν πολλές μπερλινες. Οποιος δεν το δει δεν το πιστεύει. Ισως το τέλειο αυτοκινητο για οσους αγαπούν τις sport coupe κατασκευές ! Μπραβο στην BMW !
zaxos... (21/4/2015, 23:19) Αν την ώρα της αγοράς τσονταραν και οι πίσω ,....Καλώς,αλλιώς να πάνε να χεστουνε......
giann... (21/4/2015, 22:25) Η BMW 1 που την έχω ακόμη είναι πολύ στενάχωρη πίσω, μόνο δύο άτομα και μέχρι 1,75 ύψος θα καθίσουν άνετα πίσω.. Το νέο Skoda Octavia είναι το πιο φιλόξενο πίσω...
mifal... (21/4/2015, 17:25) Mondeo του 2009 : Οι πίσω κάθονται σταυροπόδι... Δεν το αλλάζω με τίποτα. Το καινούριο φαίνεται να εχει χαμηλή οροφή για τους πίσω...
ferra... (21/4/2015, 17:03) Να συμπληρώσω σε όσα είπατε και το opel insignia, το ταμπλό του δε λες και έρχεται να σε πλακώσει στο ξύλο, το opel astra gtc, το kia pro ceed, το vw scirocco λες και θα πνιγείς, θα σκάσεις μέσα του, το audi tt το ταμπλό του λες και έρχεται να σε πλακώσει στο ξύλο, το suzuki swift το οποίο είναι πολύ στενό και τα μπροστινά καθίσματα λες και θα σπάσουν αν πας να κάτσεις.
00006... (21/4/2015, 15:49) ΟΤΑΝ ΑΓΟΡΑΣΑ ΤΟ 5Θ FOCUS ΤΟ 2008,ΑΣΦΑΛΩΣ ΚΙ ΕΚΑΤΣΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΠΙΣΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΩ ΠΟΣΟ ΑΝΕΤΟ ΗΤΑΝ.ΚΙ ΕΙΝΑΙ ΑΚΟΜΗ.ΤΟ ΠΡΟΤΕΙΝΩ.
FILIP... (21/4/2015, 15:12) PEYGEOT 508 ΤΟ ΕΧΩ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ
sotmp... (21/4/2015, 10:56) τα πιο κλειστοφοβικα αυτοκινητα κατα την εμπειρια μου ως τωρα-δεν εχω μπει και σε ολα!-ειναι το juke,scirocco,opel insignia.ιδιαιτερα το juke παρα ειναι στενο πισω....
eyrid... (21/4/2015, 09:52) ΑΠΛΑ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΑ ΤΑ FIAT 500 , MINI , HYUNDAI COUPE !ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΣΕ ΑΥΤΑ ΕΧΩ ΜΠΕΙ ΚΑΙ ΕΧΩ ΑΠΟΨΗ !!ΠΟΤΕ ΠΙΣΩ ΞΑΝΑ !!