Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Κάν`το όπως η Toyota: Peugeot, Citroen, Opel & DS έγιναν υβριδικά
Ηλεκτρικά: Μήπως έκατσαν «λουκούμι» για τους Κινέζους;
Γέμισε αφρικανική σκόνη: Το πλένεις έξω & πληρώνεις, στο χέρι ή άπλυτο;
Πάνω ή κάτω από 120.000 χλμ. στο κοντέρ είναι «OK» για μεταχειρισμένο;
Δεν θες ηλεκτρικό, δεν θες SUV και θες να είναι προσιτό. Τι υπάρχει;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy O θάνατος της «τζιπούρας»
Διαβάστηκε από 2913 αναγνώστες

Τα βαρβάτα τετρακίνητα οχήματα είναι πλέον είδος υπό εξαφάνιση. Τα light 4x4 επικρατούν. Σε πόσους όμως θα λείψουν πραγματικά οι σκληροτράχηλες, καθαρόαιμες «τζιπούρες», που μπορούν να τα βγάλουν πέρα ακόμη και στις πιο δύσκολες off road συνθήκες; Οι γνωστές «τζιπούρες» αποτελούν πλέον είδος υπό εξαφάνιση. Τα βαρβάτα τετρακίνητα οχήματα είναι πλέον είδος υπό εξαφάνιση. Τα light 4x4 επικρατούν. Σε πόσους όμως θα λείψουν πραγματικά οι σκληροτράχηλες, καθαρόαιμες «τζιπούρες», που μπορούν να τα βγάλουν πέρα ακόμη και στις πιο δύσκολες off road συνθήκες; Οι ανάγκες για περιπέτεια του 99% των αγοραστών ικανοποιούνται απόλυτα από τα σύγχρονα τετρακίνητα SUV, όπως το Toyota RAV4, που κάνουν σχεδόν τα πάντα. Τα βαρβάτα τετρακίνητα οχήματα είναι πλέον είδος υπό εξαφάνιση. Τα light 4x4 επικρατούν. Σε πόσους όμως θα λείψουν πραγματικά οι σκληροτράχηλες, καθαρόαιμες «τζιπούρες», που μπορούν να τα βγάλουν πέρα ακόμη και στις πιο δύσκολες off road συνθήκες; Κάποια από τα σύγχρονα δικίνητα crossover, όπως το Fiat 500X στην έκδοση Cross, διαθέτουν και κατάλληλα ηλεκτρονικά προγράμματα, τα οποία αποτελούν μέρος του ΕSP και μέχρι ενός σημείου βοηθούν την πρόσφυση σε σαθρά εδάφη (άμμο, λάσπη, κτλ.) Τα βαρβάτα τετρακίνητα οχήματα είναι πλέον είδος υπό εξαφάνιση. Τα light 4x4 επικρατούν. Σε πόσους όμως θα λείψουν πραγματικά οι σκληροτράχηλες, καθαρόαιμες «τζιπούρες», που μπορούν να τα βγάλουν πέρα ακόμη και στις πιο δύσκολες off road συνθήκες; Εδώ μέχρι και το σκληροτράχηλο Camel Trophy άλλαξε πρόσωπο και έγινε G4 Challenge. Από τον ορισμό της απόλυτης περιπέτειας έγινε πιο Light με έντονο lifestyle χαρακτήρα. Τα βαρβάτα τετρακίνητα οχήματα είναι πλέον είδος υπό εξαφάνιση. Τα light 4x4 επικρατούν. Σε πόσους όμως θα λείψουν πραγματικά οι σκληροτράχηλες, καθαρόαιμες «τζιπούρες», που μπορούν να τα βγάλουν πέρα ακόμη και στις πιο δύσκολες off road συνθήκες; Έχει νόημα η κατασκευή σκληροτράχηλων εκτός δρόμου οχημάτων όταν και με light το 99% των αγοραστών κάνει μια χαρά τη δουλειά του; Ίσως στις μέρες μας και να μην έχει. Τόσο…
 
Τι ορίζει ένα «καθαρόαιμο» 4x4, την «τζιπούρα», το σκληροτράχηλο τζιπ με οδηγό τον μουστακαλή της Camel, που πάει παντού και δεν κωλώνει πουθενά; Μα φυσικά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του, τα οποία του δίνουν τις ανάλογες εκτός δρόμου ικανότητες. Και ποια είναι αυτά; 
 
To πλαίσιο τύπου σκάλας, πάνω στο οποίο είναι κτισμένο το αμάξωμα για αντοχή και ακαμψία, η μόνιμη ή η κατ επιλογή του οδηγού, τετρακίνηση για ευνόητους λόγους, οι «κοντές» σχέσεις για τις δύσκολες καταστάσεις, η δυνατότητα κλειδώματος των διαφορικών για μέγιστη πρόσφυση, η μεγάλη απόσταση από το έδαφος για να μην “βρίσκεις”, η σκληροτράχηλη πίσω ανάρτηση για αντοχή, οι “ποδιές” των διαφορικών, του κιβωτίου και του κινητήρα για προστασία από χτυπήματα, οι μεγάλες διαδρομές της ανάρτησης για να μην χάνεται εύκολα η επαφή των τροχών με το έδαφος και φυσικά τα κατάλληλα ελαστικά για απρόσκοπτη πρόσφυση. Αν έχετε όχημα με τα περισσότερα από τα παραπάνω στοιχεία δεν έχετε και πολλά να φοβηθείτε από τις εκτός δρόμου περιηγήσεις. 
 
Οι έρευνες όμως δείχνουν πως μόλις το 1% των οδηγών εξαντλεί τις εκτός δρόμου δυνατότητες τέτοιων οχημάτων και ας θυμηθούμε πως η Ελλάδα είναι μια από τις ελάχιστες χώρες σε όλη την Ευρώπη, που επιτρέπεται η κυκλοφορία σε χωματόδρομους μέσα στην φύση. Με άλλα λόγια τα παραπάνω καλούδια είναι ουσιαστικά άχρηστα στην πλειονότητα των αγοραστών. 
 
Από την άλλη προσθέτουν βάρος (πλαίσιο τύπου σκάλας, ποδιές κτλ), αυξάνουν τις τριβές (μόνιμη τετρακίνηση με κεντρικό διαφορικό) και δε βοηθούν στην «επιβατική» συμπεριφορά στην άσφαλτο (οι μεγάλες διαδρομές της ανάρτησης ευνοούν τις κλίσεις, τα χωμάτινα λάστιχα κάνουν θόρυβο, δεν κρατάνε και αυξάνουν την κατανάλωση), όπου τα οχήματα διανύουν τα 99% των χιλιομέτρων τους. 

Όλα αυτά επιβαρύνουν την κατανάλωση και τους ρύπους, που πλέον είναι o υπΆ αριθμόν ένα «καταζητούμενος» των κατασκευαστών. Στην Ελλάδα της κρίσης τα ενεργοβόρα και μεγάλου κυβισμού καθαρόαιμα τζιπ έχουν «τελειώσει» εμπορικά, ούτως ή άλλως για ευνόητους λόγους. Από την άλλη οι κατασκευαστές έχουν βρει την «υγειά» τους με τα light 4x4. 
 
Προσφέρουν την πανοραμική θέση οδήγησης των σκληροτράχηλων, έχουν αυτόματες τετρακινήσεις και μερικά από αυτά με δυνατότητα κλειδώματος, τα βγάζουν μια χαρά πέρα σε light περιπέτειες, έχουν ικανή απόσταση από το έδαφος, συμπεριφέρονται σαν επιβατικά και φυσικά δεν καίνε τον πάτο τους.
 
Το 99% των αγοραστών είναι ευχαριστημένοι και εμπορικά αυτό μετράει σε τελική ανάλυση. Μάλιστα οι αγοραστές είναι ευχαριστημένοι και από τα δικίνητα crossover, που είναι η νέα τρέλα των κατασκευαστών. Κάποια από αυτά, όπως το Fiat 500X στην έκδοση Cross. διαθέτουν και κατάλληλα ηλεκτρονικά προγράμματα, τα οποία αποτελούν μέρος του ΕSP και μέχρι ενός σημείου βοηθούν την πρόσφυση σε σαθρά εδάφη (άμμο, λάσπη, κτλ.) 

Σε μια εποχή όπου μέχρι και το νέο Suzuki Vitara έγινε «βουτυρομπεμπές» χωρίς κοντές σχέσεις και πλαίσιο τύπου σκάλας φαίνεται πως ο θάνατος της κλασικής «τζιπούρας» είναι πιο πιθανός από ποτέ. Εδώ μέχρι και το σκληροτράχηλο Camel Trophy άλλαξε πρόσωπο και ονομάστηκε G4 Challenge. Από τον ορισμό της απόλυτης περιπέτειας έγινε πιο Light με έντονο lifestyle χαρακτήρα.
 
Από τα σκληροτράχηλα τζιπ με οδηγό τον macho μουστακαλή της Camel, πέρασε στη φάση των… πολυτελών Range Rover Sport και τις πιο ήπιες εκτός δρόμου δοκιμασίες. Πάντως αν σε αγορές, που στέκουν ακόμα καλά, τα σκληροτράχηλα 4Χ4 τείνουν προς εξαφάνιση, στην Ελλάδα της κρίσης η απαξία τους είναι σίγουρη. 
 
Μαζί της και ένα κλάδος, που ανθούσε, όπως αυτός της βελτίωσης γύρω από το 4x4 με θηριώδη τζιπ, που διαθέτουν εντυπωσιακή ελευθερία άρθρωσης της ανάρτησης, μπλοκέ διαφορικά με κλείδωμα και τεράστια απόσταση από το έδαφος. 
 
Πλέον υπάρχουν άλλες προτεραιότητες για τους περισσότερους. Αλλά εδώ που τα λέμε θα λείψουν ουσιαστικά παρά από ελάχιστους;
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
a.kou... (6/7/2015, 16:03) Την απάντηση την έδωσε το ίδιο το άρθρο. Όταν μόλις το 1% θα εκμεταλλευτεί τις ικανότητές τους δυστυχώς δεν έχουν λόγο ύπαρξης τα πραγματικά τζιπ.Μέσες άκρες τα αυτά ισχύουν και για τα SUV και για το λόγο αυτο τα crossover πουλάνε περισσότερο. Τελικά η επιλογή του τέτοιων οχημάτων έχει να κάνει περισσότερο με το look και την αίσθηση περιπετειας που αποπνέουν παρά με τις πραγματικές τους δυνατότητες. Οπότε οι εταιρείες επιμένουν στην εμφάνιση συνδυάζοντάς την και με την άνεση, την οικονομία, την χρηστικότητα κλπ
maria... (5/7/2015, 00:19) Αναπολώ την εποχή που υπήρχαν πραγματικά εκτός δρόμου οχήματα.Υπάρχουν άνθρωποι που τους αρέσει να πάνε από το σημείο Α στο Β από χωμάτινους,λασπωμένους ή χιονισμένους δρόμους.Να περάσουν από ένα ποταμάκι ή από νεροφαγώματα έτσι ώστε να μπορούν να φτάσουν πιο κοντά σε ένα όμορφο τοπίο μετά από πεζοπορία.Φανταστείτε για παράδειγμα ένα τζιπ ράνγκλερ με τον ντίζελ κινητήρα του κασκαϊ 1.6.Θα ήταν πιο φτηνό και θα κατανάλωνε λιγότερο και άρα περισσότερες πωλήσεις.Το κακό είναι οτι βιομηχανίες δεν κατασκευάζονται στην Ελλάδα έτσι Ώστε να εξυπηρετούνται οι ανάγκες της ελληνικής αγοράς.Δεν λέω να μην υπάρχουν κροσόβερ ή μεγάλα SUV για τους έχοντες απλά θα προτιμούσα να υπήρχαν επιλογές και για εναλλακτικούς ανθρώπους.
shade... (4/7/2015, 16:40) Οσονούπω θα πεθάνουν και τα light 4X4 (αν δεν έχουν ήδη πεθάνει)
thgko... (4/7/2015, 11:20) ο πρωτος κατασκευαστης που θα βγαλει κανονικοτατο οχημα εκτος δρομου μικρου κυβισμου οπως πχ τζιμνυ θα πουλησει στην ελλαδα στη ξεφτιλα 5 χιλ κομματια σε προπαραγγελιες απο εταιριες ενοικιάζομενων.απορω γιατι φερονται σαν'προταρηδες.