Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Πώς πήγαμε από τις «κούρσες» στην μανία των SUV; Τι σχήμα ακολουθεί;
Ποιο αμάξι θα αγόραζες αν ήξερες πως θα το κρατούσες 20 χρόνια;
Πώς θα είναι η ζωή με όριο τα 30 χλμ./ώρα;
Το αγοράζεις για κελεπούρι το μεταχειρισμένο GTi ή «απαπα»;
Πάνω ή κάτω από 120.000 χλμ. στο κοντέρ είναι «OK» για μεταχειρισμένο;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Διόδια Control...
Διαβάστηκε από 8665 αναγνώστες

Aξίζει να σπαταλήσεις κάποιες παραπάνω ώρες στο πήγαινε-έλα των διακοπών εξοικονομώντας τα χρήματα από τα διόδια; Capital Control και στους δρόμους... Χρησιμοποιείτε ή αποφεύγετε τα διόδια; Aξίζει να σπαταλήσεις κάποιες παραπάνω ώρες στο πήγαινε-έλα των διακοπών εξοικονομώντας τα χρήματα από τα διόδια; Oι διακοπές με το προσωπικό αυτοκίνητο έχουν άλλη χάρη μιας και προσφέρουν την απαραίτητη ελευθερία (μετα)κινήσεων. Έχουν όμως και το δικό τους κόστος, εκτός φυσικά από τη βενζίνη, το πετρέλαιο ή όποιο άλλο καύσιμο έχει κανείς. Και καλά για το βαπόρι είναι γνωστή η σχετική ακρίβεια, για τα διόδια όμως το έχετε σκεφτεί; Για να πάει κανείς από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και να γυρίσει το κόστος των διοδίων δεν είναι παίξε γέλασε μιας και πλέον ξεπερνά τα 60 ευρώ: 61,8 ευρώ για την ακρίβεια (χωρίς τα πιθανά 2,8+2,8 ευρώ της Αττικής Οδού) και μπορούμε να μιλάμε για κανονική αφαίμαξη. Απλά να αναλογιστούμε πως με 60 ευρώ μπορεί να έχει κανείς μια έξτρα διανυκτέρευση ή το φαγητό μιας ολόκληρης μέρας για ένα ζευγάρι.

Τα διόδια μπορούν να αποφευχθούν νόμιμα αν κανείς κινηθεί από τις παράπλευρους οδούς.
Στο autotriti.gr παλαιότερα είχαμε κάνει σχετικό αφιέρωμα με την εναλλακτική στα ακριβά διόδια.

Κινούμενοι στα όρια της ταχύτητας με διόδια όσο και χωρίς διόδια είχαμε κέρδη και ζημίες. Στην περίπτωση της επιλογής εναλλακτικής, χωρίς διόδια, οδού το τίμημα ήταν παραπάνω χρόνος και ελαφρώς αυξημένη κατανάλωση (που όμως δεν επηρέασε ουσιαστικά το συνολικό κόστος). Από την άλλη η ασφάλεια της εθνικής οδού μπορεί να κοστολογηθεί; Στους παράπλευρους δρόμους υπάρχει κίνηση από νταλίκες, αγροτικά μηχανήματα και πολλές διασταυρώσεις. 

Όπως και να έχει τα 61,8 ευρώ είναι βαριά ειδικά αν σκεφτεί κανείς πως μπορεί με αυτά να έχει άλλη μια έξτρα μέρα στο κόστος των διακοπών του. Όλα βέβαια είναι ζήτημα προσωπικών επιλογών και προτεραιοτήτων. Μήπως μια λύση θα ήταν η μέση οδός; Μια διαδρομή με διόδια και μια χωρίς;

Εσείς τι λέτε; Θα προτιμούσατε να φάτε λίγη παραπάνω ώρα στο δρόμο κινούμενοι σε παράπλευρους δρόμους γλιτώνοντας ένα σεβαστό ποσό σε διόδια ή θέλετε την ασφάλεια της (ακριβής) Εθνικής Οδού για να φτάσετε γρήγορα στον προορισμό σας;

Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
Stisi... (9/8/2015, 11:26) Εγώ πλέον, πάνε-έλα από παλαιά εθνική οδός για το χωριό της γυναίκας έξω από Θεσσαλονίκη. Διαδρομή ελάχιστα μικρότερη, περίπου 1-1,5 ώρες περισσότερο, αλλά με 61€ οικονομία αφού με 75 € γεμίζω το ντεπόζιτο και κάνω 950 χλμ (Diesel) και το κάνω σαν εκδρομή. Προτιμώ να τα δώσω σε κάποιες διαδρομές όπου θα το ευχαριστηθώ κιόλας.
makwo... (6/8/2015, 15:41) Η εθνικη οδο ειναι μεγαλη εξυπηρετηση, ανεση και ασφαλεια. Τα διοδια ομως που πληρωνεις ειναι παρα πολλα. Θα επρεπε να κοστιζουν τουλαχιστον 50% λιγοτερο, για να την χρησημοποιουν περισσοτεροι οδηγοι και να γλυτωσουμε ανθρωπινες ζωες οδηγων, επιβατων και πεζων που σκοτωνονται στους παραδρομους και στις παλιες Ε.Ο. που περνανε μεσα απο χωρια. Επισης τα διοδια επρεπε να ειναι στις εισοδους και στις εξοδους της εθνικης οδου (και οχι μεσα στην εθνικη οδο) για να αποφευγεται το μποτιλιαρισμα.
giann... (6/8/2015, 12:08) παιδια το κολπο για να προκαλεσουμε ζημια στους διοδιατζηδες ειναι οσο δεν μπαινουμε στην εθνικη τοσο θα ειναι μεγαλες οι απωλειες χρηματων και δεν θα εχουν να πληρωνουν οι ιδιοι τα εξοδα τους και στο τελος θα τα ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΟΥΝ και οι εθνικες θα ξαναγινουν δημοσιες με καταργηση των 6 απο τα 11 μετωπικα διοδια και καταργηση πλευρικων. και η προταση μου ειναι για οσα μετωπικα μεινουν να πληρωνουμε 0,50 λεπτα τα Ι.Χ, 0,20 λεπτα οι μηχανες, 1 ευρω τα φορτηγα-πουλμαν, 1,5 ευρω οι νταλικες. Καλη η ιδεα μου;;; Ετσι θα ειναι με 5 μετωπικα διοδια μολις 2,5 ευρω το ταξιδι με Ι.Χ. εως Θεσσαλονικη... Το ιδιο επαθε ζημια και η Αττικη οδος, που περυσι κερδισε μολις 200μυρια , ενω προπερσυ κεδισε 300μυρια...
Vraka... (5/8/2015, 16:31) Θεωρώ απαράδεκτο να εισπράττονται διοδια για δρόμους που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις της ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Κανονικά αντι για απόδειξη είσπραξης διοδίων θα έπρεπε να μας δίνουν μετοχές διότι με καθε διέλευση τους χρηματοδοτούμε χωρις να μας παρέχεται η ανάλογη υπηρεσία που ορίζει ο νόμος. Επίσης την στιγμή που μειώνονται δια νομου μησθοί συντάξεις είναι γελοίο να αυξάνουν τα διόδια
panos... (4/8/2015, 19:21) Αν τα διοδια ειναι πολυ φθηνα κανείς ή εστω ελαχιστοι θα επελεγαν τους παραδρομους.το 90% τουλαχιστον των οδηγων θα επελεγαν την εθνικη οδο μιας και το κοστος θα ηταν σημαντικα μικροτερο σε σχεση με τα σημερινα δεδομενα.Πλεον η λυση του παραδρομου ειδικα την μερες και ωρες που ''δεν ειναι αιχμης'' ειναι ((μονοδρομος)).Ειδικα αν το οχημα ειναι πετρελαιοκινητο,υγραεριοκινητο ή για τους πολυ καινουργιους αεριοκινητο(φυσικο αεριο) το κοστος ειναι σημαντικα μικροτερο......
ch036... (4/8/2015, 17:58) ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΣΕ ΠΟΙΟ ΤΜΗΜΑ ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΩΝ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙΣ. ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΓΙΑΝΝΕΝΑ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ ΜΗΚΟΥΣ 560ΧΛΜ ΚΛΕΙΣΤΟΣ ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΠΛΗΡΩΝΕΙΣ 15,60 ΕΥΡΩ ΔΙΟΔΙΑ ΤΙΜΗ ΠΟΥ ΤΗ ΒΡΙΣΚΩ ΛΟΓΙΚΗ. ΛΟΓΙΚΟ ΔΕΝ ΒΡΙΣΚΩ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙΣ ΔΙΟΔΙΑ ΣΕ ΔΡΟΜΟΥΣ ΟΠΟΥ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΕΡΓΑ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΩΝ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΟΠΟΥ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΟΝΤΩΣ ΥΨΗΛΟ. ΠΑΝΤΩΣ ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ ΓΙΑ 500ΧΛΜ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΠΛΗΡΩΝΕΙΣ 35 ΕΥΡΩ ΔΙΟΔΙΑ.
adsdf... (4/8/2015, 16:16) Όταν ήμουν πιτσιρικάς (πριν καμιά 10αριά χρόνια!) ανεβοκατέβαινα Θεσσαλονίκη 2 πσκ το μήνα. Πήγαινα από τον παράδρομο και το γούσταρα αν και ψιλοκουραζόμουν. Τώρα δε θα έκανα με τίποτα τόσα χιλιόμετρα με το αμάξι πόσο μάλλον μέσα από τους παράδρομους. Όσο μεγαλώνεις βαριέσαι... Με το αεροπλάνο είναι πιο φτηνά...
a.kou... (4/8/2015, 14:34) Διάβολε το έχουν όντος παραξηλώσει με τα διόδια αλλά έλα που η ασφάλεια της ΕΟ (εξαίρεση η Αθηνών Πατρών που ακόμη φτιάχνεται) καθώς και το γεγονός ότι διανύεις εύκολα χιλιόμετρα χωρίς να κουράζεσαι αποτελούν αξίες ανεκτίμητες. Αν είναι ακριβά τα διόδια τι να πει κανείς για τα πορθμεία. Πήγα στην Αιδηψό και με χρέωσαν 17 ευρώ για το αμάξι (ΧΙΟΥΝΤΑΙ ΑΤΟΣ) συν 3,40 ευρώ για μένα ως επιβάτη ήτοι σύνολο 20,40 πήγαινε και άλλα τόσα έλα (τα διόδια εν προκειμένω στοίχησαν γύρω στα 11,50 πήγαινε και 11,50 έλα). Με άλλα λόγια ένα ταξίδι στην Αιδηψό μου κόστισε σαν να πήγαινα Θεσ/νικη και διένυσα το 1/3 της απόστασης.
droso... (4/8/2015, 14:05) Συμφωνω με τα οσα λετε ! Εχετε δικιο , το κοστος ειναι δυσβασταχτο για καποιον που χρησιμοποιει την Εθνικη για να κατεβαινει Αθηνα. Τι αξια εχει όμως η ανθρωπινη ζωη; Πιστευω οτι εχει παραπανω απο 60 € . Οι παρακειμενοι δρομοι κρυβουν πολλους κινδυνους ιδιως αν ταξιδευεις νυχτα σ ενα δρομο οπου τον περνας για πρωτη φορα .
ekodo... (4/8/2015, 13:52) Πως γινεται απο επαρχιακες οδους να εχετε μεγαλυτερη καταναλωση. Εγω με το προσωπικο μου αυτοκινητο yaris 1.33 οταν κινουμε με 120 130 εχω γυρω στα 6 σε επαρχιακο με 80 εως 100 ειμαι στα 5 λ/100κμ. Σε αυτα τα χλμ τα αυτοκινητα εχουν τις μικροτερες καταναλωσεις. Προφανως κατι λετε λαθος με την καταναλωση η κατι μετρατε λαθος. Εκτος αν πλακωθεις στις προσπερασεις.....
chris... (4/8/2015, 09:59) Τα διοδια ως εχουν σημερα....μοιαζουν σαν νταβατζιλικι.Δεν λεω...αλλα τουλαχιστον να ταν 1 ευρω το περασμα κ να προβλεπετε σε περιπτωση συνωστισμου...πχ ας πουμε 1000μετρα να ανοιγουν-ελευθερα ωστε να μην παρακωλυεται η εθνικη.Η εθνικη οδος ειναι ενας ασφαλης και ανετος δρομος.Ποτε δεν θα εμπαινα στην διαδικασια να παω απ τους παραδρομους.Ειναι πρωτιστως θεμα ασφαλειας κ χρονου κ ισως κ καταναλωσης σε καποια οχηματα.
giann... (4/8/2015, 09:33) Από το 2008 όταν τα διόδια πέρασαν στους εργατοπατέρες φοροφυγάδες φίλους των ΠΑΣΟΚΟΝΔ από εκείνη την εποχή ΔΕΝ ΑΞΙΖΕΙ κανένας να μπαίνει στην εθνική. Όποιος μπαίνει μέσα, ΜΟΝΟ τα λεφτά του χάνει! Ποια ασφάλεια μιλάμε;;;; Παντού είναι οι κίνδυνοι, και στην εθνική και στους παράδρομους. Πάντα όταν ταξιδεύω προς βόρεια Ελλάδα, πάω από παράδρομο, ,τη παλαιά Εθνική πρός Μπράλο-Δομοκό-Λάρισα-Κοζάνη-Θεσσαλονίκη και δεν χαρίζω ούτε ευρώ στους θρασύτατους!!!! Τις σοβαρές επιπτώσεις από την ληστεία των διοδίων σε βάρος των πολιτών την πληρώνουν οι αθώοι κάτοικοι του Προσκυνά-Τραγάνας Φθιώτιδας και άλλων χωριών δίπλα στην εθνική όπου περνάνε μέσα από αυτά οι νταλίκες και προκαλούν φόβο.. Δεν φταίνε οι νταλικέρηδες όμως μη το ξεχνάτε.
p.leo... (4/8/2015, 09:32) Απο την στιγμη που πληρωνουμαι τελη κυκλοφοριας γιατι να καταβαλονται διοδια;ας εδινε μερος αυτων το κρατος στους ιδιωτες που τα εκμεταλλευονται.