Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Πώς πήγαμε από τις «κούρσες» στην μανία των SUV; Τι σχήμα ακολουθεί;
Ποιο αμάξι θα αγόραζες αν ήξερες πως θα το κρατούσες 20 χρόνια;
Πώς θα είναι η ζωή με όριο τα 30 χλμ./ώρα;
Το αγοράζεις για κελεπούρι το μεταχειρισμένο GTi ή «απαπα»;
Πάνω ή κάτω από 120.000 χλμ. στο κοντέρ είναι «OK» για μεταχειρισμένο;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Αναλογικά ή ψηφιακά;
Διαβάστηκε από 12906 αναγνώστες

Σας γυάλισαν οι νέοι πίνακες οργάνων με τα ψηφιακά όργανα; Με τις οθόνες πολλαπλών ενδείξεων που δείχνουν να έρχονται από το μέλλον και κάνουν το δικό σας αυτοκίνητο να δείχνει παλαιολιθικό; Οι ψηφιακοί πίνακες οργάνων σίγουρα είναι εντυπωσιακοί. Θα τους προτιμούσατε ή επιμένετε αναλογικά; Σας γυάλισαν οι νέοι πίνακες οργάνων με τα ψηφιακά όργανα; Με τις οθόνες πολλαπλών ενδείξεων που δείχνουν να έρχονται από το μέλλον και κάνουν το δικό σας αυτοκίνητο να δείχνει παλαιολιθικό;
Σίγουρα οι ψηφιακοί πίνακες οργάνων είναι εντυπωσιακοί και κάνουν το αυτοκίνητό μας με τον αναλογικό πίνακα να μοιάζει... προϊστοριό.

Μήπως όμως τα ψηφιακά όργανα δεν είναι το ίδιο με τα αναλογικά;
Έχετε οδηγήσει αυτοκίνητο με ψηφιακά όργανα; Όχι να το δείτε, αλλά να το πάρετε και να το οδηγήσετε στο δρόμο για ώρα. Να ζήσετε μέσα του και να βρεθείτε να εξαρτάστε από τα όργανά του για να πληροφορηθείτε για το τι συμβαίνει; 

Σαφώς, η αισθητική, φρέσκια-φρέσκια, βγαλμένη από την αγορά των έξυπνων κινητών που είναι ότι πιο καυτό στην αγορά αυτή τη στιγμή, δημιουργεί μία ανάταση, μία αδημονία για το καλύτερο.
Τα ψηφιακά όργανα εξάλλου τα έχουμε ξαναδεί, ήδη από την εποχή του Fiat Tipo, αλλά και αλλού. Αλλά η χάρη τους είναι μεγαλύτερη τώρα.

Από τη μία η αισθητική διαφέρει. Χρώματα, σχέδια, γραφικά που κάνουν τους αναλογικούς πίνακες οργάνων να δείχνουν σαν πιεσόμετρα σε παλιά νοσοκομεία.

Από την άλλη η πληροφόρηση που προσφέρουν. Ακριβής, σύντομη, γρήγορη και διαμορφωμένη σε αυτό που χρειάζεσαι τη στιγμή που κοιτάς. Τέλεια. Ή όχι; 

Μπορεί να είναι θέμα γενιάς.
Μπορεί οι επόμενες γενιές που δεν θα έχουν δει ποτέ αναλογικό κοντέρ να μην νοιώσουν πως κάτι χάνουν. Γιατί η δική μας γενιά θα το νοιώσει. Γιατί είναι άλλο να βλέπεις μία ένδειξη 77 στο καντράν για την ταχύτητα, κι άλλο έναν δείκτη ανάμεσα στο 70 και το 80 σε μία κλίμακα από το 0 στο 250. Γιατί; 

Γιατί το 77 δεν σου λέει τίποτα. Ξέρεις πως πας κάτω ή πάνω από το όριο, αλλά δεν το έχεις συνδυάσει με το τι σημαίνει για την ταχύτητα του αυτοκινήτου σου. Με το αναλογικό καντράν ξέρεις πως η βελόνα μεταξύ στο 30 και στο 40 είναι εντάξει για κατοικημένες περιοχές, ενώ πάνω από το 120 τρέχεις. Και σου το λέει πιο ξεκάθαρα από ένα 133 στο ψηφιακό καντράν γιατί βλέπεις πως η βελόνα είναι πάνω από το μισό του οργάνου και άρα το αυτοκίνητο κινείται με ψηλή ταχύτητα.

Αυτού του είδους την πληροφόρηση το ψηφιακό δεν μπορεί να την κάνει. Ένας ξερός αριθμός μπορεί να λέει με μεγάλη ακρίβεια την ταχύτητα με την οποία κινείσαι, δεν σου λέει όμως τίποτε για αυτή. Αν είναι μεγάλη, κατάλληλη ή υψηλή. Το αναλογικό όργανο στο λέει.

Είναι όμως αυτά ψιλά γράμματα; Είναι θέμα συνήθειας; Συντήρησης και εμμονής στο παλιό; Εσείς πως βλέπετε τα νέα ψηφιακά όργανα στο καντράν; Με καλό ή με κακό μάτι; Τι λέτε; 
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
elmar... (3/9/2015, 18:50) Ledάκια και υγροί κρύσταλλοι για τους ψωνισμένος. Αναρωτήθηκε κανείς ποια είναι η διαφορά κόστους αναλογικών με ψηφιακών οργάνων; Κάποτε μου είπε κάποιος όταν τον ρώτησα (την καλή εποχή) γιατί στα δικά μας C130 δεν κάνουμε αναβάθμιση (όπως έχουν κάνει οι Αμερικάνοι στα δικά τους) στα όργανα από αναλογικά σε ψηφιακά; Μου απάντησε για να μην χαλάνε.
stath... (3/9/2015, 18:24) Εμείς οι παλιοί συνηθίσαμε τα αναλογικά όργανα και τα ψηφιακά μας φαίνονται σαν να ήλθαν από το μέλλον. Γενικά όμως θα ήθελα να προσθέσω κάτι που δεν θίξατε εσείς. Όταν σε ένα όργανο οι ενδείξεις αυξομειώνονται με μεγάλη συχνότητα, όπως π.χ. στο στροφόμετρο, είναι πιό πρακτική μια αναλογική ένδειξη, καθώς βλέπεις τη βελόνα που βρίσκεται γενικά. Βλέπεις δηλαδή αν η βελόνα ξεπερνάει το κόκκινο, ή τη μέγιστη ένδειξη των στροφών, όταν επιταχύνεις και ανεβάζεις γρήγορα στροφές, προκειμένου να αλλάξεις ταχύτητα, ενώ σε μια ψηφιακή ένδειξη αυτό είναι πολύ πιό δύσκολο. Η εναλλαγή των αριθμών στην ψηφιακή ένδειξη είναι τόσο γρήγορη, που δεν προλαβαίνεις να τη διαβάσεις και σε αναγκάζει να προσέχεις για πολλή ώρα το όργανο, παίρνοντας τα μάτια σου από το δρόμο. Αντίθετα σε ένα όργανο που οι ενδείξεις αλλάζουν σχετικά πιό αργά, όπως σε ένα όργανο θερμοκρασίας ψυκτικού, ή λαδιού, ή ακόμη και σε ένα βολτόμετρο, οι ψηφιακές ενδείξεις είναι πιό κατάλληλες. Τελικά ένας συνδυασμός ψηφιακών, και αναλογικών ενδείξεων θα ήταν η καλύτερη λύση.
ricoc... (3/9/2015, 13:04) Συνδυασμός αναλογικού στροφόμετρου και ψηφιακού ταχύμετρου στα πρότυπα του σιβικ προηγούμενης και νυν γενιάς!Εργονομικότατο! Από εκεί και πέρα γνωρίζουμε όλοι ότι στο μέλλον τα πάντα θα είναι ψηφιακά και ότι θα προσαρμοστούμε κάποια στιγμή στα νέα δεδομένα! Διαφωνώ πάντως με την άποψη σας ότι η ψηφιακή ένδειξη ταχύτητας σε περιορίζει από το να καταλάβεις αν η ταχύτητα που οδηγείς είναι η κατάλληλη σε σχέση με το αναλογικό ταχύμετρο! Όλοι ξέρουμε με τι ταχύτητες πρέπει να οδηγούμε στην πόλη ή στην Ε.Ο οπότε αυτό δεν είναι επιχείρημα!
gc330... (3/9/2015, 12:58) ΨΗΦΙΑΚΑ,Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ LED&LASER ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΟΧΗ.
00006... (3/9/2015, 12:29) ΟΠΩΣ ΕΛΕΓΕ ΚΙ Ο ΑΕΙΜΝΗΣΤΟΣ ΒΛΑΣΣΗΣ ΜΠΟΝΑΤΣΟΣ,Ι LIKE IT!!!!!
geome... (3/9/2015, 12:18) Νομίζω ότι θέμα με τα ψηφιακά όργανα προκύπτει κυρίως από το ότι παρέχουν στους κατασκευαστές ένα φτηνό σχετικά τρόπο να εντυπωσιάσουν τους πελάτες τους, δημιουργώντας αυτό που παλιά λέγαμε ατμόσφαιρα "Tokio by night". Βέβαια τα ψηφιακής τεχνολογίας όργανα δεν σημαίνει ότι δεν μπορούν να έχουν "αναλογική" απεικόνιση σε οθόνη, κάτι που συμβαίνει πχ στα αεροπλάνα για τα βασικά όργανα. Η αναλογική ένδειξη (με μπάρα ή καλύτερα βελόνα), δίνει πολύ καλύτερα την αίσθηση του ρυθμού αλλαγής του μεγέθους που απεικονίζεται και διαβάζεται γρήγορα με την περιφερειακή όραση. Η άποψή μου είναι ότι τα βασικά όργανα (στροφόμετρο, ταχύμετρο, θερμοκρασία και καύσιμο) πρέπει να παραμείνουν αναλογικής απεικόνισης, ακόμα και αν είναι ψηφιακής τεχνολογίας και με την ευκαιρία είναι καιρός να τυποποιηθεί η θέση τους (το στροφόμετρο πχ δεξιά), ή να παρέχεται η δυνατότητα να αλλάζει ο οδηγός τη θέση τους από το μενού.
balla... (3/9/2015, 11:02) Εγώ προτιμώ τα αναλογικά 1ον γιατί είναι πιο φθηνά και 2ον και κυριότερο γιατί δεν σου αποσπούν τόσο την προσοχή όσο τα ψηφιακά με τα 10 χρώματα και τα 50 λαμπάκια, μέσα στα μάτια σου. Πλέον όμως και τα ψηφιακά με δείκτη (ψηφιακό) τα φτιάχνουν, σαν προσομίωση των αναλογικών, ώστε να μην ξενίζουν στο μάτι
pap_3... (3/9/2015, 10:43) Είναι το μέλλον σου παρέχουν πολλές πληροφορίες και εμφανισιακά είναι ωραία αρκεί να είναι πολύχρωμα. Όχι σαν το c4
ichal... (3/9/2015, 10:43) αν χαλασει....την εκατσες