Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Πώς πήγαμε από τις «κούρσες» στην μανία των SUV; Τι σχήμα ακολουθεί;
Πώς θα είναι η ζωή με όριο τα 30 χλμ./ώρα;
Ποιο αμάξι θα αγόραζες αν ήξερες πως θα το κρατούσες 20 χρόνια;
Το αγοράζεις για κελεπούρι το μεταχειρισμένο GTi ή «απαπα»;
Πάνω ή κάτω από 120.000 χλμ. στο κοντέρ είναι «OK» για μεταχειρισμένο;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Hyundai εναντίον Toyota
Διαβάστηκε από 3054 αναγνώστες

Γιατί θέλει η Hyundai κομμάτι από την πίτα του Toyota Prius; Εσείς τι λέτε; Θα τα καταφέρει η Hyundai απέναντι στην Toyota στην υβριδική κόντρα; Γιατί θέλει η Hyundai κομμάτι από την πίτα του Toyota Prius;

Η Hyundai έχει πλέον το δικό της αποκλειστικά υβριδικό μοντέλο. Το Ioniq μοιάζει με το Prius στην σχεδίαση και τη φιλοσοφία, έχει όμως αρκετές διαφορές για να κερδίσει το δικό του κοινό σε μία αγορά που η Toyota έπαιζε σχεδόν μόνη της. Τι είναι όμως αυτό που θέλει η Hyundai;

Αν κρίνει κανείς την αγορά του Prius από το τι πουλάει στην Ελλάδα, θα αρχίσει να πιστεύει πως μάλλον δεν ασχολείται κανείς. Αν όμως δει τι συμβαίνει στον υπόλοιπο κόσμο, θα καταλάβει πως μιλάμε για ένα μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων. Μια βόλτα στις πρωτεύουσες της Ευρώπης αρκεί για να καταλάβεις πως μιλάμε για σχεδόν ένα Prius για κάθε δέκα αυτοκίνητα στους δρόμους. Στην πόλη το Prius είναι βασιλιάς.

Η Hyundai λοιπόν το μελέτησε καλά, εξονυχιστικά, και παρουσίασε ένα αυτοκίνητο που πολλοί θα έλεγαν πως είναι αντιγραφή του Prius. To ότι όμως το Ioniq έχει το ίδιο βασικό σουλούπι με το Prius δεν είναι δείγμα αντιγραφής, αλλά δείγμα της χρήσης της πεπατημένης λύσης. Όταν θες ένα χάτσμπακ με συντελεστή αεροδυναμικής κάτω από 0.25, αναγκαστικά πας σε αυτό που λέμε Kammback, με λίγα λόγια αυτό το πίσω τελείωμα του Prius. Το ίδιο που είχε και το Honda Insight αλλά και το Opel Ampera ή ακόμη και η BMW i3 ως ένα βαθμό.

Από κει και πέρα το Ioniq έχει παραπλήσιες διαστάσεις, αφού απευθύνεται στο ίδιο αγοραστικό κοινό με τις ίδιες ανάγκες, διαφέρει όμως στα μηχανικά. Ο βενζινοκινητήρας του είναι μικρότερος, 1,6 έναντι 1,8, χρησιμοποιεί όμως τον ίδιο κύκλο Atkinson, χαμηλής απόδοσης (105 άλογα) αλλά υψηλής αποδοτικότητας (40%). Το Hyundai διαφέρει και στη λογική της υβριδικής τεχνολογίας, με μικρότερο ηλεκτροκινητήρα και κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, έναντι του ισχυρού ηλεκτρικού μοτέρ του Prius με το κιβώτιο CVT. Οι διαφορές αυτές μεταφράζονται σε πιο συμβατική χρήση από πλευράς του Ioniq και περισσότερη ηλεκτρική κίνηση από πλευράς του Prius. Αν και η Hyundai θεωρεί πως οι πιο σύγχρονες μπαταρίες της ιόντων λιθίου έναντι Ni-MH της Toyota θα έχουν καλύτερο αποτέλεσμα.

Η Hyundai ελπίζει οι τεχνικές διαφορές σε συνδυασμό και με την επιθετική της τιμολογιακή πολιτική να δώσουν χαμηλότερη τιμή στο Ioniq. Και αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία, αφού σύντομα η Ευρώπη θα μειώσει ή και θα εξαλείψει οποιαδήποτε φορολογικά κίνητρα για την αγορά υβριδικών, οπότε η τιμή θα μετράει ακόμη περισσότερο.

Εσείς έχετε σκεφτεί να αγοράσετε ένα Prius; Ή σας φαίνεται ακόμη πολύ ιδιαίτερο και διαφορετικό για να είναι το καθημερινό σας αυτοκίνητο; Μήπως με τον ανταγωνισμό και τη συμμετοχή της Hyundai μπορεί η κατηγορία να γίνει πιο δημοφιλής και στην Ελλάδα; Τι λέτε; Ήρθε η ώρα για υβριδικό; 

Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
ebeta... (19/2/2016, 12:40) hyundai....η toyota της Κορεας!
fntal... (12/2/2016, 22:55) Τουλάχιστον είναι πιο όμορφο από το Prius... Αλλά δύσκολα πέφτει το Prius από την πρωτιά...
papar... (12/2/2016, 16:07) όντας κάτοχος ενός Mazda mx5 τρίτης γενιάς, εφόσον ήρθε ο διάδοχος χρειάστηκε οικογενειακό αυτοκίνητο. Μετά από πολύ ψάξιμο κατέληξα στο υβριδικό Toyota auris. Μέχρι στιγμής είμαι ενθουσιασμένος με την επιλογή μου. Το αυτοκίνητο είναι πολύ οικονομικό, αθόρυβο και τεχνολογικά προηγμένο. Επίσης ενα επιπλέον κίνητρο είναι και η δεκαετης εγγύηση της Toyota σε όλο το υβριδικό σύστημα