Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Πώς πήγαμε από τις «κούρσες» στην μανία των SUV; Τι σχήμα ακολουθεί;
Ποιο αμάξι θα αγόραζες αν ήξερες πως θα το κρατούσες 20 χρόνια;
Πώς θα είναι η ζωή με όριο τα 30 χλμ./ώρα;
Το αγοράζεις για κελεπούρι το μεταχειρισμένο GTi ή «απαπα»;
Πάνω ή κάτω από 120.000 χλμ. στο κοντέρ είναι «OK» για μεταχειρισμένο;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Ασφαλέστερα τα SUV;
Διαβάστηκε από 15567 αναγνώστες

Πόσο ριζωμένο στο μυαλό μας είναι το «μεγαλύτερο = ασφαλέστερο»; Και πόσο σωστό ή λάθος είναι τελικά; Εσείς τι πιστεύετε; Είναι τα SUV πιο ασφαλή αυτοκίνητα από τα άλλα; Τελικά είναι ή όχι ασφαλέστερα τα SUV; Πόσο ριζωμένο στο μυαλό μας είναι το «μεγαλύτερο = ασφαλέστερο»; Και πόσο σωστό ή λάθος είναι τελικά; Εσείς τι πιστεύετε; Είναι τα SUV πιο ασφαλή αυτοκίνητα από τα άλλα; Αν ένα μικρό αυτοκίνητο συγκρουστεί με μία νταλίκα, ποιος νομίζετε πως κινδυνεύει περισσότερο, ο οδηγός του αυτοκινήτου ή της νταλίκας; Αν απάντηση είναι ο οδηγός του αυτοκινήτου, έχετε δίκιο, όμως αυτό δεν αρκεί για να κάνετε άλλες προβλέψεις.

Βλέπετε σε αντίθεση με την νταλίκα, τα αυτοκίνητα, μικρά ή μεγάλα, δεν έχουν την ίδια κατασκευή. Κυρίως όμως δεν έχουν τη μάζα και άρα μία σύγκρουση ανάμεσα σε οποιοδήποτε αυτοκίνητο με οποιοδήποτε άλλο, το πράγμα είναι πολύ διαφορετικό.

Η χειρότερη πρόβλεψη που μπορεί να γίνει από τη νταλίκα είναι ότι αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν την ίδια αρχιτεκτονική, αυτή δηλαδή του ξεχωριστού σασί από το αμάξωμα, είναι πιο ισχυρά. Δεν λέμε πιο ασφαλή, γιατί εδώ ακόμη προσπαθούμε να απομυθοποιήσουμε την εικόνα του «γερού». 

Τέτοια αυτοκίνητα είναι συνήθως τα παλιά SUV, αυτά με ξεχωριστά διαφορικά και κατ` επιλογήν τετρακίνηση. Αυτοκίνητα βασισμένα σε ένα σασί δύο ράβδων, χωρίς ζώνες παραμόρφωσης ή άλλο σύγχρονο σύστημα απορρόφησης της σύγκρουσης. Αυτά τα αυτοκίνητα, στην αρχή της ζωής των δοκιμών EuroNCAP, όταν ακόμη τα τεστ ήταν απλά, έπαιρναν μηδέν ή το πολύ ένα αστέρι. Γιατί αυτό που πολλοί θεωρούσαν «ισχυρό» ή «γερό» έμπαινε όλο μέσα στην καμπίνα συνθλίβοντας τους επιβάτες στην πορεία του.

Δοκιμές μεταξύ τέτοιων εκτός δρόμου SUV και πιο μοντέρνων αυτοκινήτων, μικρότερης μάζας, έδειξαν την πραγματική «ισχύ» του μοντέρνου αυτοφερόμενου αμαξώματος με ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης.

Ο μύθος όμως έμεινε, πως τα μεγάλα SUV είναι ασφαλέστερα, κυρίως λόγω μάζας και ύψους. Σίγουρα σήμερα τα SUV είναι σχεδιασμένα όπως κάθε άλλο αυτοκίνητο και ενσωματώνουν τις τεχνολογίες που αυξάνουν το χρόνο παραμόρφωσης κατά τη διάρκεια μιας σύγκρουσης και άρα μειώνουν τις επιβραδύνσεις και έτσι τις δυνάμεις που ασκούνται στους επιβαίνοντες. 

Θα έλεγε κανείς λοιπόν πως αφού έχουν πλέον την τεχνολογία, η μάζα και το ύψος θα λειτουργεί υπέρ τους και θα τα κάνει ακόμη πιο ασφαλή. 
Το θέμα της μάζας είναι λίγο πολύπλοκο. Από τη μία δεν την θες γιατί μεγαλύτερη μάζα, στην ίδια επιβράδυνση, θα δημιουργήσει μεγαλύτερες δυνάμεις. Και στο άλλο όχημα αλλά και στους επιβαίνοντες. Από την άλλη η μάζα κερδίζει στη σύγκρουση, αφού όσο μεγαλύτερη είναι, τόσο μικρότερη η αλλαγή της ταχύτητας μετά το τρακάρισμα και άρα μικρότερες επιβραδύνσεις.
 
Όμως ανάμεσα στις δύο περιπτώσεις, δεν είναι απλό να πεις πως η μάζα βοηθάει. Κι αν συγκρουστείς με τοίχο, ή ακλόνητο εμπόδιο; Ή ακόμη μεγαλύτερη μάζα (φορτηγό); Τότε είναι σίγουρα χειρότερα.
Το ύψος πάλι είναι απρόβλεπτο. Αν συγκρουστείς με όχημα ίδιου ύψους, οι ζώνες παραμόρφωσης λειτουργούν καλά, αν όμως το άλλο όχημα είναι χαμηλότερο, όπως κάθε άλλο αυτοκίνητο, τότε υπάρχει μεγάλος κίνδυνος και για τα δύο οχήματα. Αρα και πάλι σίγουρα το ύψος δεν βοηθάει.

Εσείς όμως τι πιστεύετε; Σας δίνουν τα SUV την αίσθηση ότι είναι πιο ασφαλή; Τα επιλέγετε για αυτόν τον λόγο; Και τελικά το έχετε μελετήσει να δείτε τι ισχύει και τι όχι; 


Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
tokko... (10/10/2016, 17:00) Ισως ο καλυτερος τροπος...που δεν το ευχομαι σε κανενα φυσικα γιατι θα ειναι μακαβριο το αποτελεσμα...ειναι να δεις toyota land cruiser να εμβολιζει vw polo η το αντιθετο που δεν θα εχει καμια απολυτως διαφορα. Αφηνω την σκεψη του οποιουδηποτε να φανταστει τα αποτελεσματα...αυτο και μονο φτανει να δουμε ποιο εχει το πανω χερι στην ασφαλεια!!
sergi... (10/10/2016, 13:33) Αν η σύγκρουση είναι με άλλο αυτοκίνητο με 50% κάλυψη όπως ήταν το βίντεο, το βαρύτερο και μακρύτερο αυτοκίνητο έχει πλεονέκτημα λόγω μεγαλύτερης ζώνης παραμόρφωσης. Αν πχ. πρώτα χρειαστεί ελιγμός αποφυγής ή σύγκρουση με κάποιο κράσπεδο, τότε η τάση ανατροπής των SUV είναι μεγαλύτερη και στην ανατροπή η μάζα είναι μειονέκτημα. Έπειτα από καθαρά οδηγικής πλευράς ένα μικρό αυτοκίνητο έχει καλύτερη συνήθως πλευρική επιτάχυνση και μικρότερη αδράνεια για άμεση αλλαγή κατεύθυνσης και μικρότερη απόσταση ακινητοποίησης. Επίσης λόγω πιο μαλακής ανάρτησης η κλίση του αμαξώματος υπό πίεση είναι σημαντική σε ένα SUV αλλάζοντας την συμπεριφορά του. Για όσους τα έχουν δοκιμάσει, τα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης δεν μπορούν να αλλάξουν τους νόμους της φυσικής, σε απότομο ελιγμό και σε κακό ή βρεγμένο δρόμο, τα SUV φεύγουν ξερά εφαπτομενικά εκεί που ένα μικρό αμάξι παραμένει ελεγχόμενο (μέχρι κάποιο σημείο)
ptbou... (10/10/2016, 09:45) Μη παραμελούμε ωστόσο το υψηλό κέντρο βάρους και την εύκολη απώλεια πρόσφυσης στους γλιστερούς δρόμους.
geome... (3/9/2016, 17:35) Ναι, τα SUV είναι ασφαλέστερα, επειδή έχουν μεγαλύτερη μάζα και σε περίπτωση σύγκρουσης με μικρότερο όχημα υφίστανται, αυτά και οι επιβατες τους, μικρότερες επιβραδύνσεις (σε σύγκρουση με ακλόνητο εμπόδιο όμως δεν ισχύει αυτό το πλεονέκτημα). Επίσης σε περίπτωση πλάγιας / οπίσθιας σύγκρουσης με μεγάλο όχημα δεν κινδυνεύουν να σφηνώσουν από κάτω, και προφανώς προσφέρουν σαφώς καλύτερη ορατότητα. Ακόμα και το παλαιότερο μειονέκτημα της χειρότερης οδικής συμπεριφοράς τους, σήμερα εξουδετερώνεται από τα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας.
ooo... (3/9/2016, 17:26) Μόνο και από το βίντεο δείχνει πόσο ασφαλή είναι τα suv τα σημερινά σε σχέση με ένα μικρό αμάξι σύγχρονο και αυτό,το fiat πήγε 10 μέτρα πίσω και το ταμπλό διαλύθηκε με τραυματισμό των ανδρεικέλων ,και στο suv η καμπίνα άθικτη.
stath... (3/9/2016, 12:40) Όπως γράφετε και εσείς, τα μεγαλύτερα οχήματα, έστω και παλιότερης τεχνολογίας, λόγω της μεγαλύτερης μάζας τους, σε μια σύγκρουση με ένα μικρότερο όχημα, θα επιβραδύνουν λιγότερο, από το μικρότερο και έτσι θα καταπονήσουν λιγότερο τους επιβάτες τους. Επίσης ένα νεώτερο μικρό αυτοκίνητο, με ζώνες παραμόρφωσης, θα απορροφήσει μεγάλο μέρος της σύγκρουσης, όχι μόνο για τον εαυτό του, αλλά και για το μεγαλύτερο. Με άλλα λόγια το μεγαλύτερο και παλιότερο άκαμπτο SUV, θα είναι σαν να έπεσε πάνω σε μαξιλάρι. Οπωσδήποτε σε μια σύγκρουση με ίδιου, ή μεγαλύτερου μεγέθους όχημα, ή αν πέσουν σε σταθερό εμπόδιο (τοίχο), θα πάθουν μεγάλη ζημιά, αλλά επειδή τα μεγαλύτερα οχήματα είναι, αναλογικά, πολύ λιγότερα από τα μικρότερα, οι πιθανότητες σύγκρουσης είναι πολύ μεγαλύτερες με μικρότερα, από όσο με μεγαλύτερα οχήματα. Αυτό είναι που δίνει μια σιγουριά στον οδηγό του μεγάλου SUP. Πέρα όμως από την παθητική ασφάλεια, που θα σε βοηθήσει σε μια σύγκρουση, το καλύτερο είναι να έχεις καλή ενεργητική ασφάλεια, που είναι καλά αντανακλαστικά και καλές επιδόσεις του αυτοκινήτου που οδηγείς, έτσι ώστε να αποφύγεις τη σύγκρουση.
kfrig... (3/9/2016, 01:15) Αγαπητέ nikolas σε βρισκω πολυ ενημερωμένο για θεματα ασφαλείας των SUVs. Μπορεις να εξηγησεις πως γνωριζεις ολα αυτα για τα μικρα και SUV μοντελα καθως και τι θα συμβει σε περιπτωση συγκρουσης τους;
nikos... (2/9/2016, 17:12) Οπως και να το κανουμε παντα τα SUV θα ειναι ασφαλεστερα αυτοκινητα απο τα υπολοιπα για πολλους και διαφορους λογους. Πρωτα απ'ολα φυσικα λογω του μεγαλου ογκου τους. Σε μια συγκρουση για παραδειγμα με ενα μικρο αυτοκινητο η και λιγο μεγαλυτερο, το μικροτερο θα παθαινε πολυ μεγαλη ζημια και ο οδηγος του θα ειχε πιθανοτατα σκοτωθει. Το SUV ομως, θα τη γλιτωνε πολυ φθηνοτερα με τον οδηγο του να μη διατρεχει τοσο μεγαλο κινδυνο για τη ζωη του. Ακομη ενας σημαντικος λογος, ειναι οτι οι ολοι οι κατασκευαστες προικιζουν τα SUV με οτι πιο εξελιγμενα συστηματα ενεργητικης και παθητικης ασφαλειας διαθετουν στη γκαμα τους, αφου αποτελουν τη ''βιτρινα'' τους μαζι με τα μεγαλα και πολυτελη καθως και με τα σπορ. Τελος, τα εφοδιαζουν με πιο ανθεκτικα υλικα που απορροφουν καλυτερα τις συγκρουσεις, ενω διαθετουν και πιο γερες και μεγαλες αναρτησεις και αμορτισερ που μειωνουν κατα πολυ την εκτροπη απο το δρομο.