Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
«Κλέβουν» οι φορτιστές όπως οι αντλίες βενζίνης;
Εσύ πόση απόσταση αφήνεις όταν προσπερνάς ποδηλάτη;
Αυτοκίνητα που έγραψαν ιστορία & αυτοκίνητα που «έγραψες» ιστορία εσύ!
Κάν`το όπως η Toyota: Peugeot, Citroen, Opel & DS έγιναν υβριδικά
Ηλεκτρικά: Μήπως έκατσαν «λουκούμι» για τους Κινέζους;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Με όνομα βαρύ σαν ιστορία
Διαβάστηκε από 8809 αναγνώστες

Ποιο μοντέλο, ποιας μάρκας, είναι το πιο επιτυχημένο ιστορικά; Ποιος κατασκευαστής έχει καταφέρει κάθε φορά που λανσάρει μια νέα γενιά να είναι πάντοτε πιστός στο προηγούμενο, να έχει την απαραίτητη εξέλιξη, να κάνει τις ίδιες πωλήσεις και να κρατάει την αξία του; Ποιο μοντέλο και ποιας μάρκας έχει την πιο «βαριά φανέλα» στο πέρασμα του χρόνου; Οι «μνηστήρες» είναι πολλοί, αλλά εσείς ποιο αυτοκίνητο θεωρείτε ότι στάθηκε απέναντι στο χρόνο; Ποιο μοντέλο, ποιας μάρκας, είναι το πιο επιτυχημένο ιστορικά; Ποιος κατασκευαστής έχει καταφέρει κάθε φορά που λανσάρει μια νέα γενιά να είναι πάντοτε πιστός στο προηγούμενο, να έχει την απαραίτητη εξέλιξη, να κάνει τις ίδιες πωλήσεις και να κρατάει την αξία του;
Πόσο δύσκολο είναι να κρατήσεις ένα μοντέλο στην παραγωγή για τριάντα ή σαράντα χρόνια; Όταν η Ford, για παράδειγμα έπαψε το βασικό της μοντέλο να το λέει Escort και αποφάσισε να ξεκινήσει από μία κενή κόλλα χαρτί, έσβησε και ότι αντιπροσώπευε το μοντέλο της. Το Focus δεν είχε καμία σχέση, όχι τόσο τεχνικά, όσο από πλευράς τοποθέτησης, αξιών και προτεραιοτήτων. Ήταν ένα καινούργιο μοντέλο.
 
Σημαίνει όμως αυτό πως το σημερινό Golf είναι το ίδιο με το πρώτο πριν από 42 χρόνια; Ή η 3άρα της BMW, πόση σχέση έχει με την πρώτη Σειρά 3; Λίγα μοντέλα έχουν μείνει να παράγονται τόσα χρόνια, ποιο είναι το πιο πετυχημένο;
 
Όταν μιλάμε για επιτυχία δεν μιλάμε φυσικά μόνο για πωλήσεις. Μετά από τόσες γενιές είναι φυσικό κάποια να τα πήγαν καλύτερα από άλλα. Οι πωλήσεις δεν είναι το κριτήριο. Κριτήριο θα πρέπει να είναι κατά πόσο κάθε γενιά διατηρούσε τα στοιχεία εκείνα που κάνουν το μοντέλο ξεχωριστό. Αν είναι δηλαδή πιστό στις αξίες του.
 
Η 3άρα είναι μάλλον η καλύτερη περίπτωση. Γεννήθηκε να προσφέρει οδηγική απόλαυση, χώρους ποιότητα και ένα lifestyle μεταξύ σπορ αυτοκινήτου και executive. Κάθε γενιά της ήταν και καλύτερη, χτισμένη ακριβώς στις ίδιες αξίες.
 
Ισχύει αυτό για το Golf; Σίγουρα η λογική του ποιοτικού συμπαγούς χάτσμπακ οικογενειακού παραμένει, με χώρους, ποιότητα και οικονομία, αν και από πλευράς τιμής το Golf σήμερα δεν το λες φθηνό. 
 
Ποια άλλα μοντέλα έμειναν πιστά; Δες το Fiat Panda. Μόλις τρεις γενιές από το πρώτο του 1980, όμως η φιλοσοφία του παραμένει η ίδια, και γι αυτό και είναι ο μεγαλύτερος παίκτης στην μίνι κατηγορία σήμερα. Το Astra, γεννήθηκε Kadett, όμως η αλλαγή του ονόματός του δεν έγινε για τους ίδιους λόγους όπως του Focus. Ουσιαστικά παρέμεινε το ίδιο μοντέλο, και μάλιστα διατηρώντας ακριβώς όσα ήθελε να πετύχει και τριάντα τόσα χρόνια πριν. Με συνεχή βελτίωση, εξέλιξη και τοποθέτηση στην αγορά.
 
Υπάρχουν φυσικά και μοντέλα που άλλαξαν ονόματα αλλά έμειναν στην ίδια λογική. Το μικρό της Peugeot για παράδειγμα, από 205 μέχρι το 208 στη δεύτερη γενιά του σήμερα, παραμένει στην ίδια λογική, έχει χάσει όμως την έμφαση στον οδηγικό του χαρακτήρα.
 
Εσείς ποια μοντέλα βλέπετε πως έχουν μείνει πιστά σε αυτό που ήταν; Και ποια μοντέλα από αυτά που παράγονται με το ίδιο όνομα τόσα χρόνια θεωρείται πιο επιτυχημένα; 
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
mostr... (25/12/2016, 10:30) Ετσι μπραβο Σπυρο. Χαιρομαι οταν μπορω με επιχειρηματα να μεταπειθω τους ανθρωπους. Τι να κανουμε. Ο καθενας στο ειδος του. Οι Ιταλοι στις μακαροναδες και στις γραβατες και οι Ιαπωνες στα αυτοκινητα και στην τεχνολογια.
stsan... (25/12/2016, 02:08) Οκ.εχεις δικιο υπερβαλω.και απο και στο εξης θα αγοραζω μονο γιαπωνεζικα.
mostr... (25/12/2016, 00:57) Σπυρο ασε τα 300 αλογα της αλλης σχολης του μπαμπα σου. Σου ΞΑΝΑΛΕΩ οδηγησε πρωτα 300 αλογα απο ιαπωνικη σχολη ή γενικα κατι σπορ ιαπωνικο πχ ΜΧ-5 αν δεν θες πολλα αλογα και μετα θα ξεχασεις οτιδηποτε γρηγορο ή αργο κυκλοφορει απο τους υπολοιπους. Οκ ειπαμε οτι η Αλφα εχει σπορ οδικη συμπεριφορα αλλα μην υπερβαλλουμε κιολας!
stsan... (24/12/2016, 23:30) Japan flag 300 αλογα σε γιαπωνεζικο δεν εχω οδηγησει.αλλα αν συγκρινουμε δυο ιδιας δυναμικοτητας αυτοκινητα παλι δεν θα με εκαναν να ξεχασω τα ιταλικα.αν θελεις το πιστευεις καβαλουσα του πατερα μου αλλης σχολης αυτοκινητο με 300 αλογα και προτιμουσα το δικο μου ιταλικο με 120 μονο.δεν παιζουν μονο τα αλογα ρολο.και αν θελεις το πιστευεις φιλος μου φανατικος ιαπωνας,στις πρωτες βολτες με την αλφα που ειχαμε παει μου ειχε πει οτι επαθε την πλακα του με την συμπεριφορα της αλφα.
mostr... (24/12/2016, 20:30) Σπυρο προφανως αναφερεσαι στα απλα ιαπωνικα γιατι αν οδηγουσες το δικο μου με τα 300 αγρια ιαπωνικα αλογα θα ειχες ξεχασει για παντα τα ιταλικα! ;)
novam... (24/12/2016, 14:32) εεε....το πεζω δε νομιζω πως εχασε την οδηγικη του απολαυση..τωρα το αστρα....βελτιωση εξελιξη? Για ρωτηστε κανα συνεργειο για κατι πανακριβες κρεμαργιερες κλπ....
stsan... (23/12/2016, 20:11) Ο λογος που επιλεγω ιταλικο αυτοκινητο και οχι γιαπωνεζικο,ενω εχω οδηγησει αυτοκινητα και των δυο σχολων, ειναι οτι τα γιαπωνεζικα μου θυμιζουν ποιο πολυ οικιακες συσκευες.να κανουν την δουλεια τους χωρις συναισθημα.τα ιταλικα το αντιθετο.και αν καποιος μου μιλησει για αξιοπιστια θα του πω οτι με εχουν αφησει μονο μια φορα στα 24 χρονια που εχω,και αυτο απο λαθος του συνεργειου.και χωρις επισκεψεις στα συνεργεια.οποτε γιατι να μην τα προτιμησω;
mostr... (23/12/2016, 20:01) Σπυρο για απαντηση στο σχολιο σου ξαναδιαβασε την προηγουμενη απαντηση μου στο προηγουμενο σχολιο σου που μοιαζει απολυτα με το τελευταιο σχολιο σου. Αν δεν καταλαβαινεις δεν μου κανει εντυπωση γιατι δεν επιλεγεις Ιαπωνα αλλα ευρωπαιο...
stsan... (23/12/2016, 18:28) Japan flag εγω πανρως εκτος απο τις επισημες λιστες πωλησεων που δειχνουν οτι στην ευεωπη γενικα ολοι οι ιαπωνες κινουνται στις τελευταιες θεσεις.σε οσα ταξιδια εχω κανει σρην ευρωπη το εχω δει κιολας.
tokko... (23/12/2016, 16:33) Σημερα και τα τελευταια 50 χρονια μαλιστα το οχημα που εχει γινει μυθος και αποτελει το μετρο συγκρισεις για καθε κατασκευαστη στον πλανητη ειναι η corolla,αξια και ονομα μοναδικο που δεν χρειαζεται συστασεις. Ολοι θελουν να την φτασουν και κανουν ειναι η αληθεια προσπαθειες...vw golf-ford focus-honda civic...ομως ειναι τοσο ψηλα και μακρια τους που δυσκολα το βλεπουν,ποσο μαλλον να την ξεπερασουν. 45 κοντα εκατομμυρια πωλησεις ειναι αυτες...το golf ειναι κοντα στα 30 οποτε δεν θελει απλα δρομο αλλα μαραθωνιο για να την φτασει τα επομενα 15-20 χρονια οταν φυσικα η corolla θα εχει απογειωθει. Οποτε ευκολα δεν της φτανεις για αυτο ειναι χαραγμενη στην μνημη του κοσμου η ονομασια της και φυσικα ο ιαπωνας κατασκευαστης της που ειναι και ο μεγαλυτερος του πλανητη μας. Και εδω δεν μιλαμε απλως για ονομα βαρυ σαν ιστορια αλλα για το απολυτο που για δεκαετιες οπως δειχνουν οι καταστασεις θα φιγουραρει στην κορυφη χωρις κανενα αντιπαλο,οποτε μην το ψαχνετε ποιος ειναι ο βασιλιας των 4 τροχων....TOYOTA COROLLA!!
ap_po... (23/12/2016, 13:28) LADA NIVA με οτι σου προσφερει με οτι πληρωνεις ειναι διαμαντι,σε παει παντου δεν κολωνει πουθενα,κυνηγος ψαρρας ως εμπειρια,λιγες μονο αλλαγες και η διαχρονικη αξια του τεραστια.
mostr... (23/12/2016, 10:00) Σπυρο οι Ευρωπαιοι κατασκευαστες δεν θελουν να μπλεκουν στα ποδια τους οι Ιαπωνες εντος Ευρωπης και κανουν πολυ μεγαλυτερη διαφημιση απ΄οτι σε αλλες χωρες μεσω περιοδικων και τηλεορασης και ιντερνετ. Οποτε οπως καταλαβαινεις με τοση προπαγανδα ενας Ευρωπαιος που επιλεγει Ιαπωνα ή Κορεατη ειναι ψαγμενος και δεν τρωει τον προλογο και το παραμυθι που του σερβιρουν οι ευρωπαιοι απατεωνες. Αν χασουν και την Ευρωπη σαν αγορα χαθηκανε!!! Εδω η νεα διαφημιση της Mercedes στην τηλεοραση λεει οτι εσπασαν τα καλουπια της σχεδιασης με την Α class οταν ειναι αντιγραφο της Βmw 1!!!! Αναφερεσαι στην Toyota αλλα στο συνολο τους οι Ιαπωνες μια χαρα στεκονται εντος Ευρωπης. Εκτος Ευρωπης παιζουν μπαλα μονο Αμερικανοι και Ιαπωνες σε ολα τα συγκριτικα τεστ!
stsan... (23/12/2016, 08:49) Japan flag το ξερεις οτι στην υπολοιπη ευρωπη η toyota πουλαει λιγοτερα αυτοκινητα ακομα και απο την φιατ που σαν μαρκα την θεωρειτε σκουπιδι;
nikos... (25/10/2016, 12:21) Σιγουρα το πολυ ωραιο αυτοκινητο που εχετε στη φωτογραφια, το Ford Focus RS και μπραβο σας για τα εξαιρετικα αρθρα που κανετε. Το Focus αντικατεστησε το θρυλικο Escort που σαρωνε πρωταθληματα στο WRC, ενω και με το Focus WRC, η Ford πηρε τα πρωταθληματα κατασκευαστων 2006 και 2007,χαρη στους εξαιρετικους Marcus Gronholm και Mikko Hirvonen. Eπισης το Honda S2000, με εμφανιση κολαση και σουπερ κινητηρα VTEC 2λιτρο με αποδοση 241 ιππων. Με πισωκινηση που σε στελνει στον 7ο ουρανο. Το ιδιο και με το NSX πρωτης γενιας, ιδιως στην εκδοση Type R, που ειχε εξελιξει ο Ayrton Senna. Σιγουρα το Toyota Corolla που εχει πωληθει σε 11 γενειες και αποτελει το πιο καλοπουλημενο μοντελο. Φυσικα το Opel Astra που ειναι παντα πανεμορφο με υπεροχη σπορ οδικη συμπεριφορα και τελειες τεχνολογιες. Σιγουρα το Nissan Skyline που εχει μεγαλωσει γενιες και γενιες με σουπερ εμφανιση και σπορ χρακτηριστικα. Η BMW M3 ιδιως η E46 CSL με χαμηλωμενο αμαξωμα απο ανθρακονηματα. Η Mercedes SLK, αυτο το φοβερο διθεσιο, αλλα και τα καταμαχητα Mitsubishi Lancer Evo και Subaru Impreza και Impreza 22B, που αποτελει τη 2θυρη εκδοχη και αμφοτερα σαρωναν νικες και πρωταθληματα στο WRC με οδηγους τους Richard Burns που εφυγε νωρις, χτυπημενος απο την επαρατη νοσο και Tommi Makkinen με 4 διαδοχικα πρωταθληματα, ενω το δευτερο σαρωσε τα πρωταθληματα στο WRC με οδηγους θρυλους, οπως o Colin McRae το 1995 αλλα και ο Petter Solberg το 2003 πριν απο την 9ετη κατακτηση των τιτλων απο τον Sebastien Loeb με Citroen Xsara, C4 και DS3 WRC απο το 2004 ως το 2012 που σαρωσε τα παντα στο περασμα του και κατερριψε καθε προηγουμενο ρεκορ με 78 νικες εναντι των 26 του Matador, Carlos Sainz που κρατουσε το προηγουμενο ρεκορ, μια παραπανω απο τον αλησμονητο Colin McRae. Τελειωνοντας, να αναφερω το Αudi Quattro, με την υπεροχη ομωνυμη τετρακινηση, που επισης σαρωνε νικες και πρωταθληματα στο WRC, στα ιερα τερατα του Group B. Aλησμονητη ειναι και η νικη της Michele Mouton που ειχε κερδισει το δικο μας Ραλι Ακροπολις, αν θυμαμαι καλα το 1982 στο τιμονι αυτου του θηριου, κατατροπωνοντας πολλους ανδρικους συνδυασμους.
micha... (25/10/2016, 10:19) Corolla είναι το μόνο το ένα το μοναδικό.
mostr... (25/10/2016, 09:54) Για αλλη μια φορα πρωτοι οι Ιαπωνες στα σχολια και τελευταιοι οι Ευρωπαιοι! Οπως συμβαινει και με τις πωλησεις.
maria... (24/10/2016, 20:15) Vw golf -δυστυχώς- και toyota corrola νομίζω ότι είναι τα πιο επιτυχημένα μοντέλα.Και φυσικά πρέπει να κοιτάξουμε τις πωλήσεις.Όπως για να δούμε ποια είναι η πιο πετυχημένη ομάδα κοιτάμε τα τρόπαια.
helde... (24/10/2016, 19:28) Corolla,Corolla,Corolla Δεν σπάει, δεν χαλάει, δεν θέλει πολύ καύσιμο, πήγαινε,παει, και θα πηγαίνει πάντα από το Α ως το Ω χωρίς πρόβλημα. Η ιστορία της αξιοπιστίας σε ένα όνομα. Όλα τα άλλα, να 'χαμε να λέγαμε. Και για όσους πάνε να γράψουν για το golf, μόνο αυτοκίνητο του λαού δεν είναι πλέον.
alioy... (24/10/2016, 18:12) Datsun lada zastava pony πολυ βαρια ιστορια γιατι οσο κυκλοφορουσαμε με αυτα ειχαμε το κουτελο μας καθαρο και το κεφαλι μας ψηλα ,και ενα αληθινο χαμογελο στο προσωπο μας.
ferra... (24/10/2016, 17:55) Toyota corolla, nissan skyline/gtr, honda nsx, porsche 911, vw golf...αυτά μου έρχονται τώρα στο μυαλό...σαφώς είναι και άλλα πολλά τα οποία δεν ανέφερα...
mostr... (24/10/2016, 14:26) Λετε οτι δεν παιζουν ρολο οι πωλησεις αλλα αν η καθε γενια εχει σχεση με την προηγουμενη. Οκ η Toyota Corolla εχει και τα δυο αλλα δεν την αναφερετε.