Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Πάνω ή κάτω από 120.000 χλμ. στο κοντέρ είναι «OK» για μεταχειρισμένο;
Η ΕΕ θα αναγκάσει τους κατασκευαστές να φτιάξουν φθηνότερα ηλεκτρικά. Πως;
Με 6 Β-SUV & τώρα τη Junior, τι άλλο θες για να πάρεις SUV Stellantis;
«Κουλομαρίες» με 1.000 άλογα που δεν ξέρουν ούτε να αλλάζουν ταχύτητες
Εν έτει 2024, γίνεται μικρό με 65 άλογα και 18 χιλιάρικα;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Αυτόματο, αλλά τι;
Διαβάστηκε από 28508 αναγνώστες

Νομίζετε πως όταν λέμε αυτόματο κιβώτιο, εννοούμε ένα μόνο είδος; Μία μόνο τεχνολογία; Πιστεύετε πως όλα τα αυτόματα αυτοκίνητα είναι τα ίδια; Εσείς πόσα είδη αυτόματων κιβωτίων ξέρετε, και τελικά ποιo σας αρέσει; Εσείς γνωρίζετε από αυτόματα κιβώτια; Και αν ναι ποιο είναι το αγαπημένο σας είδος αυτόματου κιβωτίου; Ή μήπως προτιμάτε τα χειροκίνητα; Νομίζετε πως όταν λέμε αυτόματο κιβώτιο, εννοούμε ένα μόνο είδος; Μία μόνο τεχνολογία; Πιστεύετε πως όλα τα αυτόματα αυτοκίνητα είναι τα ίδια; Εσείς πόσα είδη αυτόματων κιβωτίων ξέρετε, και τελικά ποιo σας αρέσει; Δεν αρέσουν, λέει, τα αυτόματα κιβώτια στους Έλληνες αγοραστές και για αυτό δεν τα προτιμούν. Μα πως γίνεται να μην αρέσουν; Αφού μιλάμε για μια ομάδα διαφορετικών συστημάτων που δεν μοιάζουν σε τίποτα το ένα με το άλλο, με τη μόνη εξαίρεση ότι μπορούν όλα να αλλάζουν ταχύτητα μόνα τους. Ο τρόπος όμως είναι αυτό που έχει μεγάλη σημασία. Αυτό που δεν αρέσει στον έναν, είναι τέλειο για τον άλλον. Μήπως είναι ώρα να δείτε τι σας αρέσει και τι όχι πριν απλά πείτε «δε μου αρέσουν τα αυτόματα»;

Το πιο απλό αυτόματο είναι ουσιαστικά ένα μηχανικό κιβώτιο με σύστημα αυτόματης αλλαγής ταχυτήτων. Συνήθως τέτοια αυτοματοποιημένα μηχανικά, ή αλλιώς αυτόματα μονού συμπλέκτη, τα βρίσκουμε σε μίνι και μικρά αυτοκίνητα. Ο λόγος είναι ότι είναι ελαφριά, δεν πιάνουν χώρο, είναι φθηνά και δεν θέλουν ξεχωριστή εξέλιξη από τα απλά μηχανικά. Είναι όμως και τα πιο απότομα και αργά στις αλλαγές.

Αμέσως μετά, τα συστήματα διπλού συμπλέκτη, διορθώνουν τα κακώς κείμενα των παραπάνω. Οι αλλαγές είναι αστραπιαίες, ομαλές, βολεύουν για κίνηση χαλαρή ή γρήγορη και είναι μάλλον η καλύτερη εξέλιξη στα κιβώτια. Είναι όμως ακριβά και δεν πάνε με πολύ δυνατά μοτέρ.

Αν θες δύναμη θα πας στο κλασσικό αυτόματο με μετατροπέα ροπής. Κλασσικό μόνο στην αρχή λειτουργίας, γιατί με 8, 9 και δέκα σχέσεις, αστραπιαίες αλλαγές, πολύ καλή κατανάλωση, συγκρατημένο βάρος και με αντοχή σε τεράστιες ροπές (και άρα μοτέρ) τα σημερινά κλασσικά αυτόματα είναι άριστα. Απλά πάνε σε μεγαλύτερα αυτοκίνητα.

Από κει και πέρα έχουμε τα κιβώτια συνεχώς μεταβαλόμενης σχέσης. Θεωρητικά με άπειρες σχέσεις, αν και συνήθως προσφέρονται με 6, 7 ή οκτώ (εικονικές) στη χειροκίνητη λειτουργία τους. Δεν είναι πολύ δημοφιλή στην Ευρώπη και έτσι τα αυτοκίνητα στα οποία τα βρίσκουμε είναι λίγα, όμως η λειτουργία τους είναι απαλή, αν και δεν προβλέπονται για σβέλτη οδήγηση.

Στα "απαλά" κιβώτια, κερδίζουν ασυζητιτί τα συστήματα μετάδοσης των υβριδικών της Toyota που ουσιαστικά έχουν μία σχέση, όπως και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σήμερα. Όταν το συνηθίσεις, όλα τα άλλα κάνουν τα αυτοκίνητα να μοιάζουν με φορτηγά στο δρόμο. Πρέπει όμως να το δοκιμάσεις.

Εσείς γνωρίζετε από αυτόματα κιβώτια; Ξέρετε τις διαφορές; Ή απλά τα τσουβαλιάζετε όλα τα αυτόματα μαζί και λέτε «δεν θέλω». Έχετε οδηγήσει αυτόματο και δεν σας άρεσε; Τι είδους αυτόματο ήταν αυτό; Τι άποψη έχετε;
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
ferra... (3/1/2017, 01:33) VW Group, Nissan GT-R (BorgWarner) Nissan GT-R35 μετά Getrag... Ford Focus S-MAX, Volvo S60, BMW M-DCT, Mercede-Benz SLS AMG, FerrariCalifornia, Mitsubishi Lancer Evo X (Getrag) Fiat Auto (Magneti Marelli) Porsche 911 (ZF) Bugatti Veyron (Ricardo) ...
afugi... (28/12/2016, 20:09) Θεωρουσα οτι το αυτόματο κιβώτιο απευθύνεται σε οδηγούς περιορισμένων απαιτήσεων απο το αυτοκίνητο τους. Μετα την χρηση του σε αυτοκίνητα που πέρασαν από τα χέρια μου εν μέρη αναθεωρησα.. Προσωπικά την αίσθηση της Γρηγόρης αλλαγής και του κατεβασματος πριν την στροφη δεν στη δίνει κανένα αυτόματο. Οδηγησα Smart roadster αυτόματο με αλλαγές απαράδεκτα αργες. Ανεκτό μονο για την κινηση της πολης. Κόστος συντήρησης 80€ στα 60.000χλμ. Seat Ibiza fr dsg7 , ο λογος να ερωτευτεις το αυτόματο κιβώτιο. Ευκολία, ταχυτητα αλλαγων, επιδόσεις όλα σε ενα. Κόστος συντήρησης αλλαγή σετ δισκων στα 30.000 και αλλαγή εγκεφαλου dsg στα 45.000κμ. Κοστος Συνολικά πανω απο 3.500€ μονο τα ανταλλακτικά. χρωσταω Ενα μεγαλο ευχαριστώ για την αριστη καλυψη της 5ετης εγγύησης της αντιπροσωπιας. Honda jazz auto, σαν να οδηγας σκούτερ.. Ιδιόμορφο και καμια διάθεση για οδηγικες έστω μικρουπερβολες. Κοστος συντηρησης 0 € με 90.000κμ. Τοyota yaris d4d auto, αλλαγές ανεκτές.. Μικρες οδηγικες Υπερβάσεις μόνο στο manual. Ανεσή και ευκολία στην χρηση. Κοστος συντήρησης 0€ στα 50.000κμ. Ο καθένας αγοραζει και πληρώνει τις επιλογές του. Απλα να σημειωσω πως το χαμηλό πραγματικα κοστος του dsg7 κατα την αγορά του θα το πληρώσει δυστυχως ο ιδιοκτήτης στην πορεία.
thano... (28/12/2016, 17:38) Μ3 διπλοσυμπλεκτο,Ferrari επισης και στην Octavia μου με τον W12 εχω βαλει Porsche PDK!
geome... (28/12/2016, 13:30) Παρά τις διαφορές τεχνολογίας των αυτόματων κιβωτίων, οι διαφορές στην αίσθηση οφείλονται περισσότερο στο λογισμικό τους, γι' αυτό και υπάρχουν περισσότερο ή λιγότερα καλά αυτόματα σε κάθε κατηγορία (πέρα από τα CVT, που προσωπικά δεν τα προτιμώ). Επίσης, τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη δεν είναι απαραίτητα για καθημερινή χρήση και συχνά η καλύτερη λύση είναι ένα κλασικό αυτόματο με εξελιγμένο λογισμικό.
mostr... (28/12/2016, 11:46) Λαζαρε οσο και φτου φτου να κανεις και οσο και αν δαγκωσεις και τη γλωσσα σου, δεν θα καταφερεις να ξορκισεις τα μαγια που εχουν κανει στο αυτοκινητο για να χαλασει και σε σενα να το ξαναγορασεις! Ως πρωην Γκολφοπουλος αν θες να λυσεις τα μαγια προτιμησε Ιαπωνα ή Αμερικανο!
lkats... (28/12/2016, 11:36) *Κανένα απολύτως πρόβλημα αναφορικά με το κιβώτιο ταχυτήτων εννοώ. Για να είμαστε και ειλικρινείς και να μη δεχτούμε επίθεση από anti-volskwagenistes!!
lkats... (28/12/2016, 11:33) Ως ιδιοκτήτης 2 αυτοκινήτων από το "γκρουπ της συμφοράς" για πολλούς άλλους (seat ibiza 1.2 tsi dsg και audi a3 1.4 tfsi dsg) οφείλω να ομολογήσω ότι δεν θα άλλαζα ποτέ το dsg. Όσοι έχουν καταλαβαίνουν. Και κανένα απολύτως πρόβλημα σε κανένα από τα 2 αυτοκίνητα ακόμη. Και αν υπάρξει (φτου φτου) θα δωσω συγχώρεση!! Και όσο για το γκρουπ της συμφοράς, δεν ξέρω αν μου έχει κάνει μάγια αλλά πάλι vag θα αγόραζα.
nikos... (31/12/2016, 14:39) Αν και δεν θα αγοραζα ποτε αυτοματο διοτι ειμαι λατρης των χειροκινητων, εντουτοις τα καλυτερα και πιο προηγμενα ειναι με διαφορα το εξαιρετικο Easytronic της Opel, το υπεροχο και πολυ αποδοτικο DSG της VW, που πραγματικα εξασφαλιζει απιστευτες επιδοσεις, σπορ συμπεριφορα, χαμηλη καταναλωση με ταχυτατες αλλαγες σχεσεων, το τελειο Tiptronic της Audi μαζι με το S Tronic, αλλα και τα κιβωτια της BMW αλλα και την εκπληκτικη και ασυναγωνιστη Porsche.
kon... (26/9/2016, 00:11) Δεν ειμαι ειδικος στα αυτοματα κιβωτια, αλλα οδηγω αυτοκινητο με αυτοματο (σειριακο), κιβωτιο. Εχω κανει περιπου 300.000χιλ (σε 7χρονια), με απολυτη αξιοπιστια. Ακριβως αυτο θελω να πω. Κατα τη γνωμη μου, αυτο που μετρα πανω απο ολα, ειναι η αξιοπιστια. Το συγκεκριμενο βεβαια ειναι και γρηγορο. Ειναι το 7G-Tronic της Mercedes.
Tasat... (25/9/2016, 23:01) Μην παραμυθιάζετε για εταιρείες και χρονια εξέλιξης. Τουλάχιστον 3 πασιγνωστες αυτοκινητοβιομηχανίες χρησιμοποιούν τα αυτόματα κιβώτια συγκεκριμένης γερμανικής εταιρείας. 2 ειναι όλες κι όλες για mainstream αυτοκίνητα (Borg και Getrag). Π.χ. Το ecoboost της ford ειναι παρόμοιο με το edc της Renault. Ίδιου κατασκευαστή αν με εννοείτε. Ακόμα και η VW απο εκει ξεκίνησε.
geopo... (25/9/2016, 21:55) Οδηγώ καθημερινά ένα Toyota Aygo (2016) με MMT 5-ταχυτο σειριακό κιβώτιο (μονού συμπλέκτη, όπως λέει το άρθρο), για το οποίο δεν γνώριζα μέχρι που πήρα το αυτοκίνητο. Είναι μεν βολικό επειδή κινούμαι σε συνθήκες αυξημένης κίνησης αλλά πραγματικά "κλωτσάει" στις περισσότερες αλλαγές ταχυτήτων. Αντίθετα, ένα Honda Jazz που είχα οδηγήσει για αρκετές εβδομάδες έχει αυτόματο κιβώτιο όνειρο: Δεν καταλαβαίνεις αλλαγή ταχυτήτων και ανεβάζει όσο πατάς το γκάζι - άλλη αίσθηση. Βέβαια μιλάμε για αυτοκίνητα διαφορετικής αξίας και κατηγορίας...
geome... (24/9/2016, 19:32) Τα Prius δεν έχουν CVT. Έχουν απλά μία σχέση καθώς παίρνουν κίνηση από ηλεκτρικό κινητήρα, ενώ με ένα επικυκλικό σύστημα η ροπή του θερμικού κινητήρα μπορεί να προστεθεί στην έξοδο του ηλεκτρικού κινητήρα. Επειδή όμως ο θερμικός κινητήρας δουλεύει σε σταθερές στροφές (η διαφορά των στροφών κινητήρα - κίνησης τροφοδοτεί μια γεννήτρια που φορτίζει τις μπαταρίες), δίνει πράγματι την εντύπωση CVT.
strat... (24/9/2016, 19:24) Σε γενικες γραμμες γνωριζω τις διαφορες μεταξυ των αυτοματων συστηματων.οδηγουσα 34 χρονια χειροκινητα αυτοκινητα και αυτοματα τα τελευταια 6 χρονια.Η αποψη μου ειναι οτι οποιοδηποτε συστημα αυτοματου κιβωτιου υπερεχει αυτων των χειροκινητων.ΔΕΝ θα ξαναγυρισω ποτε σε χειροκινητο κιβωτιο ουτε γνωριζω καποιον που μετα το αυτοματο ξαναοδηγησε χειροκινητο...Εσεις γνωριζετε...
nikos... (23/9/2016, 23:43) από τα καλυτερα κιβωτια είναι αυτά με το διπλο συμπλεκτη διαδεδομενα στις περισσοτερες κατηγοριες αυτοκινητων με εξαιρεση τα πολύ υψηλου κυβισμου-ροπης.Ειναι αμεσα στις αλλαγες χωρις ιδιαιτερα κλοτσιματα οικονομικα στη καταναλωση ακριβα όμως στην επισκευή.οντως το dsg είναι από τα καλυτερα αυτόματα κιβωτια ταχυτήτων που εχω οδηγησει ενώ τα haldex είναι 2 επίπεδα πιο κατω από τα dsg λογω ότι αργουν στην αλλαγη ταχύτητας σχεδόν μισο δευτερολεπτο με ένα.
chvez... (23/9/2016, 12:51) 1)ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΕΜΦΑΝΙΣΤΕΙ ΣΕ ΕΥΡΕΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΑ ΚΙΒΩΤΙΑ ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ - DSG ΤΟΥ ΟΞΑΠΟΔΩ ΟΜΙΛΟΥ, ΑΚΟΜΗ ΘΑ ΔΙΑΒΑΖΑΜΕ ΣΧΟΛΙΑ ΓΙΑ ΤΕΜΠΕΛΗΔΕΣ, ΑΧΡΗΣΤΟΥΣ, ΑΡΓΟΥΣ κλπ ΠΟΥ ΑΓΟΡΑΖΟΥΝ ΑΥΤΟΜΑΤΑ (ΔΕ ΣΥΜΦΩΝΩ, ΑΠΛΩΣ ΤΑ ΘΥΜΙΖΩ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΑΣΘΕΝΗ ΜΝΗΜΗ). ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΟΔΗΓΩ ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ, ΑΛΛΑ ΕΧΩ ΔΟΚΙΜΑΣΕΙ ΠΟΛΛΑ ΑΥΤΟΜΑΤΑ, ΚΥΡΙΩΣ ΕΝΟΣ ΞΑΔΕΡΦΟΥ ΠΟΥ ΕΔΩ ΚΑΙ ΣΧΕΔΟΝ 20 ΧΡΟΝΙΑ ΟΔΗΓΕΙ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟΜΑΤΑ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΕΝΟΣ ΦΙΛΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥ. ΜΕΤΑΞΥ ΑΥΤΩΝ ΤΟ SMART (ΤΡΑΓΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ, ΝΟΜΙΖΑ ΟΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΞΕΚΙΝΟΥΣΕ ΠΟΤΕ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΟΤΙ ΜΕ ΕΣΠΡΩΧΝΕ ΤΟ ΚΥΜΑ), BMW (ΑΝ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ Ο ΗΧΟΣ ΤΟΥ ΕΞΑΚΥΛΙΝΔΡΟΥ ΕΜΟΙΑΖΕ ΜΕ 1600 Ή 1800 ΚΥΒΙΚΑ ΣΕ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ), HONDA JAZZ 2 ΓΕΝΙΕΣ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ (ΜΕΤΡΙΑ ΕΜΠΕΙΡΙΑ) ΚΑΙ 2 VW, POLO ΚΑΙ GOLF, ΜΕ DSG. ΤΟΤΕ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΚΛΟΝΙΣΤΗΚΕ Η ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ Η ΑΦΟΣΙΩΣΗ ΜΟΥ ΣΤΟ ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΔΗΛΩΣΑ ΟΤΙ ΑΝ ΒΡΕΘΩ ΝΑ ΟΔΗΓΩ ΞΑΝΑ ΟΠΩΣ ΠΑΛΙΑ ΣΕ ΠΥΚΝΟ ΑΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΘΑ ΑΓΟΡΑΣΩ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΜΕ ΚΙΒΩΤΙΟ ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ. 2)Η ΑΙΦΝΙΔΙΑΣΤΙΚΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥ DSG ΕΔΩΣΕ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΩΘΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΚΑΙ ΕΞΑΠΛΩΣΗ ΤΩΒ (ΗΜΙ)ΑΥΤΟΜΑΤΩΝ ΚΙΒΩΤΙΩΝ. ΟΣΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ ΕΙΧΑΝ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΑΠΟ ΠΛΕΥΡΑΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ Ή ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑΣ ΔΙΑΘΕΤΟΥΝ ΠΛΕΟΝ ΚΙΒΩΤΙΑ ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΕΞΕΛΙΞΑΝ ΚΑΙ ΒΕΛΤΙΩΣΑΝ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΤΑ CVT, ΜΕΤΑΤΡΟΠΕΑ ΡΟΠΗΣ κλπ., π.χ. ΑΠΟ Ο,ΤΙ ΔΙΑΒΑΖΩ ΟΙ ΝΕΟΤΕΡΕΣ BMW ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΟΔΗΓΗΣΑ. 3)ΘΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΩ ΜΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΣΧΟΛΙΑ ΟΤΙ Ο ΔΙΠΛΟΣ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗΣ ΠΡΟΟΡΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΙΣΧΥ, ΘΥΜΙΖΟΝΤΑΣ ΑΠΛΑ ΠΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΤΟ PDK (= PORSCHE DOPPELKUPPLUNG). ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΝΤΩΣ ΕΝΑ ΟΡΙΟ ΡΟΠΗΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΙ, ΑΛΛΑ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΞΕΠΕΡΝΑ ΠΛΕΟΝ ΤΑ 500Nm ΚΑΙ ΑΝΕΒΑΙΝΕΙ. ΤΕΛΟΣ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΕΣ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΙΣ, ΘΥΜΙΖΩ ΠΩΣ Ο ΚΟΡΥΦΑΙΟΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΙΑΠΩΝΑΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ ΜΕ ΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΜΑΡΚΕΤΙΓΚ (Η HONDA), ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΚΙΒΩΤΙΑ ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ ΑΡΚΕΤΑ ΧΡΟΝΙΑ, ΑΡΧΙΚΑ ΣΤΙΣ ΜΗΧΑΝΕΣ, ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ.
drive... (22/9/2016, 22:47) TO AYTOMATO SOU PROSFERI PERISOTERI ANESI,ASFALEIA,KSEKOURASTO TAKSIDI,EYXOLIA.ALLA STO KATO KATO EINAI THEMA TOU KATHENOS TI THELEI.EIMAI YPER TOU AYTOMATOU.
asika... (22/9/2016, 22:09) ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΑΥΤΟΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΗΜΟΥ "GROUP" ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΡΩΤΑΤΕ Κ ΚΑΠΟΙΟΝ ΠΟΥ ΤΟ ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΣΤΗΝ ΚΑΤΟΧΗ ΤΟΥ !!
ferra... (22/9/2016, 13:28) Προσωπικά είμαι υπέρ του τύπου αυτόματου κιβώτιου ταχυτήτων 'με τα αυτάκια πίσω από το τιμόνι' στην όποια ονομασία χρησιμοποιεί ο κάθε κατασκευαστής... Μην μπερδεύεται ακόμα και στον ίδιο κατασκευαστή και υποκειμενικά το ίδιο κιβώτιο ότι είναι ίδιο 100%, σε κάποιο πιο γρήγορο μοντέλο του ίδιου κατασκευαστή οι αλλαγές είναι πιο γρήγορες από κάποιο άλλο μοντέλο του ιδίου κατασκευαστή... Από παλιά π.χ. μοντέλο alfa romeo seleselespeed το αυτόματο κιβώτιο δεν ήταν και τόσο γρήγορο στις όποιες αλλαγές είχε καθυστερήσεις, το ίδιο και οι τότε maserati, porsche, ferrari, κ.τ.λ. όποιο οδήγησαν ξέρουν... εως τις μέρες μας τα πράγματα όσον αφορά στις γρήγορες αλλαγες είναι καλύτερα...όμως κάποιοι αγοραστές όταν βγαίνει κάποιο μοντέλο μόνο με αυτόματο πλεον κιβώτιο παραγγέλνουν χειροκίνητο για δικούς τους προσωπικούς λόγους... Τα cvt, e-cvt, κ.τ.λ. για μέσα στην πόλη είναι ότι καλύτερο όμως έχουν άλλα μειονεκτήματα και αργές αλλαγές σε λίγο πιο γρήγορη οδήγηση εντός και εκτός πόλης...πως το βλέπει καθείς, υποκειμενικό για κάποιους... Σε ίδιο όχημα μου έχω αλλαγμένο αυτόματο κιβώτιο για να έχω πιο γρήγορες αλλαγές και έχω κάνει παραγγελία και χειροκίνητο που με ικανοποιεί περισσότερο, με τα όποια θετικά και αρνητικά στο θέμα τοποθέτησε, ξανατοποθέτησε, κ.τ.λ. Καθείς επιλέγει ότι είναι για την ιδιοσυγκρασία του, τις όποιες του ανάγκες, κ.τ.λ.
zagli... (22/9/2016, 12:35) Μπήκα μόνο και μόνο για να δω αν θα αναφέρετε το e-cvt της Toyota στα υβριδικά. Και όντως! Και πολύ ευστοχη περιγραφή! Ένας οδηγός Prius.
mostr... (22/9/2016, 12:17) Εχω κανει test drive σε υβριδικο Lexus με CVT κιβωτιο ταχυτητων πριν 5 χρονια. Δεν ξερω αν εχουν εξελιχθει απο τοτε, παντως η εννοια απολαυστικη οδηγηση δεν υφισταται. Για μετακινηση εντος πολης ομως ειναι εξαιρετικο οποτε πιστευω οτι για μικρα υβριδικα οπως πχ το Yaris η επιλογη CVT ειναι μονοδρομος!
thano... (22/9/2016, 11:22) Τι μας λετε ρε παιδια Ferrari,porche,lambo,sls,M3 εχουν διπλου συμπλεκτη κιβωτιο! Το group πουλα τεχνολογια supercar με μολις 1500€ οταν οι αλλοι (psa-renault-opel-fiat) δε ξερουν καν τι ειναι - και τα τελευταια χρονια απλως αντιγραφουν (κλασικα) το group... (βλ edc,tct)
giade... (22/9/2016, 11:10) Αγαπητό αutotriti, κατ' αρχήν θέλω να σας ευχαριστήσω για την πλήρη ενημέρωση που μας παρέχετε γύρω απο το Αυτοκίνητο. Σχετικά με τα αυτόματα κιβώτια θα ήταν πολύ χρήσιμο για όλους εμάς τους Αναγνώστες του Περιοδικού αλλά και του site σας, να κάνατε ένα άρθρο με ένα συγκεντρωτικό πίνακα με όλες τις Μάρκες και με τα μοντέλα τους που έχουν αυτόματο κιβώτιο και τον τύπο του αυτόματου κιβωτίου. Αυτό θα βοηθούσε πάρα πολύ τον καθένα από εμάς που θα ήθελε να αγοράσει ένα Αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο αλλά να μην πέσει θύμα κοροιδίας από τον κάθε πωλητή στην Αντιπροσωπεία. Ελπίζω και εύχομαι η πρόταση μου να εισακουστεί και να διαβάσουμε το σχετικό άρθρο από εσάς. Ευχαριστώ για την Φιλοξενία.