Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Πώς πήγαμε από τις «κούρσες» στην μανία των SUV; Τι σχήμα ακολουθεί;
Ποιο αμάξι θα αγόραζες αν ήξερες πως θα το κρατούσες 20 χρόνια;
Το αγοράζεις για κελεπούρι το μεταχειρισμένο GTi ή «απαπα»;
Πώς θα είναι η ζωή με όριο τα 30 χλμ./ώρα;
Πάνω ή κάτω από 120.000 χλμ. στο κοντέρ είναι «OK» για μεταχειρισμένο;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Κλέβει ή όχι το trip;
Διαβάστηκε από 12496 αναγνώστες

Πόση ικανοποίηση νιώθετε όταν βλέπετε το «οικονομόμετρο», αυτή την ένδειξη στον πίνακα οργάνων, να σας λέει ότι το αυτοκίνητό σας καίει λίγο; Και λοιπόν, τι; Το πιστεύετε; Κατά πόσο εμπιστεύεστε το trip computer και τις ενδείξεις κατανάλωσης του αυτοκινήτου σας; Πόση ικανοποίηση νιώθετε όταν βλέπετε το «οικονομόμετρο», αυτή την ένδειξη στον πίνακα οργάνων, να σας λέει ότι το αυτοκίνητό σας καίει λίγο; Και λοιπόν, τι; Το πιστεύετε;
Οι περισσότεροι οδηγοί σήμερα οδηγούνε με αυτή την ένδειξη στον πίνακα να τους λέει συνεχώς τι καίνε. Κι όχι άδικα αφού η κατανάλωση είναι το σημαντικότερο στοιχείο που μας «καίει» και έτσι θέλουμε να ξέρουμε συνεχώς πόσο το «ξεχειλώνουμε» για να είμαστε συνετοί.

Και έτσι με το οικονομόμετρο μπροστά μας αποφασίζουμε πόσο πολύ, ή μάλλον λίγο γκάζι πατάμε. Και δως του να κοιτάμε αν έπεσε η κατανάλωση κάτω από τα επτά λίτρα, ή αν ανέβηκε πάνω από τα οκτώ, η αν το ταξίδι πήγε οικονομικά ή όχι. Ένα άγχος, αλλά και μία ικανοποίηση όταν τα νούμερα μας αρέσουν, ούτε έλεγχος τριμήνου του παιδιού μας να ήταν.

Κι όταν ρωτάει και κανείς, πόσο καίει, είμαστε έτοιμοι να απαντήσουμε με ανάλυση για τον μέσο όρο, το ταξίδι, την πόλη, την στιγμιαία και ένα άλλο νούμερα που μας δείχνει το όργανο. Είναι όμως αυτά τα νούμερα ακριβή; Ή μήπως «κλέβουν»;

Γιατί να κλέβουν; Μα υπάρχει καλύτερη διαφήμιση από την ικανοποίηση του πελάτη; Αν εσύ βλέπεις χαμηλή κατανάλωση στο όργανο, όχι μόνο χαίρεσαι, αλλά το διαφημίζεις και καυχιέσαι κιόλας. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν κάθε λόγο να θέλουν τα όργανα αυτά να είναι «αισιόδοξα». 

Και μπορεί να λένε όλοι για τους Έλληνες ότι κάνουν «δημιουργική λογιστική», για δοκιμάστε όμως να μετρήσετε μόνοι σας την κατανάλωση και μετά να συγκρίνετε με το «όργανο». Μετρήστε με τον παλιό καλό τρόπο. Γεμίζεις, μηδενίζεις το οδόμετρο, ξαναγεμίζεις και βρίσκεις τη διαφορά. Για κάντε μία κανονική μέτρηση, που να δείχνει ακριβώς τι έκαψε, και μετά για δείτε τι είπε το όργανο για την ίδια απόσταση. Πάρτε μια καρέκλα να κάτσετε καλού κακού πριν κάνετε τους υπολογισμούς, γιατί η διαφορά μπορεί να σας έρθει απότομα. 

Εσείς μετρήσατε όμως ποτέ την αληθινή κατανάλωση; Είδατε αν και πόσο «κλέβει» το «οικονομόμετρο»; Και τελικά πόσο καίει στα αλήθεια το αυτοκίνητό σας;  
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
pmeli... (25/4/2017, 14:27) Ρε συ @tony, τι είναι αυτά που λες; Η κατανάλωση που αναφέρεται στο lt/100, εννοεί λίτρα ανα 100 χλμ διαδρομής και όχι ταχύτητας. Θα ξεχάσουμε κι αυτά που ξέρουμε; Δηλαδή αν είσαι σε κατηφορικό δρόμο και πηγαίνεις με 120 χλμ/ώρα θα κάψεις το ίδιο με το να είσαι με την ίδια ταχύτητα σε ανηφορικό δρόμο; Έλεος!!! Πέρα από αυτό, για να σχολιάζουμε και σωστά, όντως η τεχνολογίας πλέον είναι αμιγώς ακριβής και έχει ως αποτέλεσμα την ενημέρωση του εκάστοτε οδηγού. Πάνω από όλα όμως η κατανάλωση εξαρτάται από το πόδι του καθενός. Όσο το πατάς τόσο θα κάψεις. Αυτά!!
tony8... (24/4/2017, 09:22) @ kanontaserwtamevag, Γιατί ρε φίλε τι το κακό έγραψα; Πάντα πρέπει να πηγαίνουμε σύμφωνα με τα όρια και σε δρόμους όπως η Εγνατία ( και η κορίνθου - Πατρών πλέον), μπορείς να πας μέχρι 130 km, Άρα δεν είναι εύκολο να μετρήσεις την κατανάλωση " πόσο καίει στα 100 km πχ" , γιατί πολύ απλά πας με παραπάνω.
billk... (23/4/2017, 14:19) @tony 15/12/2016, 09:10 Ο μέσος αναγνώστης του autotriti ! Να είσαι καλά ρε φίλε με έκανες και γέλασα και σήμερα .
stath... (15/12/2016, 19:25) Με αφορμή το άρθρο σας, θα μου επιτρέψετε να ξεφύγω λίγο και να επισημάνω κάτι πολύ πιό σημαντικό: Σκεφθήκατε ότι αν κάποιος κυττάει συνέχεια τα όργανα του αυτοκινήτου, όπως το οικονομόμετρο, κινδυνεύει να τρακάρει; Έχει κάνει κάποιος μελέτη ως προς το πόσα ατυχήματα οφείλονται στην απόσπαση της προσοχής των οδηγών από το δρόμο, για να κυττάξουν συγκεκριμένα, τα όργανα ελέγχου του αυτοκινήτου; Μήπως θα πρέπει να γίνει μια σχετική μελέτη; Έχει μεγάλη σημασία αυτό, επειδή αν αποδειχθεί ότι η παρακολούθηση των οργάνων μπορεί να προκαλέσει ατύχημα, θα πρέπει ίσως να τροποποιηθεί ο ΚΟΚ και να μην υποχρεώνει τους οδηγούς να παρακολουθούν στενά π.χ. το ταχύμετρο, μήπως ξεπεράσουν την προβλεπόμενη ταχύτητα, διότι είναι προτιμότερο να ξεπεράσει κάποιος το όριο ταχύτητας, επειδή προσέχει το δρόμο και όχι το ταχύμετρο, παρά να κυττάει το ταχύμετρο, μην τυχόν και ξεπεράσει το όριο και δεν βλέπει τι γίνεται μπροστά του.
stsan... (15/12/2016, 17:49) Στο δικο μου οχημα ειναι παρα πολυ αξιοπιστο
diona... (15/12/2016, 12:47) Απλά να προσθέσω την εμπειρία μου και να πω ότι έχοντας στην κατοχή μου το νέο RENEGADE DIESEL τρελαμενος για να δισπιστωσω την πραγματική κατανάλωση πραγματοποιώντας πάνω από 15 μετρήσεις το ΤRIP σε σχέση με το καύσιμο που εβαζα ήταν σε απόλυτη συμφωνια...για την ιστορία το συγκεκριμένο εκτός έχει κατανάλωση 5,8-6 και μικτή 6.5 με 6.7....
apost... (15/12/2016, 12:01) Έχω κάνει το τεστ με το corolla tou 2005 καθώς και με το νέο crv. Το τεστ έγινε και με το application του κινητού, αλλά και με μολύβι και χαρτί. Απολύτως αξιόπιστα αυτά τα δύο οχήματα.
pants... (15/12/2016, 11:51) Η σωστή λέξη μάλλον είναι αν καταγράφει σωστά ή λάθος το trip !!!Αλλά ότι και να καταγράφει , η αλήθεια βρίσκεται στο γέμισμα και στο ταμείο !!!!!!
tony8... (15/12/2016, 09:10) Στα καινούρια αυτοκίνητα είναι αρκετά αξιόπιστα. Επίσης η κατανάλωση μετριέται lt/100 km. Εμείς σε Αττική οδό, Εθνικές οδούς και Εγνατία για παράδειγμα δεν πάμε με 100, αλλά πολλές φορές παραπάνω. Εγνατία έχει όριο 130 πχ. δεν θα πας με 100, άρα θα κάψεις λίγο παραπάνω.
d.mou... (15/12/2016, 11:04) Προτείνω αντί να εστιάζεστε στην αξιοπιστία των trip computers με την φράση 'κλέβει ή όχι', εστιάστε στην φράση "κλέβει ή όχι η αντλία του βενζινάδικου'. Αν το βρούμε αυτό, (όπου οι αποκλίσεις είναι τεράστιες), μετά να δούμε και το επιστημονικό-θεωρητικό κομμάτι για την αξιοπιστία μέτρησης των εν λόγω οργάνων.