Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Πάνω ή κάτω από 120.000 χλμ. στο κοντέρ είναι «OK» για μεταχειρισμένο;
Η ΕΕ θα αναγκάσει τους κατασκευαστές να φτιάξουν φθηνότερα ηλεκτρικά. Πως;
Με 6 Β-SUV & τώρα τη Junior, τι άλλο θες για να πάρεις SUV Stellantis;
«Κουλομαρίες» με 1.000 άλογα που δεν ξέρουν ούτε να αλλάζουν ταχύτητες
Εν έτει 2024, γίνεται μικρό με 65 άλογα και 18 χιλιάρικα;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Αγοράζω ή αλλάζω;
Διαβάστηκε από 7024 αναγνώστες

Είναι πλούσιοι οι Ευρωπαίοι και έχουν καινούργια αυτοκίνητα κάθε δύο χρόνια; Αν δεν είναι, τότε πως καταφέρουν να τα αλλάζουν τόσο συχνά; Και τελικά εμείς εδώ γιατί τα κρατάμε 10 χρόνια; Που διαφέρουμε; Πως γίνεται και οι Ευρωπαίοι αλλάζουν αυτοκίνητο κάθε δύο χρόνια και εμείς τα παντρευόμαστε; Είναι πλούσιοι οι Ευρωπαίοι και έχουν καινούργια αυτοκίνητα κάθε δύο χρόνια; Αν δεν είναι, τότε πως καταφέρουν να τα αλλάζουν τόσο συχνά; Και τελικά εμείς εδώ γιατί τα κρατάμε 10 χρόνια; Που διαφέρουμε;
Καλά, μπορεί ο καθένας να πει ότι σήμερα ο μέσος Έλληνας είναι πιο φτωχός από τον μέσο δυτικοευρωπαίο, όμως η κατάσταση με το θέμα του αυτοκινήτου ήταν ανέκαθεν η ίδια. Δηλαδή ο μέσος Έλληνας αγόραζε αυτοκίνητο κάθε 8 χρόνια, αντί για κάθε τρία του κάθε Γερμανού ή τέσσερα του κάθε Γάλλου, ή κάθε δύο μιας μεγάλης μερίδας των Βρετανών. Γιατί;

Υπάρχουν οι γνωστές δικαιολογίες που ακούγονται. Ότι για παράδειγμα στην Ελλάδα τα μικρά και μεσαία αυτοκίνητα είναι λίγο πιο ακριβά λόγω Ειδικού Τέλους Ταξινόμησης. Ότι στην Ελλάδα δεν μπορείς να αγοράσεις ότι αυτοκίνητο θες, γιατί φοβάσαι πως θα του καπνίσει του κάθε κυβερνώντος και μπορεί να σε βαφτίσει μεγιστάνα γιατί έχεις δίλιτρο, οπότε κράτα αυτό που έχεις.

Όμως αυτά, παρότι ενέχουν μεγάλες αλήθειες, είναι κυρίως δικαιολογίες. Στην Ελλάδα τα αυτοκίνητα δεν είναι πιο ακριβά λόγω ΕΤΤ. Ναι, το δημόσιο «αρμέγει» με δύο χέρια την αγορά αυτοκινήτου, με τον ΕΤΤ και τον ΦΠΑ, όμως οι κατασκευαστές έχουν βρει τρόπους να μειώνουν τιμές σε σχέση με αλλού για να καλύψουν όσο μπορούν οι ίδιοι την διαφορά και τελικά τα αυτοκίνητα λόγω κρίσης είναι φτηνότερα στην Ελλάδα.

`Αρα τι αλλάζει; Είδες τι λέει ο τίτλος; Αγοράζουν ή απλά αλλάζουν αυτοκίνητα; Που η διαφορά; Στην Ελλάδα το αυτοκίνητο το αγοράζουμε. Ξετινάζουμε το ταμείο, αδειάζουμε λογαριασμούς, καθαρίζουμε δώρα, χαρτζιλίκια, κληρονομιές και τα δίνουμε για να πάρουμε αυτοκίνητο. Αν όχι, χώνουμε 72 δόσεις και αιμορραγούμε έξι χρόνια αποπληρώνοντας την τιμή του.

Λοιπόν στην Ευρώπη αυτό δεν το κάνει σχεδόν κανείς. Τα αυτοκίνητα αλλάζουν κάθε τόσο γιατί ακριβώς δεν τα αγοράζουν αλλά τα χρονομισθώνουν. Τα έχουμε πει, στην Ελλάδα δεν εκπίπτει, αλλά ούτε στις περισσότερες χώρες εκπτίπτει από την εφορία το κόστος της ιδιωτικής χρονομίσθωσης. Όπως δεν εκπίπτουν και οι δόσεις εξάλλου.

Απλά ο ευρωπαίος βλέπει το αυτοκίνητο ως πάγιο και κάθε δύο χρόνια βλέπει τι του προσφέρουν τα 300 ευρώ το μήνα για αυτοκίνητο. Εμείς το παντρευόμαστε; Γιατί;

Εσείς τι λέτε; Ταιριάζει σε εμάς αυτή η λογική ή θέλουμε το δικό μας αυτοκίνητο, να το βρίζουμε από το πρωί έως το βράδυ ή να του γράφουμε ποιήματα;
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
gkoum... (22/2/2017, 20:24) να προσθεσω και αλλες δυο διαφορες,οι ευρωπαιοι τα παραγουν τα αυτοκινητα,δηλ.δινουν εργασια στους πολιτες των,οι οποιοι και τα αγοραζουν.επισης μπορει τις να υπολογισει με ποσους μισθους αγοραζει αυτοκινητο ο μεσος ευρωπαιος και με ποσους ο μεσος ελληνας.
Isola... (21/2/2017, 20:50) @Νικο το πρόβλημα δεν ειναι οτι δεν εκπίπτει στους ιδιώτες το leasing αλλα δεν εκπίπτει ουτε σε όλους τους επιχειρηματιες! Εγω είμαι ελεύθερος επαγγελματιας αλλα δεν εχω ουτε ΑΕ, ουτε ΟΕ, ουτε ΕΠΕ και το leasing δε με συμφέρει, ενώ με συμφέρει ενα δάνειο που μπαίνει στα έξοδά μου! Λογικη οικονομικού επιτελείου του καφενέ όπως όλο το ελληνικό οικονομικό επιτελείο και όσοι δίνουν λύσεις απο τας Ευρώπας! Όσο για τους κατοίκους της υπόλοιπης Ευρώπης, εχουν μεγαλύτερους μισθούς, μικρότερες τιμές αυτοκινήτων, σταθερά έξοδα στα αυτοκίνητα τους και οχι καθε τρεις και λιγο αλλα τέλη, άλλη βενζίνη, άλλους φόρους κοκ, οποτε μπορούν να τα αλλάζουν προγραμματισμένα!
stath... (21/2/2017, 15:39) Εμείς εδώ στην Ελλάδα θέλουμε ότι έχουμε και χρησιμοποιούμε, να είναι ιδιοκτησία μας, να είναι δικό μας και να μπορούμε να το κάνουμε ότι θέλουμε. Το ίδιο ισχύει για τα σπίτια μας και το ίδιο για τα αυτοκίνητα μας. Επίσης δεν έχουμε τα εισοδήματα που έχουν οι ξένοι, οπότε δεν είναι εύκολο να αλλάζουμε συχνά το αυτοκίνητο μας. Ακόμη το αυτοκίνητο έγινε προσιτό στον Έλληνα τα τελευταία χρόνια. Πριν τη δεκαετία του 1960 ελάχιστοι μπορούσαν να έχουν αυτοκίνητο στην Ελλάδα. Έτσι το αυτοκίνητο αποτελούσε, για τους περισσότερους, ένα μακρυνό όνειρο. Οι Έλληνες μάζευαν χρήματα μια ζωή για να μπορέσουν να αποκτήσουν κάποια στιγμή αυτοκίνητο. Τότε που το κατάφερναν, το αυτοκίνητο αποτελούσε την κορυφαία στιγμή της επιτυχίας του καθενός. Έτσι αποτελούσε κάτι ιερό κάτι πολύ σημαντικό, διότι ήταν η πρώτη φορά που ο κάθε Έλληνας μπορούσε να αποκτήσει αυτοκίνητο, σε αντίθεση με το εξωτερικό που το αυτοκίνητο δεν είχε την ίδια σημασία. Το αυτοκίνητο αποτελούσε, για το κράτος, είδος πολυτελείας και έτσι το αντιμετώπιζε και φορολογούσε τους κατόχους του. Στη συνέχεια, τα επόμενα χρόνια όλο και περισσότεροι μπορούσαν να αποκτήσουν αυτοκίνητο και μετά το 1980 - 90 αυξήθηκαν κατά πολύ οι ιδιοκτήτες, λόγω και των δανείων που έδιναν οι τράπεζες. Όμως τα τελευταία χρόνια ήλθε η κρίση και έτσι η κατάσταση δυσκόλεψε. Σήμερα για πολλούς, το να αλλάξουν αυτοκίνητο, είναι αρκετά δύσκολο. Αυτή είναι η σημαντική διαφορά που έχουμε με τους ξένους και αυτοί είναι οι λόγοι που δεν μπορούμε να αλλάζουμε συχνά αυτοκίνητο.
ngkou... (21/2/2017, 14:53) Αρχικά τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα είναι ΠΟΛΥ πιο ακριβά από ότι στις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες και επιπλέον ο Έλληνας παίρνει πολύ λιγότερα χρήματα. Συνεπώς ο μέσος Ευρωπαίος δαπανά π.χ. το 20% του εισοδήματος του για να έχει καινούργιο αμάξι της αρεσκείας του κάθε 2-4 χρόνια ενώ ο Έλληνας για να το κάνει αυτό πρέπει να δαπανήσει το 50% του εισοδήματος του για να έχει ένα αντίστοιχο με τον Ευρωπαίο αυτοκίνητο. (ενδεικτικά νούμερα) Επίσης οι τιμές που προσφέρουν οι εταιρίες χρονομίσθωσης στην Ελλάδα διαμορφώνονται βάσει του επιτοκίου. Πρόσφατα ζητήσαν από φίλο μου 12% επιτόκιο για αγορά αυτοκινήτου... Καραγκιόζηδες!
Musca... (21/2/2017, 11:33) Από πού να εκπέσει ρε φίλε; Από τον ιδιώτη; Δε γίνεται, και είναι άλλο να δώσεις 5 δρχ και να πάρεις ένα δικό σου και άλλο να δίνεις δόσεις εφ όρου ζωής...