Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Γιατί δεν φέρνουν το Sandero των 11.500 ευρώ στην Ελλάδα;
Γιατί όλοι οι υαλοκαθαριστήρες έγιναν ίδιοι;
Πώς πήγαμε από τις «κούρσες» στην μανία των SUV; Τι σχήμα ακολουθεί;
Ποιο αμάξι θα αγόραζες αν ήξερες πως θα το κρατούσες 20 χρόνια;
Πώς θα είναι η ζωή με όριο τα 30 χλμ./ώρα;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Θέλετε το καινούργιο σας αυτοκίνητο να έχει ρεζέρβα; Γιατί σιγά σιγά εξαφανίζονται.
Διαβάστηκε από 31936 αναγνώστες

Ποιος θέλει ρεζέρβα στο αυτοκίνητό του να σηκώσει το χέρι. Σε αυτή την ερώτηση φαίνεται πως μετριούνται όλο και λιγότερα χέρια, αφού στα καινούργια αυτοκίνητα η ρεζέρβα, ο εφεδρικός τροχός στα ελληνικά, τείνει να εκλείψει. Εσείς τη χρειάζεστε ακόμη;

Ποιος θέλει ρεζέρβα στο αυτοκίνητό του να σηκώσει το χέρι. Σε αυτή την ερώτηση φαίνεται πως μετριούνται όλο και λιγότερα χέρια, αφού στα καινούργια αυτοκίνητα η ρεζέρβα, ο εφεδρικός τροχός στα ελληνικά, τείνει να εκλείψει. Εσείς τη χρειάζεστε ακόμη;

Ποιος θέλει ρεζέρβα στο αυτοκίνητό του να σηκώσει το χέρι. Σε αυτή την ερώτηση φαίνεται πως μετριούνται όλο και λιγότερα χέρια, αφού στα καινούργια αυτοκίνητα η ρεζέρβα, ο εφεδρικός τροχός στα ελληνικά, τείνει να εκλείψει. Εσείς τη χρειάζεστε ακόμη; Η ρεζέρβα θεωρείται σήμερα ένα από αυτά τα παρωχημένα στοιχεία εξοπλισμού που υπάρχει περισσότερο για ψυχολογικούς λόγους παρά για χρήση. Η στατιστικές στην Ευρώπη δείχνουν πως λιγότερο από 13% των οδηγών θα κατεβεί να αλλάξει τη ρόδα. Το 66% θα καλέσει οδική βοήθεια και 21% κάποιον φίλο.
Άλλες στατιστικές δείχνουν πως στο μέσο όρο ζωής ενός αυτοκινήτου, στα οκτώ χρόνια δηλαδή, ένα κλατάρισμα είναι μάλλον απίθανο, αφού μόλις το 14% των οδηγών θα βρεθούν με ένα σκασμένο λάστιχο και ούτε 5% με δύο, στο ίδιο διάστημα.
Άρα ποιος ο λόγος να κουβαλάμε μαζί μας όλα αυτά τα χρόνια μία πέμπτη ρόδα. Τη στιγμή που οι αυτοκινητοβιομηχανίες κόβουν από παντού για λόγους βάρους (και κόστους) η ρεζέρβα προσθέτει μονίμως τουλάχιστον 8 κιλά στο αυτοκίνητο. Χώρια το κόστος ενός ελαστικού και μιας ζάντας. Ακόμη και οι νέες, μικρότερες ρεζέρβες ανάγκης έχουν βάρος και κόστος.
Ακόμη χειρότερο είναι το γεγονός πως τα αυτοκίνητα σχεδιάζονται προσπαθώντας να εκμεταλλευτούν όσο καλύτερα τις διαστάσεις προς επίτευξη μέγιστου διαθέσιμου χώρου. Μία ρεζέρβα στον πάτο του πορτ μπαγκάζ κλέβει τουλάχιστον 60 λίτρα χώρου αποσκευών. Ένα αυτοκίνητο σχεδιασμένο χωρίς καθόλου ρεζέρβα θα ήταν πιο πρακτικό, έξυπνο και ευρύχωρο.
Και τι θα κάνουμε χωρίς ρεζέρβα; Οι εταιρείες δίνουν αυτό το κιτ επισκευής το οποίο μπαλώνει προσωρινά τρυπήματα από καρφιά ή άλλα αιχμηρά αντικείμενα, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να φτάσει στο πρώτο βουλκανιζατέρ. Το πρόβλημα δημιουργείται αν το ελαστικό σχιστεί ή καταστραφεί η ζάντα οπότε χρειάζεται νέος τροχός. Όμως αυτές οι περιπτώσεις είναι πιο σπάνιες.
Και επιπλέον τα περισσότερα αυτοκίνητα περιλαμβάνουν οδική βοήθεια με κόστος κάτω από 50 ευρώ τον χρόνο εφόσον δεν είναι δωρεάν. Ότι και αν συμβεί, με ή χωρίς ρεζέρβα, η οδική βοήθεια θα δώσει λύση στο πρόβλημα ούτως ή άλλως. Άρα το ερώτημα παραμένει.
Θέλουμε ακόμη τα αυτοκίνητα μας να κουβαλάνε μια ρεζέρβα; Πιθανώς τα SUV ή όσοι κινούνται εκτός δρόμου να τη χρειάζονται, αλλά ένα αυτοκίνητο που κυκλοφορεί στην άσφαλτο, ακόμη και την κακή ελληνική άσφαλτο, πόση ανάγκη την έχει; Και πόσο πιθανό είναι να κατεβεί κανείς να την αλλάξει μόνος του όταν έχει οδική βοήθεια; Και αν κατεβεί πόσο συχνά συμβαίνει να είναι παραμελημένη και άχρηστη μετά από μερικά χρόνια;
Εσείς τι λετε; Επιμένετε στη ρεζέρβα ή είστε έτοιμοι να απαλλαγείτε από το περιττό βάρος, κόστος και να ανακτήσετε το χώρο που κλέβει; Μήπως την έχετε ανάγκη λόγω χρήσης εκτός δρόμου ή είναι μάλλον ψυχολογικός ο λόγος; Και τελικά την αλλάζετε μόνοι ή αφού το κάνει κάποιος άλλος θα μπορούσε να τη φέρνει και μαζί του;
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
makro... (1/8/2016, 23:09) Σε σχέση με τη μικρότερη ρεζέρβα που διαθέτουν τα καινούργια αυτοκίνητα, παρακαλώ ενημερώστε με οτιδήποτε έχετε διαθέσιμο περί του υφιστάμενου Νομικού πλαισίου που καθορίζει τις προδιαγραφές καθόσον εκτιμώ οτι υπάρχει σοβαρό θέμα ασφάλειας. Το νέο μου αυτοκίνητο διαθέτει ρεζέρβα κοντύτερη κατά 12 εκατοστά !!!
sachl... (22/4/2009, 13:07) Μια βόλτα στο χιονισμένο βουνό ή στην απομακρυσμένη παραλία με το αγαπημένο σας suv θα σας πείσει να επιλέξετε κανονική ρεζέρβα και όχι τα διάφορα "κιτ επισκευής" που κυκλοφορούν... Και πιστέψτε με, ΔΕΝ είναι μόνο θέμα ψυχολογίας: πώς θα επιστρέψες από το κατσάβραχο ή από την αμμουδιά στον "πολιτισμένο" κόσμο; Ενδεικτικά αναφέρω τα όλο και περισσότερα ML και CAYENNE με εξωτερικές κανονικές ρεζέρβες που κυκλοφορούν...
micha... (17/4/2009, 11:10) Είναι πρακτικά πιθανότερο το αυτοκίνητο να ακινητιποιηθεί από αιτία άλλη αυτού του ελαστικού. Μήπως θα έπρεπε να καταργήσουν τελείως τον χώρο αποσκευών και να τον γεμήσουν με ράφια γεμάτα με όλων των ειδών εξαρτημάτων για να επισκευάζουμε μόνοι μας ότι προκείψει; Οπότε η ρεζέρβα είναι παροχημένη ιδέα και όντος για λόγους καθαρά ψυχολογικούς. Αν φτάσεις σε σημείο να σκίσεις το λάστιχο, μάλλον θα σου έχει σπάσει και η ανάρτιση. Οπότε ρεζέρβα τέλος για εμένα.
nikos... (14/4/2009, 15:44) Σιγουρα ειναι αναγκαια η ρεζερβα, και οχι αυτες οι ψευτικες αλλα κανονικη ροδα οσο ποιο κοντα στις διαστασεις των κανονικων τροχων. Το βαρος ας το γλιτωσουμε καλυτερα απο αλλα πραγματα οπως subwoofer, 30 κιλα εργαλεια, απο εμας τους ιδιους, και γενικες σαβουρες που κουβαλαμε στο αυτοκινητο αλλα οχι απο μια ρεζερβα.
mczab... (7/4/2009, 15:38) Οι λόγοι για τους οποίους "κοπηκε" η ρεζέρβα είναι καθαρά για μείωση κόστους παραγωγής. Τα 8 κιλά κάνουν διαφορά μόνο σε Φόρμουλα. Φυσικά και οι περισσότεροι αλλάζουν λάστιχο μόνοι τους και δεν περιμένουν 2 ώρες την οδική. Έλεος, σε λίγο θα ξηλώσουν και τις υπόλοιπες ρόδες για το καλό μας!
sofos... (4/4/2009, 13:03) Το σκίσιμο του ελαστικού ή η καταστροφή ζάντας, είναι μεν σπάνιο φαινόμενο, αλλά και πολύ συνηθισμένο. Μετά από βροχή, έπεσα σε λακούβα, και πάει η ζάντα, στράβωσε και μαζί έχασα και το λάστιχο. Τι κάνουμε τώρα ? Hello where are you ρεζέρβα ?
sofos... (4/4/2009, 13:01) Ναι θέλω να έχει ρεζέρβα, λόγω άσχημης εμπειρίας και η ρεζέρβα μου έλυσε τα χέρια. Για σκέψου να έχεις κλατάρισμα ? Τι γίνεται τότε ? Και να είσαι χαμένος σε κάποιους δρόμους που ούτε στο χάρτη δεν υπάρχουν ?
macgy... (3/4/2009, 02:01) Με την κανονικη ρεζερβα μπορείς να ολοκληρωσεις το ταξιδι σου και οταν επιστρεψεις στη "βαση" σου την αλλάζεις. Η μικρή ρεζέρβα ειναι μόνο για ανάγκη πχ είσαι σε ερημικη τοποθεσία Οσο για το σκίσιμο του ελαστικού, στην Ελλάδα δεν είναι τόσο σπάνιο. Δεν νομιζω οτι μπορουν τα στατιστικα να ειναι αξιόπιστα. Που μπορούν να ξέρουν ποσα λάστιχα σκίζονται; (μόνο απο οδικές βοηθειες και βουλκανιζατερ μπορούν να συλλέξουν στοιχεία.) Ψηφίζω κανονική ρεζέρβα! (αν και το focus που εχω έχει την μικρη)
spiro... (2/4/2009, 22:02) Φυσικά και είναι απαραίτητη. Αν όχι όμοια με τις υπόλοιπες 4 τότε η γνωστή κόκκινη. Και όλα αυτά τα % που αναφέρετε αμφιβάλω για την ορθότητα τους, ωστόσο είμαι σίγουρος για τον σκοπό τους... Λέτε να έρθει να με μαζέψει η οδική βοήθεια σε βουνο με χιόνι και κίνηση? Σε πόσες ώρες? και αν είναι επείγον να επισκευτώ ένα νοσοκομείο άμεσα?και..... πολλά ακόμα. Πάντως σκόπευα να πάρω γαλλικό αυτοκίνητο φέτος το οποίο δεν θα αγοράσω για τον λόγο αυτό!
apori... (2/4/2009, 18:57) Ουτε καν θα επρεπε να το συζηταμε.Στα 9 χρονια που οδηγω 3 φορες ειχα σκασιμο ελαστικου.Σκεφτειτε να σκασει το λαστιχο σε επαρχιακο δρομο στις 2 τη νυχτα.Το αλλαζεις,συνεχιζεις και οταν θελεις μετα απο καποιες μερες πας στο βουλκανιζατερ.Δεν θεωρω μια εταιρια σοβαρη οταν δεν προσφερει στανταρ κανονικη ρεζερβα και ειναι λογος να απορριψω την αγορα ενος αυτοκινητου(ακομα κι αν τη βαλει εξτρα δειχνει την γενικοτερη φιλοσοφια της)
cross... (2/4/2009, 15:51) Αγαπητοί φίλοι, Οι αυτοκινητοβιομηχανίες και ο τύπος μιλούν πολύ για την ασφάλεια στο αυτοκίνητο και το ταξίδι και καλώς πράττουν. Κανείς όμως δεν διερωτήθηκε τι θα συμβεί εάν υπάρξει κάποιο κλατάρισμα σε δύσβατο δρόμο ή στα άγρια μεσάνυκτα με άσχημες καιρικές συνθήκες.Μήπως θα έλθει οδική βοήθεια στα κατσάβραχα ή μήπως θα πρέπει το ταξίδι να διακοπεί λόγω μη ύπαρξης ρεζέρβας. Ακόμη και η μικρή ρεζέρβα είναι επικίνδυνη γιατί δεν μπορεί να δεχθεί ταχύτητα άνω των 70χλμ/ωριαίως και απόσταση διάνυσης πέραν των 130χλμ. Η αιτία λοιπόν της κατάργησης της κανονικής ρεζέρβας είναι μία και μοναδική.Να αυξήσουν τα κέρδη τους οι εταιρίες με κάθε τρόπο, καταργώντας ακόμη και εξαρτήματα ασφαλείας όπως η κανονική ρεζέρβα. Να βγάλουν δηλ. και από την μύγα ξύγκι. Στην προσπάθεια τους αυτή έχουν και ένα αργυρώνητο σύμμαχο. Τους δημοσιογράφους οι οποίοι, μέχρις στιγμής, έχουν θάψει το θέμα αποδεικνύοντας την ευαισθησία τους σε θέματα που αφορούν το χρήστη αυτοκινήτου. Πριν λίγο καιρό μάλιστα σε παρόμοια επιστολή μου έλαβα απάντηση ότι είμαι υπερβικός και ότι η μικρή ρεζέρβα πλρεί όλες τις προδιαγραφές για να έχω ασφαλές ταξίδι!!!! Τα συμπεράσματα δικά σας. Φιλικά Κώστας
gianm... (2/4/2009, 12:01) 8 κιλά εφεδρικού τροχού μπροστά στα τόσα κιλά του αυτοκινήτου, είναι σταγόνα στον ωκεανό. Δεν νομίζω πως πρόκειται για ψυχολογικό λόγο, αν σκεφθεί κανείς πως το κακό δεν αργεί να συμβεί. Κι αν περιμένεις την οδική βοήθεια … πιο γρήγορα θα έχεις εξυπηρετηθεί από μόνος σου αν έχεις ρεζέρβα. Δεν είναι λοιπόν τόσο ο ψυχολογικός, όσο ο πρακτικός λόγος του θέματος. Όσο για τα λίτρα του αποθηκευτικού χώρου που «χάνονται» από τον εφεδρικό τροχό, στο OPEL ZAFIRA που έχω, δεν υπάρχει τέτοιο «χάσιμο», γιατί η ρεζέρβα κανονικού μεγέθους βρίσκεται κάτω από το αμάξωμα.
gnste... (2/4/2009, 09:35) Συμφωνώ κι εγώ για την κατάργηση της ρεζέρβας. Τα θετικά που αναφέρονται στο άρθρο είναι περισσότερα από τα αρνητικά με όλους τους συντελεστές βαρύτητας που θα μπορούσε κάποιος να θέσει.
arist... (2/4/2009, 09:16) Απαραίτητη η ρεζέρβα 100%. Μου έτυχε 2 φορές και θεωρώ ντροπή να περιμένω οδική γι΄αυτό το λόγο. Εκτός αυτού ο χώρος που πιάνει τουλάχιστον στο δικό μου αυτοκίνητο δεν το επιρεάζει καθόλου. Αν δεν σηκώσω το κάλυμμα δεν καταλαβαίνεις οτι υπάρχει.
nkara... (1/4/2009, 09:23) Στα 27 χρόνια οδήγησης, μια φορά μου έχει χρειαστεί η ρεζέρβα. Παρόλα αυτά αισθάνθηκα ανασφάλεια βλέποντας το νέο αυτ/το που αγόρασα, να μην έχει ρεζέρβα.
dhmst... (1/4/2009, 01:31) kai bebea einai aparetith h rezerba poy tha mpoyn h enisxhtes kai h mpataries gia to kainoyrgio moy hxosysthma!!! pera apo thn plaka xreiazete se aytoys toys katsikodromoys ths elladas!!!
d-lek... (31/3/2009, 23:36) Η ΡΕΖΕΡΒΑ ΔΙΝΕΙ ΕΝΑ ΑΙΣΘΗΜΑ ΣΙΓΟΥΡΙΑΣ ΣΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΟΠΩΣ ΜΕ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΡΟΠΟ ΕΝΑ ΚΙΝΗΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ, ΑΣΧΕΤΑ ΑΝ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΧΡΗΣΗ ΜΕ ΑΥΤΟ.
velik... (31/3/2009, 21:07) Εννοείται ότι θέλω ρεζέρβα! Είναι δυνατόν να κάθομαι να περιμένω την Οδική Βοήθεια για αλλαγή ελαστικού; Ας σοβαρευτούμε λιγάκι...
makar... (31/3/2009, 13:21) Ρεζερβα απαραιτητη.Καλα τα στατιστικά που αναφερετε αλλά η πράξη πόρω απέχει της θεωρίας.Οταν είσαι οδηγός με 20.000 χλμ/ετος ,παντα υπαρχει πιθανοτητα κλαταρισματος.Καλυτερα να μπορεις να λύσεις άμεσα το προβλημα μονος σου.
rende... (30/3/2009, 13:21) Το κακό των κατασκευαστών είναι ότι για να μειώσουν το κόστος το παρακάνουν. Είπαμε χωρίς ρεζέρβα, αλλά τι να το κάνω σε ακριβά εκτός δρόμου αυτοκίνητα όπως το Audi A6 Allroad? Άμα σκάσει δηλαδή πάνω στο βουνό θα πάω με τη ρεζέρβα ανάγκης? Ε όχι δα, σε αυτοκίνητο άνω των 50.000 ευρώ.
skorp... (29/3/2009, 20:28) Η των 30 ετών εμπειρία που έχω στην οδήγηση, έχει δείξει και ιδιαίτερα με περίεργες συνθήκες [νύχτα, αγροτικοί δρόμοι κλπ.] ότι η ύπαρξη της οποίας μορφής ρεζέρβας είναι αναγκαία.
zvasi... (29/3/2009, 13:25) Θεωρώ πως η ρεζέρβα είναι απαραίτητη και μάλιστα σε κανονικό μέγεθος. Και το φώς στο σπίτι δεν κόβεται κάθε μέρα, αλλά ένα φακος και ένα κερί πάντα υπάρχουν.
drikf... (28/3/2009, 09:57) θελω να υπαρχει ρεζερβα αναγκης. τα 8 κιλα θα τα κερδισω κανοντας διαιτα...
tsub6... (27/3/2009, 23:44) Δεν θελουμερεζερβα αφου η οδικη βοηθεια που θα φωναξουμε θα μας καλυψει απολυτα ασχετα τι μαρκα ειναι το αυτοκινητο τι διασταση ειναι το λαστιχο και τι ζαντα φοραμε.αρα η καλυτερη λυση να μας μεταφερουν στα βουλκανιζατερ απευθειας.ευχαριστουμε δεν θα παρουμε.Rocky
tsaka... (27/3/2009, 19:16) Εκτός απο τα παραπάνω λόγω βάρους και χώρου. Η ρεζέρβα αν είναι και κανονική έχει μεγαλη σημασία στην ασφάλεια απο τα τρακαρίσματα απο πίσω..... αν ψάξει κανείς βρίσκει ζημίες στο ίδιο αυτοκίνητο με η χωρίς ρεζερβα
chris... (27/3/2009, 18:39) Ε οχι και χωρις ρεσερβα, σωστα γραφη ενας φιλος παραπανω αν ειναι ετσι τι χρειαζονται οι Αεροσακοι και οι Ζωνες σιγα μη χρειαστουνε. Εαν ομως σου τυχη κατι και χρειαστη τι κανεις αν δεν εχεις? Εγω δεν εχω τετοιο προβλημα μιας και εχω BMW. Ολες οι νεες BMW εχουν λαστιχα Run Flat που σου επιτρεπουν να συνεχισεις με μοιωμενη ταχητητα εως τον προορισμο σου, εως το Βουλκανιζατερ. Βεβαια οταν παλαιοσουν και θελουν αλλαγη τα λαστιχα αυτα κοστιζουν σχεδον τα διπλα!
kp... (27/3/2009, 17:54) Πού χαρηκα που το καινούργιο μου fiesta ειχα ρεζερβα (κανονικό λαστιχο). Οταν έχεις παιδί στο αυτοκίνητο καλό είναι να εισαι προετοιμασμενος για καθε ενδεχόμενο. η στατιστική είναι για τις εταιρίες όχι για τους οδηγούς. Τωρα για τα 8 κιλά μάλλον μια καλυτερα θα ηταν να τα χάσω εγώ.
Vagpi... (27/3/2009, 15:33) Από προσωπική μου εμπειρεία θεωρώ τη ρεζέρβα απαραίτητη. Τόσο με το παλιό όσο και με το νέο μου αυτοκίνητο έχω πάθει πολλές φορές λάστιχο και μερικές φορές η αντικατάσταση ήταν αναγκαία. Θεωρώ υπερβολή να καλέσω οδική βοήθεια για να μου αλλάξει λάστιχο. Πιστέυω η ρεζέρβα μικρού μεγέθους ότι αποτελεί τη χρυσή τομή.
vento... (27/3/2009, 09:51) ΜΕ ΤΟ 90% ΤΩΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΩΝ ΜΑΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ Η ΠΕΖΕΡΒΑ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΤΗ.ΕΠΙΣΗΣ ΤΟ ΚΙΤ ΣΕ ΓΛΥΤΩΝΕΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΕΛΑΣΤΙΚΟΥ.ΦΟΥΣΚΩΜΑ ΚΑΙ ΕΤΟΙΜΟΣ.ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΣΥΝΗΘΕΙΑΣ
ekost... (26/3/2009, 21:29) Δικαιολογίες,για να περικοπεί η ρεζέρβα από τον εξοπλισμό. Καλύτερα 15΄για την αλλαγή, παρά ώρες αναμένοντας την οδική βοήθεια.
dalas... (26/3/2009, 19:13) Μου έτυχε, πρόσφατα, και κλατάρισε το ένα λάστιχο! Αναγκάστηκα και αγόρασα δύο καινούργια! Γιατί η ρεζέρβα ηταν "ανάγκης".Ηρθε η οδική βοήθεια και επέστρεψα από το 80 χιλόμ της Αθηνών - Λαμίας με 70 χιλ. Παρόλα αυτά τώρα που το σκέπτομαι θα με γύριζε η οδική! Ετσι και αλλιώς ήρθε....
mosai... (26/3/2009, 17:42) Μεσα σε 9 μερες σκιστικε το ιδιο λαστιχο 2 φορες ! (τη 1η φορα ειχε διανυσει μονο 10000 χλμ) . Για να γυρισω σπιτι μου για το 1ο κλαταρισμα (ημερα σαββατο τα παντα κλειστα) διηνυσα τη μιση εγνατια (6 ωρες δρομο με 60 χλμ/ωρα) με το λαστιχο αναγκης. Ρωταμε αν ειναι αναγκη να εχουμε ενα κανονικο λαστιχο ? (και μια συμβουλη...η φημη των καλων με..μαλακων και ευπαθων michelin δε ..επιβεβαιωνεται...μακρια απο ελληνικους δρομους)
a.kou... (26/3/2009, 15:40) Θα συμφωνήσω ότι χρειαζόμαστε τη ρεζέρβα για ψυχολογικούς λόγους. Γιατί θέλουμε να καλύψουμε την ακραία περίπτωση που θα μας πιάσει λάστιχο Σάββατο απόγευμα που δεν θα είναι ανοιχτό το βουλκανιζατερ οπότε αναγκαστικά αν δεν έχουμε ρεζέρβα θα στερηθούμε της χρήσεως του αυτοκινήτου μας την υπόλοιπη ημέρα αλλά και την Κυριακή. Εκτος από αυτήν την ακραία περίπτωση η ρεζέρβα δεν έχει πλέον λόγο ύπαρξης. Συμφωνώ δε απόλυτα ότι χρειάζεται στα SUV λόγω του διφυούς χαρακτήρα τους μολονότι ένα μόνο 5% από τους ιδιοκτήτες τους παίρνει τα βουνά και τα λαγκάδια.
ocean... (26/3/2009, 13:37) Όποτε έχει χρειαστεί να αλλάξω ρεζέρβα, την έχω αλλάξει μόνος μου. Δεν είναι δα και το πιο δύσκολο πράγμα του κόσμου. Εκτός κι αν κάποιος φορά κουστούμι, οπότε τότε τα πράγματα δυσκολεύουν. Αλλά και σε αυτή την περίπτωση υπάρχει η λύση του αφρού επισκευής. Είναι το μπουκαλάκι που έχει αφρό, το βιδώνεις στην βαλβίδα και φουσκώνεις το λάστιχο εύκολα και απλά. Κοστίζει μόλις 5 ευρώ και το βρίσκεις παντού. Όσον αφορά τη ρεζέρβα, έχεις απόλυτο δίκιο ότι προσθέτει όγκο και βάρος στο αυτοκίνητο, άσε που σχεδόν κανένας δεν φροντίζει την σωστή της πίεση. Όμως σε σχέση με τη ρεζέρβα ανάγκης και τον αφρό, είναι πιο λειτουργική διότι και περισσότερα χιλιόμετρα επιτρέπει στο κοντέρ και πιο ασφαλής είναι. Ευτυχώς στο δικό μου αυτοκίνητο, xsara, είναι από κάτω και δεν κλέβει χώρο, μόνο προσθέτει βάρος. Κλείνοντας, κατ΄ εμέ το πιο σωστό θα ήταν να επιλέγει ο αγοραστής κατά την παραγγελία του αυτοκινήτου, αν θέλει κλασική ρεζέρβα, κιτ επισκευής ή ρεζέρβα ανάγκης.
gfuyg... (26/3/2009, 11:57) Και αμα σου σκάσει το λάστιχο ξημερώματα 100 χιλιομετρα μακρια απο τον πολιτισμό..θα περιμενεις στα μαυρα χαραματα την οδική εκτεθιμένος στο κρύο και του περαστικούς?Ας μη γελιομαστε ειναι απαραιτητη..και 8 κιλά βαρους δεν ειναι δικαιολογία..το αμάξι εχετε σκεφτει πόσο ζυγίζει??
georg... (26/3/2009, 09:40) Και το τρακάρισμα εξίσου σπάνιο είναι, αλλά δεν αφαιρεί κανείς τους αερόσακους, αντιθέτως μάλιστα! Φυσικά και δεν συγκρίνω τις συνέπειες του ενός με του άλλου, αλλά αν σε πιάσει λάστιχο στην μέση του πουθενά (οπότε δε θα είναι "απλά μια πρόκα", οι παθήσαντες με καταλαβαίνουν), άντε να έρθει η οδική βοήθεια (αν σε βρει, κι αν ξέρεις και ακριβώς που είσαι...) Και αν είσαι σε ταξίδι (εκτός Ελλάδας; ) Για τα εκτός δρόμου μάλιστα είναι εντελώς ανευθυνότητα (ακόμα και ο διαστάσεων "ανάγκης". Αντίθετα για τα πόλης, όπου θα είναι σε... χαρτογραφημένη κοντινή περιοχή, και που οι διαρκείς μεταβολές της ταχύτητας κάνουν πιο ευεργετικό το μικρό βάρος, εκεί ναι, συμφωνώ απόλυτα! Υ.Γ. Αν θέλω μεγαλύτερο πορτ μπαγκάζ την ξηλώνω κατά βούληση και φορτώνω ανάλογα, αλλά σε ένα ήδη διαμορφωμένο πορτ μπαγκάζ χωρίς ρεζέρβα, στην Ζ4 πχ, πώς μπορεί να σταθεί ρεζέρβα;
pzafi... (26/3/2009, 09:35) θελω να υπαρχει ρεζερβα και οχι αυτην που βλεπω και κυκλοφορει τελευταια αλλα κανονικη με το σωστο λαστιχο.τα αλλα ολα ειναι ημιμετρα.
mihat... (26/3/2009, 06:34) Αλλάζω αυτοκίνητο κάθε σχεδόν οκτώ χρόνια. Πραγματικά στην 20 καριέρα ως οδηγός αν και ξέρω δεν μου έχει χρειαστεί να αλλάξω ποτέ λάστιχο. Πραγματικά θεωρώ ότι είναι ένα εξτρά που πρέπει να καταργηθεί.
giacc... (26/3/2009, 03:07) οι στατιστικες ειναι χρησιμα εργαλεια αναλυσης ωστε οι βιομηχανιες να λαμβανουν πληροφορηση για τις πραγματικες αναγκες των οδηγων, ομως κατα την γνωμη μου εστω και η "μικρη" ρεζερβα πρεπει να εξακολουθει να παρεχεται σε καθε οχημα. Απλα αναλογιστειται ολοι οσοι τυχων ειχατε αναλογη εμπειρια απο ποση ταλαιπωρια σας γλητωσε, (αναμονες, δυσκολες ωρες και δυσκολα σημεια). 8 κιλα δεν ειναι τοσα πολλα αν π.χ αναλογιστει κανεις οτι στους μελλοντικους κινητηρες η αναγκη για χωρο καυσιμων θα ειναι μικροτερη.
resur... (25/3/2009, 22:22) Μία φορά χρειάστηκε να αλλάξω λάστιχο και η ρεζέρβα ήταν ξεφούσκωτη, αν και την ελέγχω κάθε τρίμηνο που το θυμάμαι. Νομίζω οτι είναι χρήσιμη η ρεζέρβα, φίλος χρειάστηκε να τη χρησιμοποιήσει 2 φορές μέσα σε ένα χρόνο, και πάντα τις καλύτερες ώρες και στα καλύτερα μέρη, τη μία νύχτα με βροχή στη μέση του πουθενά και την άλλη νύχτα στην αττική οδό. Άντε περίμενε την οδική γιαυτό.
sabal... (25/3/2009, 13:08) 2005-2007 ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ.ΜΙΑ ΣΚΙΣΙΜΟ ΑΠΟ ΤΑ ΠΛΑΓΙΑ ΚΑΙ Η ΑΛΛΗ Η ΚΛΑΣΙΚΗ ΠΡΟΚΑ(ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΕΝΤΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ ΜΟΝΟ).ΕΒΑΛΑ ΤΗΝ ΡΕΖΕΡΒΑ ΜΟΝΟΣ ΜΟΥ ΣΕ 20 ΛΕΠΤΑ. ΕΝΩ ΧΩΡΙΣ ΡΕΖΕΡΒΑ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΛΕΣΕΙΣ ΟΔΙΚΗ ,ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕ ΕΣΕΙΣ ΠΟΣΗ ΩΡΑ ΘΑ ΚΑΝΕΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΕΡΘΕΙ Η ΟΔΙΚΗ ΚΑΙ ΝΑ ΣΑΣ ΠΑΕΙ ΣΕ ΒΟΥΛΚΑΝΙΖΑΤΕΡ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΝΟΙΧΤΟ ΑΛΛΙΩΣ ΠΑΕΙ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΗΜΕΡΑ.ΧΑΣΙΜΟ ΠΟΛΥΤΙΜΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΑΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΡΕΖΕΡΒΑ.ΕΓΩ ΤΗΝ ΘΕΛΩ ΠΑΝΤΑ
me010... (25/3/2009, 12:24) Eixa prin 2 xronia ena MR2, otan afairesa th rezerva apo mprosta eixa ena wraiotato xwro aposkeuwn....
mouri... (25/3/2009, 00:16) ψυχολογική ή μη εγώ προσωπικά ΘΕΛΩ ρεζέρβα. Τώρα για τις στατιστικες είμαι πολύ περίεργος να δω που βγαίνουν. Στην Ελλάδα, στη Γερμανία???? PS 4 φορές έχω αλλάξει λάστιχο έως τώρα PS2 Αν χρησιμοποιηθεί το repair kit δεν παει αυτόματα για πέταμα το "σκασμένο" λάστιχο? Κι αν ναι δεν πρεπει να αλλαχθεί κανονικά και το διπλανό του?
kodh4... (24/3/2009, 21:52) Η ρεζέρβα θα πάψη να είναι χρήσιμη όταν τα λάστιχα πάψουν να σκάνε να κλατάρουν όταν οι ζάντες χτυπάνε στα πεζοδρόμια και δε στραβώνουν και βέβαια αν μείνει κάποιος μόνος στον πλανήτη και δε ξέρει να χρησιμοποιεί τη ρεζέρβα