Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Μπορεί το ID. Buzz να αναστήσει την κατηγορία των πολυμορφικών;
Τι κάνει ο «κάφρος» γείτονας με το αυτοκίνητό του και σε εκνευρίζει;
Σχεδίαση, υλικά, εξοπλισμός: Ποια παλιώνουν σαν κρασί & ποια σα γάλα;
Φώτα που τυφλώνουν: Φταίνε τα LED, τα ψηλά SUV ή η αδιαφορία;
Ποιο αμάξι θα αγόραζες αν ήξερες πως θα το κρατούσες 20 χρόνια;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Τελικά το μεσαίο σεντάν μήπως θέλει «τον γερμανό» του; Γιατί δεν προτιμάμε τα οικογενειακά από άλλες χώρες;
Διαβάστηκε από 12948 αναγνώστες

H μείωση του Ε.Τ.Τ. ξανάφερε στο προσκήνιο την ξεχασμένη αγάπη του έλληνα οδηγού, το μεσαίο σεντάν. Μπορεί η αύξηση στο μερίδιο των μεσαίων να μην είναι τόσο θεαματική όσο αυτή των SUV που είναι πέντε μονάδες πάνω, όμως έστω και  αυτό το 1% που πήρε δείχνει πως μερικά πράγματα δεν αλλάζουν. Όπως ότι το μεσαίο στην Ελλάδα πρέπει υποχρεωτικά να είναι γερμανικό. Γιατί; Δημοφιλέστερο μεσαίο μοντέλο του πρώτου εξαμήνου το Opel Insignia H μείωση του Ε.Τ.Τ. ξανάφερε στο προσκήνιο την ξεχασμένη αγάπη του έλληνα οδηγού, το μεσαίο σεντάν. Μπορεί η αύξηση στο μερίδιο των μεσαίων να μην είναι τόσο θεαματική όσο αυτή των SUV που είναι πέντε μονάδες πάνω, όμως έστω και αυτό το 1% που πήρε δείχνει πως μερικά πράγματα δεν αλλάζουν. Όπως ότι το μεσαίο στην Ελλάδα πρέπει υποχρεωτικά να είναι γερμανικό. Γιατί; Παραδοσιακά στη λίστα πωλήσεων των μεσαίων στην Ελλάδα δεσπόζουν γερμανικά μοντέλα. Τον περασμένο Ιούνιο τα πράγματα δεν ήταν πολύ διαφορετικά, αφού στα πρώτα πέντε μόνο το πέμπτο είναι Ιαπωνικό, το Toyota Avensis. Και αυτό χάρη νεότητας καταφέρνει να βρεθεί τόσο ψηλά, αφού πριν από αυτό πουλάνε καλύτερα αυτοκίνητα που βρίσκονται και περισσότερο καιρό στην αγορά, αλλά έχουν και πολλαπλάσια τιμή, όπως η Mercedes C-Class ή η BMW Σειρά 3.
Την επιτυχία του Avensis βοηθάει και η μέτρια πορεία του νέου Audi A4, ενώ από κει και κάτω το χάος. Στα 2.282 μεσαία που πουλήθηκαν τον Ιούνιο το 60% είναι γερμανικά. Τα ιαπωνικά που ακολουθούν αναλογούν στο 12%, ενώ το 19% που μετράνε τα άλλα ευρωπαικά μεσαία έχει να κάνει κυρίως με το ξεστοκάρισμα του S60 της Volvo και την πολύ καλή πορεία του S40.
Peugeot, Renault και Citroen πούλησαν μόλις 116 αυτοκίνητα μαζί, τα μισά δηλαδή από όσα Passat πούλησε μόνο η VW. To Opel Insignia, το best seller της κατηγορίας, πούλησε 4 φορές περισσότερα.

Θα έλεγε κανείς πως στην κατηγορία αυτή το «κύρος» παίζει μεγαλύτερο ρόλο από τις άλλες, μικρότερες. Η Citroen με το λανσάρισμα του C5 «έπαιξε» με την ιδέα βαφτίζοντας το μεσαίο της μοντέλο «γερμανικό», δίνοντας την de facto αναγνώριση πως ένα μεσαίο για να είναι επιτυχημένο πρέπει να είναι Made in Germany.
Το κύρος όμως δεν είναι ο μόνος λόγος. Σημασία έχει και η γκάμα κινητήρων. Με εξαίρεση τη BMW Σειρά 3, όλα τα άλλα γερμανικά μοντέλα προσφέρουν ιδιαίτερα ισχυρούς κινητήρες (με τούρμπο) τη στιγμή που ο γαλλικός και ιαπωνικός ανταγωνισμός επιμένει ατμοσφαιρικά (και με πιο λογικές ιπποδυνάμεις). Στη μεσαία κατηγορία φαίνεται πως η ισχύς κάνει σημαντική διαφορά.

Αυτό το διαψεύδει βέβαια η Volvo που δεν έχει ακόμη τέτοια γκάμα κινητήρων, το ενισχύει αντιθέτως η Saab αλλά και το ανανεωμένο ενδιαφέρον στην Alfa Romeo 159 λόγω του νέου μοτέρ των 200 ίππων.
Παρά τη γερμανική επικράτηση όμως υπάρχει και μία έκπληξη. Γιατί το απόλυτο best seller μεσαίο δεν είναι τελικά γερμανικό αλλά τσέχικο. Η Skoda Octavia ταξινομείται στην Ελλάδα σαν μικρομεσαίο για άλλους λόγους, όμως τα νούμερα που κάνει είναι μακράν τα μεγαλύτερα στην πραγματική της κατηγορία, με μερίδιο αγοράς πάνω από 20%.
Θα έλεγε κανείς, τι Τσεχία, τι Γερμανία, όμως φαίνεται πως τελικά δεν είναι τόσο η χώρα προέλευσης αυτής καθαυτή, όσο η φιλοσοφία (που είναι γερμανική στη Skoda) που μαγεύει το ελληνικό κοινό.

Είναι όμως τόσο σαγηνευτικό το γερμανικό μεσαίο; Είστε και εσείς αυτής της σχολής; Τι δεν κάνουν σωστά οι Ιάπωνες και Γάλλοι και δε μπορούν να φτάσουν τους Γερμανούς σε πωλήσεις; Υπάρχει πραγματική διαφορά είναι πρόκειται για ακόμη ένα κλισέ του έλληνα καταναλωτή;
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
drikf... (16/7/2009, 19:35) φυσικα γερμανικα απεχουν ετη φωτος απο τα υπολοιπα στην ποιοτητα κατασκευης, τεχνολογια, απολαυση στην οδηγηση, ασφαλεια, αξιοπιστια.
p_man... (16/7/2009, 18:30) paidia kaka ta psemata....ta germanika htan kai einai ta kalytera aytokhnita kai opoios apo esas exei odhgisei germaniko aytokinito (bmw,audi,mercedes kai vw) katalavenei giati einai kalytera...kai oso gia to 8ema tis texnologias opws kai na to kanoume einai mposta!to turbo dn einai mia aplh texnologia...koitaxte ligo to zygisma pou exei mia bmw 50:50 evw to avensis kai lipa 60:40... 8elete na poume kai gia metapolitiki aksia?gia poiothta?gia oikologia???vw 1.4 tsi vgike ws prasinos kinitiras tis xronias...(tyfla na exoun ta yvridika...)
emgnt... (16/7/2009, 08:19) Πιστεύω ότι δκαίως είναι τα αμάξια με τις περισσότερες πωλήσεις. Δίνουν ποιότητα επιδόσεις και κύρος όλα σε ένα αμάξι. Σε κανένα Ιαπωνικό δε θα έχω το μαγικό τράβηγμα που υπάρχει στα turbo των Γερμανών και όσο οι υπόλοιποι δεν το καταλαβαίνουν αυτό τόσο θα μένουν πίσω σε πωλήσεις. Για να μη μιλήσω για την ποιότητα κατασκευής σε κάτι Avensis και κάτι Κορεατικά που τα εκθειάζουμε. Είπαμε καλά αμάξια αλλά όπως και να το κάνουμε δεν είναι όλα ίσα και όμοια. Το Opel Insignia το γλυκοκοιτάω. Αμάξι επιτομή στην κατηγορία με πολλές τεχνολογικές καινοτομίες. Στάνταρ φώτα AFL, κάμερα αναγνώρισης σημάτων, διπλοί προεντατήρες στις ζώνες, πράγματα που συναντάς μόνο σε πολύ ακριβότερα και μεγαλύτερα μοντέλα. Η έκδοση με τον καταπληκτικό 1.6T σκίζει, πραγματικά δεν υπάρχει καλύτερη επιλογή αυτή τη στιγμή στην κατηγορία. Προκαλώ κάποιον να μου πει μια αντίστοιχη επιλογή στα ίδια λεφτά. Έτσι γίνονται οι πωλήσεις.
kthra... (16/7/2009, 07:10) Gia ton panik... 1)oute 1.8 me 192hp oute 2.0 me 240hp bgazei h japan pia.ta skhptra ta exoun parei alloi (renault).2)h texnologia den einai mono to moter opws anafereis alla kai to sthsimo kai h pathitikh asfaleia kai xilioiduo alloi paragontes.mhn ksexnas oti oi toyota mazda subaru mitsubishi exoun xrhsimipoihsei ouk oliges fores thn lysh tou turbo kai den tis katekrine kaneis.To gegonos oti oi germanoi einai aparxaiwmenoi texnologika(exoun xasei to paixnidi akoma kai sthn...perifimh eikona twn plastikwn pia)einai kati pou exei ginei antilipto ap tous perisoterous pisteuw, toulaxistwn oswn theloun na lene oti asxolountai estw ligo meta autokinhta
vasko... (15/7/2009, 18:02) Ποιος είπε πως σκεφτόμαστε τα γερμανικά πρώτα; ΄Έξυπνη προσπάθεια διαφήμισης της γερμανικής βιομηχανίας αυτοί οι τίτλοι σε μια εποχή μάλιστα που δεν πάει και τόσο καλά-η OPEL κινδυνεύει με κλείσιμο και οι άλλοι γερμανοί κατασκευαστές έχουν πτώση στις πωλήσεις ενώ οι κορεάτες π.χ. προσφέρουν άριστη ποιότητα σε πολύ καλή τιμή- αλλά σίγουρα δεν είναι τα γερμανικά αυτοκίνητα που μας έρχονται πρώτα στο μυαλό. Μην τρελαθούμε κιόλας.
ge.ef... (15/7/2009, 17:19) ΚΑΛΑ ΤΟΣΑ AVENCIS,6ΑΡΙΑ,S40,9-3,ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΙΚΑ;ΑΜΕΛΕΙΤΕΑ ΠΟΣΟΤΗΤΑ;OI ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΚΟΜΗ ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥΝ ΦΡΕΝΑ ΚΑΙ ΚΡΑΤΗΜΑ ΑΛΑ MAZDA 6 ΚΑΙ ALFA 159!Η OPEL ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΘΕΣΗ ΕΔΩ.BMW,MERCEDES ΚΑΙ AUDI ΝΑΙ ΜΕΝ ΑΛΛΑ ΜΕ ΠΟΛΛΑ ΕΥΡΩ ΠΑΡΑΠΑΝΩ.
panik... (15/7/2009, 15:19) makria apo germanika ta autokinhta pou axizoun einai ta exeis 1giaponezika 2souidika saab volvo 3italika alfa romeo ktl ta germanika einai olo frou frou k aromata den tolmas na ta pieseis ligo h na mhn eisai apo panw tous me to ladi k to mastora k amesos problimata xoria pou den xeroun na bgazoun aloga bazoun ena tourbo k kati ekanan h texnologia fenete sthn atmosfera pite mou ena atmosferiko germaniko 1800cc pou na bgazei 192hp kai 2000cc pou na bgezei 240hp Giauto japan for ever!!
gfrid... (15/7/2009, 14:13) Προτιμάμε γερμανικά γιατί έχουν το πακέτο που θέλει ο Ελληνας. Έχω μια BMW 320 μοντέλο 2000 και ακόμη στο δρόμο την κοιτάζουν. Ποιό γαλλικό ιαπωνικό ή ιταλικό του 2000 που κυκλοφορεί στο δρόμο τυγχάνει προσοχής και σεβασμού? Δυστυχώς η ευτυχώς έτσι είμαστε μεγαλομένοι σαν λαος να θεωρούμε ότι τα γερμανικά αυτοκίνητα είναι τα κορυφαία.
tpapa... (15/7/2009, 09:52) Είναι καθαρά κλισέ του Έλληνα καταναλωτή. Δηλαδή η honda δεν έχει ποιότητα κατασκευής ανάλογη με τε τους γερμανούς; Για δείτε λίγο το accord... Δεν έχει να ζηλέψει τίποτε από το Α4 ή την σειρά 3... Oι ίδιοι οι Γερμανοί θεωρούν την honda κορυφαία εταιρία.
nlaka... (14/7/2009, 19:44) κατά την άποψή μου το κορυφαίο σε σχέση ποιότητας με τιμή sedan είναι το passat στις εκδόσεις 1,4 και 1,8 η γενική όμως άποψή που για τα γερμανικά sedan έχοντας υπάρξει ιδιοκτήτης ενός από αυτά είναι ότι αποτελούν αυτικίνητα για τον συνοδηγό
clemr... (14/7/2009, 19:18) Σαν λαος μας εχει φαει η γερμανοφιλια, παντου Γερμανοι..Απο κατασκευες που γινονται ( Μετρο , αεροδρομια κ.τ.λ.) μεχρι σκανδαλα..Στα αμαξια τωρα, ειχα ενα Οpel Vectra για 4 χρονια και με εβγαλε μια χαρα. Το καινουργιο μου αμαξι ομως ειναι το Αvensis 1.8 valvematic και δεν με βλεπω να το αλλαζω συντομα..Απο καταναλωση, ιπποδυναμη ( ατμοσφαιρικου κινητηρα ) ειναι το κατι αλλο..Συν του οτι παταει καλυτερα στον δρομο!
gd595... (14/7/2009, 13:39) Προτιμάμε τα γερμανικά διότι μας έχει πείσει το μάρκετινγκ πως τα γερμανικά μοντέλα μας προσφέρουν κύρος. Είμαστε πολύ διψασμένοι σαν λαός για κύρος και επίδειξη.
kolio... (14/7/2009, 08:01) ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΚΑΙ ΕΝΟΠΙΖΟΝΤΑΙ ΟΜΩΣ ΚΥΡΙΩΣ ΣΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΤΗΝ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΜΕ ΚΥΡΙΟ ΓΝΩΡΙΣΜΑ ΤΟ ΠΟΛΥ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΚΡΑΤΗΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΠΙΣΗΣ ΠΟΛΥ ΣΤΙΒΑΡΟ ΠΛΑΙΣΙΟ.EXETE ΔΕΙ Π.Χ ΚΑΝΕΝΑ AVENSIS ΦΟΡΤΩΜΕΝΟ ΜΕ ΑΛΟΓΑ; ΕΓΩ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΤΟ 2008 ΑΓΟΡΑΣΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΜΕΣΑΙΟ, ΤΟ OCTAVIA 5 ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΕΩΣ ΤΩΡΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΕΙΜΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΟΤΙ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΠΟΥ ΘΑ ΑΓΟΡΑΣΩ ΘΑ ΕΙΝΑΙ OCTAVIA ΄Η ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟ.
riota... (14/7/2009, 03:04) Δεν αντέχω τη λογική του κοπαδιού (suv) και τον κυρ Μήτσο να μου μιλάει περισπούδαστα για τη γερμανική ποιότητα(λες και οι άλλοι κολλάνε μπρίκια)
vsilv... (13/7/2009, 23:44) Όσοι πιστοί αυτής της στήλης καλούμαστε εκ των πραγμάτων να σχολιάσουμε την νοοτροπία του Έλληνα καταναλωτή κατ εξακολούθηση και κυρίως το κόλλημα με τους Γερμανούς κατασκευαστές. Η Ελλάδα είναι ευκατάστατη χώρα, όχι πλούσια. Συνεπώς το βάρος του συμβόλου status πέφτει στη μεσαία (BMW 3, Merc C, Audi A4, 407, C5, Avensis κλπ) παρά στα μεγάλα (BMW 5 k 7, Merc E k S, Audi A6 k A8 κλπ). Η αλήθεια είναι οτί η συγκεκριμένη κατηγορία κατέχει μαζί με τα παραδοσιακά Κουπέ την πιο ισορροπημένη αρχοντική αισθητική . Οπότε είναι λογικά η επιλογή όποιου ατόμου θέλει να δηλώσει οτί είναι πετυχημένος, σοβαρός και ωραίος. Η Γερμανική σχολή έχει πιάσει από τα κέρατα την ιδέα της απτής ποιότητας. Όλες οι άλλες οι εταιρείες είναι εξίσου ικανές να παράγουν μοντέλα βεληνεκούς σειράς 3. Η απλή αλήθεια είναι ότι η κάθε εταιρεία διαλέγει το κοινό της στην αγορά και φτιάχνει ένα μοντέλο με γνώμονα το μάρκετινγκ. Το Citroen C5 π.χ. που αναφέρθηκε στο άρθρο έχει ελεγχθεί πάμπολλες φορές από ειδικούς ποιότητας και φινιρίσματος και δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από κάποιο γερμανικό. Απο πλευράς κινητήρων οι ακριβές γερμανικές προτάσεις είναι λογικό να προσφέρουν μεγαλύτερες ιπποδυνάμεις απο κινητήρες που φθείρονται πιό γρήγορα και απαιτούν πιο συχνή και πιο ακριβή συντήρηση. Ασφαλώς πρέπει να μη ξεχνάμε οτί το αυτοκίνητο δεν αφορά μόνο τον οδηγό. Δε μπορώ και δε θέλω να πιστέψω οτι όλοι οι συνεπιβάτες διασκεδάζουν την αίσθηση εγκλεισμού σε.. γερμανικό χρηματοκιβώτιο. Φαίνεται στη χώρα μας αυτο πέφτει σε δεύτερη μοίρα. Τώρα... στους δρόμους της Ελλάδας (με εξαίρεση 2-3 αυτοκινητοδρόμους) ποιός υπεύθυνος άνθρωπος θα χρειαστεί αυτοκίνητο με τελική άνω των 220χλμ την ώρα είναι το μεγάλο ερώτημα.
ebeta... (13/7/2009, 21:57) O EΛΛΗΝΑΡΑΣ ΘΕΩΡΕΙ ΟΤΙ ΠΑΙΡΝΟΝΤΑΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ΑΜΑΞΙΑ ΑΝΕΒΑΙΝΕΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ,ΑΔΙΑΦΟΡΩΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΥΨΗΛΑ ΚΟΣΤΗ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΚΤΗΣΗΣ.ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΣΑΙΑ ΤΑΞΗ ΠΟΥ ΛΙΓΟ ΠΟΛΥ ΑΝΗΚΟΥΜΕ-ΑΚΟΜΗ!-ΜΕΧΡΙ ΤΑ 20000-22000 ΕΥΡΩ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΔΙΑΘΕΣΟΥΜΕ ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΧΡΕΗ!ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΛΟΙΠΟΝ...C5,LAGUNA,AVENSIS,S40 KAI OXI AUDI,BMW H PASSAT!ΠΟΛΛΑ ΛΕΦΤΑ ΓΙΑ ΛΙΓΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ!ΤΗΝ ΟPEL ΔΕΝ ΤΗΝ ΥΠΟΛΟΓΙΖΩ ΓΙΑΤΙ ΑΝΕΚΑΘΕΝ ΕΒΓΑΖΕ ΑΜΑΞΙΑ ΠΟΙΟΤΙΚΑ ΜΕΝ,ΒΑΡΕΤΑ ΣΤΗΝ ΟΔΗΓΗΣΗ ΔΕ!ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΒΑΣΗ ΠΑΙΡΝΕΙ ΤΗΝ 159 ΚΑΙ ΞΕΧΝΑ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟ,ΓΙΑΤΙ Η ΟΔΗΓΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΓΕΝΟΥΣ...ΘΗΛΥΚΟΥ!