Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Επιδότηση ηλεκτρικών: Μήπως να γίνει επιδότηση για καινούριο γενικά;
Γιατί οι μάντρες θα πλακώνονται για βενζίνης/diesel τα επόμενα χρόνια;
Με 2 ευρώ το λίτρο & κίνηση παντού τι θα το κάνεις το «φτιαγμένο» σου;
Τι άλλαξε και η Lancia λανσάρισε την Ypsilon και με μοτέρ βενζίνης;
Γιατί βούτηξαν 25% οι πωλήσεις των ηλεκτρικών το 2024;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Τελικά ισχύει το «ότι πληρώνεις παίρνεις» στην αγορά αυτοκινήτου, ή μήπως το «value for money» είναι πιο επίκαιρο;
Διαβάστηκε από 15379 αναγνώστες

Στην Ελλάδα πιστεύουμε πως το ακριβότερο είναι απαραίτητα και καλύτερο. Η γενίκευση αυτής της λογικής βέβαια μας έχει κάνει πολλάκις κορόιδα των διαφόρων επιτηδείων που υπερκοστολογούν και μας αρμέγουν κάνοντάς μας να πιστεύουν ότι η σαβούρα που μας πασάρουν είναι καλή αφού είναι ακριβή. Όμως στο αυτοκίνητο μπορεί να συμβαίνει κάτι τέτοιο; Στην Ελλάδα πιστεύουμε πως το ακριβότερο είναι απαραίτητα και καλύτερο. Η γενίκευση αυτής της λογικής βέβαια μας έχει κάνει πολλάκις κορόιδα των διαφόρων επιτηδείων που υπερκοστολογούν και μας αρμέγουν κάνοντάς μας να πιστεύουν ότι η σαβούρα που μας πασάρουν είναι καλή αφού είναι ακριβή. Όμως στο αυτοκίνητο μπορεί να συμβαίνει κάτι τέτοιο; Υπάρχουν τρεις κατηγορίες αυτοκινήτων. Τα ακριβά, τα οικονομικά και αυτά που λέμε «value for money» ή στα ελληνικά αυτά που έχουν καλή σχέση τιμής και αξίας. Στα ακριβά και τα οικονομικά αυτοκίνητα τα πράγματα είναι απλά. Στην πρώτη περίπτωση ο κατασκευαστής διαλέγει τα καλύτερα υλικά, την πιο ακριβή μέθοδο παραγωγής και λανσάρει ένα αψεγάδιαστο αυτοκίνητο για το οποίο περιμένει να πάρει όχι μόνο τα λεφτά του πίσω αλλά να έχει και ένα σημαντικό κέρδος.
Στα οικονομικά αυτοκίνητα τα πράγματα είναι αντίστροφα. Κόβουν δρόμο, γωνίες, χρησιμοποιούν τεχνολογίες μία ή δύο γενιές πιο πίσω, επιμένουν λίγο στην αξιοπιστία (για να μη χάνουν πελάτες) και βγάζουν το αυτοκίνητο στην αγορά σε χαμηλή τιμή, όσο δηλαδή τους επιτρέπει το κόστος παραγωγής.
Στα αυτοκίνητα με «value for money» τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα. Γιατί δεν πρόκειται απλά για φτηνά αυτοκίνητα λόγω κατασκευής, αλλά λόγω φιλοσοφίας. Η ποιότητα υπάρχει σε κάθε τομέα, απλά περιορίζεται το κέρδος ώστε να μειωθεί η τιμή.

Άρα το «ότι πληρώνεις παίρνεις» πού κολλάει; Σίγουρα στα δύο άκρα ισχύει, αφού τα ακριβά είναι καλά, και τα οικονομικά έχουν τους συμβιβασμούς τους. Όμως οι περισσότερες μάρκες λειτουργούν στο παράθυρο του «value for money» και γι αυτό ο ανταγωνισμός είναι τόσο σκληρός. Μπορεί να κρίνει κανείς από την τιμή ενός αυτοκινήτου πόσο καλό είναι;
Μπορεί κανείς να πει πως ένα Hyundai i30 είναι «χειρότερο» από ένα Ford Focus επειδή το δεύτερο είναι ακριβότερο;
Είναι προφανές πως κάποιες μάρκες έχουν τη δυνατότητα να λειτουργούν με μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους. Είτε λόγω ονόματος που φέρνει από μόνο του κόσμο στις εκθέσεις πριν δουν καν τα μοντέλα, είτε λόγω φορολογικών τερτιπιών. Όπως το VW Tiguan στην Ελλάδα που αν και 1,4 πουλάει στην ίδια σχεδόν τιμή με το δίλιτρο Toyota Rav4 τη στιγμή που έχουν 28 ποσοστιαίες μονάδες φόρου διαφορά (τουλάχιστον με τον πλήρη ΕΤΤ).

Από την άλλη όμως η τιμή δεν εξασφαλίζει πάντα το «καλύτερο». Για παράδειγμα η Skoda σήμερα διαθέτει καλύτερη τεχνολογία παραγωγής πλαστικών στο εσωτερικό από τη Mercedes. Αυτό όμως δε μεταφράζεται αμέσως σε χρήμα.
Δεδομένου πως οικονομικές μάρκες στην ελληνική αγορά έχουν μείνει δύο τρεις και οι περισσότερες βρίσκονται στο παράθυρο του «value for money», μπορεί πλέον κανείς να πει πως «ότι πληρώνεις παίρνεις». Ακόμη και όταν μπουν στο παιχνίδι οι πιο ακριβές μάρκες;
Εσείς έτσι μετράτε τα αυτοκίνητα; Ή βλέπετε στην τιμή τους «τιμιότητα» ή «απληστία»; Είστε της λογικής «ακριβότερο = καλύτερο» και ποιες μάρκες βάζετε σε αυτήν την κατηγορία; Και τελικά μήπως με αυτό το δεδομένο, το «value for money» κάνει ζημιά σε μια μάρκα εφόσον τα μετράμε όλα με χρήμα;
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
angel... (16/7/2009, 00:01) Το αυτοκινητο εκτος απο την πρακτικα μετρησιμη αξια του εχει και κατι το οποιο δεν μεταφραζεται με τους ορους valeu for money και "οτι πληρωνεις παιρνεις". Πιστευω στην ποιοτητα της TOYOTA, υποστηριζω την αξια της AUDI, δεν αμφισβητω το ονομα της MERCEDES, υποστηριζω την προσπαθεια της SCODA, δεν αμφιβαλω οτι ενα ΚΙΑ αξιζει τα λεφτα του αλλα δεν θα μπορουσα να μην παρω BMW.
manao... (15/7/2009, 20:52) Πιστεύω ότι δίνεις παίρνεις και αυτο το λέω εκ πέιρας.Το 2006 έκανα την αγορά ενός vw passat 1.6 sportline.Πολύ καλό αυτοκίνητο ,ασφαλές ,με μεγάλους χώρους ίσως το καλύτερο αυτοκίνητο στην κατηγορία των μεσαίων μη premium sedan. Το2008 το άλλαξα με μια mercedes c class blue efficiency 1.6 kompressor.Η διαφορά των δύο αυτοκινήτων είναι τεράστια από όλες τις απόψεις.Καταπληκτική οδηγική συμπεριφορα(η συγκεκριμένη c class δεν θυμιζει σε τίποτα το προγενεστερο μοντελο της mercedes,ειναι πολυ πιο σπορτιφ)φοβερά κρατήματα και ποιότηα κατασκευής η οποία είναι υπεράνω καθε κριτικής.Με λίγα λόγια αν μου έλεγε κάποιος να συγκρίνω τα δύο αυτοκίνητα δεν θα έμπαινα καν στο κόπο.Η c class είναι με μεγάλη διαφορα πολυ καλυτερο αυτοκίνητο.Σίγουρα δεν είναι value for money αφού η τιμή της είναι πολυ υψηλότερη απο του passat,αλλά η ποιότητα αυτών των αυτοκινήτων και ειδικοτερα της mercedes και της bmw δικαιολογει απόλυτα την διαφορά τιμης απο τις υπόλοιπες εταιρίες.Για αυτό πιστεύω ακράδαντα στο ότι δίνεις παίρνεις.
digit... (15/7/2009, 15:39) Σιγουρα το value for money παιζει καθοριστικο ρολο σημερα. Πιστευω ομως οτι μαρκες οπως BMW, Mercedes, Audi ειναι πολυ μπροστα στο θεμα της ποιοτητας σε ολους τους τομεις... Γ αυτο κ τιμες τους ειναι υψηλες... Τα πλαστικα της Mercedes πιστευω οτι υστερουν λιγο εναντι των πλαστικων της BMW τοσο σε ποιοτητα οσο κ σε φινιρισμα κ σε αισθηση στην αφη... Επιπλεον η BMW χρησιμοποιει μαλακο πλασικο σε μαγαλυτερες επιφανειες απ οτι η Mercedes. Δεν μπορω να πιστεψω ομως οτι τα πλαστικα της Μercedes υστερουν απεναντι σ αυτα της skoda... Εχω μπει κ στα δυο κ πιστευω πως η διαφορα ειναι μεγαλη...
vsilv... (15/7/2009, 12:06) Το ακριβότερο δεν είναι πάντα το καλύτερο. Ο κανόνας είναι ο εξής: Όποια εταιρεία επενδύει μεγάλα ποσά στην έρευνα και τη νέα τεχνολογία μπορεί μόνο να επιβιώσει αν χρεώνει κάτι παραπάνω. Οι περισσότερες Ευρωπαικές και Ιαπωνικές εταιρείες ανήκουν σ αυτήν την κατηγορία. Αμερικάνικες και Κορεατικές εταιρείες εστιάζουν περισσότερο στο value for money. Το θέμα είναι..πόσο παραπάνω είμαστε διατεθειμένοι να πληρώσουμε για τα βήματα προόδου στην τεχνολογία και ποιότητα. Αυτή ειναι η λογική του οτι πληρώνεις παίρνεις..Από κει και πέρα..ποιά είναι η τιμή της κοινωνικής καταξίωσης;
rou_s... (15/7/2009, 10:01) ΚΟΙΤΑΞΤΕ...ΣΤΗΝ ΜΟΝΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΟΥ ΙΣΧΥΕΙ ΟΤΙ ΠΛΗΡΩΝΕΙΣ ΠΑΙΡΝΕΙΣ ΕΙΝΑΙ Η ΤΟΥΟΤΑ. ΑΥΤΟ ΤΟ ΛΕΩ ΕΠΕΙΔΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΕΧΕΙ 6 ΧΡΟΝΙΑ ΕΓΓΥΗΣΗ ΠΟΥ ΚΑΜΙΑ ΑΛΛΗ ΜΑΡΚΑ ΔΕΝ ΔΙΝΕΙ. ΑΚΟΜΗ ΕΧΕΙΣ ΕΝΑΝ ΜΕΓΑΛΟ ΑΡΙΘΜΟ ΑΠΟ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΗΜΕΝΟΥΣ ΕΜΠΟΡΟΥΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΣΕΒΟΝΤΑΙ ΤΟΝ ΠΕΛΑΤΗ(ΟΧΙ ΣΑΝ ΤΗΝ VW) ΚΑΙ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΑΞΙΟΠΙΣΤΑ. ΕΠΙΣΗΣ ΤΑ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΦΘΗΝΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ. ΤΕΛΟΣ ΠΑΡ ΟΛΟ ΠΟΥ Η ΤΟΥΟΤΑ ΕΧΕΙ ΛΙΓΟ ΤΣΙΜΠΗΕΝΕΣ ΤΙΜΕΣ ΔΕΝ ΣΕ ΝΟΙΑΖΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙΣ ΤΟ ΚΑΤΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΓΙΑΤΙ ΞΕΡΕΙΣ ΤΙ ΠΑΙΡΝΕΙΣ. Y.Γ: ΟΣΟΙ ΝΟΜΙΖΥΝ ΟΤΙ ΤΟ TIGUAN KAI TO KUGA ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ RAV ΑΣ ΡΙΞΟΥΝ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ ΣΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΒΙΝΤΕΑΚΙ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΛΥΘΕΙ Η ΑΠΟΡΙΑ..--> http://www.youtube.com/watch?v=Twzq9kI_QIs
reggi... (15/7/2009, 08:48) Αν θέλετε ποιότητα κατασκευής αγοράζετε AUDI ή VW!