Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Με 2 ευρώ το λίτρο & κίνηση παντού τι θα το κάνεις το «φτιαγμένο» σου;
Σχεδίαση, υλικά, εξοπλισμός: Ποια παλιώνουν σαν κρασί & ποια σα γάλα;
Πώς γίνεται να σου φαίνονται «λίγα» τα 120χλμ./ώρα όταν είναι το όριο σχεδόν παντού;
Πόσο premium είναι ένα μεταχειρισμένο μετά από 15 χρόνια;
Turbo ή ατμόσφαιρα; Οι Έλληνες επιμένουν και υπάρχει λόγος!
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Η εργοστασιακή ανάρτηση είναι «συμβιβασμός» λόγω κόστους ή απλά ξέρουμε εμείς καλύτερα και τη «βελτιώνουμε»;
Διαβάστηκε από 35962 αναγνώστες

Βελτιώσεις υπάρχουν πολλές, όμως η «βελτίωση» της ανάρτησης είναι φτηνή, απλή και εύκολη. Είναι όμως πραγματική βελτίωση;

Ένα σετ ελατήρια, ένα σετ αμορτισέρ και το αυτοκίνητο μεταμορφώνεται. Σαφώς, αφού αλλάζει τελείως η δυναμική του συμπεριφορά, όμως επηρεάζεται τόσο η άνεση όσο και οι ικανότητές του. Θα περίμενε κανείς πως το «σφίξιμο» της ανάρτησης κάνει το αυτοκίνητο καλύτερο, ασφαλέστερο και γενικά πιο γρήγορο. Όμως τα πράγμα δεν είναι ακριβώς έτσι.
Βελτιώσεις υπάρχουν πολλές, όμως η «βελτίωση» της ανάρτησης είναι φτηνή, απλή και εύκολη. Είναι όμως πραγματική βελτίωση; Ένα σετ ελατήρια, ένα σετ αμορτισέρ και το αυτοκίνητο μεταμορφώνεται. Σαφώς, αφού αλλάζει τελείως η δυναμική του συμπεριφορά, όμως επηρεάζεται τόσο η άνεση όσο και οι ικανότητές του. Θα περίμενε κανείς πως το «σφίξιμο» της ανάρτησης κάνει το αυτοκίνητο καλύτερο, ασφαλέστερο και γενικά πιο γρήγορο. Όμως τα πράγμα δεν είναι ακριβώς έτσι. Η ανάρτηση, όσο απλή είναι στη δομή της τόσο πολύπλοκη είναι στην σύλληψη. Η δυναμική συμπεριφορά ενός αυτοκινήτου αποτελεί αυτόνομη επιστήμη και οι εταιρείες δαπανούν τεράστια ποσά στην εξέλιξη, σχεδίαση, δοκιμή και εφαρμογή ώστε να πετύχουν το στήσιμο που χρειάζεται κάθε μοντέλο. Αν η δουλειά που γίνεται πριν την τοποθέτηση δεν συγκινεί, ίσως τα εκατομμύρια χιλιόμετρα πριν λανσαριστεί ένα αυτοκίνητο να δώσουν ένα μέγεθος της σημασίας που δίνεται από τους κατασκευαστές.
Η ανάρτηση έχει δύο βασικούς σκοπούς. Πρώτον να επιτρέπει στο αυτοκίνητο να διατηρεί την επαφή του με την άσφαλτο και δεύτερον να απομονώνει την καμπίνα από τις ανωμαλίες προσφέροντας σχετική άνεση. Αντίθετα με ότι πιστεύεται τα δύο αυτά χαρακτηριστικά δεν είναι αντιμαχόμενα. Δε σημαίνει δηλαδή πως μία ανάρτηση που εκμηδενίζει την άνεση έχει κάνει πετύχει να αυξήσει την πρόσφυση και άρα ασφάλεια ή ακόμη και επιδόσεις του αυτοκινήτου.
Και όμως αυτό είναι το μόνο που επιτυγχάνουν οι αυτοσχέδιες «βελτιώσεις». Αφαιρώντας τελείως την άνεση και μαζί τις κλίσεις του αμαξώματος, δίνουν την εντύπωση πως βελτιώνουν την οδική συμπεριφορά. Όμως αυτό δεν ισχύει. Δεν είναι σπάνιο ακόμη και βελτιώσεις που γίνονται από αντιπροσωπίες ή ακόμη και τους ίδιους τους κατασκευαστές να δίνουν μεν τον σπορ χαρακτήρα που θέλει μια έκδοση ενός μοντέλου, να χειροτερεύουν όμως εκτός από την άνεση και την οδική συμπεριφορά. Είναι εξάλλου πολύ λιγότερος ο χρόνος που έχει δοθεί στην εξέλιξη της ανάρτησης μιας μόνο έκδοσης σε σχέση με τη δουλειά που έχει γίνει για ολόκληρο το μοντέλο.
Συχνά η ανάρτηση γίνεται τότε ξερή, τερματίζει αμέσως, ξεκολλάει τον τροχό από το δρόμο στις ανωμαλίες, και οδηγεί σε έντονα φαινόμενα υποστροφής. Μαζί με την άνεση, χάνεται και η οδική συμπεριφορά.
Υπάρχουν βέβαια και εκδόσεις μοντέλων που φέρουν πραγματικά βελτιωμένη ανάρτηση που λειτουργεί άψογα και με μικρές απέριττες παραχωρήσεις στην άνεση. Τα GTI μοντέλα των περισσότερων εταιρειών έχουν τέτοια ανάρτηση, όμως αυτή συνοδεύεται συχνά και με άλλες αλλαγές, όπως στις αντιστρεπτικές, τα ψαλίδια ή ακόμη και ενισχύσεις στο αμάξωμα.
Η δική μας αυτοσχέδια «βελτίωση» είναι συνήθως εμπειρική και το γεγονός ότι χρησιμοποιούμε ανταλλακτικά από άλλες εκδόσεις ή από τρίτους κατασκευαστές που ταιριάζουν στο αυτοκίνητό μας δεν εγγυάται ουσιαστικά κάτι.
Εσείς την πειράζετε την ανάρτηση; Εμπιστεύεστε τη δική σας εμπειρία έναντι της δουλειάς που έχει γίνει στο εργοστάσιο; Πιστεύεται πως η ανάρτηση του αυτοκινήτου σας είναι προϊόν οικονομικού συμβιβασμού και με την επένδυση που κάνετε παρέχετε πραγματική βελτίωση;
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
recti... (24/3/2009, 15:08) ειναι προφανες πως ο κατασκευαστης μπορει να λανσαρει στη αγορα και διαφορετικη αναρτιση αλλα για λογους ανταγονισμου τιμης δεν μπενει σε αυτην την διαδικασια. υπαρχουν βεβαια πολλες εταιριες που προσφερουν στην αγορα αξιοπιστα προιοντα αρκει η τοποθετιση να γινει απο καπιον που γνωριζει καλα την γεωμετρια του αυτικινητου.
congi... (24/3/2009, 13:12) Eίμαι κάτοχος του Colt CZT.Τόσο από πρωσωπική εμπειρία όσο και από τα test drives πολλών περιοδικών έχει διαπιστωθεί η αναγκαιότητα επέμβασης στη μαμά ανάρτηση δεδομένου ότι δε στροφές το αμάξι με πολλά χιλιόμετρα παρουσιάζει τάση πετάγματος της ουράς αλλά και η απορρόφηση των ανωμαλιών του κακού ελληνικού οδοστρώματος δεν είναι η δέουσα.Έγινε ,λοιπόν,ανακατασκευή των αμορτισέρ με το πλέον ενδεδειγμένο, για το τύπο του αμαξιού,set up και μπήκαν ελαφρώς κοντύτερα ελατήρια και το αποτέλεσμα με δικαίωσε.Έχασε σε άνεση αλλά στις εγκάρσιες ανωμαλίες πια <<σιδερώνει>>.Όταν βρεις τεχνικό γνώστη του είδους,όλα γίνονται.Μεράκι χρειάζεται.
pzafi... (23/3/2009, 16:47) πιστευω οτι οι κατασκευαστες ξερουν τι κανουν.αναλογα με το τι θελουν να τονισουν στην συμπεριφορα του οχηματος που κατασκευαζουν.αν θελουν ανεση ή σπορ συμπεριφορα .παντως με ενα σετ αναρτησεων μπορεις να αλλαξεις την συμπεριφορα σε ποιο σπορ ή σε ποιο ανεση.ομως δεν μπορει να αλλαξει ολη την συμπεριφορα του οχηματος αλλα απλα να την βελτιωσει.στο κρατημα παιζουν και αλλα ρολο π.χ. το <<ζυγισμα>> της ολης κατασκευης.
geogr... (21/3/2009, 13:51) πιστευω πως σε καποια αυτοκινητα μπορει να υπαρξει βελτιωση με την αλλαγη της αναρτησης, σε καποια αλλα παλι οχι, εχει να κανει με τι αναρτηση εχει βαλει ο κατασκευαστης, πχ ειδα μεγαλη βελτιωση με την αλλαγη αναρτησης στο hyundai accent αλλα δεν μπορω να πω το ιδιο και στην περιπτωση του nissan almera, οπου η αναρτηση που ειχε απο το εργοστασιο ηταν καλυτερη απ αυτην που εβαλα.
gramm... (20/3/2009, 11:40) Έχω ALFA ROMEO 147, 2001, 120 HP πού έχει πού καλή ανάρτηση. Μετά τα 100.000 χιλ. άλλαξα αμορτισέρ και ψάχνοντας στην αγορά έβαλα άλλα αμορισέρ, χωρίς αλλαγή ελλατηρίων και χαμήλωμα. Παρόλο που έβαλα τα ακριβότερα που υπήρχαν στη αγορά, όλοι αυτά πρότειναν, εντούτοις το αυτοκίνητο δεν έχει την ίδια σίγουρη οδική συμπεριφορά που είχε με τα ΄΄μανίσια΄΄ αμορτισέρ. Τι φταίει?
a.kou... (19/3/2009, 15:52) Φυσικά και έχω εμπιστοσύνη στην εργοστασιακή ανάρτηση του αυτοκινήτου μου (SEAT LEON 1,4 TSI). Δε χρειάζεται καν το βελτιωμένο κιτ που παρέχει η αντιπροσωπία για να γίνει πιο σπορ. Πιστεύω δε ότι τα όρια σχεδόν όλων των αυτοκινητων που κυκλοφορούν φέροντα εργοστασιακές αναρτήσεις ξεπερνουν εκείνα των μέσων οδηγών. Οπότε γιατί να βελτιώσεις κάτι όταν από την πρώτη στιγμή σε υπερκαλύπτει
hexag... (19/3/2009, 11:41) Απο πρωσοπική εμπειρία σε αρκετα γαλλικα μοντελα (peugeot και citroen) οπου το κράτημα είναι ένα δυνατό χαρτί δέν μου άρεσε τόσο πολύ η κλίση που έπρενε το αμάξωμα σε ανοικτές στροφές με λίγα παραπάνω χιλιόμετρα. Αυτη η κλιση ομως εκανε το αυτοκινητο αρκετα ασφαλες και προβλεπομενο χωρις αποτομες τασεις υποστροφης(μπαινοντας) και υπερστροφης (βγαινοντας). Παράλληλα, αυτες οι ρυθμισεις εδιναν και μεγαλα επιπεδα ανεσης στους πραγματικα κακους ελληνικους δρομους. Στο τελευταιο μου αυτοκινητο, ενα peugeot 306 cabriolet, αποφάσισα να βαλω μια τεραδα bilstein κίτρινα ρυθμιζόμενα και ενα πολυ καλο σετ ελατηριων απο τη γαλλια. Παραλληλα μπήκαν και μια τεραδα 17αρες ζαντες με λαστιχο PZero Nero. Το αυτοκιμητο μεταμορφωθηκε 1000% προς το καλυτερο απο όλες τις απόψεις. 1ον. Εγινε πολυ πιο ομορφο. 2ον. Εγινε πολυ πιο στριφτερο αλλα πιο αποτομο στα χερια ενος απειρου οδηγου 3ον. Φρέναρε καλύτερα Οσο για τα μειονεκτήματα το μόνο που μπορει να παρατηρηθεί είναι οτι επεσαν τα επιπεδα της ανεσης και αυτο ΜΟΝΟ στους ελληνικους δρομους, κατι το οποιο μπορει να διορθωθει με προσεκτικη οδηγηση... Δεν μπορει κανενας να με πείσει οτι μια τετραδα μαμα αμορτισερ και ελατηρια ειναι καλυτερη απο τις παραπανω επιλογες....σας το λεω απο πρωσοπικη εμπειρια...Το μονο που θελει ειναι λιγο παραπανω προσοχη οταν το αμαξι το οδηγει καπιος απειρος οδηγος... Νίκος
gryll... (19/3/2009, 10:48) Οντως, ειναι λιγες οι φορες που καποιος "εφτιαξε" μονος του την αναρτηση του αυτοκινητου του και αυτη απεδωσε τα αναμενομενα. Φυσικα και δεν ειμαστε πιο εξυπνοι εμεις και δεν ξερουμε καλυτερα τι χρειαζεται το αυτοκινητο μας απο εκεινον που το σχεδιασε και το κατασκευασε!! Οποιος θελει σπορ αυτοκινητο με σπορ αναρτηση, το παιρνει ετοιμο και δεν το φτιαχνει αυτος!!
kosta... (19/3/2009, 09:28) Καλημέρα. Η εργοστασιακή ανάρτηση έχει κατασκευαστεί για μια μέση χρήση. Ετσι οι όποιες ιδιαιτερότητες της διαδρομής στην οποία κινούμαστε προτάσει και τις ανάλογες επεμβάσεις στις αναρτήσεις.(π.χ. δρόμος με γιάμπ, με ανάποδες κλίσεις, με λακούβες, υψηλών ταχυτήτων, χαμηλών ταχυτήτων, κ.ο.κ.) ευχαριστώ.
pkara... (19/3/2009, 09:11) Ola ta sxolia einai poly swsta, To kostos omws kamia fora den epitrepei ston kataskeyasth thn xrhsh tou teleioy amortiser synh8ws, ekei me prosektikh epilogh enos ekseligmenou amortiser ladiou-aeriou mporoume na periorisoume kapoia fainomena kyriws katanomhs varous xwris na katafeygoyme se extreme lyseis xamilwmatos opoy gia ka8hmerinh xrhsh kai dh stous MIG(made in greece) dromous mono ais8htiko apotelesma prosferoun... e.g "Koita to toumpano" :)