ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Πώς τα μικρά SUV εξαφάνισαν σιγά σιγά τα οικογενειακά hatchback;
Κίνηση στην Αθήνα: Γιατί περισσότεροι δρόμοι δεν αρκούν για να πάψει το μποτιλιάρισμα;
Ηλεκτρικό πορτ μπαγκάζ: Ευκολία ή απλά… φιγούρα;
Ποιο σημερινό αμάξι θα μπορούσε να γίνει το ρετρό του μέλλοντος;
Τα ηλεκτρικά θα δουλεύουν με κινητήρες βενζίνης. Πώς;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Είναι τα SUV πιο ασφαλή από τα άλλα αυτοκίνητα; Μήπως τα προτιμάτε γιατί σας κάνουν να νοιώθετε περισσότερη ασφάλεια;
Διαβάστηκε από 9695 αναγνώστες

Σημασία δεν έχει αν είναι τα SUV πιο ασφαλή αλλά αν σας δημιουργούν εσάς μεγαλύτερο αίσθημα ασφαλείας όταν είστε μέσα. Γιατί αυτό μετράει όταν διαλέγει κανείς αυτοκίνητο. Εσείς λοιπόν πως το βλέπετε; Τα θεωρείτε πιο ασφαλή; Τα προτιμάτε γι αυτό; Και τελικά είναι; Το Ford Kuga είναι ένα από τα πρώτα πεντάστερα (Euro Ncap) μοντέλα της κατηγορίας του Σημασία δεν έχει αν είναι τα SUV πιο ασφαλή αλλά αν σας δημιουργούν εσάς μεγαλύτερο αίσθημα ασφαλείας όταν είστε μέσα. Γιατί αυτό μετράει όταν διαλέγει κανείς αυτοκίνητο. Εσείς λοιπόν πως το βλέπετε; Τα θεωρείτε πιο ασφαλή; Τα προτιμάτε γι αυτό; Και τελικά είναι; Το ότι υπάρχει αυτή η ιδέα ότι μέσα σε ένα SUV τα πράγματα θα είναι καλύτερα σε περίπτωση ατυχήματος, δε μπορεί να το αρνηθεί κανείς. Και δεν είναι ελληνικό μόνο φαινόμενο. Τα SUV έχουν ανακηρυχθεί (ανεπίσημα βέβαια) ως το “αυτοκίνητο για το σχολείο” αφού είναι αυτά που προτιμώνται περισσότερο σαν αγορά από τις μητέρες παγκοσμίως για να πηγαίνουν τα παιδιά στο σχολείο.
Λίγο υποτιμητικό για ένα αυτοκίνητο με τόσες ικανότητες, όμως αυτό που μετράει και που τραβάει τις πωλήσεις προς τα πάνω είναι το αίσθημα ασφαλείας που δημιουργεί στους αγοραστές (σε αυτή την περίπτωση τις μητέρες) ότι είναι ότι πιο σίγουρο για τα παιδιά τους (άλλη συζήτηση αν τα δένουν με ζώνες σε παιδικά καθισματάκια).

Πρόκειται όμως για γεγονός ή ψευδαίσθηση; Είναι δηλαδή τα SUV πιο ασφαλή; Αν σκεφτεί κανείς πως μέχρι πριν δύο χρόνια τα περισσότερα μοντέλα της κατηγορίας δεν μπορούσαν να “πιάσουν” με τίποτα τα πέντε αστέρια, στην προηγούμενη, απλούστερη και λιγότερο απαιτητική μορφή του EuroNCAP, η ασφάλεια που προσφέρουν τα SUV θα έλεγε κανείς πως είναι υπό αμφισβήτηση.
Αλήθεια είναι βέβαια πως πλέον τα περισσότερα μοντέλα έχουν ανεβάσει τον πήχη και φεύγουν από το νέο EuroNCAP με την υψηλότερη βαθμολογία. ¶ρα είναι τουλάχιστον όσο ασφαλή και τα άλλα αυτοκίνητα.

Το πρόβλημα με τα SUV είναι το βάρος τους. Η μεγάλη αδράνεια δύσκολα επιταχύνεται και δύσκολα σταματάει. Αν και οι κατασκευαστές έχουν κάνει θαύματα τόσο στις επιδόσεις ακόμη και από μικρούς κινητήρες όσο και στα φρένα, όταν γίνει το “μπαμ” ένα βαρύ αυτοκίνητο με την ορμή του δεν σταματάει εύκολα εκεί που χτύπησε.
Ανεξάρτητες δοκιμές συγκρούσεων ανάμεσα σε διαφορετικά αυτοκίνητα έχουν δείξει πως αυτή η ορμή λειτουργεί κατά των επιβατών όταν δύο τόσο βαριά αυτοκίνητα τρακάρουν μεταξύ τους. Λειτουργεί όμως υπέρ τους όταν το SUV τρακάρει με μικρότερο όχημα. Σενάριο πολύ πιο πιθανό από ότι δύο SUV μεταξύ τους.

Αν είναι καλύτερα να είσαι στο SUV όταν τρακάρει με κάτι μικρότερο δε σημαίνει λοιπόν ότι τα SUV είναι ασφαλέστερα; Για κάποιους αυτό μπορεί να είναι αρκετό. Για άλλους όχι. Γιατί άλλες ανεξάρτητες δοκιμές έχουν δείξει ότι στον ενεργητικό τομέα, τα SUV δεν τα πάνε τόσο καλά. Το μεγάλο τους ύψος είναι αιτία ντεραπαρίσματος, κάτι που έχει διαπιστωθεί αρκετές φορές. Το θέμα όμως είναι πως νοιώθει ο καθένας. Εσείς νοιώθετε μεγαλύτερη ασφάλεια μέσα σε ένα SUV; Πιστεύετε πως σας προστατεύει καλύτερα από ένα άλλο αυτοκίνητο; Θα το προτιμούσατε μόνο και μόνο για αυτό; Τι λέτε;
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
kosta... (15/9/2010, 09:57) Δυστυχώς τα SUV αναπτύσουν μεγάλες ταχύτητες στο δρόμο 150χλμ+ που σε συνδιασμό με το μεγάλο βάρος που έχουν να είναι κινούμενες απειλές. Παράδειγμα μια φορά τελίκιαζα το 1000αρι μηχανάκι μου και βρέθηκα να προσπερνάω ενα SUV σιγά-σιγά. Ισως θα πρέπει να αντιγράψουμε την φύση καθώς τα μεγάλα ζώα συνήθως είναι αργοκίνητα.
c_kit... (12/9/2010, 02:28) ΝΑΙ, είναι πιο ασφαλή ναι, έχω SUV ναι, έχω δεκάδες λόγους που το προτιμώ από ένα χαμηλό αυτοκίνητο ναι, προτιμώ να είμαι μέσα σε SUV αν τρακάρω, παρά σε κάτι χαμηλό. Όποιος λέει το αντίθετο, λέει ψέματα. ναι, είναι πιο ψηλά, πιο βαριά και λιγότερο σβέλτα, αλλά κάνεις πιο σπάνια κόντρες, χαζομάρες, χαζογκαζιές, καγκουριές, κλπ, άρα είσαι πιο ασφαλής. ναι, δεν πάω κάθε μέρα σε χωματόδρομους, αλλά μέσα στην Αθήνα, στο χωριό, στις διακοπές είμαι πιο άνετος. ΝΑΙ, ΒΑΖΩ ΣΤΟ ΠΟΡΤ-ΜΠΑΓΚΑΖ 2 ΠΟΔΗΛΑΤΑ, ΕΝΩ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΜΕ ΤΙΣ ΛΙΜΟΥΖΙΝΕΣ ΜΕ ΤΟ ΖΟΡΙ ΧΩΡΑΝΕ ΕΝΑ ναι, το ξέρω ότι τα MPV έχουν μεγαλύτερους χώρους από τα SUV, αλλά δεν μου αρέσουν ναι, βασικά μου αρέσουν γιατί είναι πιο όμορφα
manos... (10/9/2010, 00:08) AN KAI ΕΙΜΑΙ ΦΑΝΑΤΙΚΟΣ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ, ΕΝ ΤΟΥΤΟΙΣ ΘΑ ΑΠΑΝΤΗΣΩ ΑΡΝΗΤΙΚΑ. ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ ΑΝ ΤΟ ΛΑΔΙ ΣΤΟ ΚΑΝΤΗΛΙ ΣΟΥ ΕΧΕΙ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ, ΚΑΙ ΤΑΝΚΣ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΘΑ ΠΑΣ ΣΤΑ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ.
kapat... (9/9/2010, 18:25) δεν ξερω κατα ποσο τα αποτελεσματα του crash test ανταποκρινονται στις ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ συνθηκες. Δηλαδη σε καθε τεστ αξιολογησης πολυ μεγαλο ρολο παιζει το βαρος του οχηματος.Ενα μικρο πχ.900 κιλα παιρνει 4 αστερια και ενα μεγαλο τζηπ 2300 κιλα παιρνει 4 αστερια. δηλαδη και τα δυο παρεχουν την ιδια ασφαλεια ?????? τι θα συμβει αν τρακαρουν μεταξυ τους ?????? Οι νταλικες ποσα αστερια περνουν ( αν υπαρχει κρασ τεστ) και σε μια μετωπικη συγρουση νταλικας π.χ. με 1 αστερι με ενα 5αστερο ιχ ποιος θα επιζησει???
ioann... (8/9/2010, 19:16) Ναι ειναι ασφαλή για αυτόυς που τα έχουν και πατανε επι πτωματων. Τα suv ειναι τα ποιο αχρηστα οχηματα. Μεγαλο βαρος , μεγαλος ογκος , ψηλη καταναλωση & ρυπανση. Και δηθεν εκτος δρομου ικανοτητες... δηλαδη επι των πεζοδρομων και των πλατειων.... Απευθυνονται σε αυτους που θελουν να επιβαλλονται με τη λογικη του "μεγαλο ψαρι τρωει μικρο" Κανονικα θα επρεπε να απαγορευεται η κινηση τους εντός των κέντων των πόλεων όπως και στα φορτηγα...
nonda... (8/9/2010, 09:03) τι θα λεμε αραγε τωρα που θα βγουν τα μικρα suv fiesta ix 20 ?
teola... (7/9/2010, 17:37) Τα SUV είναι τόσο ασφαλή όσο και οι υπολοιπες κατηγορίες αυτοκινήτων όσον αφορά στην παθητική ασφαλεια. Αν υπολογίσουμε όμως το αυξημένο βάρος και ύψος σε σχέση με ένα αντίστοιχης κατηγορίας ΙΧ, πιθανόν σε μια μεταξύ τους σύγκρουση το δεύτερο να πάθει μεγαλύτερη ζήμιά. Πάντως ο λόγος που τα αγοράζουν οι περισσότεροι έχει να κάνει με την αίσθηση διαφορετικότητας και τη "μούρη", και όχι με την ασφάλεια. Η ψευδαίσθηση του πιο ασφαλούς σίγουρα μειώνεται όταν αναλογιστεί κανείς και την μειωμένη ενεργητική ασφάλεια που παρέχουν λόγω αυξημένου βάρους, ύψους, οδηγησιμότητας, απόστασης φρεναρίσματος κτλ. σε σχέση με ένα αντίστοίχο ΙΧ. Μόδα είναι και θα περάσει...
ixok... (7/9/2010, 10:52) Ο καθένας αισθάνεται διαφορετικά την ασφάλεια.Προσωπικά αισθάνομαι πιο ασφαλής σε χαμηλά αυτοκίνητα.Δεν υπάρχει τίποτα πιο ωραίο απο το να νιώθεις κοντα στο δρόμο.Σου δίνει μια αίσθηση ελέγχου και επαφής με το περιβάλλον.Ενώ στα SUV η υψηλή θέση οδήγησης και οι αυξημένες κλίσεις δε μου εμπνέουν τόση εμπιστοσύνη.Κ ακόμη και αν είναι πιο ασφαλη τα SUV διαφωνω με αυτήν τη λογική -το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό-.
holda... (7/9/2010, 10:20) Συμφωνώ με το autotriti, ναι μεν μεγάλη μάζα για καλύτερη παθητική ασφάλεια, αλλά ψηλό κέντρο βάρους με αντίστοιχα κακή ενεργητική ασφάλεια. Φαντάζομαι όσο πιο πολύς κόσμος τα αγοράζει, τόσο πιο πολύ θα τα προσέχουν οι κατασκευαστές. Πάντως τώρα που ασχολούμαστε περισσότερο με το περιβάλλον-ρύπους και που τελειώνουν σιγά σιγά τα αποθέματα πετρελαίου και που βιώνουμε παγκοσμίως οικονομική κρίση (ιδιαίτερα εμείς), νομίζω πως είναι κακή ιδέα η αγορά ενός τέτοιου αυτοκινήτου.
pvaik... (7/9/2010, 09:21) ΕΧΩ ΞΑΝΑΓΡΑΨΕΙ, ΠΩΣ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΤΟ 95% ΤΩΝ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ SUV ΤΑ ΕΧΟΥΝ ΑΓΟΡΑΣΕΙ ΓΙΑ ΛΑΘΟΣ ΛΟΓΟΥΣ, ΜΙΑ ΠΟΥ Ο ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΣ ΤΥΠΟΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΤΗΚΕ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΙΔΙΚΗ ΜΕΡΙΔΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟ ΤΡΟΠΟ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ. ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΛΑΘΟΣ ΛΟΓΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΠΟΥ ΘΙΓΕΤΑΙ ΣΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ NON PAPER. ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΟΓΚΟΥ ΤΟΥΣ, ΤΟΥ ΒΑΡΟΥΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΤΗΣΙΜΑΤΟΣ ΤΟΥΣ, ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΚΑΚΟ ΒΑΘΜΟ ΣΤΗΝ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΕ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΜΕ ΕΝΑ ΕΠΙΒΑΤΙΚΟ ΠΟΥ ΚΟΣΤΙΖΕΙ ΤΑ ΙΔΙΑ ΧΡΗΜΑΤΑ. ΑΝ ΑΝΑΛΟΓΙΣΘΟΥΜΕ ΟΤΙ ΕΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ SUV ΚΟΣΤΙΖΕΙ ΑΠΟ 30 ΕΩΣ 35 ΧΙΛ (ΔΕΝ ΜΙΛΑΩ ΓΙΑ ΤΑ ΜΙΝΙ SUV ΠΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ), ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΤΕ ΠΟΣΟ ΚΑΛΟΣΤΗΜΕΝΟ ΕΠΙΒΑΤΙΚΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΚΟΣΤΟΣ. ΤΟ ΕΝ ΛΟΓΩ ΕΠΙΒΑΤΙΚΟ ΚΑΙ ΠΕΝΤΑΣΤΕΡΟ ΣΙΓΟΥΡΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ EURONCAP, ΑΛΛΑ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΘΑ ΣΤΡΙΒΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΚΑΙ ΘΑ ΦΡΕΝΑΡΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ SUV. ΘΑ ΕΧΕΙ ΔΗΛΑΔΗ ΑΣΥΓΚΡΙΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ. Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ SUV ΛΟΓΩ ΜΕΓΕΘΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΛΟΙΠΟ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΗΣ ΕΠΟΧΗΣ, ΤΟΤΕ ΠΟΥ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΠΙΣΤΕΥΕ ΟΤΙ ΟΣΟ ΠΙΟ ΑΝΘΕΚΤΙΚΗ ΛΑΜΑΡΙΝΑ ΕΙΧΕ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΟΣΟ ΠΙΟ ΜΕΓΑΛΟ ΗΤΑΝ, ΤΟΣΟ ΠΙΟ ΠΟΛΛΗ ΚΑΙ Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ. ΤΟΤΕ ΒΕΒΑΙΑ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΟΤΙ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΤΥΧΗΜΑΤΟΣ ΜΕ ΕΝΑ ΤΕΤΟΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ, ΟΙ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΑΝΤΙ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΘΟΥΝ ΜΕΤΑΤΡΕΠΟΤΑΝ ΣΕ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΠΟΛΤΟ. ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΛΟΓΙΣΘΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΙΝΔΥΝΟ ΠΟΥ ΕΓΚΥΜΟΝΟΥΝ ΤΑ SUV ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΑ ΕΠΕΛΕΞΑΝ (ΕΙΤΕ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ, ΕΙΤΕ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΛΟΓΙΚΟΙ), ΣΤΕΡΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΤΗΝ ΟΡΑΤΟΤΗΤΑ ΟΤΑΝ ΕΙΝΑΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΜΕ ΤΟΝ ΟΓΚΟ ΤΟΥΣ, Η ΟΤΑΝ ΤΟΥΣ "ΒΑΛΟΥΝ ΑΠΟ ΚΑΤΩ" ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΤΥΧΗΜΑΤΟΣ. ΕΚΤΙΜΩ ΟΤΙ ΔΕΝ ΑΞΙΖΟΥΝ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΟΝ ΚΟΠΟ ΓΙΑ ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΕΙ Η ΜΑΜΑ ΤΟ "ΣΠΛΑΧΝΟ" ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΚΑΠΟΙΕΣ ΦΟΡΕΣ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΑ ΔΕΝΕΙ ΣΤΟ ΚΑΘΙΣΜΑΤΑΚΙ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΟΥ ΦΟΡΑΕΙ ΤΗ ΖΩΝΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ.
evamp... (7/9/2010, 09:20) τα suv ειναι απλα απατη. φυσικα δεν ειναι ποι οασφλαη επειδη ειναι ποιο ψηλα. απορω ποιος δινει τοσα λεφτα για ενα απλο αμαξακι. επισης απορω ποιος δινει λεφτα για τζιπ ενω ζει στην πολη... ελεος
anna.... (6/9/2010, 23:12) Θα επρεπε ολα τα αυτοκινητα να βαθμολογουντε κατω απο τις ειδιες συνθικες σε ολες τις κατηγοριες.-