Γιατί βούτηξαν 25% οι πωλήσεις των ηλεκτρικών το 2024;

3.313 Επισκέψεις στο άρθρο (19/4/2024)
Γιατί βούτηξαν 25% οι πωλήσεις των ηλεκτρικών το 2024;

- Είναι 25% κάτω σε σχέση με πέρσι, οι πωλήσεις ηλεκτρικών στην Ευρώπη (Α 3μηνο 2024)
- Παρά τις επιδοτήσεις τα ηλεκτρικά είναι ακριβότερα από τα κανονικά αυτοκίνητα
- Η πολυπληθής αγορά της Κίνας «τραβάει» (μα εκεί έχουν και μισή τιμή από αυτήν που φθάνουν στην Ευρώπη)
-Οι γνωστές μάρκες βλέπουν πως ο κόσμος δεν αγοράζει ηλεκτρικά, λανσάρουν περισσότερα βενζίνης/diesel

Είναι 25% κάτω σε σχέση με πέρσι, οι πωλήσεις ηλεκτρικών στην Ευρώπη (Α 3μηνο 2024)

Τι γίνεται με τα ηλεκτρικά στην Ευρώπη; Πως γίνεται η αγορά να κάνει τόσο μεγάλη βουτιά όταν όλα έδειχναν πως τα ηλεκτρικά πάνε για την κορυφή; Μήπως βιαζόμαστε και αντί να κοιτάζουμε τι θέλουμε εμείς, παίζουμε το «παιχνίδι» της Κίνας; Και πως αντιδρούν οι κατασκευαστές;
 
Με το κλείσιμο του πρώτου τριμήνου, τα ηλεκτρικά στην Ευρώπη μείωσαν τόσο πολύ τις πωλήσεις τους που αν ήταν άλλη κατηγορία, θα είχε δει λουκέτο και θα την ξεχνούσαμε ήδη. Ειδικά με δεδομένο πως τον Ιανουάριο οι πωλήσεις είναι πάντα πολλές, η Ευρώπη φάνηκε να γυρίζει την πλάτη στα ηλεκτρικά και να πέφτει με τα «μούτρα» στα υβριδικά και συμβατικά μοντέλα. Δεν πρόκειται δηλαδή για πρόβλημα στην αγορά. Ο κόσμος στην Ευρώπη θέλει όλο και περισσότερα αυτοκίνητα. Απλά όχι τόσα ηλεκτρικά.

Παρά τις επιδοτήσεις τα ηλεκτρικά είναι ακριβότερα από τα κανονικά αυτοκίνητα

Ανάλογα με το ποιον θα ρωτήσεις, θα πάρεις και άλλη απάντηση για τη μείωση αυτή. Όμως γεγονός παραμένει πως οι τιμές είναι ιδιαίτερα ακριβές και παραμένουν έτσι ακόμη και στα νέα μοντέλα, που θα περίμενε κανείς πως ως πιο ώριμα και με τις οικονομίες κλίμακας σε πλήρη εξέλιξη, να έχουν και πιο ανταγωνιστικές τιμές. Το γιατί οι τιμές δεν πέφτουν καθόλου είναι ένα ζήτημα, ειδικά με δεδομένο πως στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών, τα ίδια μοντέλα είναι σημαντικά φθηνότερα, πράγμα που σημαίνει πως υπάρχει περιθώριο, απλά όχι για την Ευρώπη. Την ίδια στιγμή οι υποδομές που δεν προχωρούν παραμένει επίσης ανασταλτικός παράγοντας και λόγος να προτιμήσει κανείς ένα υβριδικό μοντέλο.

Η πολυπληθής αγορά της Κίνας «τραβάει» (μα εκεί έχουν και μισή τιμή από αυτήν που φθάνουν στην Ευρώπη)

Υπάρχει ένα ερώτημα που πλανάται όμως, με δεδομένο πως πλέον η Κίνα είναι η πρώτη αγορά και πως επίσης η Κίνα θέλει τα ηλεκτρικά περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο. Δεν είναι τυχαίο πως η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία βγήκε μπροστά μόνο αφού η ηλεκτροκίνηση εδραιώθηκε πλέον ως η τεχνολογία του άμεσου μέλλοντος. Η Κίνα επιτέλους έχει πρόσβαση σε όλες τις αγορές, ανταγωνίζεται στα ίσα όλες τις μάρκες, δεν υστερεί ούτε σε τεχνολογία, ούτε σε ποιότητα ούτε σε σχεδίαση. Αρκεί να μιλάμε για ηλεκτρικό μοντέλο. Οι κακές γλώσσες λένε μάλιστα πως η Κίνα «έπαιξε» όλη την αυτοκινητοβιομηχανία, την έφερε στα μέτρα της και τώρα την κερδίζει.

Οι γνωστές μάρκες βλέπουν πως ο κόσμος δεν αγοράζει ηλεκτρικά, λανσάρουν περισσότερα βενζίνης/diesel

Όμως το πράγμα δεν είναι τόσο απλό. Οι παραδοσιακοί κατασκευαστές φαίνεται πως περίμεναν την πτώση στα ηλεκτρικά στην Ευρώπη. Δεν εξηγείται ξαφνικά μέσα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα να λανσάρουν το ένα μετά το άλλο θερμικά μοντέλα, ακόμη και αυτοκινήτων που αρχικά ήταν μόνο ηλεκτρικά, χωρίς πρόβλεψη για κινητήρα εσωτερικής καύσης. Φυσικά η αγορά δύο ταχυτήτων, ηλεκτρικά βασικά στην Κίνα και θερμικά βασικά στην Ευρώπη δεν είναι ότι καλύτερο για τους κατασκευαστές, όμως έτσι καλύπτουν τις ανάγκες μας εδώ, αλλά και διατηρούν το «παιχνίδι» εκεί που είναι ξεκάθαρα καλύτεροι, δηλαδή στα θερμικά.
 
Γιατί όμως δεν πέφτουν και στην Ευρώπη οι τιμές; Τα νέα θερμικά μοντέλα θα καλύψουν τη ζήτηση, όμως αν η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον, πότε θα πάρουμε και εμείς ηλεκτρικό; Εσύ τι λες; Πότε το βλέπεις;

TI LINGLONG AGORAZO
NISSAN