Η Shell κλείνει τους σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου στην Καλιφόρνια

Η Shell κλείνει τους σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου στην Καλιφόρνια

1.875 Επισκέψεις στο άρθρο (13/2/2024)

- Η εταιρεία χάνει 7 από τους συνολικά 55 σταθμούς (12%) υδρογόνου της
- Επιπλοκές στον εφοδιασμό και εξωτερικοί παράγοντες της αγοράς οδήγησαν στο κλείσιμο
- «Ξεκρέμαστοι» μένουν οι ιδιοκτήτες του Toyota Mirai και του Hyundai Nexo
- Η εταιρεία θα συνεχίσει να λειτουργεί σταθμούς υδρογόνου βαρέων οχημάτων στην πολιτεία

Η εταιρεία χάνει 7 από τους συνολικά 55 σταθμούς (12%) υδρογόνου της

Ασχημα νέα για τους ιδιοκτήτες οχημάτων υδρογόνου στην Καλιφόρνια, καθώς η Shell ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να κλείσει οριστικά τους σταθμούς ανεφοδιασμού της για τα υδρογονοκίνητα ηλεκτρικά επιβατικά οχήματα με κυψέλες καυσίμου (FCEV), που λειτουργεί στην συγκεκριμένη πολιτεία. Σύμφωνα με την Hydrogen Fuel Cell Partnership (H2FCP), η Shell λειτουργούσε στην συγκεκριμένη πολιτεία επτά από τους συνολικά 55 σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου της, γεγονός που σημαίνει ότι θα χαθεί περίπου το 12% των σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου της εταιρείας.

Επιπλοκές στον εφοδιασμό και εξωτερικοί παράγοντες της αγοράς οδήγησαν στο κλείσιμο

Παρότι η έλλειψη ζήτησης για υδρογονοκίνητα οχήματα ίσως παίζει ρόλο στην απόφαση της Shell, πιθανότατα δεν είναι ο μόνος παράγοντας. Στην επιστολή που ανακοινώνει το κλείσιμο, ο αντιπρόεδρος της Shell Hydrogen, Andrew Beard, ανέφερε ότι τα πρατήρια κλείνουν λόγω επιπλοκών στον εφοδιασμό του υδρογόνου και άλλων εξωτερικών παραγόντων της αγοράς. Η απόφαση αυτή ακολουθεί την προηγούμενη κίνηση της Shell να κλείσει "προσωρινά" πέντε από τους σταθμούς ανεφοδιασμού της το 2023, οι οποίοι τώρα θα κλείσουν οριστικά, ενώ παλαιότερα η εταιρεία είχε δηλώσει ότι θα κατασκεύαζε 48 νέους σταθμούς σε όλη την πολιτεία.

«Ξεκρέμαστοι» μένουν οι ιδιοκτήτες του Toyota Mirai και του Hyundai Nexo

Σε κάθε περίπτωση, αυτή η απόφαση σημαίνει λιγότερες επιλογές για τους ιδιοκτήτες οχημάτων υδρογόνου. Αυτό αφήνει «ξεκρέμαστους» τους ιδιοκτήτες οχημάτων όπως το Toyota Mirai, το Hyundai Nexo και το επερχόμενο Honda CR-V FCEV. Η Toyota εξέδωσε μάλιστα ανακοίνωση στην οποία αναφέρει ότι οι ιδιοκτήτες Mirai στην Καλιφόρνια μπορεί να αντιμετωπίσουν προκλήσεις ανεφοδιασμού λόγω του πρόσφατου κλεισίματος σταθμών υδρογόνου και ότι σκοπεύει να συνεργαστεί μαζί τους για να βοηθήσει στον εντοπισμό τρόπων αντιμετώπισης των προβλημάτων τους.

Η εταιρεία θα συνεχίσει να λειτουργεί σταθμούς υδρογόνου βαρέων οχημάτων στην πολιτεία

Ωστόσο, η εταιρεία θα συνεχίσει να λειτουργεί σταθμούς ανεφοδιασμού βαρέων οχημάτων στην πολιτεία. Πιο συγκεκριμένα, η Shell δήλωσε ότι σχεδιάζει να επικεντρωθεί σε βαρέα οχήματα, όπως τα φορτηγά μεταφοράς, όταν πρόκειται για τον ανεφοδιασμό με υδρογόνο. Παράλληλα, σχεδιάζει να επενδύσει στην τεχνολογία φόρτισης ηλεκτρικών ελαφριών οχημάτων. Αυτό αντανακλά και την ανάπτυξη της αγοράς νέων ενεργειακών οχημάτων. Μόλις 3.143 οχήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου πωλήθηκαν στην Καλιφόρνια το 2023, περίπου το 1% του συνόλου των ηλεκτρικών οχημάτων που πωλήθηκαν την ίδια περίοδο.

Mercedes
KIA