Η Toyota δείχνει το μέλλον των μπαταριών: 1.500 χλμ. με 10' φόρτιση
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Η Toyota δείχνει το μέλλον των μπαταριών: 1.500 χλμ. με 10' φόρτιση

17.061 Επισκέψεις στο άρθρο

- Η Toyota μας έμαθε τι πάει να πει υβριδικό, τώρα ετοιμάζει 3 νέες τεχνολογίες μπαταρίας για ηλεκτρικά
- Η μια θα βγάζει 1.000 χλμ. με μια φόρτιση και θα είναι 20% φθηνότερη από τις υπάρχουσες
- Η δεύτερη θα βγάζει περίπου 740 χλμ. και θα είναι 40% φθηνότερη!
- Η 3η θα καταφέρνει αυτονομίες από 1.100 έως 1.500 χλμ. & θα φορτίζει σε 10 λεπτά

Όλα όσα υπάρχουν στα «ηλεκτρικά» σχέδια της Toyota

Η Toyota είναι η μάρκα που έκανε ευρέως διαθέσιμη στην ευρωπαϊκή και ελληνική αγορά την υβριδική τεχνολογία, μια προσπάθεια που είχε μεγάλη ανταπόδοση στην ιαπωνική φίρμα, η οποία κάθε χρόνο ανακοινώνει πως το συντριπτικό ποσοστό των πωλήσεών της στη Γηραιά Ήπειρο αφορούν αυτοκίνητα αυτής της τεχνολογίας. Η Toyota είναι πασίγνωστη για τα υβριδικά της, είναι όμως μια μάρκα πιο πολύπλευρη από όσο πολλοί θεωρούν, αφού από το παλμαρέ της δεν λείπουν ούτε τα Plug-in υβριδικά (όπως το Prius αλλά και το νέο C-HR) ούτε και τα ηλεκτρικά. Το νέο bZ4x αποτελεί το πρώτο ηλεκτρικό ευρείας παραγωγής της φίρμας και είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά, προσφέροντας 615 χιλιόμετρα σύμφωνα με τα τεστ CLTC και φόρτιση μέσα σε 30 λεπτά για το 10-80%.

To 2026 η κατασκευή της μπαταρίας των 1.000 χλμ. αυτονομίας

Η ηλεκτροκίνηση μπορεί να έχει κάνει σημαντικά βήματα μπροστά τα τελευταία χρόνια, ωστόσο δεν είναι λίγοι αυτοί που (δικαιολογημένα) παραπονιούνται πως η αυτονομία τους, αν και έχει αυξηθεί, συνεχίζει να μην είναι αρκετή και πως η φόρτισή τους παραμένει χρονοβόρα. Απάντηση σε αυτές τις απόψεις είναι οι νέες μπαταρίες που θα κατασκευάσει η Toyota, οι οποίες θα έρθουν στην αγορά σταδιακά από το 2026 μέχρι το 2028 και θα δώσουν την δυνατότητα στη φίρμα να προσφέρει οικονομικά ηλεκτρικά και με περισσότερες δυνατότητες.

Το πρώτο βήμα προς τη νέα εποχή για γίνει με μια νέα μπαταρία next-gen (νέας γενιάς) από νικέλιο, κοβάλτιο και μαγνήσιο σε δύο εκδόσεις Performance και Popularization. Η Performance θα μπει σε παραγωγή το 2026, θα είναι τετράγωνη, θα έχει αυξημένη ενεργειακή πυκνότητα και θα προσφέρει ηλεκτρική εμβέλεια 1.000 χιλιομέτρων. Η Toyota σημείωσε επίσης ότι η μπαταρία θα είναι 20% φθηνότερη από αυτή που βρίσκεται στο bZ4X και θα μπορεί να φορτιστεί στο 10-80% σε 20 λεπτά ή λιγότερο.

Σε 3 ή 4 χρόνια η μπαταρία LFP με 740 χλμ. αυτονομία & 40% φθηνότερη των σημερινών

Η μπαταρία στην έκδοση Popularization θα διαφέρει από την Performance καθώς θα έχει νέα δομή (bipolar), σχήμα και διαφορετική χημεία. Συγκεκριμένα, η νέα μπαταρία, που θα μπει σε παραγωγή το 2026 ή το 2027, θα είναι φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP). Η μπαταρία τύπου Popularization θα προσφέρει 20% περισσότερη αυτονομία από αυτή του bZ4x (δηλαδή 740 χλμ.) και θα είναι ταυτόχρονα 40% πιο οικονομική. Η φόρτιση για το 10%-80% θα γίνεται σε 30 λεπτά ή λιγότερο.

Έρχονται μπαταρίες στερεάς κατάστασης με έως 1.500 χλμ. αυτονομία

Το τρίτο είδος μπαταρίας που θα φέρει η Toyota είναι το επόμενο στάδιο εξέλιξης της ηλεκτρικής της τεχνολογίας και ουσιαστικά συνδυάζει μια υψηλής απόδοσης μπαταρία με διπολική δομή με τεχνολογία Ni series. Η μπαταρία στερεάς κατάστασης αυτή θα έχει 10% περισσότερη αυτονομία από την Performance των 1.000 χιλιομέτρων, δηλαδή αυτονομία 1.100 χλμ. και θα είναι κατά 30% πιο φθηνή στην κατασκευή της από ό,τι η «παραδοσιακή» μπαταρία το bZ4x. H συγκεκριμένη μπαταρία θα φορτίζεται από 10-80% σε 20 λεπτά ή λιγότερο και θα λανσαριστεί το 2027 ή το 2028.

Αν όλα αυτά δεν είναι αρκετά η Toyota είπε ότι ήδη εργάζεται σε μπαταρίες στερεάς κατάστασης με ακόμα υψηλότερες προδιαγραφές. Από τη νέα μπαταρία που έρχεται πρέπει να αναμένουμε 50% μεγαλύτερη αυτονομία από την μπαταρία Performance, δηλαδή 1.500 χλμ! Η φόρτιση θα διαρκεί περίπου 10 λεπτά.

Συνέχεια του άρθρου >>>
Hyundai
SEAT