Είναι τα GTi γνήσια sport αυτοκίνητα ή «να΄ χαμε να λέγαμε»;

Είναι τα GTi γνήσια sport αυτοκίνητα ή «να΄ χαμε να λέγαμε»;

4.987 Επισκέψεις στο άρθρο (10/4/2022)

Μπορεί ένα μικρομεσαίο οικογενειακό να μεταμορφωθεί σε sport κατασκευή, επειδή έχει ισχυρό μοτέρ, σφιχτή ανάρτηση και δυνατά φρένα;

Θέλεις sport GTi; Διπλή τιμή, άρα διπλό αυτοκίνητο!

Τα GTi έχουν σχεδόν εξαφανίσει τα sport αυτοκίνητα, τουλάχιστον αυτά που βρίσκονται στα ίδια λεφτά. Είναι όμως ένα μικρομεσαίο GTi πραγματικά sport; Ή μας «τυφλώνουν» οι επιδόσεις και χάνουμε την ουσία;
 
Πόση απόσταση χωρίζει την GTi έκδοση ενός μοντέλου από την απλή; Δε μιλάμε για τις ειδικές περιπτώσεις που οι δύο μοιάζουν μόνο στο σχήμα. Αυτοκίνητα όπως το Toyota GR Yaris, παρά το όνομα, μοιράζονται ελάχιστα, με το εκείνα που αγοράζουμε εμείς. Τα περισσότερα GTi όμως είναι βασικά το ίδιο μοντέλο.
 
Το ότι η τιμή βέβαια των GTi μπορεί να είναι διπλή από την «απλή» έκδοση, μπορεί να «ψυλιάσει» κάποιους πως υπάρχει αρκετή ουσία. Κάποιοι θα πουν πως διπλά λεφτά αγοράζουν διπλό αυτοκίνητο, και πως ένα GTi είναι πολύ παραπάνω από απλά μια γρήγορη έκδοση, αλλά έχει σημαντικές αλλαγές, τόσες που να το κάνουν ένα άλλο μοντέλο. Ένα μοντέλο που μοιράζεται μόνο το σασί, το «σκελετό», και τίποτε άλλο με το «απλό».
 
Άλλοι πάλι θα πουν πως η τιμή περιλαμβάνει και ένα μεγάλο «καπέλο», αφού το περιθώριο κέρδους σε ένα GTi πρέπει να αντισταθμίσει τη μικρή παραγωγή, τυπικά γύρω στο 5-10% των αυτοκινήτων που βγαίνουν από το εργοστάσιο. Και έτσι παρά τη διπλή τιμή, τα περισσότερα είναι κέρδος, όχι ουσία.
 
Όμως κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει το γεγονός πως και μόνο αντικαθιστώντας ένα 3κύλινδρο χιλιάρι, με ένα θηρίο 2 λίτρων και 250+ ίππων, είναι από μόνο του ένα σημαντικό κόστος και μια τεράστια αλλαγή. Και ναι, μαζί με το μοτέρ θες άλλη ανάρτηση, φρένα, στήσιμο, ηλεκτρονικά. Σχεδόν τα πάντα. Βάλε τώρα και την τελείως διαφορετική διαδικασία εξέλιξης. Πίστες, επιδόσεις, ώρες επιπλέον δοκιμών. Το κόστος ξεπερνά οτιδήποτε χρειάζεται για την εξέλιξη μιας «απλής» έκδοσης.
 
Και πάλι όμως. Τι είναι αυτό το τελικό προιόν. Είναι ένα γρήγορο, ή έστω πολύ γρήγορο οικογενειακό; Είναι ένα πολύ ενδιαφέρον και ευχάριστο αυτοκίνητο; Η καλύτερη πιθανή μορφή του μοντέλου στο οποίο το GTi βασίζεται; Ή είναι κάτι παραπανω;
 
Μήπως είναι ένα πραγματικό sport μοντέλο; Παρά τους συμβιβασμούς που έχουν γίνει λόγω της «ταπεινής» του οικογενειακής προέλευσης. Μη λέμε ότι θέλουμε, ένα μικρομεσαίο οικογενειακό έχει πολλούς τέτοιους συμβιβασμούς. Και ενώ κάποιοι φεύγουν στις εκδόσεις GTi, άλλοι είναι αδύνατον να εξαφανιστούν. Όσο και να το χαμηλώσεις, το κέντρο βάρους μένει ψηλά. Όσο και να το φαρδύνεις, τα μετατρόχια είναι περιορισμένα. Όσο και να το ενισχύσεις, η ακαμψία είναι απλά καλύτερη. Χώρια τα μηχανικά μέρη που θα μείνουν ίδια με το απλό. Κρεμαγιέρα, γεωμετρία ανάρτησης, ο χώρος για την εξάτμιση, το βασικό ζύγισμα και η τοποθέτηση του κινητήρα εμπρός από τον μπροστά άξονα.
 
Όλα αυτά δεν συνάδουν με ένα sport αυτοκίνητο. Η εμπειρία όμως; Είναι αρκετή για να κάνει τα GTi πραγματικά sport αυτοκίνητα; Εσύ πως τα βλέπεις; Σαν πλούσιες, καλύτερες εκδόσεις κάποιων οικογενειακών μοντέλων; Ή πολύ πρακτικά sport αυτοκίνητα;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

ETRANSIT VS ESPRINTER
test center