Μήπως δεν ήταν ο Σκαραβαίος το πρώτο μοντέλο που έφτιαξε η Volkswagen;
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Μήπως δεν ήταν ο Σκαραβαίος το πρώτο μοντέλο που έφτιαξε η Volkswagen;

11.426 Επισκέψεις στο άρθρο (1/1/2024)

- Το πρώτο VW γεννήθηκε το 1938
- Tο όνομα του, KdF-Wagen και προοριζόταν για στρατιωτική χρήση
- Πριν μπει στην παραγωγή έκανε 3 εκατομμύρια χλμ. δοκιμών
- Τα πρώτα πολιτικά μοντέλα μπήκαν στην παραγωγή μετά τη λήξη του πολέμου

Σκαραβαίος ή... KdF;

Από όλα τα αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν στην ιστορία της αυτοκίνησης, το «Σκαθάρι» ίσως είναι το πιο εικονικό. Το υπερ-στρογγυλό αυτό αυτοκίνητο, ξεχείλιζε ανέκαθεν προσωπικότητα και μάλιστα η ιστορία του είναι ιδιαίτερα ανατρεπτική. Από έμπνευση και «παιδί» του Hitler, έγινε σύμβολο μαζί με το μεγαλύτερο αδερφάκι VW Bully του κινήματος των Hippies που είχαν ως όνειρο την Παγκόσμια Ειρήνη. Και όταν μιλάμε για «προσωπικότητα» μην ξεχνάμε τον «Herbie», τον πρωταγωνιστή της ομώνυμης ταινίας που μεγάλωσε γενιές και γενιές.

Οι περισσότεροι λοιπόν, θεωρούν πως το Beetle (Käfer στα Γερμανικά) ήταν το πρώτο μοντέλο της VW. Πόσο αλήθεια είναι όμως αυτό;

1938: Και το όνομα αυτού, KdF-Wagen

Ο Σκαραβαίος, ένα από αυτοκίνητα με τις περισσότερες μονάδες που παράχθηκαν ποτέ (μετά τα Toyota Corolla, Ford -Series και το ξαδερφάκι του VW Golf), με πάνω από 21,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα, ξεκίνησε την καριέρα του το 1938 με την ονομασία KdF-Wagen, όνομα που πήρε από τον Αδόλφο Χίτλερ. Η ονομασία στα Γερμανικά σημαίνει «Ισχύς μέσω της ευχαρίστησης». Πρόκειται για το πρώτο αυτοκίνητο της Volkswagen (αυτοκίνητο του λαού), με βασικά χαρακτηριστικά την στρογγυλεμένη οροφή και τον 4κύλινδρο boxer κινητήρα τοποθετημένο στο πίσω μέρος του. Στόχος, ένα ιδιαίτερα απλό αυτοκίνητο τόσο στην κατασκευή όσο και στην συντήρηση.

Κάποιες από τις δοκιμές εξέλιξης του μοντέλου έγιναν στις ίδιες εγκαταστάσεις που γίνονταν οι δοκιμές πολεμικών οχημάτων, όπως για παράδειγμα η αεροδυναμική σύραγγα που χρησιμοποιούταν για τις δοκιμές των μαχητικών αεροσκαφών, ενώ πριν μπει στην παραγωγή «έγραψε» σχεδόν 3 εκατομμύρια χιλιόμετρα δοκιμών.

Και το ίδιο το KdF προοριζόταν για στρατιωτική χρήση, ωστόσο οι πρώτες μονάδες που βγήκαν από το εργοστάσιο του Wolfsburg παραδόθηκαν σε υψηλόβαθμα στελέχη της Βέρμαχτ, για πολιτική χρήση. Εκτός του «στρογγυλού» μοντέλου, υπήρχαν 2 ακόμα παραλλαγές, το «τζιποειδές» Kubelwagen και το αμφίβιο Schwimmwagen» ενώ υπήρχαν και 4κίνητες εκδόσεις του. Τέλος, τα πρώτα πολιτικά Σκαθάρια βγήκαν από την παραγωγή μετά την έναρξη του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου, δύο χρόνια μετά.


Από το 1947 που έγινε η επανεκκίνηση της παραγωγής πολιτικών εκδόσεων του Σκαραβαίου υπήρξαν πολλές αλλαγές στην εμφάνισή του μέχρι και το τέλος της παραγωγής του to 2003.
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Από το 1947 που έγινε η επανεκκίνηση της παραγωγής πολιτικών εκδόσεων του Σκαραβαίου υπήρξαν πολλές αλλαγές στην εμφάνισή του μέχρι και το τέλος της παραγωγής του to 2003.

Το βάπτισμα του Σκαραβαίου

Έπρεπε να τελειώσει ο πόλεμος για να αλλάξει όνομα και να μετονομαστεί σε VW Type 1, γνωστό και ως Käfer. Υπό την εποπτεία των ¶γγλων, το βομβαρδισμένο εργοστάσιο της VW ξεκίνησε την παραγωγή, αρχικά κατασκευάζοντας κυρίως Σκαθάρια για τον Αγγλικό Στρατό, ενώ από το 1947 ξεκίνησε εκ νέου η παραγωγή κυρίως πολιτικών οχημάτων, που πλέον θα έμοιαζαν όλο και περισσότερο στον Σκαραβαίο που έχουμε όλοι στο μυαλό μας.

Η παραγωγή αυξανόταν χρόνο με το χρόνο έως το 1955 που βγήκε από την γραμμή παραγωγής ο εκατομμυριοστός Σκαραβαίος, ενώ το 1972 έγινε το αυτοκίνητο με τις περισσότερες μονάδες στην ιστορία ξεπερνώντας το Ford Model T, με 15 εκατομμύρια αυτοκίνητα.

EUROINS PASXA
fiat