Είναι ηλεκτρικό, έχει εκτεταμένη αυτονομία μέχρι και 650 χλμ., βγάζει… πόσιμο νερό μετά την διαδικασία καύσης. Πώς λειτουργεί το 2ης γενιάς Toyota Mirai, το πρώτο υδρογονοκίνητο όχημα παραγωγής στον κόσμο;
Βγάζει από την εξάτμιση νερό καθαρό σαν γάλα!
Όλοι γνωρίζουμε το Toyota Prius, το πρώτο ευρείας παραγωγής αυτοφορτιζόμενο υβριδικό, που το 1997 ξεκίνησε να ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο. Εεε, ο «υδρογονοκίνητος αδελφός» του είναι το Toyota Mirai. Το σεντάν που το 2014 έγινε το πρώτο υδρογονοκίνητο όχημα παραγωγής παγκοσμίως. Αξιοποιώντας την τεχνολογία «Toyota Hydrogen Fuel Cell» το Mirai έχει μηδενικές εκπομπές ρύπων, «καίει» υδρογόνο και εκπέμπει πόσιμο νερό από την εξάτμισή του! Νερό, που έχει ειπωθεί το 2014 για το 1ης γενιάς σεντάν, ότι είναι πιο ασφαλές από το γάλα, μιας και περιέχει λιγότερες οργανικές προσμίξεις!
Το Mirai είναι χτισμένο πάνω στην πλατφόρμα GA-L στην οποία βασίζεται και το Lexus LS.
Στην πραγματικότητα, το Toyota Mirai είναι ένα διαφορετικό είδος ηλεκτρικού μοντέλου. Για αυτό και το 2014 όταν και πρωτολανσαρίστηκε θεωρήθηκε ως το μέλλον της αυτοκίνησης. Πλέον μετράει δύο γενιές (η 2η το 2020) αποτελώντας μία hi-tech επιλογή σε συγκεκριμένες αγορές (π.χ. ΗΠΑ, Ιαπωνία και Κίνα) στις οποίες το υδρογόνο θεωρείται ένας από τους βασικούς παράγοντες για μια κοινωνία χωρίς αέριους ρύπους και ουδέτερη σε άνθρακα. Εξάλλου, το υδρογόνο αποτελεί το 70% της ύλης του γνωστού σε εμάς σύμπαντος, για αυτό και η αξιοποίησή του θα μπορούσε να λύσει μακροπρόθεσμα πάρα πολλά προβλήματα.